Spada temperatura na wolnych obrotach

Postprzez Gregor384 » 27 sty 2012, 15:46

Dzięki wszystkim za informację.
Termostat wykluczyłem, bo gdyby był cały czas otwarty to samochód nie wygrzewałby w czasie jazdy, a gdyby był zamknięty to przegrzewałby się.
Po zbadaniu problemu doszedłem do wniosku, że nagrzewnica odbiera za dużo ciepła, a wpisy na forum mi to potwierdziły. Wystarczy wyłączyć ogrzewanie albo zamknąć obieg powietrza w kabinie i jest dużo lepiej.
Gregor384
 

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2012, 16:31

tak dal śmiechu :P
Perpetuum mobile II rodzaju

Perpetuum mobile drugiego rodzaju, to cykliczna maszyna, która zamienia energię cieplną na pracę mechaniczną bez wzrostu całkowitej entropii. Taką maszyną byłby np. silnik cieplny pobierający z otoczenia ciepło, które następnie zamieniane byłoby całkowicie na pracę. Silnik taki nie oddawałby ciepła do otoczenia, a jego sprawność wynosiłaby 100%.

Jednym słowem nasz silnik jest prawie idealny <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gregor384 » 27 sty 2012, 18:22

Nie perpetum mobile II rodzaju tylko nagrzewnica w maździe jest na tyle wydajna, że przy ujemnych temperaturach zbyt mocno wychładza płyn w silniku, działa jak chłodnica. Ot normalny wymiennik ciepła. Jeżeli w rurki z ciepłym płynem uderzy powietrze z zewnątrz o temperaturze około +5; +10 nie odbierze tyle energii na sposób ciepła co powietrze o temperaturze -15. Przy +5 na zewnątrz silnik pracując na wolnych obrotach wytwarza tyle ciepła, że daje radę ogrzać samego siebie i powietrze do kabiny. Przy -15 na zewnątrz całe ciepło silnika jest odbierane przez lodowate powietrze wdmuchiwane do samochodu przez nagrzewnicę.
Gregor384
 

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2012, 23:56

przed chwilą zrobiłem test, u mnie -12 stopni, od uruchomienia silnika do początku podnoszenia się kreski temperatury to jakieś 3 km przy wyłączonym ogrzewaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mircho » 28 sty 2012, 12:37

Neonixos666 napisał(a):przed chwilą zrobiłem test, u mnie -12 stopni, od uruchomienia silnika do początku podnoszenia się kreski temperatury to jakieś 3 km przy wyłączonym ogrzewaniu.

Ot dlaczego nowoczesne diesle mają montowane dodatkowe ogrzewanie (takie "webasto" działające podczas jazdy) oraz, coraz częściej, wykorzystują sprężarkę klimy do pracy w pompie ciepła, choć przy -15 i niżej to już nie ma wystarczającej sprawności.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez smile » 28 sty 2012, 14:44

mircho napisał(a):dodatkowe ogrzewanie (takie "webasto" działające podczas jazdy)


dogrzewacz silnika <cisza> <cisza> <cisza>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 29 sty 2012, 23:06

Gregor384 napisał(a):nagrzewnica w maździe jest na tyle wydajna, że przy ujemnych temperaturach zbyt mocno wychładza płyn w silniku

nie tylko w maździe – w niejednym diesel'u (nowym, starym) taki objaw widziałem, oczywiście przy większych mrozach – a w benzynie za to nie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Marek 161BD081 » 30 sty 2012, 08:33

kierownik napisał(a):nie tylko w maździe – w niejednym diesel'u (nowym, starym) taki objaw widziałem, oczywiście przy większych mrozach – a w benzynie za to nie

Ja wczoraj coś takiego też zaobserwowałem w swoim X9.
Wracałem od rodzinki wieczorkiem a na zewnątrz było coś około -13'C i po przejechaniu ok. 8 km silnik jeszcze nie doszedł do swojej temp. pracy.
Więc nawiew przełączyłem z AUTO na najniższy bieg i dosłownie prawie w oczach wskazówka temperatury po krótkim czasie poszła do góry.
Tak więc nie powiem ale też się zdziwiłem jak mocno może sama nagrzewnica wychładzać silnik.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323