Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez lucas83 » 9 lut 2012, 14:59

mozesz zmierzyc swoje wartosci miedzy gornym pinem i masa przy zamknietej i otwartej – przydało by sie porownac jakie sa wartosci w kilku autach – moze sa rozbierznosci miedzy silnikami ?


Maxim, ale przecież napięcie zmieniające się przy otwieraniu bądź zamykaniu przepustnicy to parametr TP V, który to nie znajduje się na górnym pinie, tylko najprawdopodobniej na środkowym (trzeba to sprawdzić). Na górnym pinie odczytasz sobie informację o napięciu, które musisz porównać do napięcia TP V (wg tabelek), które to właśnie zmierzysz poprzez otwarcie lub zamknięcie przepustnicy. Napięcie na górnym pinie wg mnie nie powinno zmieniać się w zależności od uchylenia przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Admir » 9 lut 2012, 18:29

Ja mam przepustnicę o pełnej średnicy dolotu, co do pomiarów napięć na razie jest za zimno ale przygotuję się teoretycznie :) , pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez lucas83 » 9 lut 2012, 18:54

To jest banalnie proste, tylko trzeba wbić się w ten nieszczęsny środkowy pin i sprawdzić, czy tam się pojawia TP V. Jeśli tak (a na 99% tak), to wtedy regulację TPS można przeprowadzić w łatwy sposób, bez NGSa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Admir » 9 lut 2012, 19:01

Dzięki jak się ociepli zacznę od niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez emilios8 » 9 lut 2012, 20:22

Lucas83
Maxim, ale przecież napięcie zmieniające się przy otwieraniu bądź zamykaniu przepustnicy to parametr TP V, który to nie znajduje się na górnym pinie, tylko najprawdopodobniej na środkowym (trzeba to sprawdzić). Na górnym pinie odczytasz sobie informację o napięciu, które musisz porównać do napięcia TP V (wg tabelek), które to właśnie zmierzysz poprzez otwarcie lub zamknięcie przepustnicy. Napięcie na górnym pinie wg mnie nie powinno zmieniać się w zależności od uchylenia przepustnicy.


Witam wszystkich

Tak jak napisał Lucas83, na górnym pinie sprawdza się napięcie(odniesienia) jakim zasilany jest TPS, na środkowym napięcie zmienia się zgodnie z odchyleniem przepustnicy u mnie od 0,5 V przy zamkniętej do 4,3 V dla maksymalnie otwartej. Sprawdzałem niedawno ustawienie swojego TPS-a ponieważ borykam się ze spadającymi obrotami gdzieś do 300 przy wciśnięciu sprzęgła.

Podejrzewam silnik krokowy chociaż oporność ma w porządku. Odpinając kostkę od krokowca obroty silnika nie zmieniają się ani trochę. Czy mógłby ktoś to sprawdzić u siebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez maxim_wawa » 9 lut 2012, 21:23

hmm.. musze w takim razie zobaczyc u siebie (cieply garaz to wspaniałą sprawa)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Admir » 9 lut 2012, 21:37

Emilos8 może to oring "krokowca" dużo jest na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez lucas83 » 9 lut 2012, 22:39

Podejrzewam silnik krokowy chociaż oporność ma w porządku. Odpinając kostkę od krokowca obroty silnika nie zmieniają się ani trochę. Czy mógłby ktoś to sprawdzić u siebie?


Tak jak już pisałem wcześniej w jednym z tematów: rezystancja to nie wszystko. U mnie była wzorowa, uszczelkę wymieniłem, zawór przeczyściłem, regulacja w nieskończoność do tryliardowej potęgi i dupa zbita. Skończyło się na wymianie zaworu, bo tego mojego pomimo wszelkich znaków na niebie i ziemi nie udało się prawidłowo wyregulować. U mnie po odpięciu kostki silnik od razu gaśnie (zarówno na starym, jak i "nowym" zaworze), ale z tego co wiem, to też nie jest żadnym wyznacznikiem. Pisałem już o tym.

na środkowym napięcie zmienia się zgodnie z odchyleniem przepustnicy u mnie od 0,5 V przy zamkniętej do 4,3 V dla maksymalnie otwartej.


Czyli tajemnica TP V rozwiązana. Można sobie teraz regulować bezstresowo TPS we własnym zakresie wg wskazań tabelki z podręcznika (jeśli zajdzie oczywiście taka potrzeba).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez m323m » 10 lut 2012, 22:24

witam, generalnie zmieniłem przepustnice na te ze 101 konnej premacy, lepiej reaguje na pedał gazu, ,lecz obroty sa ciut niższe niż na starej przepustnicy, i po dodaniu mocniej gazu i puszczeniu spadają do wartosci 200-300 i wracają na 790-800rpm, boje się tylko teraz ze będzie uboga mieszanka a co za tym idzie wyższa temperatura spalania i powypala zawory ,
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez rumunn95 » 11 lut 2012, 17:28

boje się tylko teraz ze będzie uboga mieszanka a co za tym idzie wyższa temperatura spalania i powypala zawory ,

o to sie nie martw od tego jest lambda i czasy wtryskow
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez vagikim » 12 lut 2012, 17:11

