Mazda 323F BJ RF-4F 2002 nie do zepsucia :)
Wiadomość z ostatniej chwili, mimo iż będę miał nie mały wydatek związany z uszczelką głowicy, zdecydowałem się na zakup dokładek na progi w promocyjnej cenie bo nie mogłem przegapić takiej okazji i tak stałem się posiadaczem prawie kompletnego poliftowego pakietu Sportive do BJ. Zostało mi jeszcze ogarniecie przedniego zderzaka(grill, halogeny i kratka dolna) i pomalowanie wszystkich elementów. Myślę że na wiosnę będzie już wszystko gotowe 
Szalony
Tylko nie mów teraz że nie masz drobnych na spota 


sportive na ropę świat oszalał
czekany na efekt poskłaniania tego i czy pasuje p&p

czekany na efekt poskłaniania tego i czy pasuje p&p

- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Czekam na fotostory z umiejscowienia na aucie. Też poluje na nie, ale mam ważniejsze narazie wydatki. Plan mam taki sam jak Ty z optycznym wizerunkiem. Pozdrawiam

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Przed chwilą przyszły części do remontu silniczka


oczywiście wszystko dzięki:

postanowiłem zmienić olej na taki który bardziej sprawdza się do wysilonych jednostek i decyzja padła na Motul 6100 synergie + 10w40 do tego oczywiście filtr oleju i powietrza Knecht. Będzie zalany płynem na koncentracie febi czerwony (podobno lepiej chroni aluminium).
Zapadła decyzja o zdemontowaniu instalacji ,,opornikotuningu" i na wiosnę będziemy szli w bardziej widoczne sterowanie dawki co za tym idzie bezpieczne. Po remoncie będę rozglądał się za wskaźnikiem EGT abym wiedział czy koniec wtrysku nie wypada za późno a co za tym idzie aby nie przedobrzyć. Myślę też nad podmianką turbo z M6 ale to jeszcze za daleko.


oczywiście wszystko dzięki:

postanowiłem zmienić olej na taki który bardziej sprawdza się do wysilonych jednostek i decyzja padła na Motul 6100 synergie + 10w40 do tego oczywiście filtr oleju i powietrza Knecht. Będzie zalany płynem na koncentracie febi czerwony (podobno lepiej chroni aluminium).
Zapadła decyzja o zdemontowaniu instalacji ,,opornikotuningu" i na wiosnę będziemy szli w bardziej widoczne sterowanie dawki co za tym idzie bezpieczne. Po remoncie będę rozglądał się za wskaźnikiem EGT abym wiedział czy koniec wtrysku nie wypada za późno a co za tym idzie aby nie przedobrzyć. Myślę też nad podmianką turbo z M6 ale to jeszcze za daleko.
ile te graty kosztowaly
? bo sam mysle zeby podkladki sobie zmienic kiedys
a dolot tez sobie sprawdz i wyczysc
chociaz u ciebie tego syfu pewnie malo co 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Powiedz mi do czego te uszczelki? Domyślam się, ale chce mieć pewność.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Magician napisał(a): 949.42pln
dobrze że nie kupiłem tam
Erastotenes napisał(a):Powiedz mi do czego te uszczelki? Domyślam się, ale chce mieć pewność.
Padła uszczelka pod głowicą
uszczelka pod głowicę
uszczelka kolektora ssącego
uszczelka kolektora wydechowego
uszczelniacz wałka rozrządu
podkładki pod wtryski i przelewowe
smile napisał(a):Jak idą prace przy silniku?
Będą jakieś pamiątkowe foty dodane?
wszystko jest wyczyszczone ze starego sylikonu i oleju, o fotkach zupełnie zapomniałem ale po jutrze na pewno jakieś będą. Mechanik dorobi mi coś co zastąpi EGR w kolektorze dolotowym a w wydechowym w miejscu rurki do egr będzie zrobione miejsce dla czujnika egt który będzie mam nadzieję niebawem. Myślę że w środę mazda wyjedzie o własnych siłach z warsztatu. A w następnym miesiącu zamawiam kolanka sylikonowe do dolotu. Zastanawiam się poważnie nad intercoolerem bo niestety jest przeszkodą w osiągnięciu celu.
Neonixos666 napisał(a):Zastanawiam się poważnie nad intercoolerem bo niestety jest przeszkodą w osiągnięciu celu.
ja tez mysle ze na wiosne sie za to wezme
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
robię z kwasiaka dolot do turbo a jak znajdę odpowiedni IC to i całość też zrobię myślę ze na 2.25" od turbo do IC wystarczy. Wydechu na razie nie mam zamiaru tykać.
Jeśli chodzi o IC to upatrzyłem taki:

myślałem nad jednostronnym ale ten będzie wydajniejszy, fakt że więcej przewodu ale zrekompensuje to lepsze chłodzenie.
Już po remoncie mazda przejechała prawie 1000km i chodzi pięknie, nawet chyba po zakupie tak nie chodziła jak teraz. Polepszyła się elastyczność na niskich oborach, chodzi zdecydowanie ciszej i równiej, EGR został jako ozdoba kolektora bo układ już nie działa
. W miejsce w którym była przykręcona rura doprowadzająca spaliny do egr będzie czujnik temperatury spalin. Niestety komputer skapnął się że majstrowałem przy turbo i ładuje teraz tyle co w serii
ale jest na to sposób
. Ogólne remont zdecydowanie na + było przy tym sporo roboty ale teraz śmiga idealnie.
Jeśli chodzi o IC to upatrzyłem taki:
myślałem nad jednostronnym ale ten będzie wydajniejszy, fakt że więcej przewodu ale zrekompensuje to lepsze chłodzenie.
Już po remoncie mazda przejechała prawie 1000km i chodzi pięknie, nawet chyba po zakupie tak nie chodziła jak teraz. Polepszyła się elastyczność na niskich oborach, chodzi zdecydowanie ciszej i równiej, EGR został jako ozdoba kolektora bo układ już nie działa
Riki napisał(a):Hał macz za ten IC?
IC pochodzi z Megane 3 i niestety do tanich nie należy z tego co szukałem to około 250 wzwyż. Od megane 2 też jest fajny i sporo tańszy bo na 100zł można mieć, ma podobny kształt tylko chyba jest większy co za tym idzie trudniej go upchać.
Dziś mazda odzyskała moc po zabiegu wymiany wężyka od boost sensora bo sparciał i moc uciekała
Dziś także naprawiona regulacja wysokości świateł. W ten weekend miałem w bagażniku chyba ze 150kg podrobów mięsnych, do tego nie lekki teściu (ponad 100kg), worek ziemniaków no i ja z narzeczoną więc musiałem opuścić światła ale prawe całkiem opadło w dół
Piękne zmiany
. U mnie new mazdowski płyn do chłodnicy czeka na wymianę
i parę innych drobnych rzeczy. Nad IC-kiem tez się już kiedyś zastanawiałem, ale to odłożyłem na plan dalszy.




- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości