Problem z odpalaniem [CA KF]
Witam
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, oczywiście wszystko na bieżąco przekazywałam
Samochodzik został naprawiony
Powodem był immobiliser no i jakieś kable idące niedaleko silnika, które przetarły się, robiło się zwarcie i dlatego iskry nie było
Mam nadzieję, że w miarę jasno napisałam co to było, na pewno określicie to tymi fachowymi nazwami 
- Od: 8 lis 2011, 19:36
- Posty: 6
a ja mam tak, szybciej odpala jak jest zimny niz cieply:) z rana potrafi odpalic na pol obrotu, dojade do punku A zostawie auto na 30 min, wracam wkladam kluczyk, przekrecam i musze krecic z 5 sek zanim odpali a jak odpali to slychac ze nie rozno wszystkie gary biora. Jezeli natomiast po tym go zgasze i znowu chce odpalic po max 5 min to bierze odrazu???? I jeszcze w lecie mam to samo jak temp jest powyzej 20 stopni, w tedy nie istotne czy rano czy popoludniu trzeba go krecic troszke dluzej, a jak go za dlugo krece to nawet czuc paliwo. to o co chodzi??
- Od: 4 gru 2011, 23:47
- Posty: 41
- Skąd: Warszawa/Opole
- Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'
amraam23 napisał(a):a ja mam tak, szybciej odpala jak jest zimny niz cieply:) z rana potrafi odpalic na pol obrotu, dojade do punku A zostawie auto na 30 min, wracam wkladam kluczyk, przekrecam i musze krecic z 5 sek zanim odpali a jak odpali to slychac ze nie rozno wszystkie gary biora. Jezeli natomiast po tym go zgasze i znowu chce odpalic po max 5 min to bierze odrazu???? I jeszcze w lecie mam to samo jak temp jest powyzej 20 stopni, w tedy nie istotne czy rano czy popoludniu trzeba go krecic troszke dluzej, a jak go za dlugo krece to nawet czuc paliwo. to o co chodzi??
Nie wiem ale mam to samo
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Witam wszystkich.Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu przyczyny braku możliwości uruchomienia silnika,a mianowicie.W dzień poprzedzający w/w problem i przez ostatnie dwa lata Xed nie sprawiał mi żadnych problemów.rano jak co dzień przy próbie uruchomienia silnika ni dudu nie zagadał tzn.kręcił rozrusznik ale silnik jakby stawiał mu duży opór.Ewidentny brak rozpoczęcia procesu spalania...
Na pierwszy rzut do sprawdzenia poszedł układ iskrowy.Działa bez zarzutu,następnie pompa paliwowa.Pracuje.Następnie sprawdziłem zasilanie wtrysków.Paliwo dostaje się do listew wtryskowych,ale wtryski nie podają paliwa do cylindrów (suche świece)Przyszedł mi do głowy pomysł sprawdzenia sensora wału korbowego,a ponieważ mam dwa Xedy 1998 i 1999 nie miałem problemu z pożyczką części.
Niestety, sensor wału korbowego umieszczony pod aparatem zapłonowym okazał się sprawny.
W starszych modelach były dwa sensory,drugi przy kole pasowym pod kołem wału korbowego,nowsze modele miały inny(podwójny sensor w aparacie zapłonowym)Porównałem napięcia na kostkach zasilających listwy wtryskowe i tu pokazały się różnice.Sprawna przy uruchomieniu rozrusznika pokazuje
12V-2,5V-2,5V-2,5V (cztery piny)– niesprawna 12V pierwsza a następne pomiędzy 0,3V a 0,6V.
Moim zdaniem któryś z sensorów jest uwalony ale jest ich kilka ,a za bardzo nie wiem gdzie szukać.
A może się mylę,więc proszę o wsparcie.
Mój Xed to 2.0 V6 manualna skrzynia biegów rok prod 1999.
Z góry Dzięki za rady.
Na pierwszy rzut do sprawdzenia poszedł układ iskrowy.Działa bez zarzutu,następnie pompa paliwowa.Pracuje.Następnie sprawdziłem zasilanie wtrysków.Paliwo dostaje się do listew wtryskowych,ale wtryski nie podają paliwa do cylindrów (suche świece)Przyszedł mi do głowy pomysł sprawdzenia sensora wału korbowego,a ponieważ mam dwa Xedy 1998 i 1999 nie miałem problemu z pożyczką części.
Niestety, sensor wału korbowego umieszczony pod aparatem zapłonowym okazał się sprawny.
W starszych modelach były dwa sensory,drugi przy kole pasowym pod kołem wału korbowego,nowsze modele miały inny(podwójny sensor w aparacie zapłonowym)Porównałem napięcia na kostkach zasilających listwy wtryskowe i tu pokazały się różnice.Sprawna przy uruchomieniu rozrusznika pokazuje
12V-2,5V-2,5V-2,5V (cztery piny)– niesprawna 12V pierwsza a następne pomiędzy 0,3V a 0,6V.
Moim zdaniem któryś z sensorów jest uwalony ale jest ich kilka ,a za bardzo nie wiem gdzie szukać.
A może się mylę,więc proszę o wsparcie.
Mój Xed to 2.0 V6 manualna skrzynia biegów rok prod 1999.
Z góry Dzięki za rady.
- Od: 23 sty 2012, 23:07
- Posty: 13
- Skąd: Northampton U.K.
- Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.
Wojtku ja myślę że podobnych tematów nie brakuje 
Kolego simonxedos....a może Ci padła listwa wtryskowa
Taka sugestia moja
Kolego simonxedos....a może Ci padła listwa wtryskowa
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Wojtku ja myślę że podobnych tematów nie brakuje
spoko
simonxedos napisał(a):Mój Xed to 2.0 V6 manualna skrzynia biegów rok prod 1999.
moze warto o te dane uzupelnic profil?
ps. lacza z odpowiednim tematem
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Sorki ale świeżutki jestem na forum.Zara się uzupełnię
Sugestia dot.padniętych wtrysków chyba odpada.Są dwie listwy po trzy wtryski.Chyba mało prawdopodobne żeby padły w sekundzie wszystkie
Muszę zorganizować sprzęt do błyskania.Do tej pory wszystko śmigało to nie używałem
Sugestia dot.padniętych wtrysków chyba odpada.Są dwie listwy po trzy wtryski.Chyba mało prawdopodobne żeby padły w sekundzie wszystkie
Muszę zorganizować sprzęt do błyskania.Do tej pory wszystko śmigało to nie używałem

- Od: 23 sty 2012, 23:07
- Posty: 13
- Skąd: Northampton U.K.
- Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.
simonxedos napisał(a):Muszę zorganizować sprzęt do błyskania. Do tej pory wszystko śmigało to nie używałem
czekamy
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wogóle nie łapie nawet na jeden cylinder?
Iskra jest?
Śmierdzi paliwo?
Jeżeli wszystko jest OK to mógł sie rozrząd przestawić?
(Silnik nie jest przypadkiem zaoliwiony w okolicach rozrządu?
Iskra jest?
Śmierdzi paliwo?
Jeżeli wszystko jest OK to mógł sie rozrząd przestawić?
(Silnik nie jest przypadkiem zaoliwiony w okolicach rozrządu?
Rozrząd raczej nie przeskoczył.Iskra jest na wszystkich świeczkach,paliwo dochodzi do listew ale wtryski nie podają.świeczki suche,paliwem nie wania.
- Od: 23 sty 2012, 23:07
- Posty: 13
- Skąd: Northampton U.K.
- Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.
Hazu.Z szacunkiem ale logika mi podpowiada,że jeżeli paliwo nie podawane jest do komory,a napięcia na wtyczkach elektrycznych są zupełnie inne w sprawnej CA ,a inne na wtyczkach martwej to ewidentnie jest coś nie tak ze sterowaniem prądem.Myślałem nawet ,że to imobilaizer ale kontrolka zachowuje się normalnie.
- Od: 23 sty 2012, 23:07
- Posty: 13
- Skąd: Northampton U.K.
- Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.
Niuniu, jakie napięcia masz podawane na wtyczki wtrysków?
Masz podane + po przekręceniu kluczyka a wtryski sterowane są masą.
jezeli nie ma "+ po kluczyku" to wiadomo że coś ze stacyjką nie tak
i problem rozwiązany
Ale proponuję abyś się posłuchał i zdjął rurę gumową z przepustnicy uchylił przepustnicę i wlał strzykawkę benzyny. (rury nie zakładaj)
Wtedy, bez dodawania gazu, próbuj uruchomić silnik.
Jeżeli zapłon będzie OK, to normalnie odpali i po paru sekundach zgaśnie.
Będzie wiadomo że masz problem z wtryskiem paliwa.
Jeżeli zaś będzie strzelał i nie odpali to masz problem z rozrządem albo kopułką.