Wszystko pasuje... mam ten sam problem co w tytule. Obroty po odpaleniu wskakują do 2-2,5 tys. później spadają i się zaczyna. Wskazówka wariuje, przy zwalnianiu na sprzęgle spadają prawie do 0 auto często gaśnie w takich sytuacjach. Słychać syczenie pod maska w okolicy akumulatora, szczerze to jestem dość zielony jeśli chodzi o to co gdzie tam się znajduje. Następna dziwna sprawa po wyjęciu kabla wysokiego napięcia od świecy silnik nie zmienia pracy dzieje się tak na 4 kablu od lewej strony. Dodam że świece wymieniłem kable tak samo. Auto było podłączane pod komputer zero błędów. Czy to też może być wina lewego powietrza które dostaje się tam gdzie nie powinno? prosze o pomoc :(
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 23:23
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626

Postprzez grzech_z » 13 lut 2012, 00:00

vagikim napisał(a):Czy to też może być wina lewego powietrza które dostaje się tam gdzie nie powinno? prosze o pomoc :(

Tak. A swiece sprawdzales? Porownaj z inna wykrecona. Poswiec z gory na tego lewego tloka po wykreceniu swiecy. Widac go czy jest zaolejony?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez vagikim » 13 lut 2012, 07:09

świece były wymieniane
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 23:23
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626

Postprzez m323m » 13 lut 2012, 21:35

wyczysciłem stara przepustnice i włożyłem jak w orginale, teraz za to obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy spadaja do 1200 i dopiero jak auto się zatrzyma stabilizują sie do 900 ale to tez za wysoko,

niewiem co zrobiłem zle,

jak generalnie powinno byc obroty ksiązkowo? , jakie obroty, do jakiej wartosci powinny spasc na luzie w czasie jazdy i do jakiej potem stabilizowac, ? hmmm

pozdrawiam i dziekuje za wszelką pomoc
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez maxim_wawa » 13 lut 2012, 21:37

m323m napisał(a):wyczysciłem stara przepustnice i włożyłem jak w orginale, teraz za to obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy spadaja do 1200 i dopiero jak auto się zatrzyma stabilizują sie do 900 ale to tez za wysoko,

niewiem co zrobiłem zle,

jak generalnie powinno byc obroty ksiązkowo? , jakie obroty, do jakiej wartosci powinny spasc na luzie w czasie jazdy i do jakiej potem stabilizowac, ? hmmm

pozdrawiam i dziekuje za wszelką pomoc


teoretycznie na rozgrzanym powinny sie zatrzymywac w okolicach 1000 i stabilizowac po chwili na 750 czyli kreske ponizej 1000 bo dolna przed 0 to 500

3 kwestie:

czy ruszales IAC ?
czy zmieniales uszczelke przepustnicy
ile masz wykrecona srube bypassu ?? powinna byc MAX 3x a w/g "obstrukcji" 2-3 obroty
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez m323m » 13 lut 2012, 21:44

nic nie ruszalem , żadnych srubek na niej, uszczelkę kupiłem nową, lecz ta stara była w idealnym stanie wiec jej nieruszałem, a generalnie jak ruszyłem w tej przepustnicy od 101KM tą srubką na bypasie to niemogłem dojsc do ładu z obrotami ,

IAC zmierzyłem wartosc 0.49 max otwarta 4,36, ale nic niekreciłem
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez maxim_wawa » 13 lut 2012, 21:57

m323m napisał(a):nic nie ruszalem , żadnych srubek na niej, uszczelkę kupiłem nową, lecz ta stara była w idealnym stanie wiec jej nieruszałem, a generalnie jak ruszyłem w tej przepustnicy od 101KM tą srubką na bypasie to niemogłem dojsc do ładu z obrotami ,

IAC zmierzyłem wartosc 0.49 max otwarta 4,36, ale nic niekreciłem


srube na bypassie masz miec wykrecona 3x max

a napiecia mierzysz na TPS – na IAC mierzyc mozesz tylko opor miedzy pinami

sam przerabialem zmiane przepustnicy z 90 KM na 101KM i tez bylo troche zabawy z regulacja obrotów – wartosci TPS sa troche inne (najwyrazniej soft 101KM ma zdecydowanie inna mape) ale na tej przepustnicy auto chetniej reaguje na gaz :)

najpierw ustawc przepustnice w pozycje zerowa, potem ustaw TPS a na koniec bypass i regulacja IAC
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez m323m » 13 lut 2012, 22:36

pozycja zerowa ok, tps ok bypass tez ustawie a jak ustawic IAC, MOŻE BANALNE ALE NIEWIEM,
pozdro
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez lucas83 » 14 lut 2012, 09:05

powinna byc MAX 3x a w/g "obstrukcji" 2-3 obroty


srube na bypassie masz miec wykrecona 3x max



Drogi maximie, po raz kolejny pytam się Ciebie:

Gdzie jest taka informacja w instrukcji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 14 lut 2012, 13:53

lucas83 napisał(a):
powinna byc MAX 3x a w/g "obstrukcji" 2-3 obroty


srube na bypassie masz miec wykrecona 3x max



Drogi maximie, po raz kolejny pytam się Ciebie:

Gdzie jest taka informacja w instrukcji?


w morde skasowalem kopie z roboty i nie moge przeszperac – ale pamietam ze gdzies to było tylko nie pamietam czy w czesci z dolotem czy gdzies indziej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6