Mazda CX-5 w Polsce od 91 900 zł

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Paweł » 27 sty 2012, 12:25

Do polskich salonów wjeżdża nowy japoński SUV-ik. Początkowo Mazda CX-5 dostępna będzie z benzyniakiem o pojemności 2 litrów i mocy 165 KM w wersji z napędem na koła przedniej osi lub 160 KM w wersji 4x4, standardowo spiętym z sześciostopniową, ręczną skrzynią. Nowy motor z rodziny Skyactiv ma bezpośredni wtrysk paliwa i wyjątkowo wysoki stopień sprężania, równy 14:1. Za kilka miesięcy do oferty dołączy 2,2-litrowy turbodiesel.

http://www.mazdaspeed.pl/#c745
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Gu1iwer » 29 sty 2012, 22:01

A czy ktos miał przyjemność jazdy ? jak dynamika do np mazdy 3 2.0 ?
Czas u mnie na zakupy i czekam niecierpliwie , zrobiłem już kilka róznych jazd testowych i na ten moment najlepiej mi się jeździło vw tiguanem (diesel , automat) . zastanawiam się czy warto czekać ( na diesla to jeszcze długo...) ale może te nowe benzyny są całkiem niezłe ?
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 21:54
Posty: 20
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2009 BL

Postprzez smile » 29 sty 2012, 22:47

Gu1iwer napisał(a): jak dynamika do np mazdy 3 2.0 ?

Dynamika benzyny dużo lepsza w porównaniu ze 150 konną wersją "trójki", do tego świetna skrzynia automatyczna. Przy obecnych cenach paliw trzeba dużo kilometrów kręcić aby opłacało się mieć ( dopłacać do ) diesla.
Skąd jesteś jeśli wolno zapytać? ( uzupełnij profil – skąd )
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Gu1iwer » 30 sty 2012, 07:58

Robię rocznie ok 40.000 km. za dieslem przemawia też charakterystyka jazdy , jakoś nie lubię specjalnie kręcić silnika – a w zakresie obrotów 2000 – 3000 dieslem jedzie się całkiem przyjemnie , a benzyna raczej zaczyna się tam gdzie kończy diesl. Z drugiej strony koła dwumasowe , dpf , wtryski i turbina , to nazwy o których wolałbym nie słyszeć ...
No myślę że jazda testowa sporo wyjasni :) , cierpliwie wiec będę czekał.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 21:54
Posty: 20
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2009 BL

Postprzez tubis85 » 30 sty 2012, 15:54

Gu1iwer napisał(a):.
No myślę że jazda testowa sporo wyjasni :) , cierpliwie wiec będę czekał.



Tak samo czekam i tez biorę pod uwagę Tiguana. Dokładnie tak samo cały czas jeździłem ON ale chyba czas przejść na PB robię rocznie 30tys z opinii cx5 w benzynie może być ciekawym konkurentem dla tiguana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 19:14
Posty: 33 (1/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda Cx5 4x4 Pb

Postprzez smile » 30 sty 2012, 16:15

Gu1iwer napisał(a):w zakresie obrotów 2000 – 3000 dieslem jedzie się całkiem przyjemnie , a benzyna raczej zaczyna się tam gdzie kończy diesl


Mogę powiedzieć, że w przypadku benzyny CX-5 nie ma potrzeby kręcić go wysoko – wyżej niż diesla... Moment obrotowy w rozsądnych wartościach jest dostępny spokojnie od 2500 obrotów... :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Gu1iwer » 30 sty 2012, 20:47

