Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez kanex93 » 14 lut 2012, 23:56

problem w tym ze na zadnym szrocie w okolicy nie ma takiego aparatu...
ps. czy to fabryczne ze aparat zaplonowy jest marki mitsubishi??? :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lut 2012, 07:49

Ojjj – na upartego to można się umówić i chociażby na próbę z mojej "efki" wyjąć aby sprawdzić czy odpali.
Jak się chcesz napić piwa to przecież nie musisz kupować całego browaru <lol>

Odezwij się via PW

P.S. co do mechanika i diagnostyki "komputerowej" akurat tego modelu to można podyskutować bo nie słyszałem o możliwości podpięcia do kompa – trochę za stare auto na coś takiego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 15 lut 2012, 12:39

chodzilo mi o tak zwany tester "car-man" ktory czyta bledy majac w sobie wszystkie schematy :) moj blad :)
Dzisiaj prowadze autko do elektronikow zobaczymy co oni znajda <oczy> Marek 161BD081 dzieki za propozycje podmianki aparatu i ogolna pomoc ;)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez scrabi » 15 lut 2012, 13:47

ciekaw jestem czy speceod elektroniki elektryki coś poradzą norlalnie az mnie ciekawi tak ze szok :D <lol> daj znac co i jak jak juz naprawisz.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez kanex93 » 15 lut 2012, 18:22

Spece od elektryki i elektroniki sprawdza mi madzie dopiero w poniedziałek :| troszkę późno ale bardzo mnie ciekawi co ciekawego wymyśla i znajda :) moje pomysły się skończyły, siły do jej odpalania tez wiec pozostaje mi tylko czekać...
P.S na co stawiacie?co może być przyczyna takich objawów <co?> ?
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marcin1990 » 15 lut 2012, 19:16

ostatnio kupiłem cronosa w salonowym stanie za małe pieniądze, bo nie można go było uruchomić. Od razu wiedziałem że to aparat, tylko nie chciałem kupować nowego, a założyć inny na podmiane czy to napewno to. Niestety nie udało się znaleźć a na tym nie ma iskry. Wysłałem do serwisu Mazdy w Toruniu i Pan elektryk stwierdził że, znaki były poprzestawiane, i uszkodzone coś tam dlatego raz dawała iskrę a raz nie. A poprzedni właściciel mówił że przed tym czasami paliła. Zrobił to za 70 zł i mam nadzieje że jutro przyjdzie ten aparat i założe. Również 2 przewody były uszkodzone i nie dawały iskry. Jak przyjdzie od razu napisze czy już jest dobrze. Więc może u Ciebie jest to samo z Tą płytką w aparacie.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez kanex93 » 15 lut 2012, 19:55

Wielkie dzieki za podpowiedz Marcin1990 :) mysle ze w mojej madzi jakas [tiiit] sie popsula/spalila i ze to dlatego nie pali :| mam przynajmniej taka nadzieje...
jak juz sprawdzisz ten swoj aparacik to daj mi znac :)
pozdowionka :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

PostTen post został usunięty przez Majki88 16 lut 2012, 12:23.
Powód: OT

Postprzez Marcin1990 » 15 lut 2012, 20:57

Pindurek napisał(a):Niech nikt nie odbierze tego negatywnie,bo nic nie mam do gazu ale... to są skutki zagazowania tak pięknego autka.Na gazie się gotuje a nie jezdzi Madzią ;)


Masz rację co do tego, ale nie zawsze winny jest gaz, tylko właściciel bo każdy oszczędza i zakłada byle co. Chociaż nie wiem jaki kolega z problemem ma założony i nie wnikam że to przez to bo może okazać się co innego. Brat naprawia samochody i pewna rzecz mnie zaskoczyła. VW Bora przyjechał, na naprawe sprzęgła, i jak wjeźdzałem do garazu to zauważyłem że mimo ma sekwencje to obroty strasznie falowały, a silnik był strasznie słaby, ale to już chyba tak mam być bo na benzynie to samo. A faluje bo sekwencja najtańsza więc... Tak samo olej się wymienia raz na 10tkm i ciężko dać te 150zł, każdy zalewa błoto i później ma to samo. Więc trzeba mieć pretensje do siebie. Ja sam chcę teraz kupić Mazdę 3 GTA i jeśli będzie mi dużo palić to założe sekwencję która się sprawdza mimo że może być droga. Nie warto na tym oszczędzać bo później wkładamy więcej w naprawy, czas i nerwy. A wracając do tematu aparatu, tak odezwe się, i w razie czego dam CI numer:)
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Pindurek » 15 lut 2012, 22:32

Dokładnie, oczywiście zakładając gaz musisz się liczyć z częstrzymi wymianami różnych cześci np. filtr paliwa.

