Mazda3 Wolne nagrzewanie silnika – uszkodzony termostat, zamarznięty płyn

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez GEUGE » 2 lut 2012, 20:51

Przy tych niskich temperaturach bardzo wolno rozgrzewa mi się silnik. Praktycznie 25km jadę na zimnym silniku. Wskazówka od temperatury ledwo co się podnosi. W poprzednich Mazdach nie było tego problemu. O wiele szybciej się nagrzewały. Myślę że to wina dużego wlotu powietrza w zderzaku. Moje pytanie: czy można teraz w tych temperaturach zasłonić częściowo kratkę wlotu powietrza jakąś tekturą czy czymś innym.
Ostatnio edytowano 4 sty 2015, 17:13 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 2 lut 2012, 20:59

Termostat , jakość płynu w układzie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 2 lut 2012, 21:06

Sprawdź termostat , karton możesz wsadzić ale raczej nei jest to najlepsze rozwiązanie...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez GEUGE » 2 lut 2012, 21:21

Ok tylko mi podpowiedz gdzie jest ten termostat i co mam zrobić żeby sprawdzić że jest dobry. A czy płyn chłodniczy może mieć aż taki wpływ na nagrzewanie się silnika? Do tej pory nigdy mi się silnik nie przegrzał i wszytko działało jak należy. Zawsze wzorowo 90 stopni i wskazówka na środku.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez akostarek » 2 lut 2012, 21:23

ilość płynu tak, nie wiem co marcin255 myslał pisząc jakość

sprawdzić termostat możesz tak: nagrzej lekko silnik, tak zeby wskazówka temp cieczy była na początku skali, zobacz czy chłodnica jest ciepła. Jeśli jest ciepła, to masz non stop duży obieg = uwalony termostat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez GEUGE » 2 lut 2012, 21:50

Dzięki za podpowiedż. W sobotę sprawdzę czy jest zimna chłodnica. Jeśli nie to termostat. Tylko gdzie go szukać.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez akostarek » 2 lut 2012, 21:53

GEUGE napisał(a):Tylko gdzie go szukać.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez -Walu$- » 2 lut 2012, 23:21

U mnie wlasnie w tych temp wskazowka temperatury silnika idzie duzo szybciej do gory niz przy cieplejszej pogodzie..
Sam sobie sprawdze termostat jak pisaliscie ^ ciekawe
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez -Walu$- » 3 lut 2012, 15:36

No i wyszlo u mnie co bylo przyczyna... Plyn chlodniczy mi zamarzl.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez marcin255 » 3 lut 2012, 15:39

akostarek napisał(a):nie wiem co marcin255 myslał pisząc jakość


no zawartość wody w płynie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wicher » 3 lut 2012, 15:55

Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.

Pisałem o tym, u mnie było ciekawiej – silnik nagrzewał się normalnie, a po osiągnięciu temp roboczej wskazówka zaczynała opadać. Po wymianie problem zniknął, czy mróz czy nie, silnik nagrzewa się szybko. :) Ostatnio zrobiłem 60km poza miastem przy -16 st C i mimo delikatnej jazdy na 5 biegu i około 80-90km/h wskazówka temperatury ani drgnęła w dół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez Macinek » 3 lut 2012, 18:14

Wicher napisał(a):Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.


Zablokowany termostat "zgłasza błędy" do kompa i powinna zapalić się kontrolka "check" (sam to przeżyłem w zeszłym roku). Jak dla mnie winne są te arktyczne mrozy, po prostu dłużej musi się nagrzewać silnik i tyle.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez piotrekkk1985 » 3 lut 2012, 19:34

Macinek napisał(a):
Wicher napisał(a):Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.


Zablokowany termostat "zgłasza błędy" do kompa i powinna zapalić się kontrolka "check" (sam to przeżyłem w zeszłym roku). Jak dla mnie winne są te arktyczne mrozy, po prostu dłużej musi się nagrzewać silnik i tyle.

U mnie tez byl walniety termostat ale bledu zadnego nie wywalilo. Wiesz jaki to kod bledu??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez akostarek » 3 lut 2012, 20:37

nie znalazłem takiego błędu w tabeli mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Wicher » 4 lut 2012, 17:06

U mnie Check się nie zapalał, a uszkodzony termostat potwierdziło ASO. No i potwierdziło też to, że po wymianie wszystko działa jak należy i mimo mrozów silnik nie ma problemów z rozgrzewaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez aRcek » 5 lut 2012, 15:13

potwierdzam u mnie tez zadnego bledu nie wywalilo! moj też się przyblokował i silnik sie niedogrzewał nawet latem! przy jakim przebiegu Ci sie to zrobilo? moj wytrzymal jakies 125 tys km :)
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez Wicher » 5 lut 2012, 15:50

Ja już tak auto kupiłem, miało wtedy ciut ponad 143kkm, więc nie potrafię określić przy jakim przebiegu padł termostat. Być może właściciel pozbył się auta przez cuda, które się działy z silnikiem, a po zmianie termostatu wszelkie cuda zniknęły i autko lata jak złoto. :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez tradeitdamn » 5 lut 2012, 17:15

widziałem wczoraj sprytnego pana w srebrnej m3 ktory obwinął wlot z przodu przezroczysta folia spożywcza :) ciekawe czy cos mu to daje. jak jechałem przy -22 st w czwartek to silnik to nagrzał sie dopiero po przejechaniu jakis 4 km :)
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez Macinek » 6 lut 2012, 00:03

Kodu nie pamiętam, ale na pewno był dotyczący stricto termostatu i niedogrzewania silnika.
Mi padł przy ok 70 tysiach, silnik wchodził tryb serwisowy i były niezłe jaja. Podczas wyprawy do Bułgarii po płaskim śmigał aż miło, ale już w górach doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Komputer podczas jazdy pod górkę nie pozwalał przekraczać 60 km/h i 3000 obrotów. Wlecze się pod górkę, a tu przerdzewiała i rozpadająca się rumuńska ciężarówka trąbi i mnie wyprzedza.
Po powrocie wymiana u Jaksy kosztowała niecałe 300 i już górki nie były więcej straszne :).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez akostarek » 6 lut 2012, 00:28

A jednak – jest błąd, który może być spowodowany zbyt długim nagrzewaniem => P0125
przegrzanie silnika => P0117
powinno chyba wywalic check engine (po trzykrotnym wystąpieniu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323