Odgłosy (pisk) z dmuchawy nawiewu/problemy z nadmuchem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez []gk[] » 24 lut 2012, 23:46

Wymieniany, na wewnętrznym obiegu jest to samo, wtedy powietrze nie przechodzi przez filtr.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez matrix5 » 25 lut 2012, 00:29

Może masz gdzieś nieszczelność? , którędy idzie powietrze i już na samym końcu w kabinie jest za słabe.
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2011, 21:07
Posty: 37
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 6 EXECUTIVE , 2007r 1.8Petrol

Postprzez []gk[] » 25 lut 2012, 09:10

Obejrzałem tunele jak mogłem, wszystko wydaje się być ok. Nie mogę pojąć jak to możliwe, że jak wkładam palce w otwór czujnika temperatury czuję słaby przepływ powietrza, a powietrze na łopatkach huczy głośno. Sprawdzałem, czy wiatrak kręci się we właściwą stronę i jest ok, zgodnie ze strzałką na obudowie.
<płacze>
Nic mi innego nie przychodzi do głowy jak to, że wiatrak ma złą wydajność. Sterowanie też jest ok, kolejne moce nastawu przejawiają się coraz większym szumem wiatraka.

EDIT(26.02)
Sam sobie odpowiadam. Rozebrałem mój stary wiatrak, wyczyściłem, przesmarowałem. Zaczął dmuchać i wyciszył się. Nie jest to efekt taki jak i powinien być, brakuje mu 50% siły- będę szukał nowego.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 26 lut 2012, 13:43.
Powód: post pod postem-proszę używać opcji"edytuj post"

Postprzez zielus » 29 mar 2012, 08:40

Witam,

Miałem ostatnio awarię wentylatora dmuchawy. Wentylator wymieniony, reaguje na zwiększanie obrotów, ale nawet na maksymalnych obrotach szumi jak szalony, a z kratek nie leci powietrze. Zdemontowałem schowek, wyjąłem filtr kabinowy, sprawdziłem czy podszybie czyste. Przełączanie kierunku nawiewu oraz zamkniętego/otwartego obiegu działa – sprawdzone wizualnie (odpowiednie dźwignie, klapy poruszają się). Nie mam już więcej pomysłów co może być nie tak. Powietrze nie leci w żadnym z ustawień (nogi/front/szyba itd.). Co jeszcze może być nie tak?

PS. Auto z klimatyzacją automatyczną.

EDIT(mod)Przeniosłem do odpowiedniego wątku
Początkujący
 
Od: 22 maja 2009, 15:28
Posty: 10
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '04

Postprzez Pamek » 29 mar 2012, 15:23

Kolego też jak wymieniałem kupiłem nowy i w ogóle nie leciało powietrze, otóż powód jest prosty kupiłeś wiatrak od anglika a tam "żeberka" są odwrotnie zamontowane i powietrze "ucieka".

Na tym zdjęciu masz prawidłowe rozmieszczenie i szukaj z numerem początkowym "GJ6BA02"

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez zielus » 29 mar 2012, 16:02

Świetnie, zwłaszcza, że uszkodzony wiatrak już wyrzuciłem <płacze> <glupek2>

BTW Na allegro praktycznie same dmuchawy od anglików... szkoda, że wcześniej nie zwróciłem uwagi :(
Początkujący
 
Od: 22 maja 2009, 15:28
Posty: 10
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '04

Postprzez Piter07007 » 18 cze 2012, 10:33

Witam,

Czy ktoś wie jak ściągnąć z ośki to koło z łopatkami?? – bo po zdjęciu zabezpieczenia koło nie schodzi jak by się to mogło wydawać.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 22:38
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2002–2007 (GG / GY)
2005-2007 (FL)
2.0 l – 147 KM LF-DE

Postprzez Pratt » 18 cze 2012, 10:44

jak ściągnąć z ośki to koło z łopatkami?? – bo po zdjęciu zabezpieczenia koło nie schodzi jak by się to mogło wydawać.


Wydaje mi się, że powinno zejść tylko trzeba użyć do tego trochę siły <faja>
Może podważ po obu stronach śrubokętami i powinno zejść bo innych zabezpieczeń nie ma.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez Piter07007 » 18 cze 2012, 13:18

Aha no to dziś sie za to zabiore i zobaczymy czy zejdzie. A czym to nasmarować ?? Może być jakiś olej czy lepiej smar ??
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 22:38
Posty: 9
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2002–2007 (GG / GY)
2005-2007 (FL)
2.0 l – 147 KM LF-DE

Postprzez Pratt » 18 cze 2012, 17:26

Jeżeli jest to miejsce połączone tylko z plastikiem to może być i smar. Inne połączenia – np z elementami elektrycznymi to radzę np. WD-40. papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez triplexxx » 14 gru 2012, 22:14

Witam

Takie krótkie info jak ja sobie poradziłem z piskami.
Nie trzeba zdejmować wirnika.
U mnie od strony silnika jest naklejka pod którą znajduje się bezpośrednio oś wirnika.

Na tę oś lałem smar (taki jak do smarowania łańcucha w motocyklu) i jednocześnie kręciłem wirnikiem.

Po kilku takich czynnościach piski ustąpiły.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 19:33
Posty: 5
Skąd: Łańcut
Auto: M6 1.8,GY, 2006
Landi Renzo Omegas
Wtryski Med
Butla w kole 40,8l gazu
Wlew gazu obok wlewu paliwa

Postprzez rymko » 25 kwi 2013, 14:24

A to ciekawe, właśnie dziś to sprawdziłem.
Pod korpusem plastikowym jest korpus stalowy stojanu. Aś oczywiście osadzona jest w wirniku i jest na niej oring zabezpieczający przed dostawaniem się brudu. Lejąc na oś od tej strony olej możemy co najwyżej nalać na obudowę i stojan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Arek.Mazda6 » 25 lut 2014, 21:44

Nie wiecie czy jak zamówię wentylator z anglika i przełożę lopatki z mojego to będzie działał prawidłowo? dokladniej czy silniczek nie kręci w drugą stronę.
Arek.Mazda6
 

Postprzez brodaM6 » 26 lut 2014, 10:44

Powinno być ok
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez waken » 26 mar 2014, 19:55

Witam,
rozebrałem swój nawiew – moim zdaniem był za głośno
wirnik od strony silnika mocno zabrudzony, słychać szum przy obracaniu palcami
przymierzam się więc do zakupu, ale obejrzałem zdjęcia (na tyle ile mogłem) nawiewu z GH (ja mam GY) i zastanawiam się czy będzie pasować – ćwiczył ktoś taką zamianę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 22:44
Posty: 41
Auto: Mazda M6 FL 2.0 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6