Płyn chłodniczy w przepustnicy? Jakie ma znaczenie płyn na falujące obroty Mazda Xedos 6 2,0 V6
1, 2
Witam, jestem nowym posiadaczem Mazdy Xedos 6 2,0 V6. Madzi falowały obroty pomiędzy 1200-1500 po przeczyszczeniu przepustnicy (a było tam sporo syfu róznież zatkany był kanał po lewej stronie w kolektorze ssącym) i po przeczyszczeniu silniczka krokowego falowanie ustało lecz obroty nie są stabilne. Po uruchomieniu kompletnie zimnego silnika ma obroty 1200 na ssaniu wcześniej przed awaria miał 1500 na ssaniu i schodził do ok 750-800 a teraz z 1200 schodzi do 1000 lub nie schodzi w ogóle nawet jak juz silnik jest zagrzany. Ale to też nie zawsze bo raz było ok 800 obrotów prawie git wydawałoby się ale jednak nie było to długo. Podejrzewam o to silniczek krokowy bo po jego przeczyszczeniu nie faluja obroty ale tez nie są stabilne. Czytałem juz na forum ale nie znalazłem dokładnego tematu i sensownych odpowiedzi. Jedni piszą o płynie chłodniczym,ze za mało może być-ale co ma płyn do falująch obrotów- nie zauważyłem tam nigdzie węży przy przepustnicy z płynem moze ja jakiś niewidomy?:D Przy silniczku krokowym są dwa cienkie przewody gumowe idą chyba do zaworu EGR ? ? i jeden grubszy idzie do kolektora ssącego... Czy zawór EGR ma wpływ na obroty i może byc przyczyną falowania obrotów? Ewentualnie co mogłoby być przyczyna inną jeszcze? TPS nie ruszałem przy czyszczeniu przepustnicy więc raczej nic nie powinnio się zmienić.? Regulowałem obroty tylko śrubką na górze przepustnicy-nic nie rozbierałem w przepustnicy tylko wyczyściłem preparatem i pędzelkiem. w rurze dolotowej przy filtrze powietrza było pęknięcie-skleiłem. Czy jest sens wymontowania EGR i czyszczenie jego ? Jak sprawdzić silniczek krokowy czy jest w 100% sprawny
Podkreślam ze po przeczyszczeniu krokowca obroty jeden dzień były ok ale na ciepłym silniku na drugi dzień tak jak opisałem nie chciało zejsc ssanie tak jakby... Pomoże Ktoś?
- Od: 4 lut 2012, 20:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda
A sprawdziłeś kody błędów? Co wyskakuje? Napisz to może cos nam sie wyjaśni. TPS, EGR i płyn chłodniczy a także przewody, kopułka, zapowietrzony układ chłodzenia peknieta rura dolotu itd – mogą mieć wpływ na falowanie. Jak to w przepustnicy nie ma płynu? Ano jest on i krąży w tych dwóch cienkich rurkach wychodzących z krokowca. Jak sie tam dostaje ano wychodzi spod filtra powietrza od termostatu węzykiem do EGRa nastepnie wężykiem do krokowca i z krokowca do bloku silnika (japoniec tak wymyślił ze te zawory otwieraja sie za pomoca temperatury). Sprawdź może gdzieś sie cos przytkało a może jak ja masz to zupełnie źle podłączone. Jak wszystko jest ok stawiałbym w dalszej kolejności na TPS a jak dalej nie to to szukałbym nieszczelności rury dolotowej lub układu chłodzenia.
- Od: 23 lut 2011, 09:18
- Posty: 37
- Auto: Xedos 6 CA KF SGI
Błędów nie sprawdzałem stało sie to po mrozach najwyraźniej nie było tam płynu i w lecie.? przepustnica dobrze była dogrzana w lecie. Co może być przyczyną niedopływu płynu do krokowca cienkimi przewodami? bo to chyba trzeba zacząć od tego. Może zawór EGR byc zapchany czymś ? a może coś innego? jak sie odpowietrza układ chłodzenia w Xedosie V6?
- Od: 4 lut 2012, 20:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda
Musisz nauczyć sie sprawdzac błędy inaczej ani rusz. Jak to EGR to błąd ci wyskoczy i wiesz od czego zacząć. Pare lat temu tez sie zabierałem do tego z oporem i wymieniałem co ludziska na forum wskazali. Pół mazdy wymieniłem a przyczyna nadal tkwiła w czyms innym. Teraz zaczynam od kodów i wszystko na bieżąco udaje mi sie naprawić. Jak nie masz w krokowcu śladu płynu to jest dobry trop. A o odpowietrzanie układu chłodzenia to sie nie martw bo sie sam odpowietrza tylko korki sprawdź czy masz prawidłowe i gumki czy trzymają. EGR nie powstrzymuje przepływu płynu chłodniczego a to zę sie zawiesił jest mało prawdopodobne
- Od: 23 lut 2011, 09:18
- Posty: 37
- Auto: Xedos 6 CA KF SGI
Jaki jest najłatwiejszy sposób sprawdzania błędów? z tym liczeniem po diodzie nie zabardzo kontaktuje.. Po smostkowaniu w kostce będzie migać kontrolka na tablicy tak jak w Fordzie Probe z tym samym silnikiem czy w Xedosie jest potrzeba podpięcia diody w kostce... Skoro EGR jest mało prawododobny więc gdzie może tkwić jeszcze przyczyna niedopływu płynu ? przez EGR przepływa płyn ? więc EGR tez jest podgrzewany... a może coś z termostatem być (silnik osiąga temperature optymalną poprawnie i się nie przegrzewa).
- Od: 4 lut 2012, 20:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda
musisz podłączyć diodę wg procedury opisanej na forum.
błędy odczytuje się łatwo – po przekręceniu zapłonu dioda zapala się i gaśnie (znak że wszystko jest dobrze podłączone) i potem pokazuje błędy.
jeśli sobie nie poradzisz to nagraj dłuższy filmik to napewno ktoś z forum Ci te błędy odczyta
pozdr
błędy odczytuje się łatwo – po przekręceniu zapłonu dioda zapala się i gaśnie (znak że wszystko jest dobrze podłączone) i potem pokazuje błędy.
jeśli sobie nie poradzisz to nagraj dłuższy filmik to napewno ktoś z forum Ci te błędy odczyta
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Zmostkowałem styki podłączyłem diode- przy wlączeniu zapłonu zaświeciła i zgasła w ogóle nie migała po uruchomieniu silnika nie świeciła ani nie migała-zero reakcji. Czyżby brak błędów? Ma ktoś jakieś pomysły co do tej usterki?– niedopływanie płynu chłodniczego do silniczka krokowego...
- Od: 4 lut 2012, 20:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda
Jaki masz silnik twierdząc że tam ma być płyn i ma iść od krokowca do bloku ? po 1od krokowca wężykiem DO BLOKU NAPEWNO NIE IDZIE ! Po 2 nie idzie ŻADNYM WĘŻYKIEM OD TERMOSTATU do EGR po 3 od termostatu idzie wężyk do głowicy a już napewno nie do bloku. Po 4 wątpie żeby tam szedł płyn bo SUCHO tak jak u niektórych W GŁOWIE-CHYBA ŻE MOŻE PRZYTKAŁO
. Po 5 sam to rozbierałeś czy może koleżka źle opowiedział?
Po 6 auto sprowadzone z Germany a tam napewno nikt nie grzebał żeby było inaczej podłączone a nawet widać, że oryginalne opaski na wężykach i odciski pod nimi. Każdy tu pier.. a nikt nieszcze nie napisał nic sensownego tak swoją drogą pomyślałem ze może to być jeszcze małe ciśnienie w lewym przednim kole czy to aby nie oto chodzi ? bo też rozbiore pół Mazdy zamiast sprawdzić bary 


- Od: 4 lut 2012, 20:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda
słuchaj, bez obrazy ale zaprowadź lepiej auto do mechanika i nie obrażaj innych użytkowników forum którzy pisząc w tym temacie dają Ci jakieś wskazówki.
Skoro wiesz lepiej to nie widzę sensu żebyś zadawał pytania na forum, a tym bardziej z takim stażem się unosił...,
peace.
Skoro wiesz lepiej to nie widzę sensu żebyś zadawał pytania na forum, a tym bardziej z takim stażem się unosił...,
peace.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Po tym co inni tu piszą nie ma zamiaru się nikogo słuchać i rozbierać drugie pół auta a wskazówki nikt mi tu nie dał a raczej odwrotnie wprowadzenie w błąd. Wydaje mi się że na forum może każdy zadawać pytania a na odpowiedzi powinni odpisywać ci którzy mają o tym pojęcie i styczność a nie z opowiadań od mechaników forumowych. Z tego co widze to tu naprawde każdy zielony...
- Od: 4 lut 2012, 20:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda
Słuchaj pajacu u mnie juz odpowiedzi żadnej nie uzyskasz. Napisałem ci jak jest w rzeczywistości i nie wynika to na pewno z mojej niewiedzy a z tego, że nieraz to robiłem i wiem co mówię. Radze ci tak jak lukkil – jedź ty do warsztatu bo widać że za głupi jesteś, żeby sie sam za to zabrać.
- Od: 23 lut 2011, 09:18
- Posty: 37
- Auto: Xedos 6 CA KF SGI
Twierdzisz ze ma być tak podłączone jak opisałeś? przeciez przewody (węże które tam sa będą niektóre za krótkie) choćby ten który ma iść powrotem od krokowca do silnika i jak mogłoby zostac tak podłączone ? po co by tak ktos podłączał... Sorć za zachowanie ale juz mnie denerwuje ta usterka i wypowiedzi na niektórych forach. Teraz to juz sam nie wiem jak ma byc skoro piszesz ze nieraz to robiłes to istaniałaby mozliwosc ze zostało żle podłączone.
- Od: 4 lut 2012, 20:56
- Posty: 10
- Auto: Mazda
Panowie, proszę uspokójcie się, jeszcze raz taki wygłup i zaczną się upomnienia, których nienawidzę wlepiać 
Co do wężyków...ludziska kochani, każdy wężyk pasuje tylko i wyłącznie w jedno miejsce, długością pasują w jedno miejsce więc nie wiem w czym problem.
Sam ściągałem kolektor z przepustnicą i sam ją poskładałem, bez opisów, zdjęć i innych rzeczy.
Co do wężyków...ludziska kochani, każdy wężyk pasuje tylko i wyłącznie w jedno miejsce, długością pasują w jedno miejsce więc nie wiem w czym problem.
Sam ściągałem kolektor z przepustnicą i sam ją poskładałem, bez opisów, zdjęć i innych rzeczy.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Odp dla MazdaKF11 .U mnie przy rozbiórce mechaniory podłączyli mi dwa wężyki od krokowca (oczywiście te cienkie) do egra tworząc taki zamkniety układ a ten co wychodzi z pod filtra powietrza (powinien iść do EGR) podłaczyli mi do bloku. Wszystko działało ok, płyn sobie latał jak powinien – tylko falowało w garnicach 1000-1500 – zwłaszcza teraz zimą, latem po rozgrzaniu silnika falowań nie było bądź były sporadyczne. Nie wiem czym to jest spowodowane
że zimą objaw ten sie nasilał. Żeby było zabawniej to wymieniam dla kolesia zawór EGR w następnym tygodniu. Poświęce się i strzele fotki jak to jest podłączone i ci wysle to sobie sprawdzisz czy tak masz.
Poza tym falowanie może byc objawem wielu różnych czynników kiedyś u znajomego dociekaliśmy co jest tego źródłem i okazał się nim alternator. Nie twierdze też że mój problem jest placebo na falowanie w xedach bo jak wyżej pisałem czynników jest od groma. ale płyn chłodniczy w przepustnicy musi być http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40 czego dowodem jest ten link a zwłaszcza napis COOLANT PASSAGE – co oznacza po angielsku jak by nie było przepływ płynu chłodzącego.

Poza tym falowanie może byc objawem wielu różnych czynników kiedyś u znajomego dociekaliśmy co jest tego źródłem i okazał się nim alternator. Nie twierdze też że mój problem jest placebo na falowanie w xedach bo jak wyżej pisałem czynników jest od groma. ale płyn chłodniczy w przepustnicy musi być http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40 czego dowodem jest ten link a zwłaszcza napis COOLANT PASSAGE – co oznacza po angielsku jak by nie było przepływ płynu chłodzącego.
- Od: 23 lut 2011, 09:18
- Posty: 37
- Auto: Xedos 6 CA KF SGI
Sprawdze czy u mnie jest tak podłączone jak powinno być. Tylko zastanawia mnie czy w lecie będę musiał poprzemieciać przewody bez obiegu płynu czy może on też w lecie podgrzewać i nie będzie z tym problemów? Z tego co zrozumiałem wyżej ma być podłączone tak: termostat-EGR-silniczek krokowy-blok silnika? a czy zamienienie przewodów ma znaczenie ? tzn chodzi mi o to czy jak podłącze np dopływ płynu z termostatu do EGR (w nie ten kruciec co trzeba) jakie mogą być konsekwencje ? a może to nie ma znaczenia pod który tylko aby był obieg? Super byłoby z tymi fotkami byłbym pewien jak ma być w 100%
Alternator mógłby byc przyczyną hmm a jak to można zbadać ? Czy sprawdzenie błędów obejmuje także alternator?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6