Oświetlenie – reflektory – korektory (silniczki...a raczej ich brak)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gość » 6 gru 2005, 10:37

mam m323f 1,5l '97, kupiłem tydzień temu sprowadzoną, była po lekkiej stłuczce i są wymienione reflektory (jeden TYC drugi DEPO). na stacji diagnostycznej nie przeszła pierwszego w Polsce przeglądu, powód – brak korektorów ustawiania świateł – silniczków regulujących ich ustawienie. Teraz problem bo silniczki są trudno dostępne ale nawet jeśli je kupię to nie wiem czy będą pasowały do lamp zamienników. kupować i mieć nadzieję, że będą pasować, czy co zrobić? POMOCY!!!
mieszkam w Olsztynie, może ktoś wie gdzie mogę się w pobliżu zaopatrywać w części do efki? ja nie mam pojęcia...
Gość
 

Postprzez Grzyby » 6 gru 2005, 11:00

Jak kupiłeś lampy bez regulacji to chyba może być problem z dołożeniem silniczków, ale powinna być regulacja manualna wg mnie.
Poczekaj na opinie użytkowników 323.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 6 gru 2005, 11:05

A od kiedy jest obowiazkowa zdalna regulacja wysokosci swiatel? Nie wszystkie samochody to mialy fabrycznie.

fillip napisał(a):co zrobić? POMOCY!

Sprawdzic czy mam racje, a jesli tak, to [tiiit] te stacje diagnostyczna. :D

...Z drugiej strony jak czasem jade w nocy przed przeladowanym samochodem ze snopami swiatla wycelowanymi w moje lusterka, to tez mam ochote [tiiit].
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 6 gru 2005, 11:06

Albo jechać gdzie indziej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bartek_bart » 6 gru 2005, 12:35

jeśli lampy nie mają regulacji swiateł elektrycznie to nie dołozysz silniczka! kilka dni temu kupiłem lampe do auta i z tej co wymieniałem chciałem przełozyć silnik do prawego reflektora bo nie miał ale jest to nie możliwe ze względu na to ze lampa bez takiego sterowania nie posiada gniazda w które były montowane silniczki! te lampy są regulowane za pomocą śrub
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez bartekkk » 6 gru 2005, 19:50

Zamiennik Depo kształtem jest taki sam jak Koito- oryginał, jest w nim miejsce na silnik, a regulacja ręczna odbywa się właśnie pokrętłem na silniczku. Teraz masz dziurę, więc regulacji nie ma. Silniczek powinien pasować, ale będzie problem z jego dostaniem.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 13:38
Posty: 56
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA 2.0V6

Postprzez jacobs » 6 gru 2005, 21:03

wystarczy tylko regulacja śróbką (tym czymś przy lampie), w seicento po stłuczce zapowietrzyli mi układ i regulacja nie działała, a przegląd przeszedł bez problemu, teraz w maździe nie ma wogóle regulacji świateł z wnętrza, a jeżeli fabycznie nie ma to nie musi być. Jak sie będą czepiać to niech pokażą, gdzie w kodeksie drogpwym jest napisane że trzeba mieć takową regulację. To tak samo jakby nie podbili ci przeglądu dlatego że nie masz klimy
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Briareos » 8 gru 2005, 02:04

TYC może nie mieć dziury na silnik. Ja tak miałem, bo prawa lampa jest nieoryginalna i nie miałem ani silnika, ani tej śruby zamiast niego :| Światło mijania mi latało w pionie... Kupiłem 2 różne silniczki, jeden do lamp Boscha drugi do oryginalnych i żaden nie wchodził. Jakież było moje zdziwienie kiedy się okazało, że lewa lampa ma silnik, tylko go poprzedni właściciel odłączył... Wyjąłem obie, pomierzyłem co i jak, okazało się że wystarczy rozwiercić dziurę i zrobić pilnikiem nacięcia i w TYCa także wszedł silnik (ten oryginalny) :P
Trzeba to jednak robić z głową, przydaje się kolumna żeby otwór wyszedł równo, potem trzeba w dobrych miejscach podciąć to i owo, wydobyć z lampy opiłki z plastyku (mimo zaklejenia otworów na żarówki i tak coś zawsze wleci) no i mieć sprawny silniczek. Ja kupiłem od tego gostka: http://www.swistak.pl/aukcje/1465968.html
Ogólnie jednak zamiast silniczka powinna być śruba regulacyjna (jest inna niż ta przy silniku, ale jest) i to musi wystarczyć do przejścia badań bo przecież nie każde auto ma regualację, a tego się nigdzie nie wpisuje.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323