Ford Probe (fs-de+t) mx6sc
Nie wszystko to prawda
Bo jeśli ktoś robi tanim kosztem to moze nie kupować wskażników z peakiem za 300/szt tylko np mechaniczny i tez działa. IC za 100pln mozna tez kupić z dostawczaka i bedzie spełaniał swoją rolę. Tak samo strojenie. Nie wszystkie projekty jeżdzą wystrojone na kompie. Może to byc fmu i też styknie. Zależy czego ktoś oczekuje i za ile dorwie czesci. Temat rzeka...
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Jak kto lubi, miliony aut jeżdżą z turbo na plastikowych dolotach i jakoś żyją, można go zresztą zrobić z czarnej stali cienkościennej, nie będzie taki piękny jak z kwasu ale tak samo funkcjonalny. Zamiast kupować samco poszukać złączek w agromie, 0.5 bara wytrzymają z palcem. IC ze sierry cosworth (mały w zderzak chodzi po 200zł), i wiele wiele innych. Kolektor jak sam udowodniłeś kosztuje tyle co flansza i elektroda
Oczywiście jest druciarski ale da się.
Mirek ze sierrafan zaturbił swojego pierwszego DOHCa (2.0 8v 120 KM) za mniej niż 2 tysie.
Kolektor z czarnej stali (flansze robił wiertarką stołową, szacunek za cierpliwość), turbo jakieś ze złomu K03s z 1.8T, dwa wtryski w dolot, jeden na 0.3 bar drugi dołączał przy 0.6 bar. Orurowanie tak jak mówiłem, stal czarna + agroma. Auto było na mapsensorze więc się nie pierdzielił z MAFem.
Koszty troszkę przesadzone IMO.
Turbo IHI 400zł, TD04-12 jakieś 500, TD04-15 jakieś 600. Oczywiście nie mówię że te turbiny leżą i czekają ale czasem uda się trafić.
Niemniej każdą zaoszczędzoną u pana henia i w Re5ect.pl złotówkę trzeba zastąpić pracą własną lub inwencją twórczą.
Problem się robi wtedy kiedy uświadomimy sobie że jesteśmy od tego uzależnieni i pierdzielić te założone pół bara.
Jak nam silnik po przekręceniu MBC wybuchnie to jeszcze pół biedy mamy szanse się wyleczyć, ale jeśli jesteśmy świadomymi użytkownikami to może dojść do tego że zrobimy remont na kuciznie, zrobimy prawidłowy kolektor pod większe turbo takie którego będziemy pewni (odpowiednio droższe) większe wtryski, strojenie, porządne sterowanie boostem, dolot który wytrzyma większe ciśnienie, chłodnicę oleju, nieprzypadkowy IC to koszty lawinowo wzrosną.
Zresztą co ja tam wiem, nigdy nie zbudowałem.
Mirek ze sierrafan zaturbił swojego pierwszego DOHCa (2.0 8v 120 KM) za mniej niż 2 tysie.
Kolektor z czarnej stali (flansze robił wiertarką stołową, szacunek za cierpliwość), turbo jakieś ze złomu K03s z 1.8T, dwa wtryski w dolot, jeden na 0.3 bar drugi dołączał przy 0.6 bar. Orurowanie tak jak mówiłem, stal czarna + agroma. Auto było na mapsensorze więc się nie pierdzielił z MAFem.
Koszty troszkę przesadzone IMO.
Turbo IHI 400zł, TD04-12 jakieś 500, TD04-15 jakieś 600. Oczywiście nie mówię że te turbiny leżą i czekają ale czasem uda się trafić.
Niemniej każdą zaoszczędzoną u pana henia i w Re5ect.pl złotówkę trzeba zastąpić pracą własną lub inwencją twórczą.
Problem się robi wtedy kiedy uświadomimy sobie że jesteśmy od tego uzależnieni i pierdzielić te założone pół bara.
Jak nam silnik po przekręceniu MBC wybuchnie to jeszcze pół biedy mamy szanse się wyleczyć, ale jeśli jesteśmy świadomymi użytkownikami to może dojść do tego że zrobimy remont na kuciznie, zrobimy prawidłowy kolektor pod większe turbo takie którego będziemy pewni (odpowiednio droższe) większe wtryski, strojenie, porządne sterowanie boostem, dolot który wytrzyma większe ciśnienie, chłodnicę oleju, nieprzypadkowy IC to koszty lawinowo wzrosną.
Zresztą co ja tam wiem, nigdy nie zbudowałem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
dajmy spokój kosztom robi się za tyle ile się ma a jak się nie ma to sprzedaje się co da rade i robi dalej taka choroba
ja zrobiłem forda głównie dla tego że miałem troszkę dosyć "wymieniania klocków" i musiałem czymś poprawić sobie nastrój a że od siedzenia wolę coś zrobić to powstało coś takiego no i oczywiście skłamał bym jak bym powiedział że nie wnerwiały mnie wypowiedzi w stylu "szkoda roboty bo fs to nie rozwojowa jednostka"
wszyscy macie troszkę racji -po za tym turbo za 1 tyś to był projekt w 2007 roku i dotyczył fiata 1.1 – trzeba poszukać zanim się zamieszania narobi
tak jak pisałem i mówiłem ma to poprawiać humor i owa instalacja to zapewniła a że nie jest to "dziesięcio sekundowiec" to wiadomo fajna dyskusja się wywiązała -dla tego pierw zrobiłem a potem pisałem – rozwodzić się nad kosztami nie ma sensu koszty to się robią jak się chce wolnossaka robić na podobne przyrosty co z turbo i tam trzeba się napocić po jutrze fotki więc ciąg dalszy krytyki i dywagacji
pozdrawiam marcin
ja zrobiłem forda głównie dla tego że miałem troszkę dosyć "wymieniania klocków" i musiałem czymś poprawić sobie nastrój a że od siedzenia wolę coś zrobić to powstało coś takiego no i oczywiście skłamał bym jak bym powiedział że nie wnerwiały mnie wypowiedzi w stylu "szkoda roboty bo fs to nie rozwojowa jednostka"

wszyscy macie troszkę racji -po za tym turbo za 1 tyś to był projekt w 2007 roku i dotyczył fiata 1.1 – trzeba poszukać zanim się zamieszania narobi

tak jak pisałem i mówiłem ma to poprawiać humor i owa instalacja to zapewniła a że nie jest to "dziesięcio sekundowiec" to wiadomo fajna dyskusja się wywiązała -dla tego pierw zrobiłem a potem pisałem – rozwodzić się nad kosztami nie ma sensu koszty to się robią jak się chce wolnossaka robić na podobne przyrosty co z turbo i tam trzeba się napocić po jutrze fotki więc ciąg dalszy krytyki i dywagacji
pozdrawiam marcin
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Orurowanie można by pewnie zrobić z kibel rury i też by działało.. tylko czy o to w tej zabawie chodzi ? Co to za przyjemność z użytkowania zaturbionego silnika gdy po każdej pojeżdżawce trzeba coś poprawiać, gdy w każdej chwili silnik może wybuchnąć bo oczywiście podstawowe parametry jak afr czy egt nas nie obchodzą, spalanie stukowe też nam nie straszne.. ważne,że mamy turbo i syczymy bov'em
Turbo możemy wziąć ze śmietnika bo to,że za nami będą kłęby dymu nas nie obchodzi.. w końcu ma być tanio!
Ja ze swojej strony mogę dodać,że pazerny w tym temacie traci dwa razy bo po pierwszej czy drugiej eksplozji silnika albo zrezygnuje z turbo i wywali wszystko na złom albo będzie chciał mieć zrobione tak jak być powinno już na początku.
Turbo możemy wziąć ze śmietnika bo to,że za nami będą kłęby dymu nas nie obchodzi.. w końcu ma być tanio!
Ja ze swojej strony mogę dodać,że pazerny w tym temacie traci dwa razy bo po pierwszej czy drugiej eksplozji silnika albo zrezygnuje z turbo i wywali wszystko na złom albo będzie chciał mieć zrobione tak jak być powinno już na początku.
Ostatnio edytowano 27 sty 2012, 20:17 przez check., łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lut 2011, 14:11
- Posty: 173
- Auto: Civic 1.4
Marcinie, ale przyłóż się do projektu w taki sposób żeby można go powielić potem w łatwy sposób, jest wielu napaleńców posiadających FS-a którzy chcieli by mieć turbo, w tym ja
Może uderzę kiedyś do Ciebie z prośbą o doładowanie mojego motorka
Zastanawia mnie takie cuś, czy nie można by zaadaptować kompletnego turbo załóżmy z silnika F2T od probe? wszystko potrzebne do uturbienia by było w komplecie, oczywiście z jakimiś przeróbkami.. Tylko jak wielkimi właśnie,jak myślisz, dużo "drutu", miało by to sens?
Zastanawia mnie takie cuś, czy nie można by zaadaptować kompletnego turbo załóżmy z silnika F2T od probe? wszystko potrzebne do uturbienia by było w komplecie, oczywiście z jakimiś przeróbkami.. Tylko jak wielkimi właśnie,jak myślisz, dużo "drutu", miało by to sens?
bierasz peugota boxtera,wyciagasz suszare i icka,ktory jest mega fajny.Do tego migomat,kilka rurek zwyklych i 150ziko chinol reg cis pal no i w tysiaku siemiescisz ale to juz jest taki gruby grut i to w rolce
ja czekam na wykresik proboszcza.Moj ulubiony projekt bez projektu 

-
waldii
Check masz rację, ale czasem zdarzają się ludzie którzy nie wiedzą że się nie da i robią. Niektórym to nawet wychodzi.
Generalnie rzecz biorąc raczej bym nie chciał mieć takiego FS+T jako jedynego auta DD tylko spokojnie robił swoje druty aż się wszystkiego o swoim projekcie dowiem.
Generalnie rzecz biorąc raczej bym nie chciał mieć takiego FS+T jako jedynego auta DD tylko spokojnie robił swoje druty aż się wszystkiego o swoim projekcie dowiem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
sly napisał(a):Gdzieś kiedyś czytałem, że ktoś uturbił sobie auto za około 1 tyś. I nawet napisał poradnik jak tego dokonał ale nie mogę znaleźć, ale był to chyba jakiś fiat;p A taki drut projekt to myślę, że w granicy 3 tyś. szło by ogarnąć.
Taa... projekty na bazie 1.2 8v z Punto 1.
Jest "poradnik" na AK.
Ja myślę ze jeżeli przez tyle czasu nie mogłem znaleźć osoby która mogła by odpowiedzieć mi na kilka pytań związanych z tym pomysłem a że mam warunki i możliwości to postanowiłem sam sprawdzić jak to z tym fs jest i zapewniam o moim zdrowym podejściu do tego autka nie trzęsę się nad nim zbyt mocno bo w moim puki co krótkim życiu warsztatowym popełniłem i fajniejsze autka
Gip nie mam problemu z użytkowaniem forda na co dzień a jest to najszybszy sposób na sprawdzanie autka , ani finansowo ani osiągami nie aspiruje on na 1/4 tylko własnie na co dzień
czas pokaże jak to wyszło tylko zapewnić mogę że wszelkie nie domagania będę opisywał a pierwszą wku...cą rzeczą jest wężyk podciśnienia od sterowania nawiewami
Gip nie mam problemu z użytkowaniem forda na co dzień a jest to najszybszy sposób na sprawdzanie autka , ani finansowo ani osiągami nie aspiruje on na 1/4 tylko własnie na co dzień
czas pokaże jak to wyszło tylko zapewnić mogę że wszelkie nie domagania będę opisywał a pierwszą wku...cą rzeczą jest wężyk podciśnienia od sterowania nawiewami
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......

więc tak jak pisałem na początku będę pisał co i jak ,powyżej magicznego 0,5 raczej do serii się nie powinno wciskać

mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
nie na fmu bo to było już tylko na gazie a do takiego posunięcia nastroił mnie jutrzejszy odbiór podstawowych części do złożenia silnika więc jutro wieczorkiem wleci drugi silniczek a ten sobie rozbiorę i poskładam po swojemu i będzie czekał na resztę części do autka
i wiem ze pewnie wiele osób napisze że byli pewnie ze tak będzie ja tez się tego spodziewałem ale pewien nie byłem a teraz już jestem
i wiem ze pewnie wiele osób napisze że byli pewnie ze tak będzie ja tez się tego spodziewałem ale pewien nie byłem a teraz już jestem
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
szpilki od glowicy sobie zmien,bo fs standardowo ma takie zrobione z marchewki
a turbo na lpg fajna sprawa.Temperatura spalania jest meeega wyzsza na lpg niz pb wiec za duzo nie dmuchaj 

-
waldii
dzisiaj rozebrałem silnik i ukłon w stronę poprzedników
tulejki prowadzące w parsowane w głowicę
uszczelka średnio na swoim miejscu
jutro wkładam drugą motorownię zostaję przy 0,55 bara i będzie spokój a ten będzie pomalutku budowany od podstaw i od razu z myślą o współpracy z t28 ale to pewnie finał po wakacjach

jutro wkładam drugą motorownię zostaję przy 0,55 bara i będzie spokój a ten będzie pomalutku budowany od podstaw i od razu z myślą o współpracy z t28 ale to pewnie finał po wakacjach
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
mx6sc napisał(a):dzisiaj rozebrałem silnik i ukłon w stronę poprzednikówtulejki prowadzące w parsowane w głowicę
uszczelka średnio na swoim miejscu
Czli jakieś kombinacje już były, może na fabrycznym nie grzebanym by wytrzymało te 0.75

chociaż pewnie trochę później by bylo podobnie
za ciepło nie jest ale daję radę
jest spore prawdopodobieństwo że nie ruszana seria dała by radę pytanie tylko jak długo
ten silnik co jutro wpada pod maskę wygląda na nie rozbierany więc może do sierpnia polata ale puki nie z kompletuje gratów do tego to więcej niż 0.55 nie będę próbował bo zapas silników się z kończył
no i pogoda średnio do dłubania się nadaje
oby do wiosny
jest spore prawdopodobieństwo że nie ruszana seria dała by radę pytanie tylko jak długo
ten silnik co jutro wpada pod maskę wygląda na nie rozbierany więc może do sierpnia polata ale puki nie z kompletuje gratów do tego to więcej niż 0.55 nie będę próbował bo zapas silników się z kończył

oby do wiosny
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Gib myślisz że za zimno za biednie?
silnik siedzi sprzęgło organiczne i wszystko było by ok gdybym nie ujeb.....ł trójnika od smarowania turbinki
jutro trójnik ,olej, płyn i jak się uda to jazda
bo chciał bym po niedzieli na rolki pojechać a pierw trzeba posprawdzać i poprawić to i owo
silnik siedzi sprzęgło organiczne i wszystko było by ok gdybym nie ujeb.....ł trójnika od smarowania turbinki

bo chciał bym po niedzieli na rolki pojechać a pierw trzeba posprawdzać i poprawić to i owo
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości