Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez kubsztyk » 14 lut 2012, 13:26

bieski napisał(a):
Enduro napisał(a):a może ktos polecic inny adres, aby zapakować fotke..

Moze to http://tinypic.pl/

Proponuje http://www.tinypic.com który jest sprawdzony, a ten z domeną .pl wygląda mi na podróbę i może podlegać wątpliwości czas przechowywania zdjęć na tym polskim serwerze..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez davider » 14 lut 2012, 16:29

wszystko juz rozebrane, pasek przeskoczył o 2 zęby, czekam teraz na nowy napinacz <oczko> no bardzo by się przydało zdjęcie tego patentu :P

Enduro napisał(a): przyznam ,że sam tego nie <zawstydzony> mam zamontowanego...


a dlaczego?:P

bieski napisał(a):W mojej M6 przy wymianie rozrządu mechanik się dziwił co to za niepotrzebna podkłada jest :)
No i teraz już nie mam tego :(


hmm, może przy nowym napinaczu nie jest to już konieczne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Enduro » 14 lut 2012, 19:47

bieski napisał(a):...
W mojej M6 przy wymianie rozrządu mechanik się dziwił co to za niepotrzebna podkłada jest :)
No i teraz już nie mam tego :(

dobrze że jego zdziwienie nie rozszeżyło się na inne podzespoły i dziwne przedmioty,
bo niewytułumaczalne jest dla mnie , że on nie domyślił się fukcji tego ustrojstwa <glupek2>
pozdrawiam i ukazuje mój patent, wprawdzie tu to jeszcze nieidealny prototyp zmajstrowany na szybko ale abs. skuteczny
Obrazek

Enduro
Ostatnio edytowano 15 lut 2012, 01:51 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maniek28 » 14 lut 2012, 19:54

<nauka> ale co ta podkładka dokładnie daje <co?>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez Enduro » 14 lut 2012, 20:15

maniek28 napisał(a):<nauka> ale co ta podkładka dokładnie daje <co?>

powoduje, że napinacz nie może wrócić/zostać wciśnięty w kierunku strzałki, co powoduje polóźnienie paska i jego przeskok.
podczas napięcia paska w kierunku przeciwnym co do normalnej pracy silnika (kierunek ruchu wsk. zegara), pasek naciska na niego, a no z koleii chowa się, co spowoduje w/w problem przy odpaleniu auta.
notabene ponoć podobne podkładki pojawiły się w ASO z zaleceniem mazdy montowania ich przy wszelkich pracach w tym rejonie, choć nigdy ich osobiście nie widziałem na oczy ..
zapewniem , że nie jest to żadne druciarstwo czy myśl spod budki z piwem!
gwarantuje fukcjonowanie i zapewniem, że sam to przetrenowałem i nie mam (niestety) żadnych korzyści z proklamowania tego rozwiązania a jedym celem jest podzielenie się moim własnym podwórkowym sukcesem <jupi>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez davider » 14 lut 2012, 23:33

nie widzę obrazka <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Enduro » 15 lut 2012, 01:51

davider napisał(a):nie widzę obrazka <płacze>


Obrazek

a teraz?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 15 lut 2012, 02:16

poprawilem troszke wielkosc zdjecia ;)

modyfikacja citd1.JPG
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 15 lut 2012, 14:37

Enduro napisał(a):notabene ponoć podobne podkładki pojawiły się w ASO z zaleceniem mazdy montowania ich przy wszelkich pracach w tym rejonie, choć nigdy ich osobiście nie widziałem na oczy ..


Owszem pojawiły się, widziałem na oczy. Kawałek tworzywa sztucznego w cenie co najmniej drogocennego kruszcu – z tego co pamiętam to koszt 200-300 zł

davider napisał(a):a pasek nadaje sie do użytku czy też wymiana?

Pasek możesz założyć stary, pod warunkiem że go nie odwrócisz ( będzie się kręcić dalej w tę samą stronę )
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez davider » 15 lut 2012, 15:48

teraz widać <ok>

smile napisał(a):Pasek możesz założyć stary, pod warunkiem że go nie odwrócisz ( będzie się kręcić dalej w tę samą stronę )


dzięki, tak zrobię <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez tomekd » 20 lut 2012, 22:05

