Diesel w zimie

Postprzez grubby » 8 lut 2012, 15:08

JerryCold – fajny wykład :) ale z przesłanych źródeł jeszcze jedno warte odnotowania:
" CFPP ON nie powinna być niższa od temperatury mętnienia więcej niż o 10 stC. "
Więc tak jak napisałeś różnica w temp. może być 20st – ale nie powinna aż tyle wynosić!

Dodatkowo pytanie czy Polska jest traktowana jako klimat umiarkowany czy akrtyczny/o surowych warunkach zimowych. Bo jeśli to pierwsze to wystarczy, że na stacjach dają paliwko gatunku F (CFPP -20, mętnienie już tylko -10), a jeśli to drugie to już gatunke ultra 2 powinien być na stacjach (CFPP -32, mętnienie -22) – a tej zimy to zdecydowanie ten drugi gatunek byłby wskazany...

dodatkowo z tego wynika, że stacje badane na załączonym przez Ciebie obrazku nie spełniały tych wymagań (za duża różnica temperatur)... więc mamy tu obraz jakości paliw zimowych w Polsce :/
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez kryso » 8 lut 2012, 16:20

grubby napisał(a):... więc mamy tu obraz jakości paliw zimowych w Polsce :/

a diesel droższy niż benzyna ... tylko jakość nie idzie w parze z ceną !! ten cały syf na sitkach i w bakach ehhh... kazałbym ten cały szlam zjeść na kolację naszym kochanym dostawcom paliw
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez deluge » 8 lut 2012, 16:33

Ja przed chwilą wymieniłem KC100 na Filtrona. Mazda stała ok tygodnia pod chmurką bo gasła, odpaliła bez problemu i nie gasła. Oczywiście teraz jest tylko -8 więc innej opcji nie było ;). Na weekend zapowiadają solidne mrozy, a ja wyjeżdżam, mazda zostaje pod chmurką do niedzieli wieczorem. Będzie chrzest bojowy bo paliwo zostało to samo ... Kilka zdjeć porównawczych KC100 (używanego od listopada)i Filtrona z pudełka. Knecht ma ten plastik od strony korka wody, Filtron nie ma, widać wkład filtrujący. http://imageshack.us/g/41/zdjcie0142n.jpg/ 1 zdj po lewej knecht po prawej filtron, potem widoki filtrów w kolejności K,F,K,F
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 16:39

grubby napisał(a):CFPP ON nie powinna być niższa od temperatury mętnienia więcej niż o 10 stC.
stacje badane ... nie spełniały tych wymagań

nigdzie nie znalazłem tego parametru, norma dla oleju napędowego EN590 nie wspomina ani słowem o temperaturze mętnienia, ale zgodnie z informacjami podanej na stronie ( link poniżej) świadczyć może, że jest to olej o parametrach oleju tzw. przejściowego z dolanym depresatorem.
Zauważ też, że w tabeli podawane są temperatury mętnienia i CFPP ze świadectw jakości dostarczanego paliwa. Mało prawdopodobne jest by wszyscy dostawcy na oficjalnych kwitach dostaw podawali dane nie spełniających wymogów... ( tak mi się wydaje)
Temp mętnienia i CFPP jest w sposób zrozumiały wytłumaczone tutaj:
http://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia-czyli-czego-nie-powiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-napedowego/
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez grubby » 8 lut 2012, 17:03

tutaj masz info o tych różnicach CP i CFPP – że powinno być maksymalnie 10 st C:
http://jaron.salon24.pl/155165,zimowy-s ... en-wadliwe
Na dole w tabelce też są normy dla paliw arktycznych – i tam te różnica są rzeczywiście 10st C.

a tu ciekway wniosek odnośnie depresatorów:
http://maciejmikula.pl/2011/11/temperat ... apedowego/

Z tego artykułu skolei wynika, że CP (temp. mętnienia) nie zmieni się po zastosowaniu depresatora :/
no i może też stąd większe różnice pomiędzy tymi temp. w tym świadectiwe jakości – stacje zamiast sprowadzić od razu zimowe paliwo, dolewają na miejscu różne specyfiki (depresatory)... które nie dają spodziewanego rezultatu bo obniżają tylko CFPP, który w moim mniemaniu jest mniej ważny – bo bardziej teoretyczny.
porządne paliwo zimowe z niskim zarówno CP jak i CFPP da się wytworzyć tylko na etapie rafinerii... potem dolewane środki jak z tego wynika nie mogą zdziałać cudów...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 17:12

czytamy to samo... <lol>
Czyli podsumowując producenci robią nas lekko w "balona" bo sprzedają na stacjach olej tzw. przejściowy z dolanym depresatorem, by uzyskać wymaganą atestem i normą EN590 temperaturę blokady zimnego filtra.
Odpowiedniej temp. mętnienia nikt od nich nie wymaga więc teoretycznie ONI są OK...
Ponadto ludziska niepotrzebnie kupują i dolewają do baku depresator ponieważ nie da się już w ten sposób poprawić właściwości mrozoodpornych oleju :(
Faktycznie zimowe paliwo to oferowane na stacjach paliwa klasy premium (pod różna nazwą) i w zasadzie takie paliwo powinniśmy tankować podczas mrozów, oczywiście za dodatkowe "dutki" ...
Pytanie tylko kto nas robi w "jajo" ? rafinerie , czy stacje benzynowe zamawiając paliwo "przejściowe" i dolewając depresatora ?? Pewnie jedni i drudzy... <diabełek>
Tak się zastanawiam czy ja, jako konsument mogę zażądać na stacji świadectwa jakości dostawy paliwa ??
Porównanie temp. mętnienia i CFPP od razu nam powie czy mamy do czynienia z paliwem zimowym , czy też z jego "nędzną" podróbką ... :P
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez grubby » 8 lut 2012, 18:50

znaczy te certyfikaty co przeklejałeś był z 2009 roku...
jednak patrząc na raporty uokiku jakość paliw jest coraz lepsza u nas, stąd ja wierze, że aż tak źle nie jest i ewentualne machlojki to tylko pojedyncze przypadki stacji :)

odnośnie czy prawdziwe zimowe to tylko premium to u mnie na orlenie ekodiesel jest do -25 a verva do -27... tylko niestety nie potrafiono mi powiedzieć czy to temperatura "zimnego filtru" czy mętnienia... wolałbym aby to drugie ;)
sądząc, że teraz powinni mieć normę ultra 2 to mam nadzieje, że to właśnie temp mętnienia...

konkludując oba są zimowe ale to premium zawsze jest ciut lepsze.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez kubsztyk » 8 lut 2012, 19:47

Moje auto postało 2 dni pod blokiem. Dziś odpaliłem, wszystko ok, przejechałem 20-30km, zaczynam wyprzedzać furgonetkę na 4 biegu, a tu przy 100-110 km/h zaczyna mi szarpać autem, które przestało przyspieszać. Na 3 i 4 biegu przyspieszało tylko z gazem wciśniętym max do połowy, jak więcej to się dławił od 2-2,5 krpm/min. I taka czkawka trzymała moją Mazdę aż przez jeszcze około 100km. Potem zrobiłem sobie przerwę na kawę 10-15 minut, wsiadam, odpalam, jadę i.. nic. Zero problemów. Dojechałem do Mysłowic, do mazvagtecha. Opowiedziałem panu Mariuszowi o kłopotach z autem i jednoznacznie stwierdził, że to wina paliwa. Mówi, że codziennie ma klientów, którym spuszcza paliwo z baku do baniek i wlewa to ze stacji znajdującej się naprzeciwko serwisu. Montuje nowego Knechta i mówi, że więcej dana osoba nie pojawia się z tym problemem.
Wymienili mi rozrząd – auto postało ~5 godzin w serwisie, ja w międzyczasie dolałem 1,5 nakrętki depresatora do 1/2 baku (wcześniej przy tankowaniu wlałem już 2 nakrętki) i wracając do domu nie miałem żadnego problemu. Auto szło jak burza do 4 tys. obr./min.
Zresztą zastanówcie się, jak można obwiniać filtr, który po tych 20-30km jest ciepły (bo pod maską jest już wtedy ciepło).
I poza tym – lepiej zamontować gorszy filtr o większej przepuszczalności, który będzie przepuszczał drobinki parafiny do wtryskiwaczy itd.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2012, 20:07

I poza tym – lepiej zamontować gorszy filtr o większej przepuszczalności, który będzie przepuszczał drobinki parafiny do wtryskiwaczy itd.?


to by był dopiero mały paradoks hahaha
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mazdi » 8 lut 2012, 20:08

To, że nikt nie wraca to nie jest akurat zasługa tego, że dobrze robią. Ja nie wracam tam gdzie coś partolą. Auto postało Ci w serwisie, w cieple więc się nie ma co dziwić. U mnie jak rano stoi w garażu to jest ok (graniczna temperatura to -10 wtedy są problemy), po 8 h pobycie na mrozie pod pracą odpalałem ostatnio kilkanaście razy, łącznie chyba przez około 20 minut. Kumple byli w szoku, takie auto i taki problem. Pod maską wcale nie jest tak ciepło w trakcie jazdy na takim mrozie, u mnie się zagrzało gdy włożyłem kawałek taktury za wlot na chłodnicę.
Jutro wyrzucam Knechta i wsadzam Boscha, bo nie chcę produktu no name. Mam uzasadnioną nadzieję, że się poprawi:
viewtopic.php?p=2212127#p2212127
Ostatnio edytowano 8 lut 2012, 22:33 przez Mazdi, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez JohnnyB » 8 lut 2012, 20:42

dobrzyn22 napisał(a):to by był dopiero mały paradoks hahaha


Pytanie który to ten o gorszej przepuszczalności ?
Skoro filtr ORI nie ma tej "wstawki" to czy jest tym o większej przepuszczalności, przez to gorszy od KNECHTA, czy KC100 jest przekombinowany ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2012, 20:58

na logikę(przyjmując oczywiście,że to filtr jest winny)-na podstawie tych wszystkich problemów to knecht ma mniejszą przepuszczalność(lepiej filtruje). Ale to może być zbyt kontrowersyjne spostrzeżenie :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MasterB » 8 lut 2012, 21:02

Nie ma co robić zbyt gwałtownych ruchów z wymianą i eksperymentowaniem z filtrami. To ma być podobno ostatni mroźny weekend tej zimy, więc zaraz problem zniknie. A kasę chyba lepiej przeznaczyć na przepływowy podgrzewacz paliwa...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Czarna.Mamba » 8 lut 2012, 21:08

Czytam opisy i zauważyłam u siebie tylko raz podobny problem z kontrolkami, gdy zapomniałam rozgrzać świece. Na filmiku z pierwszej strony zauważyłam również, że kolega nie rozgrzał świec, więc kłopot z odpaleniem przy dużym mrozie może być bez wątpienia, no i te kontrolki. No jest to wysiłek dla autka zacząć pracę na takim mrozie jaki nas odwiedził ostatnio.
Jak moja wersja działania wygląda?
4 lub 5 razy podgrzewam świece zanim odpale. Samo zgaśnięcie kontrolki świec to nic, trzeba poczekać na takie niby pstryknięcie, wyłączyć i z powrotem powtórzyć czynność.
Osoby mające nie pierwszego diesla wiedzą o jakie słynne "pstryk" mi chodzi. Pojawia się on chwilkę po zgaśnięciu kontrolki :)
Do tego, ponieważ moja madzia to moje oczko w głowie, dobre paliwko najlepiej z shella i dodatek. Ja używam catrolowskiego dodatku TDA i jest naprawdę dobry. Choć cenowo troszkę drogi ale starcza na 250 l paliwa.
Aaaaa i przestrzegam Panowie i Panie uwaga na paliwka z BP, już nie pierwszy znajomy miał w tym roku problem z paliwem z tej stacji.
Kolega posiadający też madzię musiał jechać na lawecie. A filtr paliwa? wyglądał tak .... pozwolę sobie wrzucić fotkę do wgląduObrazek
Piękny prawda?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2010, 23:24
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez kubsztyk » 8 lut 2012, 21:08

Aha, dodam, że mam fabryczny podgrzewacz paliwa. A zeszłą zimę (2010/11) przejeździłem też na Knechcie i nic nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 21:10

grubby napisał(a):sądząc, że teraz powinni mieć normę ultra 2

przykro mi bardzo <płacze> klimat umiarkowany , więc norma nie jest wymagana w Polsce.
http://static1.money.pl/d/akty_prawne/pdf/DU/2008/221/DU20082211441.pdf
grubby napisał(a):te certyfikaty co przeklejałeś był z 2009 roku...
jednak patrząc na raporty uokiku jakość paliw jest coraz lepsze

Nie ma to jak być optymistą :D Myślisz , że w ciągu 2 lat sytuacja się tak diametralnie poprawiła ?
wątpię...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez grubby » 8 lut 2012, 22:29

a co oznacza zawarta w rozporządzeniu kolumna "Olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych" – kiedy on powinien być dostarczany?

odnośnie optymizmu – jakiś czas temu czytałem raport zbiorczy uokik z kontroli stacji i hurtowni od 2007 i tam tak optymistyczne podsumowanie się też znalazło :))))))
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez JohnnyB » 8 lut 2012, 22:48

dobrzyn22 napisał(a):na logikę(przyjmując oczywiście,że to filtr jest winny)-na podstawie tych wszystkich problemów to knecht ma mniejszą przepuszczalność(lepiej filtruje).


ok, mi chodziło raczej o to że skoro filtr Mazdy nie filtruje tak dobrze jak Knecht bo nie ma tej dodatkowej wstawki (o ile faktycznie coś ona daje, poza ograniczeniem przepływu), to czy tak dokładna filtracja jest niezbędna, skoro producent jej aż tak nie wymusił i czy można mówić że filtry które nie mają konstrukcji KC100 a zbliżony do ORI są filtrami gorszymi ?
:–), mam nadzieję że wyraziłem się dosyć przejrzyści :–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Mazdi » 8 lut 2012, 22:56

Z filtrami jest jak z olejami, kolejne generacje są udoskonalane, jednakże mi nie potrzebny filtr, który nie dopuszcza paliwa do silnika przy niskich temperaturach. Przedobrzyli po prostu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 22:57

grubby napisał(a):a co oznacza zawarta w rozporządzeniu kolumna "Olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych" – kiedy on powinien być dostarczany?

a kiedy sobie Pan życzy :P znajduje się w dystrybutorze z napisem Orlen Verva, Lotos Dynamic, Shell V-power, Statoil Diesel Glod, BP Ultimate za dodatkowe $$$ ;)
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6