Brak kontrolki świec żarowych w 626 DiTD – Madzia nie uruchamia się

Postprzez mazda 480000km » 23 lut 2012, 18:12

Witam . Jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 626 dwulitrowego diselka ( 98 rok ditd GF )od 4 lat. przez te latka przejechałem 230000 km i poza małym incydentem z rozrządem ani razu mnie nie zawiodła ani nic jej nie dolegało ( do wczoraj ) . Więc tak wchodzę wczoraj do garażu kluczyki już są w stacyjce przekręcam je i nic wszystkie kontrolki normalnie z wyjątkiem świec żarowych nie pali się . ( A przy tej okazji autko ładnie kręci ale nie zapala ) . Więc szukam przyczyny intuicyjnie w elementach elektrycznych . 1. bezpieczniki ( sa OK. ) 2.Obleciałem chyba wszystkie wtyczki kabli sprawdzając czy nie są zaśniedziałe i jeszcze raz każdy wyjąłem i włożyłem aby się upewnić czy jakiś się nie wysunął . 3. Zacząłem czytać na forum o podobnych przypadkach . 4. rozebrałem przekaźnik świec żarowych ( tak sądze że to on – jest przy akumulatorze na jednym wieszaku z dwoma innymi ) wygląda normalnie czyściutki zero rdzy czy osadu .
5 . zresetowałem komputer zdejmując klemę i trzymając hamulec przez 20- 30 sec. Po tym wszystkim nic się nie zadziało cały czas brak kontrolki świec i auto kręci a nie pali ( jakby zapłon mu się odciął .) Po 4 godz. walki stwierdziłem że stracę pracę jak zaraz nie wyjadę i poszedłem ogarnąć się do pracy i załatwić inny pojazd mineło 30 min . Wracam jeszcze raz do madzi żeby się pożegnać tuż przed wyjazdem do pracy wsiadam przekręcam kluczyk i kontrolka świec zapaliła się przekręcam dalej i autko zapaliło na dotyk. No i oczywiście do pracy z madzią poleciałem :) . od 12.00 do 16.00 parę razy ją gasiłem i zapalałem i zawsze było ok. 17,30 na powrocie do domu zatrzymałem się na stacji i znowu brak kontrolki świec i problem z odpaleniem. z 5 razy przekręciłem kluczyk i od strony pasażera usłyszałem dzwięk przypominający jakby robiło się jakieś spięcie ( podobny dzwięk jak podłączymy prostownik do aku . i zaczniemy jednym zaciskiem ruszać po klemie ) i nagle kontrolka świec się zapaliła i autko normalnie się uruchomiło . Dojechałem do domu pięć razy zapalałem i gasiłem wczystko ok.
Dziś rano znowu to samo . Brak kontrolki świec żarowych i brak tego dzwięku . Postanowiłem poszukać pod nogami pasażera i znalazłem oprócz tego że dywanik od spodu był bardzo mokry to znalazłem kompa i dwa przekaźniki oraz trzeci schowany po prawej stronie od komputera ok. 25 cm odległości . I zauważyłem , że jak przekręcam kluczyk to słyszę normalne pyknięcie przekaźnika tego co jest najdalej po prawej stronie kompa za to nie reaguje przekaźnik i to w nim wcześniej trzeszczało z5a1 . Rozebrałem go popatrzyłem wszystko ok. czyściutki nie pordzewiały nie przepalony , styki są ok.

Proszę was o pomoc . Być może ten przekaźnik z5a1 potrzebuje jakiegoś inpulsu od innego urządzenia aby działał i ten element mam do wymiany . Bo sam przekaźnik wygląda na zdrowego .
Nie mam pomysłu co może być przyczyną , wiem że ma to związek z kontrolką świec ponieważ jak jej nie ma to auto nie zapala , jak się pojawi to zapala bez problemu
Początkujący
 
Od: 23 lut 2012, 17:12
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF "98 2.0 DiTD

Postprzez smile » 23 lut 2012, 18:17

Kompa masz suchego?
Może immo coś nawala?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mazda 480000km » 23 lut 2012, 18:26

Dzięki za szybką odpowiedz . Komp był suchy ponieważ nie leży na płasko tylko jest pod skosem a zawilgocenie miałem tylko na płaskim . Na wszelki wypadek wyjąłem go rozebrałem i poczęstowałem suszarką wygląda na zdrowego . A co do immo to nawet nie wiem jak się do tego zabrać . Powiedzcie co mam zrobić to zaraz idę do garażu i kompinuję.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2012, 17:12
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF "98 2.0 DiTD

Postprzez laminator » 23 lut 2012, 21:40

Witam to samo mialem tez kontrolka sie nie swiecila kumplel przyjechal sprawdzil i puknol przekaznik i sie odwiesil tak mialem ze trzy razy co nie palilo sie to pukalem.Kupilem uzywany przekaznik i jest ok
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez mazda 480000km » 23 lut 2012, 21:47

Kupiłeś przekaźnik od świec czy ten co jest koło kompa z5a1 ???
Początkujący
 
Od: 23 lut 2012, 17:12
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF "98 2.0 DiTD

Postprzez laminator » 23 lut 2012, 23:18

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez smile » 24 lut 2012, 00:42

Dogadaj się z Neonixos666. W podpisie ma, że sprzeda przekaźnik świec żarowych
memberlist.php?mode=viewprofile&u=33812
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mazda 480000km » 24 lut 2012, 11:23

dzięki za info . Muszę się jeszcze upewnić czy to na pewno ten przekaźnik . Rozbierałem go i wygląda na dobrego . Styki nie zaśniedziałe w środku czyściutki . Popatrzę dziś wieczorkiem i dam znać .
Początkujący
 
Od: 23 lut 2012, 17:12
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF "98 2.0 DiTD

Postprzez laminator » 24 lut 2012, 15:56

Witam u mnie tesz byl czysty i styki nie zasniedziale ale i tak sie zawieszal ale to bylo u mnie
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez mazda 480000km » 27 lut 2012, 10:17

Witam . PROBLEM ROZWIĄZANY . Przyczyną nie był przekaźnik świec żarowych ten przy akumulatorze tylko przekaźnik który jest przy filtrze paliwa lub jak kto woli przy zbiorniczku płynu hamulcowego . Okazało się że nie był przymocowany i wisiał sobie do góry nogami gdzie po kablach jakieś kropelki wody i " cały syf " spływał wprost do niego . Rozebrałem go a tam tragedia cały w środku był pozlepiany mieszanką wody , rdzy i syfu jakiegoś . No ale co trzeba coś z tym zrobić bo od ręki drugiego nie miałem . Więc szklanka COCA-COLI 30 MIN. POTEM JESZCZE JEDNA 15 MIN. W TYM CZASIE 2 PIWKA :) POTEM WD-40 NA KONIEC SUSZARKA DO WŁOSÓW . PODPIĄŁEM KOSTKĘ I JEST SUPER . PALI Z JEDNEGO OBROTU KONTROLKA ŚWIEC WRÓCIŁA DO NORMY . TYLKO NIE WIEM ZA CO JEST ODPOWIEDZIALNY TEN PRZEŁĄCZNIK .
POZDRAWIAM I DZIĘKI ZA POMOC
Początkujący
 
Od: 23 lut 2012, 17:12
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GF "98 2.0 DiTD

Postprzez laminator » 27 lut 2012, 17:06

Gratulacje za znalezienie przyczyny.Z ciekawosci zobaczylem czy u mnie jest ten przekaznik ale nie ma.Jestem ciekaw gdzie on sie znajduje
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez Neonixos666 » 27 lut 2012, 18:09

w 626 trochę inaczej rozmieszczone są przekaźniki. Proszę o umieszczenie zdjęcia który to przekaźnik i gdzie się znajduje, będzie to dobra informacja dla innych z tym problemem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 27 lut 2012, 19:32

mazda 480000km napisał(a):30 MIN. ....... 15 MIN. W TYM CZASIE 2 PIWKA

dobre – już mi się spodobało :D

będę miał 626 u siebie to zerknę też co to za ustrojstwo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez laminator » 27 lut 2012, 19:55

kierownik napisał(a):będę miał 626 u siebie to zerknę też co to za ustrojstwo

porob zdjecia i wrzuc bo zrzera mnie ciekawosc :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez smile » 27 lut 2012, 20:18

mazda 480000km napisał(a):Więc szklanka COCA-COLI 30 MIN. POTEM JESZCZE JEDNA 15 MIN. W TYM CZASIE 2 PIWKA

kierownik napisał(a):dobre – już mi się spodobało

:) To dobrze opisuje użycie coli i browca do jednej naprawy :)
Przecież nie odwrotnie, bo po co miało by się moczyć w piwie i pić coca-cole :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 27 lut 2012, 20:28

laminator napisał(a):
kierownik napisał(a):będę miał 626 u siebie to zerknę też co to za ustrojstwo

porob zdjecia i wrzuc bo zrzera mnie ciekawosc :)

no co Wy..... <lol>
przekaźnikiem się ekscytujecie ?? normalny przekaźnik zasilający IDM,tyle,że umieszczony obok filtra paliwa i obok IDM-u.
<oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 27 lut 2012, 20:42

nie było Cię chwilę, to czym się mamy ekscytować :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez laminator » 27 lut 2012, 20:52

tadziol napisał(a):przekaźnikiem się ekscytujecie normalny przekaźnik zasilający IDM,tyle,że umieszczony obok filtra paliwa i obok IDM-u.

Jak beda zdjecia to bede kumal na razie niewiem gdzie on jest jet a na pewno sie nie ekscytuje tylko ciekawosc zrzera
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez tadziol » 27 lut 2012, 20:59

dobra już.......jutro będzie zdjęcie ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez laminator » 27 lut 2012, 21:02

tadziol napisał(a):dobra już.......jutro będzie zdjęcie

dziekuje bardzo :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6