mam także problem z przestawianiem sie rozrząduo 1-3 zabki na kole wałka rozrzadu(Mazda 6 2citd, 184tyś km(rozrząd wymiana 120tys km)
Prolem zacząl sie w zeszłym roku w zimie, – 15C silnik pali ale słychać, że coś nie tak (głośna praca), Cofam gaśnie i koniec kręci a nie pali. Diagnoza przestawiony rozrząd 2 ząbki na kole wałka rozrządu Wymiana paseka, napinacza, rolek(muszę wierzyć na słowo). Po miesiacu ale w w temp. plusowej to samo!. Powrót do mechanika ustawiają jest ok.
Nie było problemów do poczatku lutego (ok. 20tyś km) i znowu w temp. ok. -15C, przestawia sie rozrząd na kole wałka rozrzadu.
Po ustawieniu jest ok. pracuje rowno cicho bez uwag. W mrozy stoi w garażu, kilka razy pale jest ok.
W tą niedziele wyjeżdżam pózniej stoi( tyemp na plusie) i znowu ta sama sytuacja! Co robić trzeci raz wymieniać pasek napinacz? Czy wymienić koło pasowe na wałku rozrządu i pompę wody? Pewnie byłoby najlepiej wszstko ? ale czy napewno rozwiaże to problem. Jeśli byłby problem w 'silniku' to po przejechaniu 20tys km by napewno sie ujawnił.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 19:30
Posty: 4
Auto: mazda 6 2citd 2006

Postprzez Enduro » 20 lut 2012, 23:09

tomekd napisał(a):... przestawia sie rozrząd na kole wałka rozrzadu. ....

tam kolego jest taki stalowy klin, ktory ustala pozycje tego trybu no i zdarza się, że jest on uszkodzony/ścięty i wtedy mechanikom koncz sie wiedza..
przy ponownej awarii polecam zdemonotwać to kółko i wymienić ten klin, jesli on tam jeszcze wogóle jest.. <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez davider » 20 lut 2012, 23:14

wielkie rozczarowanie.... był mechanik ustawił przestawiony pasek rozrządu założył nowy napinacz, lecz jakie było moje zdziwienie gdy po złożeniu wszystkiego w całość auto nadal pali tylko z odłączonym czujnikiem położenia wałka rozrządu.. myślałem też ze może nie odpala bo jest zapisany błąd na komputerze, lecz po usunięciu błędu nadal to samo... już nie wiem... czujnik walnięty? pomocy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez gkoper » 21 lut 2012, 00:21

Spokojnie jeżeli rozrząd jest poprawnie ustawiony to prawdopodobnie jest problem z czujnikiem (mogą być na nim zanieczyszczenia powodujące zakłócenia w odbiorze sygnałów) bądź jego obwodem zasilania, należy sprawdzić w pierwszej kolejności szczelinę pomiędzy końcem czujnika a kołem impulsowym powinno być 0.5 – 1,5 mm. Następnie należy sprawdzić wartość rezystancji czujnika przy pomocy miernika powinno być 1,85-2,45 kilohm jeżeli jest poza granicami to należy wymienić czujnik. Sprawdź te dwie rzeczy i zobaczymy co dalej , powodzenia.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez sulfar » 21 lut 2012, 18:47

Witam, założyłem pasek i teraz pytanie , czy tak wygląda poprawnie napięty pasek? bo mam pewne wątpliwości a już nie jeden pasek wymieniłem. Czy może ten typ tak ma? ;) http://imageshack.us/g/835/dqrg.mp4/
Początkujący
 
Od: 30 cze 2010, 21:13
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD

Postprzez Enduro » 21 lut 2012, 19:43

raczej okay
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gkoper » 21 lut 2012, 20:01

Też się nad tym zastanawiałem podczas wymiany u siebie, u mnie było podobnie. Jeżeli ustawia się wszystko na znakach po kilku obrotach to powinno być w porządku. Ja próbowałem niwelować luz między kołem rozrządu i pompy wtr. luzowałem delikatnie śruby blokujące pompę wtr. nie wyciągając ich (tak by móc delikatnie ruszyć kolem pompy) i próbowałem zwiększyć naciąg paska między tymi kołami o jeden ząb ale nie dawało rady – wniosek tak musi być dobrze.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez Enduro » 21 lut 2012, 22:04

gkoper napisał(a):.... i próbowałem zwiększyć naciąg paska między tymi kołami o jeden ząb ale nie dawało rady – wniosek tak musi być dobrze.
Pozdrawiam

i niepotrzebnie..
bo jeśli po montażu paska rozrządu, pokręcimi wałem korbowym kilka lub najlepiej kilkanaście razy (łatwiej to wykonać po wykręceniu świec żarowych, które to przy tej okazji warto sprawdzić!)
no i znaki ustwień będą dalej pasowały jak uprzednio tj. po montażu, to wszysko jest okay.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sulfar » 21 lut 2012, 22:05

Dziękuję <spoko> i pozdrawiam. Zabieram się za robotę :D
Początkujący
 
Od: 30 cze 2010, 21:13
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD

Postprzez Enduro » 21 lut 2012, 22:11

sulfar napisał(a):Dziękuję <spoko> i pozdrawiam. ...

przyznaje , że to wyjątkowa korzystna forma kontaku na forum, jesli mozna komus za pomocą klawiatury pomóc, no ale takj jej jest cel generalnie, wg. mnie..
powodzenia :D
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6