Szarpanie podczas jazdy 626GE USA 1996

Postprzez danielor » 2 lut 2012, 22:56

Witam panowie, dzisaj rano moja madzia zachorowała, w nocy było -7st. jak rano odpaliłem autko to przy ruszaniu lekko szarpie i nie chce wejść w pełne obroty. Przy jeżdzie jest tak że od czasu do czasu wchodzi na obroty i później znowu to samo.Jak postała ok.9h to wszystko było ok.ale po przejechaniu kilku km znowu to powróciło. Czy to może być filtr paliwa? I gdzie on ewentualnie się znajduje bo na forum różnie piszą.jedni piszą że w baku drudzy że w komorze silnika.dzięki
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez luk-kk » 3 lut 2012, 02:46

danielor napisał(a):Witam panowie, dzisaj rano moja madzia zachorowała, w nocy było -7st. jak rano odpaliłem autko to przy ruszaniu lekko szarpie i nie chce wejść w pełne obroty. Przy jeżdzie jest tak że od czasu do czasu wchodzi na obroty i później znowu to samo.Jak postała ok.9h to wszystko było ok.ale po przejechaniu kilku km znowu to powróciło. Czy to może być filtr paliwa? I gdzie on ewentualnie się znajduje bo na forum różnie piszą.jedni piszą że w baku drudzy że w komorze silnika.dzięki


Mówisz że nie było wcześniej żadnych objawów i stało się to z dnia na dzień ?
Jak filtr nie był wymieniany sto lat to może być jego wina. Jeśli w Cronosie lub Specjalu filtr znajduje się w tym samym miejscu co w europejczyku a na 99% tak jest, to znajduje się w komorze silnika jakieś 15- 25 cm na północny wschód <lol> od obudowy filtra powietrza pod bodajże filtrem węglowym czy czymś takim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez noxes » 3 lut 2012, 19:11

luk-kk napisał(a):to znajduje się w komorze silnika jakieś 15- 25 cm na północny wschód od obudowy filtra powietrza pod bodajże filtrem węglowym czy czymś takim.

Przymocowany jest do poduszki skrzyni biegów, znajduje się równiez pod lewą półosią(strona kierowcy) w bliskim sąsiedztwie pompy ABSu. A w ogóle, na forum jest opis gdzie on jest. Najprostrzą metodą znalezienia go jest podażanie za wężem paliwowym od strony listwy wtryskowej. :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez danielor » 3 lut 2012, 23:22

dzięki panowie,właśnie dzisiaj go zlokalizowałem,ale nie miałem ze sobą kluczy bo trzeba odkręcić obudowę fitra pow. żeby się do niego dostać.sprawdziłem świece ale są zdrowe,a filtr rzeczywiście nie był jeszcze wymieniany.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez jacekasot » 6 lut 2012, 18:40

Ja również mam to samo. Stało się to z dnia na dzień. Wymieniłem filtr paliwa ale zero poprawy. Dalej podejrzewam filtr powietrza, sondę lambda i być może katalizator który prawdopodobnie jest zapchany (kilka dni temu robiłem przekładkę bo poprzedni silnik strasznie kopcił i brał niebotyczne ilości oleju).
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 6 lut 2012, 19:21

jacekasot napisał(a):i być może katalizator który prawdopodobnie jest zapchany

to do szarpania nie ma nic wspólnego.
Układ zapłonowy w jakim stanie? Może masz wodę w baku?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 7 lut 2012, 03:07

Woda w baku? Ciekawa teoria. Właściwie problem zaczął się od czasu jak przestałem tankować do pełna teraz to tylko po 50-60 zł, więc może jest to sprawka wody. Za kilka dni spróbuje zalać pod korek i zobaczę efekty.
Aparat wydaje się w porządku, musiałbym jeszcze cewkę sprawdzić.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 7 lut 2012, 17:58

Na wszelki wypadek dolej sobie denaturatu do baku około 200ml na pół baku
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 7 lut 2012, 18:24

jacekasot napisał(a):Woda w baku? Ciekawa teoria. Właściwie problem zaczął się od czasu jak przestałem tankować do pełna teraz to tylko po 50-60 zł, więc może jest to sprawka wody. Za kilka dni spróbuje zalać pod korek i zobaczę efekty.
Aparat wydaje się w porządku, musiałbym jeszcze cewkę sprawdzić.

Zimą się jeździ na pełnym baku bo się woda skrapla na ściankach...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez jacekasot » 7 lut 2012, 21:32

a ja latem lałem pod korek :D przez problemy z silnikiem i jego wymianą autem jeździłem sporadycznie lub wcale nie jeździłem. Teraz już mogę wrócić do starych przyzwyczajeń i mieć nadzieję że to pomoże.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 7 lut 2012, 22:00

kamilspider napisał(a):Zimą się jeździ na pełnym baku bo się woda skrapla na ściankach...

rerntualnie dolewa się denaturatu i jest ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez danielor » 9 lut 2012, 23:33

u mnie na to wynika że kiepskiej jakości paliwo,po zatankowaniu nowego z dobrej stacji szarpania prawie ustały, jeszcze lekko szarpie.Szarpania zaczeły się jak w nocy chwycił przymrozek
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 22:29
Posty: 26
Auto: 626 2.0 115KM wersja USA 96r

Postprzez noxes » 9 lut 2012, 23:46

danielor napisał(a):Szarpania zaczeły się jak w nocy chwycił przymrozek

Bo jest woda w baku.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 10 lut 2012, 17:41

Zatankowałem na stacji do pełna. Na razie przejechałem 2km ale problem nie zniknął. Tankuje na BP, więc jakość paliwa jest, powiedzmy, na przyzwoitym poziomie.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez kamilspider » 10 lut 2012, 17:49

jacekasot napisał(a):Zatankowałem na stacji do pełna. Na razie przejechałem 2km ale problem nie zniknął. Tankuje na BP, więc jakość paliwa jest, powiedzmy, na przyzwoitym poziomie.

Ale woda w baku nie bierze się tylko stąd, że paliwo złej jakości, ale jak jest go mało w baku to się po prostu skrapla na ściankach baku, tak jak w butelce z napojem.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 10 lut 2012, 19:40

weźcie sobie denaturatu nalejcie <klotnia>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 10 lut 2012, 20:33

noxes napisał(a):weźcie sobie denaturatu nalejcie <klotnia>

Ja zawsze zimą leję <cisza>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 10 lut 2012, 21:15

Ale inni nie i póxniej wróżek szukają.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 10 lut 2012, 23:36

Ale po co te nerwy :D i takie jeszcze jedno pytanko żeby rozładować napięcie, ile go wlać żeby nie przesadzić (jeśli post jest zbyt oczywisty bądź głupi to proszę moderatora o usunięcie ;)) aha, jeszcze jedno tak dla pewności, czy jeśli to woda w baku jest powodem szarpania i dławienia się podczas jazdy to czy na biegu jałowym po przygazowaniu auto też powinno się dławić? U mnie dzieje się to tylko podczas jazdy na załączonym biegu.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez kamilspider » 10 lut 2012, 23:48

Myślę, że 0,5-1l/bak wystarczy, ale lepszym pomysłem (ale droższym) jest tankowanie vervy 98, albo innych paliw premium (polecam Shell 100 :D) i dolewanie jakiś dodatków do paliw (ale znanych i sprawdzonych marek). Tego czy przerywa tylko od wody w paliwie to Ci nie powiem...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6