Szarpanie podczas jazdy 626GE USA 1996

Postprzez jacekasot » 13 lut 2012, 18:59

bo najprawdopodobniej nie jest to problem z kablami.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez cronos2500 » 14 lut 2012, 17:59

Sytuacja znomu sie powtarza. Do pracy mam 80km. Jak dojezdzalem auto zaczynalo szarpac coraz mocniej. Gdy jest zimna szarpanie jest slabsze. Zamowilem tester diagnostyczny moze cos bede wiedzial. Check engine nie mryga. Puszczajac gaz auto mocno hamuje silnikiem,a czasem bardzo slabo i wtedy szarpniecia przy dotknieciu gazu nie ma. Ciekawe to wszystko. Moze silnik krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Porter3 » 14 lut 2012, 18:57

Hej, mam to samo co Wy :)
Szarpanie przy dynamicznym puszczeniu/dodaniu gazu. Do dziś mi obroty falowały bardzo, a to dlatego, że czujnik od Przepustnicy mi się wypiął...

Jakiś czas temu znalazłem dziurę w dolocie, zakleiłem taśma, pojechałem i bajka – zero szarpania.

Ostatnio ponownie się wziąłem za coś innego.. Kombinowałem z dolotem ponownie i szarpie znów (prawdopodobnie wcześniej było dobrze zaklejone).
Tyle, że ja mam do zrobienia/wymiany: filtry, olej, rozrząd, kable, świece :)

Poczytałem na różnych forach innych aut, forach zagranicznych i obstawiam więcej niż 50 %, że takie szarpanie/duszenie ma związek z powietrzem(dolot, przepustnica itd). Oprócz tego coś z zapłonem(aparat, przewody itp.)

Na razie się nie przejmuję, bo w końcu dojdę do tego :) (chwilowo brak czasu).
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez jacekasot » 14 lut 2012, 20:29

te szarpanie/duszenie jest ciut deprymujące jak jedziesz 70km/h, widzisz w lusterku wstecznym fiata 126p, dodajesz gazu a ten dalej siedzi ci na zderzaku :D i ogarnia cię strach, żeby tylko nie spróbował cię wyprzedzić :D
Zdarzyła mi się również taka sytuacja, że zostałem wyprzedzony przez... autokar turystyczny...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez kamilspider » 14 lut 2012, 20:58

Nie wiem czemu większość ludzi ma taki kompleks, że jak ktoś ich wyprzedzi to są gorsi, albo coś :| Jakby to był tor to ok, ale to zwykła droga ;P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez jacekasot » 14 lut 2012, 22:25

ja się ścigać nie lubię, broń Boże, ale w takich sytuacjach jest jednak trochę wstyd :P na szczęście mam jeszcze trochę zdrowego rozsądku i jak ktoś mnie wyprzedza to nie redukuje i go nie gonie bo to jest głupota.
Jednak czasem chciałoby się trochę pozapier... :) mam nadzieję że niedługo wyeliminuje te dławienie się i będę mógł w pełni cieszyć się z jazdy moja mx-szóstką...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Porter3 » 15 lut 2012, 09:47

Wczoraj kolega pojechał na Kompa, bo brakowało mocy. Stwierdzono uszkodzony Przepływomierz. Teraz idzie jak strzała. Inna marka auta, ale objawy podobne.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez jacekasot » 15 lut 2012, 11:33

ja to u siebie wymienię świece bo sobie przypomniałem że odkąd kupiłem auto nie były wymieniane :D jak nie pomoże to zajmę się przepływką, kablami, dolotem, itp., itd. :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez luk-kk » 15 lut 2012, 15:20

jacekasot napisał(a):ja to u siebie wymienię świece bo sobie przypomniałem że odkąd kupiłem auto nie były wymieniane :D jak nie pomoże to zajmę się przepływką, kablami, dolotem, itp., itd. :)


Żeby nie pakować się w niepotrzebne koszty wymień świece, sprawdź dolot, wymrugaj błędy żeby wykluczyć przepływkę (chociaż ją jako przyczynę szarpania bym wykluczył ale sprawdzić nie zaszkodzi), jak to nie usunie szarpania to sprawdź kable czy nie świecą i nie mają przebicia jeśli mają to wymień. Można jeszcze zerknąć na palec rozdzielacza i kopułkę czy u nich wszystko ok :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez jacekasot » 15 lut 2012, 16:44

Faktycznie przepływkę można wykluczyć bo powinienem mieć problemy z odpalaniem. Niedawno wymieniałem silnik, kable poszły inne, aparat był czyszczony i na nowo ustawiany. I tylko te nieszczęsne świece przełożyłem ze starej jednostki. Dolot szczelny, sprawdzałem. Jak wymienię świece to dam znać.

