

Postanowiłem mianowicie wykonać podgrzewacz paliwa Diesla,tak aby każdy mógł zrobić go sobie sam i wyposażyć swój pojazd o kolejny gadżet podnoszący niewątpliwie jego wartość rynkową o jakieś 20%.
Będą trzy modele:
1 – elektryczny (wg mnie najlepszy,bo najszybszy)
2- wodne (nieco gorsze i bardziej kłopotliwe w wykonaniu i montażu)
Dziś prezentuję ten pierwszy.Na chwilę obecną jest wykonany,ale utwardza się klej.Jutro z rana będę testował,ale szanse powodzenia są bardzo duże.
Głównym elementem grzejnym jest rezystor 4,3 ohm o mocy 5W w porcelanowej obudowie.
Umieszczamy go wewnątrz filtra paliwa.Jak ?
Proszę

By tadziolc at 2012-02-02

By tadziolc at 2012-02-02
W dolnej zakrętce filtra umieszczamy dwa miedziane druty.Ja użyłem 1 mm2 przekroju,typowy dyt podtynkowy.
Można je po prostu przetopić przez zakrętkę przy pomocy lutownicy.
Następnie wyjmujemy druty i lutujemy do nich dwa przewody.

By tadziolc at 2012-02-02
Druty razem z przewodami wkładamy w wytopione wcześniej otworki.

By tadziolc at 2012-02-02

By tadziolc at 2012-02-02
Druty przycinamy na wysokość pływaka poziomu wody.
Następnie do przyciętych drutów lutujemy rezystor.
Ważna jest wysokość jego montażu ! Nie może być za wysoko,bo wkład papierowy filtra go naciśnie i zegnie.Nie może też być za nisko,bo w razie obecności wody nie podniesie się pływak.
Powinno wyglądać to tak:

By tadziolc at 2012-02-02

By tadziolc at 2012-02-02

By tadziolc at 2012-02-02

By tadziolc at 2012-02-02
Na koniec zalewamy miejsca gdzie przechodzą druty klejem epoksydowym np.Distal.

By tadziolc at 2012-02-02

By tadziolc at 2012-02-02
Pozostaje poczekać dobę,aż klej zaschnie i można wkręcać w filtr paliwa.
Jutro testuję na egzemplarzu GF/RF.Stoi tydzień na placu i paliwo ma na pewno dupiate,zresztą próbka została pobrana i marznie w pojemniku.