Piszczenie na zimnym silniku ustępujące po wciśnieciu sprzęgła. Co to może być?

Postprzez DamianSzatan666 » 7 lut 2012, 23:51

Porter3 napisał(a):Najbardziej mi piszczy, gdy odpalam z dodatkami typu ogrzewanie szyby, światła, nawiewy, ustaje po kilku metrach jazdy.
Natomiast, gdy nie włączam nic z w/w to pisk jest 2 sekundowy.
Spróbuję naciągnąć pasek, ewentualnie obejrzeć rolki, altka itd.
(nie lubię, gdy coś się mnie nie słucha <cisza> )

piszczy bo masz za duży pobór prądu. alternator nie nadąża.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez cwaniaczek24 » 8 lut 2012, 00:51

podłączam się do wątku ja mam podobny problem tylko ze u mnie piszczy na zimnym silniku i później jak zwalniam a obroty silnika maleją zaczyna piszczeć i tak piszczy i jak wcisne sprzęgło to przestaje i nie mam pojęcia co jest pasek mam naciągnięty i nadal piszczy pomocy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 20:57
Posty: 23
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez DamianSzatan666 » 8 lut 2012, 01:12

cwaniaczek24 napisał(a):podłączam się do wątku ja mam podobny problem tylko ze u mnie piszczy na zimnym silniku i później jak zwalniam a obroty silnika maleją zaczyna piszczeć i tak piszczy i jak wcisnę sprzęgło to przestaje i nie mam pojęcia co jest pasek mam naciągnięty i nadal piszczy pomocy

najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do Elektro-mechanika...
Kolego, właśnie cały czas mowa jest że na zimnym silniku. Przełóż jakiś inny aku przed pierwszym odpaleniem i zobaczysz. Jeśli nie da się czegoś usunąć samemu to od czego jest el-mech?!?! Przecież on też musi zarobić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez cwaniaczek24 » 8 lut 2012, 11:27

na ciepłym silniku też mi piszczy pasek chyba ze nie ma reguły czy ciepły czy zimny
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 20:57
Posty: 23
Skąd: skierniewice
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez DamianSzatan666 » 8 lut 2012, 20:52

cwaniaczek24 napisał(a):na ciepłym silniku też mi piszczy pasek chyba ze nie ma reguły czy ciepły czy zimny



a może po prostu masz pasek za luźny??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Zapek88 » 21 mar 2013, 23:02

taki sam mam problem na zimnym silniku tez piszczy 30 sec czekam na akumulator wiec napisze czy te piszczenie ustąpiło po wymianie akumulatora bo pasek mam dociągnięty na pewno i rolki są
ok <jupi>
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez szweiki » 21 mar 2013, 23:31

Miałem podobny problem ze zlokalizowaniem piszczenia . Pierwsze kilkadziesiąt sekund po rozruchu silnika i pisk ustawał. Postawiłem na pasek wieloklin-owy i po jego wymianie problem sam się rozwiązał. Okazało się że przyczyną był pasek wieloklin-owy który od upływu czasu stwardniał i tym objawiał się pisk do momentu jego rozgrzania. Teraz nie zależnie czy jest mróz czy też nie pisku już nie ma
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez arturro77 » 27 mar 2013, 15:29

kiedyś miałem Xarę Picasso. Padał mi docisk sprzęgła... Wtedy wymieniałem komplet sprzęgła – za jednym otwarciem. Po wymianie wszystko było OK.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2012, 11:57
Posty: 9
Skąd: Oborniki k.Poznania
Auto: Mazda 3 HB
1.6 benzyna 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323