Chip Tuning w Mazdzie MX6 2.5 V6 KL
1, 2
Witam
Posiadam Mazdę Mx6 2.5 V6 KL w której wymieniłem kolektory na 6-2-1 z kwasówki, cały wydech przelotowy również z kwasówki, usunięty katalizator oraz zmodyfikowany dolot powietrza.
Teraz zastanawiam się na chipem silnika koszt to ok 1200zł ale słyszałem od kilku osób że przyrost mocy jest bardzo mały w silnikach wolnosących.
Czy ktoś już robił w tym silniku chip i jaki był przyrost mocy.
Posiadam Mazdę Mx6 2.5 V6 KL w której wymieniłem kolektory na 6-2-1 z kwasówki, cały wydech przelotowy również z kwasówki, usunięty katalizator oraz zmodyfikowany dolot powietrza.
Teraz zastanawiam się na chipem silnika koszt to ok 1200zł ale słyszałem od kilku osób że przyrost mocy jest bardzo mały w silnikach wolnosących.
Czy ktoś już robił w tym silniku chip i jaki był przyrost mocy.
- Od: 17 lut 2004, 13:07
- Posty: 247
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.
Bilon, NIE MA pojęcia "chiptuning" dla Twojego silnika. Ono nie istnieje.
przykladowy chleb tuning za hm lc1 700zl, det3 z map sensorem 570zl, mapa od kolegow bezcenna
viewtopic.php?f=49&t=126756&start=300
viewtopic.php?f=49&t=126756&start=300
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
zalezy co kto rozumie poprzez chip tuning. niektore ecu nie maja programu zapisanego w pamieci a bezposrednio w mikroprocesorze i ciezko go zmienic. poza tym przyjelo sie ze chiptuning to zabieg poprzez wtyczke obd a w tym silniku to odpada. to nie vwnowksi 1,8t niestety.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
W ecu od KL'i, z tego co widzialem, mapa jest zapisana w Epromie – można go zdemontować z podstawki i wrzucić do programatora. Pytanie, kto napisze odpowiednio mapę w *.bin? Obawiam się, że mało kto w Polsce – a jeżeli było by to robione jednostkowo będzie kosztowało worek pieniędzy. Gotowce z netu pod ewentualne mody to też kiepskie rozwiązanie. Z jednego powodu jeszcze jest to pomysł do bani – z racji, że nie stroi się przez złącze diagnostyczne, tym samym brak możliwości strojenia w czasie rzeczywistym. Ewentualne korekty potem, to ta sama żmudna i głupia robota. Lepiej iść w stronę sprawdzonej "świnki" i nie wyważać otwartych drzwi. Zawsze potem takie urządzenie możesz sprzedać i część inwestycji się zwróci. DET2/3 + stroiciel z szerokopasmówką i po temacie. Jeśli chodzi o przyrosty w NA Mazdy, to raczej nie spodziewaj się cudów 
Poprzedni właściciel coś zamontował w silniku. Ma oznaczenie EGS 06.002 oraz GAT nie wiem co to jest czy może to być tzw świnka. Nie mogę znaleźć nic na jej temat w necie. Jest zamontowane po prawej stronie silnika obok zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania.
Przed chwilą znalazłem na forum BMW "EGS to urzadzenie sprzedawane w niemczech – ktore jest zakladane na przyklad do aut z norma Euro 1 np. e32 rocznik 93 – odpowiada za czystosc spalin juz zaraz po starcie silnika w normie Euro 2. Zakladasz to – jedziesz do warsztatu – robia pomiar – podbijaja kartke – idziesz do wydzialu komunikacji w niemczech – wpisuja ci Euro 2 – i placisz za kazde 100cm szsciennych pojemnosci 7,50 Euro a nie 15 Euro podatku. Samo urzadzenie – zakloca prace zimnego silnika"

Przed chwilą znalazłem na forum BMW "EGS to urzadzenie sprzedawane w niemczech – ktore jest zakladane na przyklad do aut z norma Euro 1 np. e32 rocznik 93 – odpowiada za czystosc spalin juz zaraz po starcie silnika w normie Euro 2. Zakladasz to – jedziesz do warsztatu – robia pomiar – podbijaja kartke – idziesz do wydzialu komunikacji w niemczech – wpisuja ci Euro 2 – i placisz za kazde 100cm szsciennych pojemnosci 7,50 Euro a nie 15 Euro podatku. Samo urzadzenie – zakloca prace zimnego silnika"

Ostatnio edytowano 7 lut 2012, 21:32 przez BILON, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 lut 2004, 13:07
- Posty: 247
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.
BILON napisał(a):Nie bardzo rozumiem co nie istnieje. Można chipować każdy silnik...
Niestety, śmiem się nie zgodzić. Ale, skoro wiesz lepiej, to wyłączam się z dyskusji...
onyx napisał(a):Moze to pozostalosc po LPG??![]()
LPG nigdy nie miał
Jeśli bym zamontował świnkę to mniej więcej jakiego przyrostu mocy mogę się spodziewać i ile kosztuję Det2 lub det3 i który był by lepszy do mojego silnika.
- Od: 17 lut 2004, 13:07
- Posty: 247
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.
BILON napisał(a): ile kosztuję det3
np.

