Kontrolka ABS oraz hamulca ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Barcelona1987 » 28 sty 2012, 21:00

Witam, szukałem trochę na forum i znalazłem podobny problem usera djaniack, tylko że jego problem występował w wersji 323 (http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=130750).

Ja jestem właścicielem mazdy 626 2.0 DITD '99 FL. U mnie również pojawia się kontrolka od ABS, jednak pojawia się ona jednocześnie z kontrolką od hamulca ręcznego. Wyczytałem że może to być wina czujnika ABS. Podjechałem dzisiaj na komputer, jednak okazało się że w mojej maździe nie ma złączki do kompa <płacze>
W tej fotorelacji http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=125033 użytkownik pavianek opisuje sprawdzenie błędu za pomocą zworki diagnostycznej. Jednak nie jest tam opisane w jaki sposób mogę to zrobić.
Prosiłbym o jakąś pomoc z tematem.
A i czemu zapala się w tym samym czasie co hamulec ręczny?
Barcelona1987
 

Postprzez motylek322 » 29 sty 2012, 12:49

Co do ABS to nie baw się w zworkę tylko pomierz oporność czujników.
Co do kontrolki hamulca to sprawdź poziom płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Radex » 29 sty 2012, 13:19

motylek, ale zworką szybciej sprawdzi bez rozbierania.

bodajże zwierało się TBS i GND i przekręcało kluczyk tylko nie wiem czy na 1 czy na 2 pozycję.
liczyło długie i krótkie mignięcia kontrolki ABS.
Obrazek

a tak w ogóle to świeci Ci TCS OFF też?

na komputery nie jeździj bo tylko zabulisz niepotrzebnie. tu powinieneś uzyskać niezbędną pomoc. poszukaj jeszcze po forum i poczytaj. obeznasz się trochę w temacie to sam do tego dojdziesz. wbrew pozorom łatwo samemu dojść do tego co jest grane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez motylek322 » 29 sty 2012, 14:15

Wszystko fajnie tylko jak ja próbowałem wymrugać błędy to okazało się, że w gnieździe diagnostycznym nie ma odpowiednich pinów. Kiedyś o tym na forum pisałem. W moim przypadku szybciej wyszedł pomiar omomierzem jeżeli chodzi o sygnalizowany błąd ABS i padnięty czujnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Barcelona1987 » 29 sty 2012, 18:36

Musiałem oddać samochód do mechanika bo zimno na dworzu jak diabli a drażni mnie jak coś mruga i się świeci. Przy ładnej pogodzie to można się skusić na diagnostykę.

Tylko mam nadzieje że dużo nie zabulę :|

Jutro powinienem wiedzieć co jest nie tak.
Barcelona1987
 

Postprzez Radex » 29 sty 2012, 18:38

mechanik wejdzie na forum, wyczyta co trza zrobić i Cie skasuje 50-100zł ;P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Barcelona1987 » 29 sty 2012, 19:22

A może i faktycznie tak zrobi, ale ja nie mam warunków oraz odpowiedniego sprzętu do naprawy :(
Barcelona1987
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6