Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez raulcarlos77 » 18 lut 2012, 22:59

Witam.
Mam problem z obrotami.

Próbuję regulować w trybie serwisu,ale gdy tylko wyciągnę zworkę obroty się zmieniają. Drażni to że dojeżdzając do skrzyżowania wciskam sprzęgło,zatrzymuję się, a obroty mam około 1100,dopiero po około 10 sek spadają do 800.
Co ciekawe i śmieszne,mając po chwili stania obroty 800,wrzucam jakikolwiek bieg na sprzęgle i nie dodając gazu obroty same podnoszą się do 1100obr/min.

Zna ktoś przyczynę?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez Porter3 » 18 lut 2012, 23:04

Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez szmudi323bg » 19 lut 2012, 10:34

Tak jak pisałem w drugim poście to jest normalne bo w skrzyni jest czujnik biegu jałowego. Choć 10sek to troche duzo zanim opadna obroty moze czujnik sie klei. Mozna by sprawdzić na krótko czy czujnik dobrze reaguje :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez raulcarlos77 » 19 lut 2012, 18:39

To ten czujnik na skrzyni od przodu samochodu czy od strony ściany grodziowej?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez Mazdaxxx » 19 lut 2012, 18:51

grodziowej z przodu to czujnik świateł od wstecznego

ps: jak raz zajechałem skrzynie to kupiłem jakaś gdzieś nie wiem czy 1.3 1.6 czy ood 1.8 ważne że była i tak wiedziałem że więcej jak 3 miesiące nie pojeździ przy mnie i co sie okazało w niej nie było wogóle czujnika biegu jałowego była wbita zaślepka zamiast niego :] więc go nie podłaczyłem no i ... samochód zachowywał sie identycznie jak wcześniej :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez raulcarlos77 » 19 lut 2012, 19:11

hmm...Przedwczoraj wymieniałem sprzęglo i rzeczywiście styki we wtyczce z czujnika znajdującego się w skrzyni patrząc od przodu samochodu miałem bardzo zaśniedziałe...
Wyczyściłem ile się dało. W takim razie to może ten czujnik.
Spróbuję jeszcze raz dokładnie wyczyścić styki.

Ps. Czyściłem przepustnicę i wymieniłem uszczelkę.Przy okazji wykręciłem TPS... Nie jestem pewien czy wrócił dokładnie w to miejsce gdzie był....

Wie ktoś może jak wyregulować TPS w mazdzie 323BG 1.6 16V ?

czytałem o regulacji z miernikiem – mam inne kolory przewodów we wtyczce,
szczelinomierzem – nie włącza się w tym modelu wentylator przy ustawieniu – więc odpada

Proszę o radę.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez szmudi323bg » 19 lut 2012, 21:31

Ten z przodu skrzyni to jest od wstecznego, a ten od biegu jalowego jest z tylu przy półosiach.
Odłącz czujnik i zmostkuj styki w wtyczce a pozniej odłacz mostek. Zobacz podczas tego co sie dzieje z obrotami i czy tez tak długo spadaja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez raulcarlos77 » 20 lut 2012, 22:51

DZięki za podpowiedź.Jutro z rana sprawdzę reakcję.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez patryk240 » 23 kwi 2012, 17:52

Pojechałem dzisiaj do wawy wszystko super madzia jechała 130 na dobrym odcinku spokojnie wracają chciałem sprawdzić ile pojedzie max 145 niestety warunki nie pozwalały mi dłużej ciągnąć myślę że przy dobrym wietrze doszłoby do 150km/h ale problem pojawił się kilkanaście km dalej gdzie madzia mi zgasł jadąc w korku oczywiście od razu na benzynkę i dodaje gazu a tu nic <oczy> stanąłem otwieram mache nic nie kapie nic nie kipi wszystko jest odczekałem kilka minut odpalam ruszam po 2m zagasła. Odczekałem pół godziny ruszam przejechałem może 500m i jak zdechła to nie chciała już nawet metra przejechać. Odpalić ją mogę elegancko na dotyk na Pb i na LPG ale po chwili jakieś 30s może minuta gaśnie chyba że ruszę to od razu gaśnie. Czekając na kolegę z linką niestety jakieś 6h sprawdziłem prawie wszystko. Filtr powietrza przepływkę kopułkę przeczyściłem sprawdzałem milimetr po milimetrze czy dolot nie łapie lewego powietrza dodam że I NA PB JAK I NA LPG JEST TAK SAMO więc raczej nie filtry paliwa. Komputer pokazał mi błędy 8- przepływka i 34 elektrozawór wolnych obrotów tylko że nie można u mnie w kompie skasować tych błędów kiedyś próbowałem i są od zawsze te 2 błędy i jeździła madzia elegancko. Co do elektrozaworu to kiedyś szukałem i nie mogłem znaleźć krokowca do 1.3 8v a przepływka była wymieniana chyba rok temu, tak samo jak po jej wymianie jak i przed był błąd. Jedyne co mi przychodzi na myśl to że jest na full oleju w silniku może nawet troszkę ponad full ale mam przez poduszki amorów obniżony przód i nie jestem w stanie sprecyzować dokładnie ile mam oleju. Czy mam jakiś czujnik oleju przez co komp może odciąć zapłon przez zbyt dużą ilość oleju ?? Bo ja nie mam już innych pomysłów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 23 kwi 2012, 21:48

Olej spuściłem i zalałem spowrotem tyle że teraz nalałem do połowy poziomu niestety nadal gaśnie. Odłączyłem kolektor wydechowy i też gaśnie myślałem że może kat jest zapchany tyle że odłączając kolektor odłączyłem sonde.
Nie mam już pomysłów <oczy>
Czy posiadam czujnik ciśnienia oleju?? i czy to on może być za to odpowiedzialny bo zauważyłem że nie zapala mi się dioda od oleju na desce a zawsze się zapalała po przekręceniu kluczyka choćby na chwile.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 24 kwi 2012, 14:26

Dodam że nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły PB czy LPG i szukając po forum jedyna myśl jaka mi przychodzi czy może być to wina aparatu zapłonowego jak go sprawdzić ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 24 kwi 2012, 15:43

Na początku sprawdź błędy,piszesz, że nie możesz skasować chyba dwóch(przepływki i elektrozaworu wolnych obrotów).Ja bym tu upatrywał przyczynę.Może sprawdź kostki od przepływki albo wymień elektrozawór.
Jeśli pada aparat powinno pokazać błąd...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez adriano2747 » 24 kwi 2012, 16:39

podobny problem maż też tutaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=134998 na końcu rozwiązanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez patryk240 » 24 kwi 2012, 17:38

Sebek od dawna próbowałem skasować błędy takimi sposobami jak odłączenie klem, wyjęcie bezpieczników komputera czy zostawienia madzi bez aku na 12h i nic nie dawało bez odpalania od razu pokazywało krokowca niestety nigdzie nie dostałem a aktualnie jestem bez kasy ;/ Ide do garażu podmienię przepływkę na starą popsutą z otwartą klapką na której jeździłem bez problemu na gazie i zobaczymy czy coś da
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 24 kwi 2012, 21:36

Włożyłem starą przepływkę i nadal gaśnie sprawdziłem napięcie na kostce do przepływki i na zapłonie było patrząc od lewej stojąc przed samochodem:
1) 5,02v
2) 0,93v
3) 0,53v
4) 12,38v
5) 0,02v
6) 0
7) 12,18v
Pin 6 to czarny kable więc pewnie masa do tego przestawiłem aparat zapłonowy o jakieś 2mm i bez zmian odpalała tak samo i gasła do tego sprawdziłem rozrząd czy nie przeskoczył wszystko jest na swoim miejscu. Macie jakieś pomysły jeszcze ?? Iskry na świecach są
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 24 kwi 2012, 22:54

A pompę paliwa sprawdzałeś?Może nie daje odpowiedniego ciśnienia?
A tak w ogóle, to nie pisz posta pod postem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez patryk240 » 25 kwi 2012, 00:57

Ok sory za te posty. Pompy paliwa nie sprawdzałem ale chodzi a nawet jeśliby nie chodziła to LPG by działało chyba oba w tym samym momencie się nie popsuły szczególnie że czy na PB czy LPG odpalę i chwile chodzi elegancko odpala bezproblemowo wchodzi na obroty. Myślę nad elektroniką dochodzącą do przepływki ale jak odłączę przepływkę po odpaleni natychmiast gaśnie a jak jest podłączona chodzi jakieś 30s może minute i gaśnie nie ważne czy na wolnych obrotach czy dodaje gazu. A jak się sprawdza czy pompa daje dobre ciśnienie i jakie powinno być??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez benq323 » 25 kwi 2012, 01:08

Ja bym proponował sprawdzić aparat zapłonowy
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez patryk240 » 25 kwi 2012, 02:03

Wydaje mi się że powinien wyskoczyć błąd jeśli coś z aparatem. A jak sprawdzić aparat tylko podmianka czy jest jeszcze jakiś sposób ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez monjan32 » 26 kwi 2012, 18:07

Po pierwsze kolego ja bym skontrolowal Swiece:) czy sa zalane czy obkobcone sprawdzil bym palec i kopule z aparatu zaplonowego;) Jesli na LPG i PB ci gasnie tak samo to mysle ze przeplywka bedzie dobra.

Zobacz jaka masz iksre na swiecach te podstawy pierw posrawdzaj pozniej szukaj dalej:) Moze jakas 1 swieca juz nie domaga ma zbyt slaba iskre i juz bedzie lipa i na pb tym bardziej na LPG.

Zastanawia mnie sonda lambda i czy masz katalizator.
Madzia odpala na pare sek i gasnie i na gazie i na lpg tak samo na zimnym jak i na cieplym silniku ?
A czujnik cisnienia oleju posiada praktycznie kazde auto :P w Fiat 125p juz byl o ile sie nie myle:P

Tak jak pisze pierw iskra na swiecach kontrola swiec , kopulka i palec z aparatu zaplonowego:) Pozniej trzeba szukac dalej.

A probowales skasowac bledy z kompa odpinajac minus i ciskajac hamulec roboczy na okolo 20sek?

Adriano moj przypadek byl troche inny ;) Mi madzia chodzila na LPG caly czas elegancko :P no za wyjatkiem jak iskra sie stracila hehe :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:15
Posty: 100
Skąd: Chorzów (Śląsk)
Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323