Gałka skrzyni biegów(lewarek) wykonuje delikatne ruchy tył-przód

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kokusia123 » 4 lut 2012, 12:05

Czy to normalne w M6 że przy dodawaniu gazu lub hamowaniu na każdym biegu,gałka skrzyni biegów wykonuje delikatne ruchy tył-przód ?
Szukałem na forum i nie znalazłem,jeśli taki wątek był na forum proszę o info.
Dzięki
Ostatnio edytowano 4 lut 2012, 17:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 12:41
Posty: 22
Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,

Postprzez dobrzyn22 » 4 lut 2012, 13:30

Polecam poczytać Ci co nalazłem na forum (VW Passat):http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-74945.html

Generalnie ruszać się raczej nie powinna.Część twierdzi,że jak nic innego"złego"się nie dzieje,to nie należy się tym przejmować.Natomiast druga połowa twierdzi,że to są wstępne objawy zbliżającej się awarii.

Należy sobie zadać pytania:

-jeździsz ręką na lewarku??
-czy auto ma stosunkowo duży przebieg??
-Jaki jest styl jazdy autem(bardzo dynamiczny??)
-czy są wycieki oleju pod skrzynią biegów??

To są elementy które mogą wpływać na fakt występowania drgania/poruszania się lewarka.(ew. poduchy pod silnikiem??)

Teoretycznie olej w skrzyni w dieslu wymienia się co 100kkm lub co 5 lat
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maarec » 4 lut 2012, 13:42

sprawa nie jest prosta – ja bym zostawił i jeździł dalej. Prawdopodobnie powoli daje znać o sobie poduszka silnika, może ta najbliżej skrzyni biegów – i przenosi wibracje na lewarek ? może olej w skrzyni bardzo gęsty przy takiej temperaturze ?

ja jechałem kiedyś hyundai-em Terracanem – silnik coś ok 3.0 Diesel + manualna skrzynia, lewarek pozostawiony luźno w zależności od wrzuconego biegu latał od 0,5 – 2 cm – przód tył, wyglądało tak jakby żył własnym życiem :P . Właściciel auta, stwierdził – póki jeździ to nie robię, innych efektów nie widział, auto po kolejnych 40.000km miało takie same objawy, później sprzedał je znajomemu, u którego byłem z tydzień temu – na blacie kolejne 20-30 tyś km – ale lewarek chodzi tak samo... zero dalszych problemów.

jak bardzo przeszkadza – wymień olej w skrzyni, albo jedź do fachowca od skrzyń u Ciebie w mieście – jak jest dobry to Twoją usterkę rozpozna jak zajedziesz na podwórko... heh – tak miałem z poprzednim autem, – zatarty wybierak – lewarek bardzo ciężko chodził – smarowanie 40zł.... wymiana na nowy (tylko z aso ponad 5000zl...)

powodzenia :)
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Realowiec-R7 » 7 lut 2012, 11:43

u mnie jest cos podobnego....wrzucam np 5 naciskam gaz i delikatnie sie cofa lewarek....i czasami czuje wibracje na nim...nie wiem czym to jest spowodowane bigi fajnie luzno wchodza
Początkujący
 
Od: 19 gru 2011, 18:45
Posty: 21
Skąd: Lubartów
Auto: 2.0 16V (141KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6