Wyciek oleju 626 GE – czujnik ciśnienia oleju, pytania, problemy.
Dzięki Grzyby. Jakoś to muszę zrobić bez wyciągania silnika. Hehe.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
ja ostatnio tez wymienialem czujnik cisn oleju (koszt 9zl) wzialem zamiennik od fiata sedici (EPS) i dziala juz prawia tydzien no i nie jest usyfiony silnik i oslona
ja robilem bez kanalu wiec musialem wywalac chlodnice by dojsc od gory ale to tylko godzinka wiecej
ja robilem bez kanalu wiec musialem wywalac chlodnice by dojsc od gory ale to tylko godzinka wiecej
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Ja dałem za czujnik 13 zł, jutro go odbieram. Kupiłem konkretnie pod Mazdę 626 z silnikiem FS.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
ROMAN-R87, mógłbyś łaskawie nie mieszać ludziom w tym temacie?
Mowa jest o silnikach FS i FP – to po kiego grzyba wpitalasz się tutaj z Vką z BA
Mowa jest o silnikach FS i FP – to po kiego grzyba wpitalasz się tutaj z Vką z BA
Zrobione. 2 godziny zanim udało mi się założyć jakiś klucz na ten czujnik i ruszyć go o 1 mm. Dalej 20 min. główkowania "jak to zrobić" i zakładając płaski klucz 27 obok filtra oleju w sposób bardzo dziwny i pomagając przy kręceniu drugim kluczem zdołałem dziada odkręcić. Słów zaczynających się na litery "k" i "ch", których przez ten czas używałem nikt nie zliczy. Musiałem również odkręcić taką metalową belkę łączącą wózek zawieszenia (coś w rodzaju dolnej rozpórki). Przykręcenie nowego czujnika zajęło mi 10 min. Człowiek uczy się całe życie i tak i tak głupi umiera. A już chciałem silnik wyjmować 

Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Doookładnie.m 626 napisał(a):Podejrzewam, że jeśli miałbym większy filtr oleju (a ponoć są takie), to nic z tego by nie wyszło.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Koledzy podepnę się pod temat ponieważ moja mazda dziś rano zaczęła krwawic olejem ale tylko podczas pracy silnika. Olej leje się dość mocno a wcześniej nie było oni kropli. Zauważyłem ze leje się z czujnika oleju pod kolektorem ssącym. Oczywiście wymienię czujnik ale wcześniej musze pojechać do mechanika sam chyba nie dam rady. Moje pyt brzmi czy do sie może jakoś go uszczelnić? Tak na 10 km jazdy? Może silikon techniczny? Co o tym myślicie?
- Od: 9 mar 2008, 14:22
- Posty: 6
- Auto: 626 1,8 GE 1996
speczops napisał(a):Moje pyt brzmi czy do sie może jakoś go uszczelnić?
Absolutnie sie nie da, a czujnik kosztuje 12 złspeczops napisał(a):Co o tym myślicie?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam też mam problem z tym czujnikiem wyczytałem już jak do niego dojść ale nie wiem czym go odkręcić, klucz 24 za mały a 27 za duży. W ogóle jakaś dziwna ta śruba, nie jest jak zwykła 6cio kątna główka tylko jakby lekko zaokrąglona i ma jakieś wycięcia. Zrobiłbym zdjęcie ale nie mam czym
A problem miałem taki sam jak kolega fontanna oleju z niego tryska na zapalonym silniku i od dłuższego czasu nie świeci kontrolka gdy jest niski stan. Hehe dobrze że popychacze o tym informują jak to kolega napisał w którymś poście

A problem miałem taki sam jak kolega fontanna oleju z niego tryska na zapalonym silniku i od dłuższego czasu nie świeci kontrolka gdy jest niski stan. Hehe dobrze że popychacze o tym informują jak to kolega napisał w którymś poście

-
luxonatello
Witam.
Jaki jest czujnik ciśnienia oleju, 2 bary czy 4 bary? Do motoru 1.8 90KM. Dzwoniłem dzisiaj do sklepu moto i powiedzieli że mają dwa rodzaje, do tego silnika....
Pozdro.
Edit: Dla potomnych. Nie 2 bary tylko 0,2bara i nie 4 tylko 0,4bara Według Vin'u do tego motoru, czyli:
JMZGE14A20145....... jest 0,2bara. Myślę, że komuś to trochę pomoże.
Jaki jest czujnik ciśnienia oleju, 2 bary czy 4 bary? Do motoru 1.8 90KM. Dzwoniłem dzisiaj do sklepu moto i powiedzieli że mają dwa rodzaje, do tego silnika....
Pozdro.
Edit: Dla potomnych. Nie 2 bary tylko 0,2bara i nie 4 tylko 0,4bara Według Vin'u do tego motoru, czyli:
JMZGE14A20145....... jest 0,2bara. Myślę, że komuś to trochę pomoże.
-
lukasz2387
Witam panowie, odświerzam temat gdyż mam pytanie pokrywające się z tym tematem
W ostatnim czasie w mojej 626GE zaczął puszczać czujnik ciśnienia oleju, wymieniłem go na nowy zamiennik (dosłownie 10 zł kosztował), niestety zamiennik ten różni się od oryginału długością gwintu który można efektywnie wykorzystać, brakuje w nim też stożkowego zgrubienia / ogranicznika
I teraz element wkręciłem do wyraźnego oporu ale nie na 'chama' – co ciekawe oporu nie dał kołnież czujnika (między czujnik a blok da się wsadzić paznokieć).
Czyli czujnik oparł się o coś wewnątrz bloku
Pytanie moje jest takie czy istnieje możliwość zablokowania kanału (magistrali) olejowej zbyt głęboko wkręconym czujnikiem ?
Czy ktoś z panów dysponuje schematem magistrali olejowej dla silnika 2.0 FS/FP (nie jestem do końca pewien który mam)
Czy może kanalik jest tak zbudowany iż uniemożliwi wkręcenie zbyt głębokie czujnika ?
luxonatello » odkręcałem oryginalny czujnik w sobotę i nie odkręcisz go żadnym typowym kluczem a przynajmniej ja nie byłe w stanie
Użyj klucza w stylu żabki z możliwością zaciśnięcia go na czujniku – u mnie nie był zbyt mocno wkręcony
Przyznaje aby się tam dostać musiałem zdejmować kolektor dolotowy dopiero wtedy od góry miałem wystarczającą ilość miejsca
W ostatnim czasie w mojej 626GE zaczął puszczać czujnik ciśnienia oleju, wymieniłem go na nowy zamiennik (dosłownie 10 zł kosztował), niestety zamiennik ten różni się od oryginału długością gwintu który można efektywnie wykorzystać, brakuje w nim też stożkowego zgrubienia / ogranicznika
I teraz element wkręciłem do wyraźnego oporu ale nie na 'chama' – co ciekawe oporu nie dał kołnież czujnika (między czujnik a blok da się wsadzić paznokieć).
Czyli czujnik oparł się o coś wewnątrz bloku
Pytanie moje jest takie czy istnieje możliwość zablokowania kanału (magistrali) olejowej zbyt głęboko wkręconym czujnikiem ?
Czy ktoś z panów dysponuje schematem magistrali olejowej dla silnika 2.0 FS/FP (nie jestem do końca pewien który mam)
Czy może kanalik jest tak zbudowany iż uniemożliwi wkręcenie zbyt głębokie czujnika ?
luxonatello » odkręcałem oryginalny czujnik w sobotę i nie odkręcisz go żadnym typowym kluczem a przynajmniej ja nie byłe w stanie
Użyj klucza w stylu żabki z możliwością zaciśnięcia go na czujniku – u mnie nie był zbyt mocno wkręcony
Przyznaje aby się tam dostać musiałem zdejmować kolektor dolotowy dopiero wtedy od góry miałem wystarczającą ilość miejsca
- Od: 14 lut 2011, 22:42
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FP/FS 115 km
wg vinu 1.8
vin JMZGE14A201137155
Uzupełnij profil.
Ja bym nie kombinował z zamiennikami jeżeli jest taki problem z nim. Wez stary na wzór i niech Ci taki załatwia.
Urwiesz gwint albo go zepsujesz i będzie lipa
Ja bym nie kombinował z zamiennikami jeżeli jest taki problem z nim. Wez stary na wzór i niech Ci taki załatwia.
Urwiesz gwint albo go zepsujesz i będzie lipa
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Bardziej chodzi mi tu o to czy jest możliwe zatkanie magistrali / kanału olejowego
Sam gwint na czujniku był prawidłowy (skok) z tym że dłuższy i pozwalał się głębiej wkręcić niż oryginał który miął ograniczenie (większa ilość gwintu do wykorzystania)
Smirnoff czy możesz coś powiedzieć na temat tego zamiennika – to pewnie to samo co ja mam – ile go wkręcałeś ?
Sam gwint na czujniku był prawidłowy (skok) z tym że dłuższy i pozwalał się głębiej wkręcić niż oryginał który miął ograniczenie (większa ilość gwintu do wykorzystania)
Smirnoff czy możesz coś powiedzieć na temat tego zamiennika – to pewnie to samo co ja mam – ile go wkręcałeś ?
- Od: 14 lut 2011, 22:42
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 FP/FS 115 km
wg vinu 1.8
vin JMZGE14A201137155
przy okazji zmień sklep (żebyś więcej w nim nie kupował) skoro nie potrafią z katalogu poprawnie wytypować! 
Są dwa rodzaje tych czujników 0,2 bara i 0,4 bara. Jak mówi roccomistrz zmień sklep i przy okazji kup odpowiedni czujnik 
-
lukasz2387
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6