przez leotdi » 8 lut 2012, 11:00
wersja Motion ?
nawiasem, nie przeceniajcie wartości 4x4 w CX5. Znam to z praktyki użytkując haldexa 4. Na śliskim (pod spodem lód) jest nawet gorszy od FWD (miałem już takie 2 sytuacje stresujące). Śnieg kopny – ok, śliski (brudny) asfalt – ok. Jednakpermanentny (stały) napęd 4x4 (subaru czy audi) to inna melodia. W dodatku w CX5 jest ograniczony zakres od 100:0 do 50:50 (w haldexie jest od 90:10 do 10:90).
Rabaty w Niemczech sięgają -owszem- i 20% – ale to zależy jaki model i wyposażenie.
PS.
na autohaus24.de policzyłem benzynę 2.0 w wersji Sports-Line, metalik, AWD, skóra, pakiet techn., TomTom, szyber-dach, automat – czyli na Maxa.
Odbiór w Tühringen :
-----------------
1) Cena z konfiguratora (producenta) = 36.080 EUR
2) Cena autohaus24 – po upuście 14,2% + koszt dostawy 790,– EUR = 31.747 EUR
Po przeliczeniu EUR/PLN = 4,2 ---> 133.337,– zł
A mamy przecież różnice w podatku ! W cenie nowego w Niemczech jest 19% podatku niemieckiego (u nas 23%, +akcyza 3,1%). Ponieważ jeśli pojazd jest nowy (def. poniżej 1/2 roku rej. + poniżej 6000km) to podatek VAT płaci się w PL, czyli +23%. I oczywiście wspomniania akcyza 3.1%
We wstępnym cenniku Mazdy w Polsce mamy cenę (wersja odp. SkyPASSION) 134.900,– + 2.500 za metalik + 2.000 za TomTom. Razem = 139.400,– PLN
Podsumowując. NIE opłaca się ściąganie nowego pojazdu z Niemiec. Tym bardziej, że akt. złotówka się umacnia i kto wie, jakie będą jeszcze ceny końcowe Mazdy w Polsce (?)