DITD nie odpala po postoju w temp poniżej 0

Postprzez dolin » 29 sty 2012, 12:56

Oczywiście Mazda nie ma zamiaru współpracować...nie chce odpalić..
Pewne jest to, że wczoraj "dotknąłem" problemu.
– czyściłem (a właściwie suszyłem przekaźniki) – nie pomogło
– suszyłem wtyki na pompie i wtyki od przekaźników + podgrzanie pompy farelką – a raczej SPV albo czujnika temperatury paliwa bo tylko to może mieć przecież wpływ – odpaliła na dotyk.

Odpięcie czujnika temp paliwa nic nie daje, zmostkowanie go również nic.
Pozostaje SPV rzeczywiście. Jak go sprawdzić? Tak, tak wiem – PODMIENIĆ, tylko na co :( może ktoś ma pożyczyć?

Tymczasem po raz 150-ty wyjmę przekaźniki, przyniosę do domu i wygrzeje na kaloryferze, tak aby mieć pewność, że nie przymarzają.

TYLKO DLACZEGO KILKA RAZY ODPALAŁA NA MROZIE ?!?!?!
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 29 sty 2012, 13:02

może zmierz jaki jest opór na punach od SPV może nam coś to powie.

dolin napisał(a):podgrzanie pompy farelką – a raczej SPV albo czujnika temperatury paliwa bo tylko to może mieć przecież wpływ – odpaliła na dotyk.


a spróbuj zamiast podgrzewania ostukać SPV i lekko całą pompę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dolin » 29 sty 2012, 13:07

Neonixos666 napisał(a):
a spróbuj zamiast podgrzewania ostukać SPV i lekko całą pompę.


To chyba najlepiej by było podczas próby odpalania?

A możesz opisać dokładniej co i jak zmierzyć, bo w tej kwestii jestem zielony..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 29 sty 2012, 13:17

gdy nie będzie chciała zapalić ostukaj ją i próbuj znowu.

odepnij kostkę od SPV i mirnikiem sprawdź między jego pinami jaki jest opór tylko że teraz pomyślałem że jest zimno a parametry standardowe są w temp 20 stopni więc nic to nam nei powie bo nie wiemy jaki jest przelicznik. Masz możliwość wykręcenia SPV?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 29 sty 2012, 13:30

mierzenie oporu cewki SPV jest bezcelowe....
nie tu tkwi problem,poza tym słynny SCV w M6 – opór ksiązkowy a nie działa....
żeby poprawnie wykręcić SPV potrzebny klucz nasadowy 38,ja sam ganiałem za takim,aż kupiłem z YATO.
ostukiwanie to też nie do końca dobry pomysł.
problem tkwi wewnątrz,tłoczek zamykający przepływ ma przylgnię podobną jak gniazdo zaworowe i zawór w głowicy.trzyma jeżeli powierzchnie przylegania są czyste i w pasowne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 29 sty 2012, 14:05

Polanie zaworu (oczywiście ostrożnie, żeby nie polać wszystkiego obok) gorącą wodą trochę pomogło, bo silnik zaczął "załapywać" – ale wyjechałem do zera aku i nie odpaliła. Jeszcze raz zajmę się przekaźnikami..

Wykręcać sam nie będę, bo nie czuję się na siłach, żeby grzebać przy pompie. Oddaję auto do mechanika, zobaczymy co podziała.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez tadziol » 29 sty 2012, 14:10

dolin napisał(a):Polanie zaworu (oczywiście ostrożnie, żeby nie polać wszystkiego obok) gorącą wodą trochę pomogło, bo silnik zaczął "załapywać"

dobry trop :)
dolin napisał(a):Jeszcze raz zajmę się przekaźnikami..

a ten – zły :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 29 sty 2012, 14:18

tadziol napisał(a):a ten – zły :(


Pewnie zły, ale muszę coś próbować, bo nie mogę wysiedzieć a okazało się, że na stykach przekaźników dalej jest delikatna warstwa wilgoci..suszą się na kaloryferze.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez dolin » 29 sty 2012, 14:42

Jeszcze jedno pytanie – pod które piny przekaźnika podłączyć 12v, żeby go sprawdzić? Pod te które łączą się z uzwojeniem?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez tadziol » 29 sty 2012, 14:47

tak
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 29 sty 2012, 15:00

Wszystkie 3 sprawdzone za pomocą uniwersalnego zasilacza – sprawne. No i wysuszone – tym razem dokładnie. Na pewno nie będę ich już wyciągać, co by nie było.


Dopieszczone przekaźniki na swoich miejscach, aku doładowany, Mazda nie odpala – czyli jednak SPV.
Obstłukiwać już kiedyś próbowałem – nic to nie dało. Teraz nawet ciężko będzie go podgrzać bo auto stoi na dworze..trzeba sie zbułować i wepchnąć go do garażu.


Chyba można zająć się SPV – jak myślicie, sprawa wydaje się być dość klarowna.. Proszę o informację, jeśli ktoś ma lub słyszał ze ktoś inny ma na sprzedaż..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez tadziol » 29 sty 2012, 17:32

jeśli masz zaufanie,to wykręć go i wyślij do mnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 29 sty 2012, 17:43

Dziś go podgrzeję i jak odpali to spróbuje wykręcić i bardzo chętnie skorzystam z pomocy!

W garażu, po ogrzaniu SPV farelką Mazda odpaliła po niecałych 2 obrotach wałem.. Czyli jednak zawór musi się w jakiś sposób zawieszać, i to tylko w ujemnej temperaturze...
Jutro spróbuje namierzyć klucz nasadowy 38..




Dziś rano (poniedziałek) auto znowu odpaliło bez zastrzeżeń..w garażu -4
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez dolin » 30 sty 2012, 17:56

Zdobyłem klucz i wykręciłem SPV. Co mogę z nim ewentualnie sam zrobić? Póki co rzuciło mi się w oczy, że nie posiadał on uszczelnienia. Nie powinno być jakiejś uszczelki?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez siwy-84 » 30 sty 2012, 18:46

no i stało sie, madzia nie chciała odpalić.
rano jak jechałem do pracy było -14*C i odpaliła dobrze, a jak wychodziłem z pracy było tylko -9*C i kręciła bardzio dobrze ale odpalić nie chciała, dopiero po 3 próbie krecenia odpaliła (kazda próba tak po 10 sekund krecenia), dojechałem do domu normalnie, po zgaszeniu odpala też normalnie.
zabrałem przekaźnik B5B4 do domu i troche przeczyściłem i zobaczemy jak zapali niedługo, tak koło 20 sprawdze.

EDIT
filtr paliwa mymienany niedawno na knetch, paliwo taknuje tylko na jednej stacji BP – ON ULITIMATE, ta lepsiejsza ropa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez smile » 30 sty 2012, 18:49

kuźwa... tylko czekać aż i moja zastrajkuje... :]
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 30 sty 2012, 19:15

dolin napisał(a):Zdobyłem klucz i wykręciłem SPV. Co mogę z nim ewentualnie sam zrobić? Póki co rzuciło mi się w oczy, że nie posiadał on uszczelnienia. Nie powinno być jakiejś uszczelki?

uszczelka jest w głowiczce,jedna – gumowy o-ring,druga – stalowa podkładka.
otwórz go korzystając z tego opisu:
viewtopic.php?f=89&t=120499
części elektrycznej nie ruszaj,skup się na tłoczku :))
ma być czyściutko !
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 30 sty 2012, 19:20

No już go otworzyłem...czysty jest.. Ale gumowego oringu ani śladu..

Czy ten oring i podkładka miały być w jednym miejscu?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez tadziol » 30 sty 2012, 19:32

dolin napisał(a):Ale gumowego oringu ani śladu..

napisałem: w głowiczce rozdzielaczowej
z niej wykręciłeś SPV prawda??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 30 sty 2012, 19:37

NIC tam nie było.. Mogę zapodać fotkę

Przy składaniu, przed zagięciem blaszki, mam docisnąć ten tłoczek na maxa, średnio, czy na styk? (ta sprężynka daje dość spory zakres)
Ostatnio edytowano 30 sty 2012, 19:42 przez dolin, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6