Wymieniłem dziś rurę kolektorową wraz z sondą lambda, do tego przy okazji poleciał kat, bo podejrzewałem, że może być zapchany. I nie myliłem się, po odpaleniu i przygazowaniu z wydechu wyleciały chmury czarnego dymu :D autko ładnie się zbiera, narazie nie zauważyłem szarpania, jest elastyczne i jakby lżej mu się oddychało :)

Edit: siegu
Drugi dzień i ani jednego szarpniecia. Widocznie katalizator był tak zatkany olejem, że dławił auto. Teraz to nie dość, że autem się przyjemniej jeździ to jeszcze dźwięk z wydechu jest bardziej rasowy :D

noxes napisał(a):
jacekasot napisał(a):i być może katalizator który prawdopodobnie jest zapchany

to do szarpania nie ma nic wspólnego.
Układ zapłonowy w jakim stanie? Może masz wodę w baku?

A jednak miałem rację :) po wycięciu katalizatora auto śmiga jak ta lala :D
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 16 lut 2012, 19:46

jacekasot napisał(a):A jednak miałem rację po wycięciu katalizatora auto śmiga jak ta lala

To my chyba mamy rózne rozumienie pojęć szarpanie <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 16 lut 2012, 20:48

możliwe :) mi to bardziej chodziło o to, że tak się dławił, że aż szarpał :D najważniejsze, że problem się rozwiązał :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez cronos2500 » 18 lut 2012, 16:24

No i tak wygladaja moje kody usterek:
10 Czujnik temperatury powietrza w kolektorze wlotowym
12 Czujnik położenia przepustnicy
15 Sonda lambda – brak aktywności
23 Czujnik temperatury paliwa lub sonda lambda
41 Elektrozawór „1” układu wlotu o zmiennych charakterystykach
akustycznych lub jego obwód

Czujnik temperatury powietrza,gdzie go znajde w 2.5 v6 ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 19 lut 2012, 14:58

10 – czujnik o ile się nie mylę znajduje się w przepływce
12 – tzw TPS
15 i 23 raczej będzie to samo czyli sonda
41 – tak mi się wydaje ze jeden z VRISów
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez cronos2500 » 3 mar 2012, 15:36

Dziasiaj wymieniłem sondy i elektrozaworek vris1. Auto zaczelo trzymac 750obr(nie zawsze,niekiedy na jalowym trzeba przygazowac). Elektrozaworek byl pekniety. Nie wiem jak jest z tymi vrisami. Po odpaleniu otwiera sie vris 1 i tak zostaje,a vris 2 otwiera sie podczas gwaltownego dodawania gazu. Gdy wlozylem papierki pod vrisy podczas jazdy wypadaja,czyli vris 1 czasami sie zamyka,a vris 2 otwiera sie pod obciazeniem. Czy to jest ten bład ecu o ktorym czesto pisze sie na tym forum? Dodam jeszcze o szarpaniu,ktore ustapilo,gdy skonczyly sie mrozy. Podlaczajac mazde pod tester nie wykryto juz zadnych bledow(oczywiscie po wymianach odlaczylem aku,a nastepnie troche pojezdzilem i sprawdzilem bledy) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 3 mar 2012, 16:19

Vrisy powinny się otwierać stopniowo, najpierw 1 przy ok 3tys obr potem 2 przy wyższej wartości i żaden w tym czasie nie powinien się zamykać ;) No chyba ze odpuścisz gaz.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez kamilspider » 3 mar 2012, 18:27

cronos2500 napisał(a):Czy to jest ten bład ecu o ktorym czesto pisze sie na tym forum?

Tak, to ten błąd ecu
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez danielor » 4 mar 2012, 22:44

a ja napisałem że to paliwo i że prawie ustało szarpanie ale nadal szarpie!Jak jest zimny to jest ok,normalnie ładnie odpala obroty nie skaczą,prawie jak nówka.jak się nagrzeje to również odpala ok obroty ok,ale jak mocniej depniesz to się dławi!jak jest ciepły i wdepniesz pedał gazu po mału to też ok,dławi go tylko przy mocniejszym wdepnięciu jak jest ciepły,filtr paliwa wymieniony.zawsze tankuję do pełna na Shellu lub Esso,
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez noxes » 4 mar 2012, 22:45

Hmm przewody zapłonowe, kopułka, palec i świece w jakim stanie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez danielor » 4 mar 2012, 22:50

przewody stare,świece ok,aparatu jeszcze nie sprawdzałem
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6