Z resztą piwo podał Ci info, link gdzie można co nie co się dowiedzieć
Moim zdaniem, za nim poczynisz jakiekolwiek inwestycje w tym aucie, jedź teraz na hamownie.
Może już teraz posiada moc szczytowa dla tej konfiguracji silnika, a może całkiem jakaś plaga męczy Twój silnik i zacząć należało by od napraw.
Może już teraz posiada moc szczytowa dla tej konfiguracji silnika, a może całkiem jakaś plaga męczy Twój silnik i zacząć należało by od napraw.
moze koledze chodzi o chip rezistor.Jeee bardzo fajna rzecz
a co do tego niemieckiego czegos mysle,ze jest to tak jakby emulator sond lambda ale nie do konca.Nie wtajemniczalem sie o co w tym chodzi.Pobiera sygnal z obu sond i dalej idzie do ecu.Nie wiem o co z tym biega ale na kanade kazdy KL to mial chyba(ja grzebalem w trzech i bylo).

a co do tego niemieckiego czegos mysle,ze jest to tak jakby emulator sond lambda ale nie do konca.Nie wtajemniczalem sie o co w tym chodzi.Pobiera sygnal z obu sond i dalej idzie do ecu.Nie wiem o co z tym biega ale na kanade kazdy KL to mial chyba(ja grzebalem w trzech i bylo).
-
waldii
a kazdy kl am dwie sondy? mzoe te ustrojstwo porownuje synglay z przed i za kata i wysyla sygnal dopeiro na ecu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kl ma dwie sondy na dwie połówki silnika
nie tak jak jest w nowszych mazdach, że jedna sonda przed katem a druga za
oddzielnie jest sterowany przód v-ki, oddzielnie tył v-ki
jeżeli jedna sonda padnie, to tylko dala jednej połówki jest wydłużany czas wtrysku
Jeżeli będzie wiadomo gdzie to ustrojstwo jest podpięte to będzie wiadomo co to jest.
nie tak jak jest w nowszych mazdach, że jedna sonda przed katem a druga za
oddzielnie jest sterowany przód v-ki, oddzielnie tył v-ki
jeżeli jedna sonda padnie, to tylko dala jednej połówki jest wydłużany czas wtrysku
Jeżeli będzie wiadomo gdzie to ustrojstwo jest podpięte to będzie wiadomo co to jest.
To urządzenie doczytałem zmienia emisję spalin z euro1 na wyższy po to żeby w niemczech płacić mniejsze podatki, a co za tym idzie zabiera też kilka koni natomiast kiedy je odłączam to pojawiaja się błędy na komputerze. Muszę najpierw to usunąć i pousuwać błędy potem pomyślę co dalej.
A dlaczego odradzacie mi montowanie świnki czy chipowanie?? Jestem zielony w tych sprawach.
A dlaczego odradzacie mi montowanie świnki czy chipowanie?? Jestem zielony w tych sprawach.
- Od: 17 lut 2004, 13:07
- Posty: 247
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.
prosta zaleznosc. jesli chcesz wieksza moc musissz dostarczyc do silniak wiecej poweitrza. co robi chip.mozna zmieniac dawke paliwa w zaleznosci od potrzeb. u ciebie nie trzeba zwiekszac dawki paliwa bo nie zwiekszyles ilosci dostarczonego poweitrza do silnika. wlanie wiecej palwia do komory silnika bez zwiekszenia zasysanego pwoeitrza zmniejszy a nie zwiekszy moc.
powinno sie podawac mniejw eicej 13 jednostek ppowietrza na ejdna jednostke paliwa. seryjnie mniej wiecej tyle masz moze ciut nawet za duzo palwiaa w gornym zakresie obrotow stad bez modyfikacji silnika bez sensu wogole ruszac to. mozna oczywiscie jeszcze zmienic czas zaplonu mieszanki ale to chyba latwiej zrobic krecac aparatem zaplonowym( jesli sie w kl da:) )
oczywiscie mozna stroic ale zysk bedzie moze paru koni w seryjnym silniku (1-5km) (poprawiasz lekko afr w zakresie paru procent , czy przyspieszasz zaplon w granicach rozsadku i uzywanego palwia np 98)
stroi sie zazwyczaj po jakichs gelbszych modyfikacjach keidy to do silnika dociera wiecej powietrza.
np ostre walki czy turbinka.
powinno sie podawac mniejw eicej 13 jednostek ppowietrza na ejdna jednostke paliwa. seryjnie mniej wiecej tyle masz moze ciut nawet za duzo palwiaa w gornym zakresie obrotow stad bez modyfikacji silnika bez sensu wogole ruszac to. mozna oczywiscie jeszcze zmienic czas zaplonu mieszanki ale to chyba latwiej zrobic krecac aparatem zaplonowym( jesli sie w kl da:) )
oczywiscie mozna stroic ale zysk bedzie moze paru koni w seryjnym silniku (1-5km) (poprawiasz lekko afr w zakresie paru procent , czy przyspieszasz zaplon w granicach rozsadku i uzywanego palwia np 98)
stroi sie zazwyczaj po jakichs gelbszych modyfikacjach keidy to do silnika dociera wiecej powietrza.
np ostre walki czy turbinka.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
TunerPro ale tylko w wersji RT o ile soft da szansę skomunikowania się ze sterownikiem. Trzeba wykonać interfejs.
Nawet jeżeli istnieje coś podobnego do nistune dla mazdy, to imho przy takim zakresie modyfikacji jest to mocno ekonomicznie nie uzasadnione. Pomijając to np. EcuMastera zawsze sprzedasz jeżeli stanie się zbędny (można go zastosować praktycznie w każdym aucie), z nistunem i produktami tego typu ograniczasz sobie grono potencjalnych odbiorców
Nawet jeżeli istnieje coś podobnego do nistune dla mazdy, to imho przy takim zakresie modyfikacji jest to mocno ekonomicznie nie uzasadnione. Pomijając to np. EcuMastera zawsze sprzedasz jeżeli stanie się zbędny (można go zastosować praktycznie w każdym aucie), z nistunem i produktami tego typu ograniczasz sobie grono potencjalnych odbiorców
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje