Pilot Centralnego Zamykania
Witam, czy ktoś mi podpowie co moze byc przyczyną tego ze przestał działac. Wymieniłem w sobote bateryjke w nim i działał w sobote w wczoraj normlanie zamykałem nim auto i załaczyłem alarm a dzis rano nie umiałem otworzyc samchodu.
Lampka na pilocie swieci ale brak odzewu ze strony samochodu. Zapasowyn pilotem otwieram bez problemu.
Samochód to mazda 323F 96'
Lampka na pilocie swieci ale brak odzewu ze strony samochodu. Zapasowyn pilotem otwieram bez problemu.
Samochód to mazda 323F 96'
- Od: 10 wrz 2011, 14:52
- Posty: 5
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: srebrna strzała
Jaki dodatkowy sterownik zamka centralnego polecacie?
Posiadam centralny zamek bez pilota i kusi mnie zamontowanie uniwersalnej centralki z pilotem. Dostępnych jest wiele opcji dodatkowych.
Znalazłem coś takiego na Allegro...
http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 14484.html
Może wypowie się ktoś kto się na tym dobrze zna
Po co jest wyjście na pedał hamulca?
Ps. W BJ sterowanie jest z minusa czy plusa?!
Posiadam centralny zamek bez pilota i kusi mnie zamontowanie uniwersalnej centralki z pilotem. Dostępnych jest wiele opcji dodatkowych.
Znalazłem coś takiego na Allegro...

Może wypowie się ktoś kto się na tym dobrze zna
Po co jest wyjście na pedał hamulca?
Ps. W BJ sterowanie jest z minusa czy plusa?!
Mam coś podobnego w podobnej kategorii cenowej. Generalnie to to działa. W Mazdzie u mnie już pół roku, wcześniej miałem przez 2 lata w Fordzie i też działało. Fajnie, że masz już kable do kierunkowskazów odseparowane diodami, bo to od razu mniej roboty. Wyjście na pedał hamulca to nie wiem co to, ale jeśli tego nie podłączysz to też będzie działać. Sterowanie jest chyba minusem (już nie pamiętam), gdzieś na forum jest informacja
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

kiedyś u siebie w toyocie miałem stiga prosty montaż ogólnie problemów z nim nie było...
– wielki plus za duży zasięg pilota
– minus to że sam pilot zrobiony z kiepskiego plastiku i szybko widać było na nim zużycie
ogólnie polecam
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
chciałbym wymienić pilot ponieważ mój jest bardzo sfatygowany z wyglądu i też bardzo kiepsko łączą przyciski.
obecny pilot: http://img341.imageshack.us/img341/268/ ... 41240a.jpg
z tego wątku viewtopic.php?t=88949
wyczytałem ze jest tożsamy z tym: http://img10.imageshack.us/img10/761/visteon41601.jpg
to prawda?
przyszło mi do głowy jeszcze cos takiego:
http://www.kluczyki.otwarte24.pl/Mazda model b-10. Da radę taki manewr zastosować i zamienić kluczyk i pilota na taki scyzoryk? mogą być problemy z doborem grota do scyzoryka. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Czy przekładanie immo pomiędzy kluczykami jest w ogóle możliwe?
To dla mnie zupełnie nowy temat więc przepraszam jeśli pytam o oczywiste oczywistości
obecny pilot: http://img341.imageshack.us/img341/268/ ... 41240a.jpg
z tego wątku viewtopic.php?t=88949
wyczytałem ze jest tożsamy z tym: http://img10.imageshack.us/img10/761/visteon41601.jpg
to prawda?
przyszło mi do głowy jeszcze cos takiego:
http://www.kluczyki.otwarte24.pl/Mazda model b-10. Da radę taki manewr zastosować i zamienić kluczyk i pilota na taki scyzoryk? mogą być problemy z doborem grota do scyzoryka. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Czy przekładanie immo pomiędzy kluczykami jest w ogóle możliwe?
To dla mnie zupełnie nowy temat więc przepraszam jeśli pytam o oczywiste oczywistości
- Od: 11 kwi 2011, 23:54
- Posty: 9
- Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa
- Auto: 323f bj '98 1.8
Wyjście na pedał hamulca steruje dodatkowymi funkcjami centralki. U mnie np mogę ustawić tak że po ruszeniu i pierwszym naciśnięciu hamulca zamykają się wszystkie zamki.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Ponawiam swoje pytanie: gra warta świeczki?
- Od: 11 kwi 2011, 23:54
- Posty: 9
- Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa
- Auto: 323f bj '98 1.8
A nie prościej wstawić uniwersalny sterownik centralnego z zamka (alledrogo około 50 PLN) i mieć dwa nowiutkie nieśmigane piloty? Jak dobrze poszukasz to nawet ładny wzór znajdziesz 
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
No coś w tym jest. Myślę, że przemawiała za tym moja podświadoma chęć posiadania bajeranckiego scyzoryka
Rozumiem, że przekładanie immo pomiędzy kluczykami i takie kombinacje alpejskie nie były jeszcze praktykowane na forum?

Rozumiem, że przekładanie immo pomiędzy kluczykami i takie kombinacje alpejskie nie były jeszcze praktykowane na forum?
- Od: 11 kwi 2011, 23:54
- Posty: 9
- Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa
- Auto: 323f bj '98 1.8
hehe a po co Ci scyzoryk zachodu sporo kup uniwersaki z ładnymi pilotami będzie tanio praktycznie i będą 2 piloty funkiel nówki
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
A miał ktoś taki przypadek?
Zdarza się że chwile po uruchomieniu silnika central sam się zamyka. Nie da się wtedy otworzyć z pilota (dopóki silnik chodzi), jedynie poszczególne drzwi ręcznie. Raz mało mi się nie zatrzasnęła kiedy odśnieżałem, na szczęście miałem niedomknięte drzwi.
Zdarza się że chwile po uruchomieniu silnika central sam się zamyka. Nie da się wtedy otworzyć z pilota (dopóki silnik chodzi), jedynie poszczególne drzwi ręcznie. Raz mało mi się nie zatrzasnęła kiedy odśnieżałem, na szczęście miałem niedomknięte drzwi.

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Marwis – masz zapewne nieoryginalny alarm/centralny więc odsyłam do lektury jego instrukcji obsługi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To niestety żadna "pewność" ale niektóre alarmy mogą mieś taką funkcję włączoną.
Jak często się tak dzieje?
Jak często się tak dzieje?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zaczęło się od tych większych mrozów. Najpierw jeden siłownik przestał działać, później mu przeszło ale zaczęło się to samo-zamykanie. Dzieję się to w sumie rzadko, raz na parę dni, i jeśli już to tylko w ciągu kilkunastu sekund po włączeniu silnika.

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Hmmm – może faktycznie to tylko wina mrozów i problemów z siłownikiem.
Przydałoby się zajrzeć do niego i przejrzeć naciąg cięgna, którym porusza siłownik.
Siłowniki z przodu masz typu "master" czyli posiadają one wbudowaną "krańcówkę", której zadaniem jest uruchomienie pozostałych siłowników po zamknięciu lub otwarciu danego zamka.
Ale to możesz zobaczyć dopiero jak zdejmiesz boczki drzwi.
Możesz odłączyć bodajże 4-pinową kostkę przy siłowniku odłączając krańcówki co spowoduje, że będzie on pracował jako siłownik typu "slave". Ale przy okazji ew. może uda się zlokalizować źródło problemu.
Zresztą i tak zamykasz auto i otwierasz pilotem więc nie będzie to stanowiło problemu.
Pewna niedogodnością będzie fakt, że "z kluczyka" otworzysz tylko te jedne drzwi a resztę musisz otwierać ręcznie lub za pomocą przycisku na panelu drzwi kierowcy.
Przydałoby się zajrzeć do niego i przejrzeć naciąg cięgna, którym porusza siłownik.
Siłowniki z przodu masz typu "master" czyli posiadają one wbudowaną "krańcówkę", której zadaniem jest uruchomienie pozostałych siłowników po zamknięciu lub otwarciu danego zamka.
Ale to możesz zobaczyć dopiero jak zdejmiesz boczki drzwi.
Możesz odłączyć bodajże 4-pinową kostkę przy siłowniku odłączając krańcówki co spowoduje, że będzie on pracował jako siłownik typu "slave". Ale przy okazji ew. może uda się zlokalizować źródło problemu.
Zresztą i tak zamykasz auto i otwierasz pilotem więc nie będzie to stanowiło problemu.
Pewna niedogodnością będzie fakt, że "z kluczyka" otworzysz tylko te jedne drzwi a resztę musisz otwierać ręcznie lub za pomocą przycisku na panelu drzwi kierowcy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
Pytanie już padało kilkukrotnie ale nie doszukałem się odpowiedzi.
Mam oryginalnego pilota:

Mazdę BJ`2000, próbowałem zakodować na wszystkie sposoby opisane na forum i nic. Problem jest z tym, że w momencie jak auto powinno potwierdzić, nic się nie dzieje – także nie jest to wina pilota.
VIN mówi:
Есть центральный замок. Нет "суперзамка". Есть привод открытия багажника из салона.
co to jest ten 'super-zamek'?
Z kolei jest informacja:
Система "замки без ключей"
Oczywiście nawet jak auto nie potwierdzało, próbowałem procedury do końca i nic.
Edit:
Система "замки без ключей" = mam centralkę
Poprawna procedura programowania:
0. Zamknąć wszystkie drzwi.
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy.
2. Otworzyć drzwi kierowcy.
3. Przycisnąć na krótko przycisk centralnego zamka – powinien odbić, bo drzwi są otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem do off – czynność powtórzyć 3x.
5. Zamknąć i otworzyć drzwi – też 3x.
6. Samochód powinien dać znać (albo "piknie" albo zadziała central).
6. 2x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. Jak pilot działa to samochód znów da znać.
7. Po kilku sekundach samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka "piknięć" centralą.
Zadziałało. Mam problem z pilotem lub złego pilota.
Pytanie już padało kilkukrotnie ale nie doszukałem się odpowiedzi.
Mam oryginalnego pilota:
Mazdę BJ`2000, próbowałem zakodować na wszystkie sposoby opisane na forum i nic. Problem jest z tym, że w momencie jak auto powinno potwierdzić, nic się nie dzieje – także nie jest to wina pilota.
VIN mówi:
Есть центральный замок. Нет "суперзамка". Есть привод открытия багажника из салона.
co to jest ten 'super-zamek'?
Z kolei jest informacja:
Система "замки без ключей"
Oczywiście nawet jak auto nie potwierdzało, próbowałem procedury do końca i nic.
Edit:
Система "замки без ключей" = mam centralkę
Poprawna procedura programowania:
0. Zamknąć wszystkie drzwi.
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy.
2. Otworzyć drzwi kierowcy.
3. Przycisnąć na krótko przycisk centralnego zamka – powinien odbić, bo drzwi są otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem do off – czynność powtórzyć 3x.
5. Zamknąć i otworzyć drzwi – też 3x.
6. Samochód powinien dać znać (albo "piknie" albo zadziała central).
6. 2x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. Jak pilot działa to samochód znów da znać.
7. Po kilku sekundach samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka "piknięć" centralą.
Zadziałało. Mam problem z pilotem lub złego pilota.
Ostatnio edytowano 20 mar 2012, 12:47 przez angelz, łącznie edytowano 1 raz
Nie kłóć się z głupim, bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
- Od: 11 mar 2008, 23:31
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: była 323c BA 1.5 1996
była 323f BJ 1.5 2000
była Premacy 1.8+GAZ 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości