Diesel w zimie

Postprzez mpvKA » 8 lut 2012, 23:03

Mam jeszcze jedno pytanie, który z nich będzie lepszy VIC czy JAPAN PARTS?
http://allegro.pl/filtr-paliwa-vic-japa ... 73624.html
http://allegro.pl/filtr-paliwa-mazda-6- ... 56503.html
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez Riki » 8 lut 2012, 23:09

mpvKA napisał(a): VIC czy JAPAN PARTS?


Jeśli już to VIC.
Mamy od ręki.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MasterB » 9 lut 2012, 00:12

JerryCold napisał(a):
grubby napisał(a):a co oznacza zawarta w rozporządzeniu kolumna "Olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych" – kiedy on powinien być dostarczany?

a kiedy sobie Pan życzy :P znajduje się w dystrybutorze z napisem Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP Ultimate za dodatkowe $$$ ;)


Ta, ja właśnie mam cały zbiornik tej cudnej vervy za dodatkowe $$$...
I dupa blada, moje auto żabkuje tak jak wszystkim innym.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez JerryCold » 9 lut 2012, 01:36

MasterB napisał(a):Ta, ja właśnie mam cały zbiornik tej cudnej vervy za dodatkowe $$$...
I dupa blada, moje auto żabkuje tak jak wszystkim innym.

Chyba niezbyt precyzyjnie się wypowiedziałem...
"Olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych" to paliwo klasy 2 odpowiednie dla klimatu arktycznego. temp. mętnienia min. -22° , temp. blokady zimnego filtra min -32°
Z ORLEN'u jest to paliwo o nazwie Ekodiesel Ultra 2 , z LOTOSU: IZ-40, ze STATOIL: DieselGold arktyczny
odnośnie Shell i BP nie znalazłem informacji.
Jego dostępność jest ograniczona – nie można go kupić na każdej stacji.
W Zamościu spotkałem się z tym paliwem w ubiegłym roku tylko 1 raz i wszystko zostało wykupione w 2 dni... :( ale przyznaje , że się nim nie interesowałem i nie pytałem na stacjach.
Dla przykładu STATOIL oferuje to paliwo tylko na 104 z posiadanych 349 stacji
Lista stacji:
http://www.statoil.pl/files/Lista_stacji_arktyczny_DieselGold.pdf
Parametry mrozoodporności "zwykłej" VERVY nie odbiegają od normalnego ON.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Grzyby » 9 lut 2012, 01:43

MasterB napisał(a):moje auto żabkuje tak jak wszystkim innym

O wypraszam sobie :P U mnie nic nie żabkuje <rotfl>

Czarna.Mamba napisał(a):dobre paliwko najlepiej z shella

Znam takich co ze stacji Shella ledwo odjechali i ładowali auta na lawetę. I to po V-power <lol>
Czarna.Mamba napisał(a):uwaga na paliwka z BP, już nie pierwszy znajomy miał w tym roku problem z paliwem z tej stacji.

A tu dla odmiany pierwsze słyszę :P
Wszystko zależy od stacji.

W Kielcach są 3 Statoile (umówmy się że 3) i tylko na jednym z nich mają porządnego Golda. Na pozostałych nie różni się od zwykłego ON (a wg listy powyżej wszystkie mają Golda)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez deluge » 9 lut 2012, 08:15

Ja też znam takich co żabkowali po shell v-power, a no tak, to byłem ja w zeszłym roku :D
W tym roku kaszana z BP Ultimate z antżelem i depresatorem ;)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez grubby » 9 lut 2012, 09:54

Riki napisał(a):
mpvKA napisał(a): VIC czy JAPAN PARTS?


Jeśli już to VIC.
Mamy od ręki.


a jaką masz opinię o tych filtrach? Bo właśnie na VIC się przedwczoraj przesiadłem
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

PostTen post został usunięty przez Czarna.Mamba 9 lut 2012, 10:41.
Powód: pomyłka

Postprzez Czarna.Mamba » 9 lut 2012, 10:51

W Krakowie na pewno trzeba uważać na BP, bo wielu znajomych miało podobny problem.
Co do Statoil to nie wiem , w tym roku nie miałam okazji tankować tam paliwka przy takich mrozach, więc opinie zostawiam tym, którzy tam się tankują.
Orlenu unikam od ostatniego tankowania "czyli lato", autko po ich paliwie głośno pracowało no i km przejechanych mniej.
Na Shellu autko śmiga, zapala na mrozach bez problemu, no i dłużej jeżdżę na tym paliwie.
To oczywiście tylko moje spostrzeżenia :)
Ale z tego co wiem i mniej więcej się orientuję w temacie, warto pytać z jakiej rozlewni przyjeżdża do nich paliwko.
Bo nie które stacje mimo, że nazywają się BP czy inne dostają paliwo z rozlewni należących np. do Orlen.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2010, 23:24
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez grubby » 9 lut 2012, 11:20

z tego co wiem to większość marek (np. BP, Shell, Neste, Statoil) ma paliwko od Orlenu. Lotos ma swoje (choć nie wszędzie) – i jest to ponoć paliwo arabskie. Reszta ma przede wszystkim na orlenie (od ruskich). Ale też to zależy od stacji – bo część wspomnianych stacji (BP, Statoil, Shell...) zaopatruje też Lotos – podejrzewam, że na północy polski ze względu właśnie na swoją lokalizację koncernu.

tutaj mały dowód:
http://www.orlen.pl/PL/CentrumPrasowe/S ... OTYCH.aspx
http://motoryzacja.interia.pl/news/orle ... ia,1616212

Lukoil kiedyś planował sprowadzać swoje... jak się skończyło to nie wiem. Shell kiedyś mówił, że vpowera ma swoją rozlewnie (w niemczech?).

Więc tak na prawdę wszyscy jeździmy na orlenie (lub lotosie w zależności od miejsca zamieszkania) ;) Więc skoro tak to jakbym był Orlenem to do swoich stacji bym dostarczał na pewno nie gorsze (a może i lepsze? ;) ) paliwo niż konkurecnji.
różnica tylko w dodatkach dodawanych do paliw premium – tutaj zapewne każda sieć ma swoje mikstury. Ja na premium nie jeżdże, ewentualnie rzadko – paru mechaników w tym ASO powiedziało mi, że premium są bardziej suche i pompy na nie narzekają – stąd jeździć conajmniej raz na tej raz na tej). Poza tym wyszło mi, że na zwykłej BP palił mi mniej niż ultimate :)
żeby nie było od 4 lat jeżdże tylko na bp... ale po dwóch przygodach zimowych przerzucam się na orlen ;)

poza tym też ważna kwestia odnośnie paliwa – wszystko zależy od konkretnej stacji! ja staram się tankować tylko na własnościowych (nie franszyza) i tych nowo wybudowanych (teoria, że mają zystsze zbiorniki ;) Oczywiście unikam stacji z małym obrotem, gdzie zalegać im może paliwo.
Oczywiście powyższe to moja prywatna teoria tylko gdzieniegdzie poparta jakimiś faktami naukowymi ;)

edit: pomoć nie v-power a tylko v-pover racing jest sprowadzane spoza polski:
http://www.motofakty.pl/artykul/czy_war ... aliwa.html
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 9 lut 2012, 15:27

kolega grubby bardzo dobrze opisał jak wygląda sprawa z paliwami na stacjach <spoko>

I proponuję tą kwestię zakończyć,bo z wątku robi się porównywanie stacji paliw <oczy>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zbyszeksw » 9 lut 2012, 15:31

Dołączam do grona, – 18 pali od tyku ale po przejechaniu paru km szarpie i gasnie, na wolnych obrotach nawet sobie radzi, po wstawieniu do ciepłego pomieszczenia śmiga bez problemu, tak ze to z pewnością parafinka. Filtr prawie nowy knechta, tak widać nasze madzie juz mają. Tak ze trzeba nam przeczekac
Początkujący
 
Od: 26 lip 2011, 07:03
Posty: 7

Postprzez lapa999 » 9 lut 2012, 15:47

Witam,
Filtr (wymieniony wcześniej) wczoraj jeszcze ogrzałem w domu , przejażdżka i dalej to samo .
Dziś rano nadal żabka przy przyśpieszaniu .
Kilka minut temu wskoczyłem do samochodu i nic , po rozgrzaniu silnika bez problemu wchodzi na te swoje 4k obrotów ..
Do paliwa (niestety już po fakcie tj. wytrąceniu parafiny) dolałem 1,5litra nafty + środek STP...
Oby to było na tyle tej zimy..
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 12:45
Posty: 22
Skąd: Serock, woj. mazowieckie
Auto: Mazda 6 CiTD kombi , 2.0 121KM

Postprzez grubby » 9 lut 2012, 15:55

lapa999 napisał(a):Witam,
Filtr (wymieniony wcześniej) wczoraj jeszcze ogrzałem w domu ...

a na jaki filtr wzmieniłeś?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez lapa999 » 9 lut 2012, 16:16

Nie knecht , hmm kupiłem w Inter Cars ,jakiś HERTH BUSS JAKOPARTS (nie pamiętałem nazwy w katalogu IC znalazłem), chciałem coś ze średniej półki .
Filtr kupiłem już ponda pół roku temu, leżał i czekał.