I mam nadzieję że tak będzie :) . co dziwne miałem okazję pojeździć mazdą 2 i byłem mocno zdziwiony dynamiką , w zasadzie jechało mi się ( pod względem dynamiki) jak dieslem , więc moze i w tym będzie podobnie.
Zła wiadomość dla mnie jest taka że vw wstrzymuje zamówienia na tiguana 4x4 z dsg , do środy muszę podjąć decyzję czy tiguan – jest mozliwość przekonfigurowania już zamówionego auta czy czekać na cx-5.
Ciężki dylemat , co prawda nie lubię Niemieckich aut , ale tiguan naprawdę sprawia dobre wrażenie , a cx-5 dalej trochę niewiadoma. mówi się że ok 20 lutego mają być dostępne ( benzyniaki).
Inna sprawa że to model całkiem nowy , nie wiadomo jak z " chorobami wieku dziecięcego" no i zapewne dealerzy nie będą nawet chcieli gadać o upustach... a w vw i owszem , na firmę kilka ładnych procent obniżają
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 21:54
Posty: 20
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2009 BL

Postprzez leotdi » 30 sty 2012, 21:21

@smiel,

biorę za żart to co napisałeś... Nie trzeba kręcić ? Wiem jak to jest w przypadku Tiguana, gdzie jest moment 280Nm od samego dołu, tj. ok. 1.700 obrotów (do 4.300 obr. – wersja 170kM) a tu mamy Max. 210Nm dla 4.000 obr. (!). Dla 1.750 obr. jest ok. 185 Nm. Więc nie 'pisz' mi, że różnicy 100Nm nie będzie czuć (...), i to pomimo cięższego Tiguana. Jeśli dojdzie do tego obciążenie, to nie ma mocnych – trzeba CX5 kręcić wyżej.

ps
jednak turbo benzyna to co innego – jest już bardzo zbliżona do diesla + dod. zalety (mam tu akurat porównanie do swojego leona TDi o mocy 180kM – po tuningu).

Proszę – tu są wykresy momentu benzyny (w porównaniu z benzynami 2.0 l wcześniejszych generacji) + wykres diesla :

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4726700,page=3
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez leotdi » 30 sty 2012, 21:31

jeszcze jedno – wersja 4x4 "stępi" trochę osiągi ... o automacie nie wspominając.
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez Paweł » 30 sty 2012, 22:01

leotdi napisał(a):Więc nie 'pisz' mi, że różnicy 100Nm nie będzie czuć (...)

Chyba lepiej byłoby porównać moc i przebieg jej wartości w zakresie od 2500 do powiedzmy 4000 obr/min, żeby mieć jako taki obraz tego, jak oba samochody ciągną "od dołu". Nie zdziwiłbym się, gdyby wygrał diesel. Jednak tam gdzie ropniak dostanie zadyszki zmuszając do sięgnięcia po lewarek (choć SKYACTIV-G i tak będzie kręcił się bardzo wysoko), tam benzyna zaczyna swoje właściwe życie i taka jest między nimi różnica.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez leotdi » 30 sty 2012, 22:23

Kolega Gu1iwer dywagował o tym, że lubi diesla za niskie obroty. A Tiguanem właśnie fajnie się jeździ w zakresie 1.750-2.500(3.000) – czyli praktycznie na poziomie używanego typowo diesla. 2.500-4.000 to nie jest jednak miejski zakres obrotów.

Moc odpowiada za max. prędkość. I nie ma tu nic do rzeczy w zakresie miejskiej jazdy (na niskich i średnich) OK. Ja wiem, że moc jest w zasadzie wynikiem pomnożenia momentu i obrotów, ale właśnie ... trzeba mocno wtedy kręcić, a nie o to koledze Gu1iwer tu chodzi. W dodatku TSi kręci się również świetnie, a ma tą zaletę że wykres już od dołu jest płaski jak stół.

Nie neguję benzyny CX5 – sam jestem nią zainteresowany. Ale dopóki nie pojadę wersją 4x4 z 3 osobami na pokładzie, tak naprawdę nie wiele wiem co ta nowa technologia tak naprawdę w praktyce oznacza. Wykres momentu jest ładnie poprowadzony (ładnie wstaje – nie ma siodła jak w poprzednich wersjach 2.0 – porównajcie). Zobaczymy więc dopiero po 1-szych jazdach.
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez corky1 » 31 sty 2012, 19:13

Czy ktoś znalazł informację nt. wysokości prześwitu w CX-5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez marcin255 » 31 sty 2012, 21:52

Prześwit 215 (FWD), 210 (AWD) mm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez corky1 » 31 sty 2012, 22:08

Przyzwoicie, a nawet lepiej niż niektórzy konkurenci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez marcin255 » 1 lut 2012, 17:10

Niby od 2011 wszystkie nowe modele musza mieć światła do jazdy dziennej -CX-5 ich nie ma , widziałem tylko w opcjach ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Paweł » 1 lut 2012, 18:11

Rzeczywiście można dołożyć akcesoryjne światła dzienne diodowe, ale normalnie światła dzienne realizowane są przez reflektory główne – funkcja jest programowana w komputerze przez ASO. Ewentualny tryb "auto" steruje wtedy podświetleniem zegarów deski rozdzielczej.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez KONRADD » 3 lut 2012, 12:02

Każda osoba która będzie zainteresowana kupnem CX5 w dieslu warto pomyśleć o wykupieniu gwarancji auta na 5lat. Jestem przekonany iż benzyny jako auto po sprzedażowe będą w wyżej cenie pomimo odwrotnej sytuacji w dniu zakupu.
(ceny części do diesla powalą ludzi którzy patrzą tylko na tzw.spalanie)
Życze powodzenia w wyborze CX5 bo jest krokiem milowym w mazdzie i mimo wpisów iż jest za drogie to i tak namiesza w rynku bo oferuje bardzo dużo :) :)
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 23:06
Posty: 96 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 9 2.0 -V6 2000r

Postprzez leotdi » 3 lut 2012, 21:04

@konradd,

to że benzyna -zwłaszcza wolnossąca- będzie bardziej bezawaryjna od diesla, to się zgadzam. Jakość diesla w PL jest – jaka jest – i tu masz rację. Niemniej silnik benzynowy 2.0 jest tu nową konstrukcją – są to w większości zupełnie nowe elementy silnika – mamy wyższą kompresję 14,1:1. Więc czas pokaże. Bardziej interesuje mnie spalanie 2.0 w wersji 4x4. Jeśli będzie poniżej 8 l (śr.) to i tak będzie super (... ale nie Super 98 ;) ) Sam celuję w 7,5 litra. Po testach w Norwegii już wiadomo, że wersja FWD osiąga spalanie śr. w granicach 6,9 l (deklarowane 6.0).

Oj namiesza, namiesza, ale to tylko z korzyścią dla konsumenta ! :D
... i tym szybciej VW przedstawi nowego tiguana (będzie na pewno duża niespodzianka in +), Hyundai ix40, crossovery Citroena + Peugota itd. W ogóle ten rok ciekawie się zapowiada w klasie SUV-ów kompakt ().
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez leotdi » 6 lut 2012, 12:33

Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez Gu1iwer » 6 lut 2012, 16:21

Ciekawe jak u nas będzie z cenami , na http://www.autohaus24.de/ są i to niezłe całkiem...
Wcześniej ktoś pisał że można się targować , to dla mnie drobny problem /nie lubię , nie chcę , nie potrafię/ – pytam się o wycenę i biorę jaka jest jadę do drugiego i biorę drugą wycenę , porównuję i biorę co korzystniejsze.
Nie będę latał od salonu do salonu i prosił się o dodatkowy upust...
Poprzednie jak brałem , u bliższego mi dealera dostałem 6.000 ( poprzedni rocznik) lub 4,500 i opony , inny na starcie dał 6000 + opony + czujniki cofania + alarm i jeszcze jakiś drobiazgów. Czy dealer nie może od razu podać co może zrobić ? No wiem że chce zarobić jak najwięcej , ale w ten sposób może wogóle nie zarobić...
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 21:54
Posty: 20
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2009 BL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto