Czy to normalne w M6 że przy dodawaniu gazu lub hamowaniu na każdym biegu,gałka skrzyni biegów wykonuje delikatne ruchy tył-przód ?
Szukałem na forum i nie znalazłem,jeśli taki wątek był na forum proszę o info.
Dzięki
Gałka skrzyni biegów(lewarek) wykonuje delikatne ruchy tył-przód
Strona 1 z 1
Polecam poczytać Ci co nalazłem na forum (VW Passat):http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-74945.html
Generalnie ruszać się raczej nie powinna.Część twierdzi,że jak nic innego"złego"się nie dzieje,to nie należy się tym przejmować.Natomiast druga połowa twierdzi,że to są wstępne objawy zbliżającej się awarii.
Należy sobie zadać pytania:
-jeździsz ręką na lewarku??
-czy auto ma stosunkowo duży przebieg??
-Jaki jest styl jazdy autem(bardzo dynamiczny??)
-czy są wycieki oleju pod skrzynią biegów??
To są elementy które mogą wpływać na fakt występowania drgania/poruszania się lewarka.(ew. poduchy pod silnikiem??)
Teoretycznie olej w skrzyni w dieslu wymienia się co 100kkm lub co 5 lat
Generalnie ruszać się raczej nie powinna.Część twierdzi,że jak nic innego"złego"się nie dzieje,to nie należy się tym przejmować.Natomiast druga połowa twierdzi,że to są wstępne objawy zbliżającej się awarii.
Należy sobie zadać pytania:
-jeździsz ręką na lewarku??
-czy auto ma stosunkowo duży przebieg??
-Jaki jest styl jazdy autem(bardzo dynamiczny??)
-czy są wycieki oleju pod skrzynią biegów??
To są elementy które mogą wpływać na fakt występowania drgania/poruszania się lewarka.(ew. poduchy pod silnikiem??)
Teoretycznie olej w skrzyni w dieslu wymienia się co 100kkm lub co 5 lat
sprawa nie jest prosta – ja bym zostawił i jeździł dalej. Prawdopodobnie powoli daje znać o sobie poduszka silnika, może ta najbliżej skrzyni biegów – i przenosi wibracje na lewarek ? może olej w skrzyni bardzo gęsty przy takiej temperaturze ?
ja jechałem kiedyś hyundai-em Terracanem – silnik coś ok 3.0 Diesel + manualna skrzynia, lewarek pozostawiony luźno w zależności od wrzuconego biegu latał od 0,5 – 2 cm – przód tył, wyglądało tak jakby żył własnym życiem
. Właściciel auta, stwierdził – póki jeździ to nie robię, innych efektów nie widział, auto po kolejnych 40.000km miało takie same objawy, później sprzedał je znajomemu, u którego byłem z tydzień temu – na blacie kolejne 20-30 tyś km – ale lewarek chodzi tak samo... zero dalszych problemów.
jak bardzo przeszkadza – wymień olej w skrzyni, albo jedź do fachowca od skrzyń u Ciebie w mieście – jak jest dobry to Twoją usterkę rozpozna jak zajedziesz na podwórko... heh – tak miałem z poprzednim autem, – zatarty wybierak – lewarek bardzo ciężko chodził – smarowanie 40zł.... wymiana na nowy (tylko z aso ponad 5000zl...)
powodzenia
ja jechałem kiedyś hyundai-em Terracanem – silnik coś ok 3.0 Diesel + manualna skrzynia, lewarek pozostawiony luźno w zależności od wrzuconego biegu latał od 0,5 – 2 cm – przód tył, wyglądało tak jakby żył własnym życiem
jak bardzo przeszkadza – wymień olej w skrzyni, albo jedź do fachowca od skrzyń u Ciebie w mieście – jak jest dobry to Twoją usterkę rozpozna jak zajedziesz na podwórko... heh – tak miałem z poprzednim autem, – zatarty wybierak – lewarek bardzo ciężko chodził – smarowanie 40zł.... wymiana na nowy (tylko z aso ponad 5000zl...)
powodzenia
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
u mnie jest cos podobnego....wrzucam np 5 naciskam gaz i delikatnie sie cofa lewarek....i czasami czuje wibracje na nim...nie wiem czym to jest spowodowane bigi fajnie luzno wchodza
- Od: 19 gru 2011, 18:45
- Posty: 21
- Skąd: Lubartów
- Auto: 2.0 16V (141KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6