Mazda 626 GD FE3N 1989 2,0 DOHC

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Pudzian84 » 25 sty 2012, 23:06

Witam Wszystkich Mazdowiczów.
Od długiego czasu tzn. od 12-04-2007r jestem Posiadaczem Mazdy 626 GD 2,0 8V 90 Km + Lpg . Mazdę zakupiłem z Wyjątkowym Autentycznym Przebiegiem 94536 Km. Wyposażenie Madzi na dzień zakupu było następujące:
Szyby na korbki
Itp…
Czyli goła i wesoła.
1.jpg


2.jpg


3.jpg


Po jakimś czasie zaczęły się małe modyfikacje:
Szyby Elektryczne 2009r
Komplet tpicerek i foteli 2010r
Elektryczne lusterka 2010r
Nowe Amorki Kayaba tył
I parę jeszcze innych gadżetów:

4.jpg


5.jpg


W tym roku Magdalena zaczęła tracić ciśnienie a nawet można powiedzieć że straciła tak wiec poszukiwałem silnika takiego jak miałem, lecz gdy oglądałem z kolegą mechanikiem aukcje na alledrogo trafiła się Coupe 626 GD GT 148 km , i tak sobie pomyślałem że to jest te 148 powodów dla których warto żyć :D . Więc telefon w łapę i dzwonię , po rozmowie tel wszystko ok , tak wiec rano tel do Taty i jazda 270 km po Coupe. Dojechaliśmy na miejsce i jak ją zobaczyłem to się popłakałem istne Sito (nie sitko) ale nie o budę mi chodziło lecz o serce, odpalamy a tu klek klek klek popychacze ale wszystko inne ok tak wiec biorę 20-05-2011r i do chatki . Jakiś tydzień polatałem po Szczecinie i byłem normalnie w niebo wzięty gdyby nie Żonka to bym z Madzi nie wysiadał.

3-06-2011 zaczęliśmy wielką przekładkę , elektryka do wymiany od przedniej lampy do tylnej i na koniec serce. Zajeło nam to 2 i pół Dnia na warsztacie.

6.jpg


7.jpg


Pierwsza jazda w mojej budzie normalnie bezcenne wrażenie ale to szczegół <serduszka> .
I teraz przykra część opowieści .
Przed przekładką pojechałem do dwóch mechaniorów od siedmiu boleści z popychaczami i mówili nie wymieniaj daj środek do czyszczenia. Tak wiec się posłuchałem i w trakcie przekładki dodałem środek do oleju i po trzech dniach Katastrofa <płacze> Urwał się zawór i dziura w tłoku, opiłki poszły na cztery tłoki i oczywiście musiały porysować jeszcze gładzie cylindrów a w głowicy nie było widać gdzie ten zawór miał być tak zaklepało gniazdo.
Madzia postała kilka dzionków bo musiałem się ogarnąć po tej tragedii .
2-08-2011 zaczołem rozkładać silnik na części Pierwsze i się zaczęło
Komplet Tłoków, Pierścieni, Kupiona na allegro Gołowica, Docieranie zaworów, Szlif głowicy, Szlif gładzi tłoków na większe itp. Itp.

8.jpg


9.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


Madzia na dzień dzisiejszy ma zrobione po remoncie 8500 km , po 3000 km wymieniony olejz filtrem . Docierana była na Ostro i łagodnie ale więcej na Ostro
21-01-2011 sprawdzałem ciśnienie i jest super seria podaje że ma być 14 a Mam 13,9 / 13,8 / 13,7 / 13,9 Moim zdaniem Po prostu Bomba <jupi>
Alę się rozpisałem Jak o czymś zapomniałem to przepraszam :D Pozdrawiam Patryk
Ostatnio edytowano 30 lis 2013, 20:46 przez Pudzian84, łącznie edytowano 8 razy
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez sebek-71 » 25 sty 2012, 23:12

No opis ciekawy,ale fotki źle wkleiłeś,nie działają...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1023 (0/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
jest 323 BJ 1998 1,5 sedan

Postprzez Pudzian84 » 25 sty 2012, 23:16

Fotki mam na fotosiku i wkleiłem pomiędzy img.............. img
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Bart0n » 25 sty 2012, 23:31

Z fotosika chyba nie mozna hotlinkowac. Wrzuc na imageshack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 673 (5/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Pudzian84 » 25 sty 2012, 23:33

Ok już ogarnołem Dzieki
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez PDJ » 26 sty 2012, 20:56

kawał dobrej roboty! Na światłach pewnie nie jeden się zdziwił już, co :P ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 20:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez Radex » 26 sty 2012, 21:09

ładniutka :) GD się rozmnażają <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Riki » 26 sty 2012, 22:21

Radex napisał(a):GD się rozmnażają


Tak – gody dla tej generacji :D chyba ja zacząłem? <oczy> no dobra PDJ :P

Pudzian miło się czyta – fajnie, że masz zapał do takich rzeczy :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5574 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: RX8 04r powered by Gronek

Postprzez Pudzian84 » 27 sty 2012, 00:08

Na światłach daję rade :D i poza też . A się narobiłem samemu przy tym kolosku w garażu 1 tydzień składałem po 4 godz dziennie po robocie :P
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez zibi626 » 27 sty 2012, 09:15

Zdjecia zdjecia Panie po swapie :D Zaje**** robote wykonales,gratuluje !!!!

Powtórze się – GD to kultowa maszyna,nie do zajechania !!!

Powodzenia w dalszych modach !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 793
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez mx6sc » 27 sty 2012, 11:41

gratulje
zacny silnik <spoko>
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Pudzian84 » 31 sty 2012, 21:26

I stało się Sprzęgło się ślizga <płacze>
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez oblivion » 31 sty 2012, 23:33

Szacun za pracę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3264 (3/0)
Skąd: Sanok
Auto: Honda Civic FN1 '08 1.8 benz

Postprzez Pudzian84 » 25 lut 2012, 20:36

Dzięki chłopaki :)
Madzia Dzisiaj dostała nową tarcze i docisk (Wielkie podziękowania dla Rik MazdaParts)
A jutro jazda nr. 1 bo dzisiaj nie dałem rady (po prostu miałem dość) :)
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Pudzian84 » 27 mar 2012, 23:40

Dzisiaj o godzinie 16:28 madzia Pocałowała się z Oplem przez fagasów z BMW
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez max » 28 mar 2012, 11:49

Wiem jak to boli :( dobrze , że uszkodzenia nie wielkie i da się ogarnąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 20:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez zibi626 » 28 mar 2012, 13:12

O kur** :| no u mnie pod blokiem jakiś beton wjechał w X9 i mam do roboty prawy przód <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 793
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Bart0n » 28 mar 2012, 14:37

Pójdzie z OC? Nieciekawa sprawa :/ szkoda auta, wątpię ,żeby kierunek teraz tak ładnie prosto siedział jak wcześniej :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 673 (5/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Pudzian84 » 28 mar 2012, 17:04

damy rade szukam już części a przy okazji chcę wymienić pas przedni rówież
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 992 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez mx6sc » 30 mar 2012, 13:10

o tak jak moja tylko u mnie jeszcze lewy tył oberwał
dobrze że graty tanie :D
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy