Ubywa płyn chłodzący, bulgotanie w zbiorniku. ROZWIĄZANE

Postprzez nynuch76 » 26 sty 2012, 00:43

bar1984 napisał(a):ponieważ czytałem o przypadkach gdzie po wymianie głowicy i uszczelki bulgotanie nie ustępowało.

A nie przyszło ci do głowy że pęknięta tuleja cylindrowa daje też takie objawy ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez smile » 26 sty 2012, 19:52

Coś mi tu nie pasuje....

bar1984 – co było robione wcześniej w samochodzie? Spuszczany był płyn chłodzący?

Wydaje mi się, że masz po prostu zapowietrzony układ lub nawet nie i wmawiasz sobie usterkę.
Co bulgocze w zbiorniku? Powietrze? Spaliny? Gaz łupkowy?
A temperatura w połowie skali jest OK.
Daj zdjęcie silnika – najbardziej mnie interesuje korek chłodnicy, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego i owy zbiorniczek. Jak możesz to daj także filmik z tym bulgotaniem.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bar1984 » 28 sty 2012, 23:17

Bulgotanie wygląda dokładnie jak na filmiku dodanego prze ALAN czyli 3 film z linku http://chomikuj.pl/omikh/Ma*c5*badziocha
Z tym że bąble są w zbiorniku tylko przy zakręconym korku, po zdjęciu korka bąbluje w chłodnicy.
Rozmawiałem z pewnymi "specjalistami" i niektórzy twierdzą że urządzenie do sprawdzania czy w chłodnicy są spaliny nie zawsze działa poprawnie przy dieslach.
Nie wiem ile jest w tym prawdy, może sieją propagandę aby wstawić auto i zgarnąć kaskę za naprawę.
W poniedziałek wstawię auto do kogoś kto ma na ten temat trochę pojęcia i może on podsunie jakieś rozwiązanie. Niestety w tym przypadku wszystko jest możliwe , postaram się także wrzucić film który zobrazuje to co się dzieje.
Dzięki.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 09:43
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F 2.0 DITD 90kM

Postprzez kierownik » 29 sty 2012, 22:45

a poza tymi bąbelkami coś się specjalnego dzieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bar1984 » 30 sty 2012, 22:34

Poza bąblami jak już wyrzuci płyn do zbiornika to w chłodnicy zaczyna brakować płynu i co za tym idzie ogrzewanie jest mniej wydajne.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 09:43
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F 2.0 DITD 90kM

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 23:12

U mnie było sprawdzane takim urządzeniem do obecności dwutlenku węgla i wyszło że jest go sporo. Bulgotanie w zbiorniczku i ubytek płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 23:19

no to parę złotych pójdzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sty 2012, 23:23

kierownik napisał(a):no to parę złotych pójdzie...


teraz wydałem ponad 800zł na ubezpieczenie i przegląd tak że wymiana uszczelki tylko trochę drożej wyjdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 23:28

no, ale dodatkowo i niespodziewanie – z tym, że niestety tak to już bywa. gorzej, to już tylko z kobietami <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez jarecki30_de » 31 sty 2012, 11:02

Witam wszystkich.
Ja mam takie same objawy jak bar1984 tylko ze u mnie jeszcze czasami lubi na bialo-niebiesko dymić ale co dziwne nie zawsze jak narazie zdazylo mi sie to 3 razy w ciagu 2 tygodni. No i pytanie do bar1984
czy już zdjagnozował usterkę bo wtedy będę wiedział gdzie szukać. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2012, 10:51
Posty: 6
Auto: Mazda 323f silnik RF 2.0ditd rok. 2003

Postprzez say » 31 sty 2012, 11:38

2 miejsca:

– turbawka (nie sądzę ale może)
– uszczelka pod głowicą
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez jarecki30_de » 31 sty 2012, 11:54

Turbo raczej nie bo turbina lubi dymic po dłuższym postoju i bardziej na niebiesko i na obrotach a tu i na wolnych obrotach kopci.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2012, 10:51
Posty: 6
Auto: Mazda 323f silnik RF 2.0ditd rok. 2003

Postprzez bar1984 » 31 sty 2012, 19:28

Od wczoraj auto stoi na diagnostyce, jak tylko będę miał informację co się dzieje od razu dam znać.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 09:43
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F 2.0 DITD 90kM

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 19:30

tylko nie mów że uszczelka bo jakoś ostatnio często się to zdarza :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 31 sty 2012, 20:43

zapewnie uszczela, zakłady? :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 20:46

po objawach można stwierdzić że to uszczelka :)


Ile Cię kosztowała zmianka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarecki30_de » 31 sty 2012, 21:29

Mam nadzieje ze to tylko uszczelka :) . Jak czytylem na roznych forach to w tych autach uszczelki padaja sporadycznie, bardziej prawdopodobne jest peknieta glowica <płacze> ale mam nadzieje ze nie.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2012, 10:51
Posty: 6
Auto: Mazda 323f silnik RF 2.0ditd rok. 2003

Postprzez bar1984 » 31 sty 2012, 21:38

Uszczelkę jeszcze przeżyję ale wolałbym nie słyszeć że to pęknięta głowica.
Ewentualne koszta wymiany uszczelki powinny zamknąć się w 1000zł za całość, być może mniej jeśli zastosujemy zamienniki np uszczelkę TAKOMA (160,–) + kolektory (3 szt ok 80,–) , uszczelniacze zaworowe ok 3,– szt. Porównywalnie oryg uszcz. głowicy to koszt ok 280,– .
Znalazłem też kpl uszczelek na górę silnika firmy ARKO , cena 450,– , nie znam opinii na temat tego produktu. Robociznę (zdjęcia i złożenie głowicy) to koszt 400,– . Planowanie i sprawdzenie głowicy pewnie ok 200,–. To jest bardziej optymistyczna wersja. Jesli natomiast pękła głowica to do tego dochodzi koszt używanej głowicy w granicach 500-1500,– (wg cen z allegro), czego sobie i innym nie życzę.
:(
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 09:43
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F 2.0 DITD 90kM

Postprzez jarecki30_de » 31 sty 2012, 21:57

No tak tylko ze ty jestes w troche lepszej sytuacji bo czesci mozesz kupic w polsce ja tego komfortu nie mam a ceny nawet zamiennikow sa prawie takie jak w polsce orginal :( Ja dzisiaj zaczalem rozbierac autko jak sciagnelem dekiel zaworow to sie troche przerazilem, zamias czystych czesci zobaczylem wszystko umazane nie olejem a mazia podobna do brudnego smaru ale walek i panewki so ok tyle dobrego. Jutro walcze dalej.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2012, 10:51
Posty: 6
Auto: Mazda 323f silnik RF 2.0ditd rok. 2003

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 22:02

ta maź to oznaka przedostawania się płynu do oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323