Odpala i gaśnie – Problem – 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2012, 19:24

tadziol napisał(a):nie potrafię odnaleźć wątku,ale pamiętam,że obiecywałem próbę zapalania DITD z rozszczelnionym układem powrotu paliwa z wtrysków.
odłączyłem wężyk od rurki przelewów,zostawiłem na noc i rano........zapaliła od strzału i obrzygała ropą co się dało,bo zapomniałem założyć tej cholernej rurki <glupek2>


wychodzi na to że tylko przy nieszczelności na przelewach nad wtryskiwaczami jest problem z odpalaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 9 lut 2012, 20:05

tadziol napisał(a):pamiętam,że obiecywałem próbę zapalania DITD z rozszczelnionym układem powrotu paliwa z wtrysków.

też pamiętam

tadziol napisał(a):odłączyłem wężyk od rurki przelewów,zostawiłem na noc i rano........zapaliła od strzału

a to jestem zdziwiony – nie raz temat przerabiany i zawsze się okazywała nieszczelność na podkładkach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 9 lut 2012, 21:15

też jestem zaskoczony,bo zgodnie z tym co kiedyś pisałeś powinny być problemy.
a ta nic...
może to przypadek?będzie jakaś inna DITD,to znowu spróbuję.....
ale na tą chwilę znając budowę pompy i wtrysku uważam,że ta nieszczelność nie może mieć wpływu na ciężki rozruch np.rano ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2012, 21:19

tadziol napisał(a):też jestem zaskoczony,bo zgodnie z tym co kiedyś pisałeś powinny być problemy.
a ta nic...
może to przypadek?będzie jakaś inna DITD,to znowu spróbuję.....
ale na tą chwilę znając budowę pompy i wtrysku uważam,że ta nieszczelność nie może mieć wpływu na ciężki rozruch np.rano ;)


a spróbuj poluźnić choć jedną śrubę przelewowa tak aby nie była szczelna i zostaw do rana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 9 lut 2012, 21:20

wiesz, ja się ze wszystkim bym zgodził, ale tak jak pisałem:
objaw – długie kręcenie po dłuższym postoju, jak odpali, już ok
sprawdzam – dmucham w tą rurkę – efekt – bąbelki lub syk
wymieniam podkładki, skręcam tak żeby nie było nieszczelności i nie ma problemu z długim kręceniem...

więc czym to jest spowodowane, to nie wiem

Neonixos też o tym pisał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 9 lut 2012, 21:27

kierownik napisał(a):więc czym to jest spowodowane, to nie wiem

ja też nie wiem,ale skoro tak jednogłośnie twierdzicie,to coś w tym musi być.
trzeba się skupić na samym wtrysku,bo pompa i przewody wtryskowe odpadają....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 9 lut 2012, 21:28

chyba, że to jest połączone z jakimiś dodatkowymi doległościami i przy okazji popuszczonych przelewów się ujawnia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2012, 21:30

kierownik napisał(a):Neonixos też o tym pisał
<ok>
Miałem tak dwa razy i dwa razy było to związane z przelewami :)
często jest tak jak się składa wszystko na starych podkładach to wtedy one już dobrze nie uszczelniają nawet jak dokręcimy odpowiednio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 9 lut 2012, 21:31

kierownik napisał(a):chyba, że to jest połączone z jakimiś dodatkowymi doległościami i przy okazji popuszczonych przelewów się ujawnia...

owszem, w połączeniu z nieszczelnym chociaż jednym zaworem zwrotnym w głowiczce pompy da to taki właśnie efekt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Areksko » 15 lut 2012, 23:08

bg_wolf wymieniłeś czujnik? Jak tam problemy z odpalaniem? Wiadomo coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez bg_wolf » 16 lut 2012, 00:10

Na razie nie wymieniałem, ponieważ dla pewności, mechanik kazał mi pojechać na komputerową diagnostykę. A mi pokończyły się fundusze...mrozu nie ma więc poczekam aż będę miał przypływ gotówki :)
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Areksko » 16 lut 2012, 22:00

Rozumiem. Dzięki za info. Informuj na bieżąco co i jak. Dziękuje. Trzymam kciuki aby to nie było coś poważnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez maly_slawek » 8 wrz 2012, 00:23

Witam wszystkich.
Mam takie pytanko do zorientowanych w temacie.
Po kupnie mojej Madzi w lutym miałem problemy z odpalaniem tzn, odpaliła i zaraz zgasła, do giąłem blaszki w gnieździe B5B4 i po otwarciu przekaźnika zauważyłem, że jest cały zakopcony, więc go umyłem preparatem do styków, w gnieździe piny też trochę są potopione.
Pół roku minęło i auto ładnie pali, chodzi równo i cicho aż mi się podoba i sam sobie zazdroszczę ale wczoraj sytuacja znów się powtórzyła, auto gaśnie po przejechaniu 30 metrów i świeci kluczyk czerwony i kontrolka świec mruga, trzeba zauważyć że dni są już chłodniejsze więc myślę że przekaźnik ma też już więcej roboty, umyłem go znowu i jakoś to działa ale pytanie moje brzmi czy może być jakaś usterka co go przepala, kupię nowy za 400 zł i znów coś go zjara a nie jest tani.
Znalazłem B5B4 od BJ-ki za 70 zł, nadawałby się taki do mojej Premacki, ma inny dolny opis, umnie jest 0E08 a tam jakaś inna symbolika jest ale i to i to jest z DITD więc? <co?>

Edit: siegu
No i zakupiłem przekaźnik B5B4 od Mazdy BJ i podłączyłem go do mojej Premacki wyglądem taki sam tylko ten dolny plastik jest zielony a mój stary jest biały i po otwarciu stwierdziłem, że wlutowany w środku opornik jest również identyczny lecz zamontowany jest odwrotnie, auto zapala na nim więc wszystko chyba jest ok zobaczymy zimą co będzie.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

PostTen post został usunięty przez siegu 10 kwi 2013, 22:27.
Powód: Post pod postem.

Postprzez pluto » 15 lut 2014, 08:55

Witam wszystkich forumowiczów – podłączę się pod ten temat. Problem z autem jest podobny. Do tej pory z autkiem nic nie działo się (przebieg 170 tys km), odpalał od strzała czy w ciepłe dni czy w siarczyste mrozy.....w dniu awarii zgasł kiedy stałem na światłach <co?> , a po 8 godzinach po skończonej pracy (temperatura +5) odpalił od strzała, popracował 40-60 sekund i zgasł, odpaliłem go szybko jeszcze raz i sytuacja powtórzyła się pochodził 40-60 sekund i zgasł....Odczekałem pewnie jakieś kilka minut na zastanawianiu się co może być przyczyną i próbowałem go odpalić jeszcze raz i niestety już nie odpalił i odpalić nie chce. Filtr paliwa wymieniony, świece również. Pierwsze podejrzenia padły na przekaźnik B5B4, bo był dość ciepły po tych dwóch kilkudziesięcio-sekundowych uruchomieniach. Jednak po przekręceniu kluczyka słuchać "cykanie" w komorze silnika czyli chyba sygnał (napięcie) na SPV jest podawane... Po rozebraniu B5B4 okazało się że okolice styków i same styki są solidnie przykopcone i przybrudzone. Wyczyściłem ....Bez efektu. Zastanawiam się jeszcze na przekaźnikiem NF02.

Może ktoś ze znawców tematu ma pomysł co może być przyczyną unieruchomienia auta
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 10:28
Posty: 6
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM rocznik 2000

Postprzez smile » 15 lut 2014, 10:23

Może najpierw przywrócisz pompę wtryskową do życia i usuniesz w końcu przełącznik od czujnika temp. do odpalania? :> :> :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pluto » 15 lut 2014, 12:06

smile napisał(a):Może najpierw przywrócisz pompę wtryskową do życia i usuniesz w końcu przełącznik od czujnika temp. do odpalania? :> :> :>


nie rozumiem.....
skąd od razu diagnoza, że pompa jest uszkodzona i rzekomym przełączniku od czujnika temperatury
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 10:28
Posty: 6
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM rocznik 2000

Postprzez smile » 15 lut 2014, 13:05

Bo sam to napisałeś w którymś ze swoich pozostałych pięciu postów
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pluto » 15 lut 2014, 23:25

smile napisał(a):Bo sam to napisałeś w którymś ze swoich pozostałych pięciu postów


tyle że pozostałe poprzednie posty dotyczyły innego auta :(
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 10:28
Posty: 6
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM rocznik 2000

Postprzez tadziol » 16 lut 2014, 14:02

pluto napisał(a):Może ktoś ze znawców tematu ma pomysł

może... ;)

pluto napisał(a):podejrzenia padły na przekaźnik B5B4
pluto napisał(a):Po rozebraniu B5B4 okazało się że okolice styków i same styki są solidnie przykopcone i przybrudzone
pluto napisał(a):Wyczyściłem ....Bez efektu

samo czyszczenie nic nie da,jeśli styki są za mocno wypalone.
możesz na próbę wsadzić zworę w miejsce przekaźnika na te piny,które odpowiadają jego stykom.

pluto napisał(a):po przekręceniu kluczyka słuchać "cykanie" w komorze silnika czyli chyba sygnał (napięcie) na SPV jest podawane

słyszysz działający TCV ,a nie SPV.jego nie słychać.a z kolei przekaźnik B5B4 zasila tylko SPV.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323