PS. Filtr ten też sie zatykał , samochód gasł , trochę się ociepliło (może paliwo wymieszało się ze specyfikami i o) i była żabka , teraz ok (przynajmniej przed chwilą^^).
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 12:45
Posty: 22
Skąd: Serock, woj. mazowieckie
Auto: Mazda 6 CiTD kombi , 2.0 121KM

Postprzez Nimrod-PW » 9 lut 2012, 20:32

Witam
Pozwolę sobie dorzucić moje trzy grosze na temat filtra Knecht KC100 i przypadłości w postaci szarpania czytaj żabkowania. Otóż i mnie to spotkało, za radą poradnika wymieniłem na jesieni (żeby nie mieć problemów w zimie) filtr paliwa na polecany sławetny Knecht i wszystko było ok do ostatnich niskich temperatur. W baku zalane paliwo w ilości 75% jego pojemności ze stacji 123 (pod patronatem Statoila) i dolany depresator firmy Diesel Skydd Black Arrow w nocy temperatura -23 rano odpalam, silnik startuje normalnie za pierwszym strzałem, wtryski trochę poszczekały ruszam no i 500 metrów było normalnie a później żaba. Powrót z pracy do domu takimi skokami to niezapomniane wrażenie i zadawane sobie pytanie dojadę tzn dotelepie czy nie? Jakoś dojechałem auto do garażu stało cały dzień i noc rano odpalam (w garażu -8 na dworze ok -14) i normalnie jeździ tylko na 4-5 biegu jak gaz w podłodze to lekkie szarpanie. Teraz przy mniejszych mrozach jest już ok. Po lekturze tego wątku postanowiłem i ja wymienić Knechta na coś innego i padło na JapanParts bo taki miałem wcześniej i nic się nie działo. Co mogę powiedzieć po wymianie i dokładniejszym pooglądaniu wymontowanego Knechta i montowanego JapanParts to że w Knechcie zarówno z góry jak i z dołu wstawiony jest plastikowy czarny krążek tak że zasłania cały wkład filtrujący, paliwo spływa po ściankach szczeliną między plastikiem a ścianką. Nie ma się więc co dziwić że potrafi się zatkać. W JapanParts zarówno z góry jak i z dołu widać wkład filtrujący także przepływ paliwa jest w miarę swobodny. Choć nie jestem fachowcem od filtrów to trochę mnie zastanawia po co ta część w Knechcie się znajduje poza zapychaniem całego filtra nie mogę znaleźć innego jej zastosowania. To co piszą inni że Knecht lepiej filtruje może i tak ale przecież filtruje nie ten plastik tylko wkład w postaci siatki. Także filtr wymieniony teraz czekam na powrót mrozów w granicy -20 i zobaczymy co będzie.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Damiano » 9 lut 2012, 23:00

Nimrod-PW napisał(a):w Knechcie zarówno z góry jak i z dołu wstawiony jest plastikowy czarny krążek tak że zasłania cały wkład filtrujący


U mnie od góry widać było, że wład filtrujący rozmieszczony jest na obwodzie filtra przy jego obudowie. Od góry nie kojarzę żadnej plastikowej obudowy, która jest z kolei od dołu filtra ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez Nimrod-PW » 9 lut 2012, 23:04

Jest i z góry bo jeszcze sprawdzałem śrubokrętem czarna i dosyć twarda.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Riki » 10 lut 2012, 01:14

U mnie KC100 = brak problemów.

Jak wygląda u Was sitko w baku?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mądry » 10 lut 2012, 01:43

Czytam, czytam i się zastanawiam.... Gdzie wy te paliwa tankujecie? :| . Od zawsze jeżdżę na Knechcie i tankuję na pobliskiej BP najzwyklejszą ropę i zawsze jadę... w domu również jeżdżą 3 diesle (oczywiście w mrozy też :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6