Mazda3 Wolne nagrzewanie silnika – uszkodzony termostat, zamarznięty płyn
1, 2
Przy tych niskich temperaturach bardzo wolno rozgrzewa mi się silnik. Praktycznie 25km jadę na zimnym silniku. Wskazówka od temperatury ledwo co się podnosi. W poprzednich Mazdach nie było tego problemu. O wiele szybciej się nagrzewały. Myślę że to wina dużego wlotu powietrza w zderzaku. Moje pytanie: czy można teraz w tych temperaturach zasłonić częściowo kratkę wlotu powietrza jakąś tekturą czy czymś innym.
Ostatnio edytowano 4 sty 2015, 17:13 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Powód: temat
krew w moich żyłach Made in Japan

- Od: 13 maja 2011, 22:55
- Posty: 58
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4
Sprawdź termostat , karton możesz wsadzić ale raczej nei jest to najlepsze rozwiązanie...
Ok tylko mi podpowiedz gdzie jest ten termostat i co mam zrobić żeby sprawdzić że jest dobry. A czy płyn chłodniczy może mieć aż taki wpływ na nagrzewanie się silnika? Do tej pory nigdy mi się silnik nie przegrzał i wszytko działało jak należy. Zawsze wzorowo 90 stopni i wskazówka na środku.
krew w moich żyłach Made in Japan

- Od: 13 maja 2011, 22:55
- Posty: 58
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4
ilość płynu tak, nie wiem co marcin255 myslał pisząc jakość
sprawdzić termostat możesz tak: nagrzej lekko silnik, tak zeby wskazówka temp cieczy była na początku skali, zobacz czy chłodnica jest ciepła. Jeśli jest ciepła, to masz non stop duży obieg = uwalony termostat.
sprawdzić termostat możesz tak: nagrzej lekko silnik, tak zeby wskazówka temp cieczy była na początku skali, zobacz czy chłodnica jest ciepła. Jeśli jest ciepła, to masz non stop duży obieg = uwalony termostat.
Dzięki za podpowiedż. W sobotę sprawdzę czy jest zimna chłodnica. Jeśli nie to termostat. Tylko gdzie go szukać.
krew w moich żyłach Made in Japan

- Od: 13 maja 2011, 22:55
- Posty: 58
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4
GEUGE napisał(a):Tylko gdzie go szukać.
U mnie wlasnie w tych temp wskazowka temperatury silnika idzie duzo szybciej do gory niz przy cieplejszej pogodzie..
Sam sobie sprawdze termostat jak pisaliscie ^ ciekawe
Sam sobie sprawdze termostat jak pisaliscie ^ ciekawe
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
No i wyszlo u mnie co bylo przyczyna... Plyn chlodniczy mi zamarzl.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
akostarek napisał(a):nie wiem co marcin255 myslał pisząc jakość
no zawartość wody w płynie
Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.
Pisałem o tym, u mnie było ciekawiej – silnik nagrzewał się normalnie, a po osiągnięciu temp roboczej wskazówka zaczynała opadać. Po wymianie problem zniknął, czy mróz czy nie, silnik nagrzewa się szybko.
Ostatnio zrobiłem 60km poza miastem przy -16 st C i mimo delikatnej jazdy na 5 biegu i około 80-90km/h wskazówka temperatury ani drgnęła w dół.
Pisałem o tym, u mnie było ciekawiej – silnik nagrzewał się normalnie, a po osiągnięciu temp roboczej wskazówka zaczynała opadać. Po wymianie problem zniknął, czy mróz czy nie, silnik nagrzewa się szybko.
Wicher napisał(a):Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.
Zablokowany termostat "zgłasza błędy" do kompa i powinna zapalić się kontrolka "check" (sam to przeżyłem w zeszłym roku). Jak dla mnie winne są te arktyczne mrozy, po prostu dłużej musi się nagrzewać silnik i tyle.

- Od: 16 maja 2010, 18:15
- Posty: 45
- Skąd: Stolica
- Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)
Macinek napisał(a):Wicher napisał(a):Objawy typowe dla walniętego termostatu, jakby zablokował się w pozycji otwartej.
Zablokowany termostat "zgłasza błędy" do kompa i powinna zapalić się kontrolka "check" (sam to przeżyłem w zeszłym roku). Jak dla mnie winne są te arktyczne mrozy, po prostu dłużej musi się nagrzewać silnik i tyle.
U mnie tez byl walniety termostat ale bledu zadnego nie wywalilo. Wiesz jaki to kod bledu??
nie znalazłem takiego błędu w tabeli mazdy
Ja już tak auto kupiłem, miało wtedy ciut ponad 143kkm, więc nie potrafię określić przy jakim przebiegu padł termostat. Być może właściciel pozbył się auta przez cuda, które się działy z silnikiem, a po zmianie termostatu wszelkie cuda zniknęły i autko lata jak złoto. :–)
widziałem wczoraj sprytnego pana w srebrnej m3 ktory obwinął wlot z przodu przezroczysta folia spożywcza
ciekawe czy cos mu to daje. jak jechałem przy -22 st w czwartek to silnik to nagrzał sie dopiero po przejechaniu jakis 4 km 
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Kodu nie pamiętam, ale na pewno był dotyczący stricto termostatu i niedogrzewania silnika.
Mi padł przy ok 70 tysiach, silnik wchodził tryb serwisowy i były niezłe jaja. Podczas wyprawy do Bułgarii po płaskim śmigał aż miło, ale już w górach doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Komputer podczas jazdy pod górkę nie pozwalał przekraczać 60 km/h i 3000 obrotów. Wlecze się pod górkę, a tu przerdzewiała i rozpadająca się rumuńska ciężarówka trąbi i mnie wyprzedza.
Po powrocie wymiana u Jaksy kosztowała niecałe 300 i już górki nie były więcej straszne
.
Mi padł przy ok 70 tysiach, silnik wchodził tryb serwisowy i były niezłe jaja. Podczas wyprawy do Bułgarii po płaskim śmigał aż miło, ale już w górach doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Komputer podczas jazdy pod górkę nie pozwalał przekraczać 60 km/h i 3000 obrotów. Wlecze się pod górkę, a tu przerdzewiała i rozpadająca się rumuńska ciężarówka trąbi i mnie wyprzedza.
Po powrocie wymiana u Jaksy kosztowała niecałe 300 i już górki nie były więcej straszne

- Od: 16 maja 2010, 18:15
- Posty: 45
- Skąd: Stolica
- Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)
A jednak – jest błąd, który może być spowodowany zbyt długim nagrzewaniem => P0125
przegrzanie silnika => P0117
powinno chyba wywalic check engine (po trzykrotnym wystąpieniu)
przegrzanie silnika => P0117
powinno chyba wywalic check engine (po trzykrotnym wystąpieniu)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
[color=#80BFFF]