Przepustnica i wałki z 1.8 BP do 1.5 Z5

Postprzez Coach » 14 lut 2012, 11:28

Witam, czy przerabiał ktoś temat założenia przepustnicy i wałków z 1.8 do 1.5 Z5 ?? czy jest to wogole realny czy nie da się tego zrobić ?? Pozdrawiam i dzięki za każdą odpowiedź
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2011, 09:46
Posty: 8
Skąd: Katowice/Mysłowice
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez MIRU » 14 lut 2012, 13:03

Przepustnice założysz, wałków nie wiem :) Kiedys sie bawiłem i jakos nie odczułem zeby cos dalo...Tylko wtyczke musiałem przerobić od TPS'u z tego co pamietam...dawno było :P
jakas kablomania...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Jacek176 » 14 lut 2012, 17:00

Wszystko zależy czy przepustnica jest najwęższym gardłem w dolocie. Jeśli nie jest to jej wymiana nic nie da.
Z reguły wąskim gardłem jest przepływka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Coach » 14 lut 2012, 17:39

MIRU napisał(a):Przepustnice założysz, wałków nie wiem :) Kiedys sie bawiłem i jakos nie odczułem zeby cos dalo...Tylko wtyczke musiałem przerobić od TPS'u z tego co pamietam...dawno było :P
jakas kablomania...

ale jest rożnica w srednicy miedzy nimi??
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2011, 09:46
Posty: 8
Skąd: Katowice/Mysłowice
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez Coach » 14 lut 2012, 17:41

Jacek176 napisał(a):Wszystko zależy czy przepustnica jest najwęższym gardłem w dolocie. Jeśli nie jest to jej wymiana nic nie da.
Z reguły wąskim gardłem jest przepływka

a przepływki różnią sie między 1.5 a 1.8 lub z czego założyć żeby było dobrze dolot będzie robiony
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2011, 09:46
Posty: 8
Skąd: Katowice/Mysłowice
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez Hazu » 15 lut 2012, 00:06

Wałki rozrządu różnią się długościami silnik BP jest dłuższy o 2cm od 1,6 więc pewnie tak samo od 1,5.

Większa szansa jest że wałki rozrządu podejdą od silnika 1,6 113-115 montowanego w MX-5 i Xedosie 6.

Jakby co mam przepustnice od BG GT oraz BA BP po lifcie (powietrze do krokowca bezpośrednio z rury dolotu)
Mam tez wałki od Xedosa 1,6 113KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzesiu » 1 mar 2012, 12:33

Hazu napisał(a):Wałki rozrządu różnią się długościami silnik BP jest dłuższy o 2cm od 1,6 więc pewnie tak samo od 1,5.

Większa szansa jest że wałki rozrządu podejdą od silnika 1,6 113-115 montowanego w MX-5 i Xedosie 6.


b6 od BP też jest krótszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Hazu » 1 mar 2012, 18:17

Grzesiu napisał(a): Hazu napisał(a):Wałki rozrządu różnią się długościami silnik BP jest dłuższy o 2cm od 1,6 więc pewnie tak samo od 1,5.

Większa szansa jest że wałki rozrządu podejdą od silnika 1,6 113-115 montowanego w MX-5 i Xedosie 6.



b6 od BP też jest krótszy.

A co ja napisałem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Namiot_N1 » 10 kwi 2013, 13:28

podłącze się pod temat, też szukałem wiedzy na ten temat żeby zmienić wałki na bardziej agresywne, ale nikt mi nie zdołał odpowiedzieć czy są jakieś do Z5 które pasują... ? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 11:00
Posty: 75
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5

Postprzez Bartg » 10 kwi 2013, 13:32

Raczej tylko customowe typu Świątek itd, gra nie warta świeczki. Nie ma sensu grzebać za bardzo, wydech dolot to maks co możn, ewentualnie skrzynia, ja założyłem od 323P wczoraj i być może przypadkiem od 1.3 to jest skrzynia i jest krótsza ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez wilusjdm » 16 maja 2013, 11:37

Nie ma co dłubać Z5, w tym silniku nie podniesiesz choćby 15ps no chyba że wrzucisz suszarkę . Ale to się mija z celem kupę kasy można wyłożyć na stół i efektu żadnego . Lepiej odłożyć w skarpetkę troszkę siana i ogarnąć 1.8 z BG GT lub BP . Wtedy to i suszarka zda egzamin, wracając do silnika Z5 to temat był oklepany z każdej strony . Jeżeli chcesz zostać przy tym silniku, to lepiej kupuj części, które się zużywają niż bawić się w podnoszenie mocy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje