Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez kanex93 » 18 lut 2012, 11:01

Palec na 100% nie przekręcił się o 180 stopni :)
Również na 100% był dobrze założony bo mazda przecież odpalała wcześniej, a po "zdechnięciu" i rozebraniu aparatu zapłonowego wszystko było poskładane tak jak wcześniej :)
Dopiero w poniedziałek dowiem się szczegółów :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lut 2012, 15:24

O ile się nie mylę to raczej mało prawdopodobne założyć palec w niewłaściwej pozycji.
Wałek jest ścięty "trójkątnie" i palec uda się włożyć TYLKO w jednej pozycji.
Może i dałoby się w innej pozycji włożyć ale napewno palec połamałby się przy tym <lol>
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Kubeu » 20 lut 2012, 15:52

Przy -15C miałem podobnie ale nie trzymaj kluczyka cały czas dopóki nie zaskoczy, tylko odpuść i przekręć jeszcze raz , u mnie wtedy jest OK. Wydaje mi się, że gdzeiś przymarza rozrusznki i na pierwszy obrót nie zaskakuje ale za drugim razem już leci albo klemy są za luźne a mróz i je dopada.
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez kanex93 » 21 lut 2012, 13:22

Witam wszystkich :)
Mazda już na chodzie...odebrałem ją od elektryka i z trudem odpalała ale jakoś udało sie wrócić do domu...problem polega w tym ze dalej nie odpala na benzynie i w ogolę nie chce na niej jechać... :| śmiga tylko na gazie :(
co może być przyczyną takiego zachowania?
Powtórzę że wtryski pracują- mglą, pompka paliwa również podaje paliwo, z iskra wszystko jest ok bo przecież dopiero wróciła od elektryka...
Układ dolotowy uszczelniłem ponieważ sugerowali ze to może być przyczyna, przeplywka sprawdzona i nic...masakra... :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lut 2012, 14:33

kanex93 napisał(a):Powtórzę że wtryski pracują- mglą,

A może są przytkane w jakiś sposób i ich wydajność nie jest prawidłowa?
Czy przypadkiem na wejściu każdego z wtryskiwaczy nie ma czegoś w rodzaju filtra, który mógłby się zanieczyścić?
Najprościej byłoby na próbę założyć nowe (lub przynajmniej w pełni sprawne) wtryskiwacze i wówczas wyszłoby czy moja "teoria" ma sens czy też jeszcze coś innego.
Czy ktoś pokusił się o pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy?
Może po prostu pompa paliwa ma niewystarczającą wydajność?

EDIT:
Mam jeszcze jeden pomysł, z jakim problemem się kiedyś spotkałem ale ... mądry elektryk jednak powinien zdiagnozować.
Wtryskiwacze u ciebie na czas pracy na LPG są odłączane zapewne poprzez rozłączenie wspólnego przewodu je zasilającego (bodajże biało-czerwony). Warto byłoby zobaczyć czy na wtryskiwaczu pojawi się napięcie po przełączeniu z lpg na benzynę. Wystarczy w zupełności sprawdzić to we wtyczce wypiętej z dowolnego wtryskiwacza. Na jednym z pinów (są tam dwa) musi być ok. 12V, jak nie ma lub jest napięcie jakieś b. niskie to zajmij się centralką lpg.
Tak więc ... miernik w rękę, sprawdź to i zdaj relację :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 21 lut 2012, 20:31

Witam :)
Dzieki serdeczne Marek 161BD081 za wszelkie podpowiedzi ;)
Jeżeli chodzi o elektryków to za kolejna diagnozę w sprawie pracy na benzynie mojej madzi musiałbym zapłacić kolejny raz, wiec zdecydowałem ze jeszcze troszkę sam poszukam (oczywiście z Twoja i innych pomocą ;) )
Nikt się nie pokusił o sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej, a ja niestety nie mam takiej możliwości ze względu na brak sprzętu :|
Również miernika nie posiadam ale postaram się załatwić od znajomego ... :)
Tak zapytam odnośnie ciśnienia...jakiej wysokości ciśnienie powinno być w układzie paliwowym? Czy jest różnica miedzy ciśnieniem wychodzącym przy pompie a wtryskiwaczami?
Odnośnie wtryskiwaczy, gdy je wymontowałem to mechanik powiedział mi żebym je przeczyścił benzyna ekstrakcyjna oraz powietrzem pod ciśnieniem i tak zrobiłem lecz niestety nic nie pomogło...może naprawdę napięcie jest zbyt małe :|
Zastanawiam się jeszcze czy może poprzedni właściciel nie zalał czystej benzyny tylko może zmieszał ja z wodą żeby było jej więcej przy sprzedaży, skoro i tak jeździł na samym gazie... <co?>
I jeszcze jedno pytanko- czy regulator ciśnienia paliwa ma jakiś wpływ na odpalenie samochodu?czy tylko na jego prace?
Jutro troszkę pokombinuje i dam znać co wyszło ;)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez BLACK666PL » 22 lut 2012, 01:15

Czyli tak mazda zgasła podczas szybkiej jazdy i nie odpala, iskra jest, rozrząd jest cały, czuć paliwo podczas kręcenia. gdzie szukać przyczyny <co?> <co?>

Będę wdzięczny za pomoc.

aktualizacja.

pasek przeskoczył nie wiem o ile ząbków i wcale nie odpala :( wiem że silnik jest bez kolizyjny ale wiem że podczas takiego incydentu trzeba coś wymienić i co to jest i jak wygląda
Ostatnio edytowano 23 lut 2012, 02:06 przez BLACK666PL, łącznie edytowano 2 razy
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez tadziol » 22 lut 2012, 13:37

BLACK666PL napisał(a):gdzie szukać przyczyny

w aparacie zapłonowym,a dokładnie to w cewce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lesiux » 22 lut 2012, 17:57

przy padniętej cewce byłaby iskra?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez tomekV6 » 22 lut 2012, 20:26

Może immo świruje?? Spróbuj drugim kluczykiem ją odpalić <oczko>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez tadziol » 22 lut 2012, 22:13

lesiux napisał(a):przy padniętej cewce byłaby iskra?

jeżeli właściciel sprawdza na włożonej świecy w kabel zapłonowy i leżącej na bloku,to iskra może być,ale będzie za słaba dla pracy silnika.
tomekV6 napisał(a):Może immo świruje?? Spróbuj drugim kluczykiem ją odpalić

oczywiście wiesz jaka jest zasada działania fabrycznego immo ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Maly17 » 22 lut 2012, 22:52

Witam Wszystkich. Ja rowniez nie moge odpalic swojej mazdy ;/ pisalem kiedys o problemie wysokich obrotow. udalo mi sie to rozwiazac. okazalo sie ze potencjometr przpustnicy byl zepsuty. wiec wymienilem. obroty sie uspokoily nie zawieszaly sie i zaczal palic normalnie. ale do czasu ;/ nastepnego dnia jadac zadowolony z mojej swiezo naprawionej madzi dojezdzam do swiatel wybijam na bieg jalowy... 2,5tys obrotow auto rozgrzane juz od dawna... usterka sie powtorzyla. dojechalem do domu wkurzony zgasilem auto i poszedlem spac. Chcialem pojechac do pracy i niestety juz mi nie odpalila... podejrzewam ze znowu ten potencjometr ;/ ale co moze powodowac tak czesta usterke tej rzeczy;/ dodam jeszcze ze na zaciag oodpala, a normalnie nawet nie zalapie. slychac tylko jakies brzeczenie pod maska po przekreceniu zaplonu;/ prosze o jakies rady i z gory dziekuje i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 20:25
Posty: 6
Skąd: okolice Legnicy
Auto: 323f BA (Z5 1,5) 1995r

Postprzez sabatek » 22 lut 2012, 23:25

Brzęczenie to prawdopodobnie dźwięk załączanej pompy paliwa. A rozrusznik też nie kręci jak próbujesz odpalić? Dopiero na popych pali?
mandat od straży miejskiej? – odwołaj się!
Początkujący
 
Od: 21 lut 2012, 22:43
Posty: 8
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM

Postprzez Maly17 » 22 lut 2012, 23:59

Rozrusznik kreci. ale nie zalapie nawet na sekunde, i zaraz kontrolka od immo sie zapala po zaledwie 2-3 sekundach krecenia. na popych tez ciezko ale jak kolega mnie zaciagal do mechanika, sprobowalem na 3 i zlapal. zaraz na niebiesko zaczal kopci. wiec podejrzewam ze zalewa go ;/ ale dlaczego ten potencjometr sie psuje co chwile ;/ nie jest to tania rzecz niestety ;/ a ta pompka ... tez sie domyslalem ze to ona... ale ona ma tak caly czas brzeczec ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2011, 20:25
Posty: 6
Skąd: okolice Legnicy
Auto: 323f BA (Z5 1,5) 1995r

Postprzez Marek 161BD081 » 23 lut 2012, 13:59

Takie objawy z problemami związanymi z trudnym odpalaniem bywają przy słabym accu.
Rozrusznik jeszcze kręci ale napięcie w instalacji jest zbyt niskie dla prawidłowej pracy układu zapłonowego i paliwowego (pompa, wtryski, ecu).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Majki88 » 23 lut 2012, 14:31

przy tym że przeskoczył pasek to w pierwszej kolejności poleciał by pasek do wymiany napinacz
a rolki to w zależności ile KM zrobiły i jakiej są firmy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez BLACK666PL » 23 lut 2012, 18:24

Majki88 napisał(a):przy tym że przeskoczył pasek to w pierwszej kolejności poleciał by pasek do wymiany napinacz
a rolki to w zależności ile KM zrobiły i jakiej są firmy


tego byłem pewien, a tak się złożyło że jakiś czas temu kupiłem cały rozrząd, ale chodzi mi o to czy coś mogło się popsuć w środku silnika.
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez Majki88 » 23 lut 2012, 20:16

jest bezkolizyjny
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez kanex93 » 23 lut 2012, 20:31

:| :| :| :| :| :|
Ostatnio edytowano 23 lut 2012, 20:37 przez kanex93, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez kanex93 » 23 lut 2012, 20:36

Maly17 napisał(a):a ta pompka ... tez sie domyslalem ze to ona... ale ona ma tak caly czas brzeczec ??


Odnośnie pompki paliwa to u mnie w starszej Mazdzie jak brzęczała cały czas to po prostu się zacierała i w końcu stanęła...męczyłem sie ostatnio ze swoja mazda przez kilka tygodni żeby ja odpalić wiec Tobie życzę szybkiej naprawy...
Po za tym czy jesteś pewien ze to na pewno przez potencjometr przepustnicy autko Ci nie pali?sprawdź iskrę na wszystkich świecach i ewentualnie to pompkę paliwa i wtedy pomyślimy dalej...
Może po prostu coś szwankuje w elektryce przy zapłonie lub tak jak pisał Marek 161BD081może masz po prostu za słabe napięcie?
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323