Dodam, ze gas wysusza i dlatego wiele elementów bedzie podlegała wymianie częściej...duzo częściej niż zwykle.

Prosty przykład.Kupiłem madzie dokładnie 9.10.11r. a mój kolega golfa (sekwencja-podobno firmowa jakas dobra) 15.10.11r. i do stycznia wsadził w nie około 1200zł,między innymi na jakieś sondy,czujniki,jakieś ciągnięcie elektryki,filtry,wtryski itp.
Teraz chodzi i klnie,bo wolał by te stracone pieniadze dolozyć i kupić coś lepszego wtedy.

Ale sa samochody (silniki) do ktorych gazu się poprostu nie pakuje

Ja od zakupu samochodu wymieniłem tylne teleskopy na sportowe monroe,bo szykuje się "przeróbka" Cetki w celu wyróżnienia jej z tlumu,oczywiście bez wiochy.
"Ale herbatka dobra" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2011, 23:14
Posty: 84
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.

Postprzez kanex93 » 16 lut 2012, 10:33

Odnośnie instalacji gazowych jak najbardziej się z Wami zgadzam :) sam zakładając gaz do swojej laguny 3.0 V6 postawiłem na sekwencje IV generacji z porządnym osprzętem:) w Mazdzie mam zwykłą instalacje II generacji firmy stag...autko kupiłem z już założoną instalacja ale na wiosnę lub w lecie planuje przerobienie jej na sekwencyjny wtrysk gazu z nowym parownikiem, wtryskami firmy omyl reg fast oraz porządnym regulatorem i komputerem z staga IV :) znajomy zakłada instalacje LPG I CNG wiec powiedział ze zrobi mi to w granicy 1000zl ale wtedy Madzia powinna ładnie śmigać na tej instalacji :P
Powiem jeszcze w roli wyjaśnienia ze w teraźniejszej maździe mam zmieniony silnik (stary kopcił a remont się nie opłacał ze względu na mocno zniszczone tłoki ) na taki sam tylko z przebiegiem 96 tys i na gazie śmigał tylko przez rok czasu wiec jest jeszcze w dobrym stanie :P
Ww poprzedniej Mazdzie miałem założoną instalacje BRC na której śmigała 5 lat zanim ja ją kupiłem i miała dużo mniej mocy i na gazie i na benzynie niż ta co mam teraz :)
co myślicie na temat staga IV z wyżej wymienionymi wtryskami?
Pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2012, 10:46

W instalacjach lpg ważny jest dobór osprzętu ale ważniejsze jej regulacja i końcowe wystojenie.
No i nie oszukujmy się – raz na jakiś czas warto zajechać do serwisu lpg (no chyba, że ma się samemu wiedzę na temat regulacji i potrafi się to zrobić).
Ale jeśli ktoś chce zrobić jazdę "oszczędniejszą" to niestety ale kończy się to wcześniejszym remontem silnika :(

Myślę, że na tych wtryskach napewno będzie lepiej pracować niż np. na czerwonych valtecach :D
Ja u siebie mam "magic'i" i też radzą sobie dobrze.
Proponuję lekturę Forum: http://lpg-forum.pl
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 16 lut 2012, 11:41

Dzieki serdeczne za nakierowanie na interesujące forum :) na pewno zagłębie się w lekturze jak tylko znajdę chwilkę czasu :) ja osobiście serwisowałem gaz 2-3 razy do roku, choć było to uzależnione od instalacji :D
I powiem szczerze ze nigdy nie stawiałem na uboga dawkę gazu tylko po to żeby autko było bardziej oszczędne, wolałem żeby dawka była taka jak zalecana, a przy okazji i samochodzik miał większego "kopa" i był bardziej elastyczniejszy :P
Polecam wszystkim serwisowanie gazu co najmniej 2 razy w roku (po zimie i przed zima :) :P
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2012, 11:52

Ja jakiś czas temu w swoim X9 jeździłem z pociągniętym kabelkiem od sterownika gazu do kabiny, gdzie raz na jakiś czas podłączałem się kompem robiąc korekty map.
Aż w końcu doszedłem do takiego etapu, ze nie było konieczności robienia korekt. :)

P.S. Gdzie autko odstawiłeś?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kanex93 » 16 lut 2012, 13:45

Mazdę chciałem ostawić do speców na ulicy bazylany (nie znam dokładnej nazwy zakładu ) ale ku mojemu zdziwieniu chłopaki przenieśli się na ulice metalową, a w sumie na mostową :)
Autka jeszcze nie wstawiłem, zrobię to dziś wieczorkiem, a dopiero w poniedziałek zaczną ją sprawdzać ...
Mam nadzieję że przynajmniej oni coś znajdą :|
Powiem szczerze że nigdy na nich nie narzekałem, każde autko które do nich wstawiałem było zdiagnozowane w ciągu kilku dni :D
Tylko ceny są dość WYSOKIE...niestety... :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez Marcin1990 » 16 lut 2012, 19:36

aparat mi jeszcze nie przyszedł więc pewnie jutro będzie...
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez scrabi » 16 lut 2012, 21:19

tak to juz jest chyba wszędzie, że dobry elektryk elektronik samochodowy bierze niestety dużo za swoja pracę. :(
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez trener4 » 17 lut 2012, 01:45

A u mnie problem występuje w ten sposób – jest mróz przekręcam kluczyk w stacyjce, słychać cyknięcie a rozrusznik zakęci dopiero po 5 do 30s o ile cały czas trzymam kluczyk w pozycji zapłonu, lub nie odpala wcale. Występuje to tylko przy ujemnej temp. a jak się rozgrzeje to odpala bezproblemowo za pierwszym razem. Jutro dzisiaj w dzień wyciągnę rozrusznik i zobaczę co jest grane...?? bo chyba nie leżała by tu wina w luźnych przewodach stacyjki?
Napominając o przepływie prądu – czy miał ktoś problem z elektryką polegający na tym, że samochód gaśnie na luzie w momencie skręcania (nie zawsze) lub poślizgu (prawie zawsze) – ekstremalny przypadek – skęcasz, redukujesz bieg a samochód w tym momencie gaśnie. Dodam, że nawet stojąc i skręcając koła elektryka strasznie zostaje obciążona aż światła przygasają ( jest tu problem z obrotami na biegu jałowym gdy jest zimny).
trener4
 

Postprzez kanex93 » 17 lut 2012, 20:27

Witam wszystkich :)
Mazda "ponoć" zdiagnozowana :)
Dzisiaj zadzwoniła kobieta z biura elektryków i powiedziała że już jest po diagnozie i uszkodził się palec rozdzielacz który już zamówili :)
Podobno Palec był tak skomplikowanie uszkodzony ze ciężko było do tego dojść ale się udało :)
W poniedziałek po południo mam odebrać samochód wiec dokładnie napisze czego się dowiedziałem
Zastanawiam się tylko czy to jest jedyny powód nie palenia madzi czy jeszcze coś znajda po drodze... :|
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez scrabi » 17 lut 2012, 22:33

kanex93 napisał(a):Witam wszystkich :)
Mazda "ponoć" zdiagnozowana :)
Dzisiaj zadzwoniła kobieta z biura elektryków i powiedziała że już jest po diagnozie i uszkodził się palec rozdzielacz który już zamówili :)
Podobno Palec był tak skomplikowanie uszkodzony ze ciężko było do tego dojść ale się udało :)
W poniedziałek po południo mam odebrać samochód wiec dokładnie napisze czego się dowiedziałem
Zastanawiam się tylko czy to jest jedyny powód nie palenia madzi czy jeszcze coś znajda po drodze... :|

hmmmmmmmmmmmm ja bym obstawiał że palec był żle założony ew przekręcony o 180stopni ale popsuty hmmmmm no może byc tak..... :D
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323