Masz podane + po przekręceniu kluczyka a wtryski sterowane są masą.
jezeli nie ma "+ po kluczyku" to wiadomo że coś ze stacyjką nie tak
i problem rozwiązany
Ale proponuję abyś się posłuchał i zdjął rurę gumową z przepustnicy uchylił przepustnicę i wlał strzykawkę benzyny. (rury nie zakładaj)
Wtedy, bez dodawania gazu, próbuj uruchomić silnik.
Jeżeli zapłon będzie OK, to normalnie odpali i po paru sekundach zgaśnie.
Będzie wiadomo że masz problem z wtryskiem paliwa.
Jeżeli zaś będzie strzelał i nie odpali to masz problem z rozrządem albo kopułką.
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 23:14 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Ogólnie większość rzeczy w X6 jak i X9 jest obsługiwane masą, lecz żeby coś działało to muszą być dwa bieguny...albo tak jak pisze Hazu coś nie halo ze stacyjką albo jak pisałem w innym temacie...lecz tu będą zapchane wtryski skoro nie podają paliwa...może już przyszedł ich czas....
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No to jeszcze raz.W Xed na chodzie napięcia na kostce zasilającej listwę z wtryskami są następujące:
+12V
+2.5V
+2.5V
+2.5V
Xed martwy:
+12V
+0.3V
+0.2V
+0.3V
Sprawdziłem tylko po jednej listwie w każdej z Xed-ów
I proszę daruj sobie tego Niunię bo mam wrażenie,że na prądzie znam się trochę lepiej.
Może każdy powinien wiedzieć,że do zasilenie jakiegokolwiek urządzenia elektr.potrzebne są dwa bieguny:ujemny i dodatni lub inaczej plus i minus lub zero-faza itd itd.
O.k.Może i są sterowane masą ale trzeba im dostarczyć +
+12V
+2.5V
+2.5V
+2.5V
Xed martwy:
+12V
+0.3V
+0.2V
+0.3V
Sprawdziłem tylko po jednej listwie w każdej z Xed-ów
I proszę daruj sobie tego Niunię bo mam wrażenie,że na prądzie znam się trochę lepiej.
Może każdy powinien wiedzieć,że do zasilenie jakiegokolwiek urządzenia elektr.potrzebne są dwa bieguny:ujemny i dodatni lub inaczej plus i minus lub zero-faza itd itd.
O.k.Może i są sterowane masą ale trzeba im dostarczyć +
- Od: 23 sty 2012, 23:07
- Posty: 13
- Skąd: Northampton U.K.
- Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.
simonxedos napisał(a):No to jeszcze raz.W Xed na chodzie napięcia na kostce zasilającej listwę z wtryskami są następujące:
+12V
+2.5V
+2.5V
+2.5V
Xed martwy:
+12V
+0.3V
+0.2V
+0.3V
Sprawdziłem tylko po jednej listwie w każdej z Xed-ów
I proszę daruj sobie tego Niunię bo mam wrażenie,że no prądzie znam się trochę lepiej.
Może każdy powinien wiedzieć,że do zasilenie jakiegokolwiek urządzenia elektr.potrzebne są dwa bieguny:ujemny i dodatni lub inaczej plus i minus lub zero-faza itd itd.
Ale kolego...spokojnie bez nerwów itp itd
Ja osobiście podał bym dawkę benzyny przez kolektor, zobaczył czy zaskoczy. Możesz przełożyć listwę wtryskową
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jak to możliwe,że wieczorem dotarłem do domu bez zająknięcia,a rano silnik nawet nie zagadał.Sześć wtrysków padło w sekundzie?
- Od: 23 sty 2012, 23:07
- Posty: 13
- Skąd: Northampton U.K.
- Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.
98" i 99" to modele po FL.Identyczne silniki ,kropla w kroplę.Padł ten nowszy.Ma tylko 72.000 mil.nigdy nie miał podawanych tanich pokarmów.A jakość paliw tu na miejscu nie podlega dyskusji.Wszystkie filtry wymieniam co 7-8 tyś mil.
- Od: 23 sty 2012, 23:07
- Posty: 13
- Skąd: Northampton U.K.
- Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.
Proszę nie pisz posta pod postem
Jak to możliwe...samochody tak mają, nie ma samochodu który się nie psuje, jak by tak było to by mechanicy nie zarabiali.
Listwa – mogła się zapchać, mogła po prostu paść to jest rzecz,działa a za moment nie...jak byś mógł podmienić listwy to by może się coś więcej wyjaśniło...możesz też sprawdzić jedną rzecz – odepnij przewód paliwowy od listwy,druga osoba niech zakręci silnikiem i zobacz czy paliwo w ogóle jest pompowane.
Może się mylę bo człowiek mylny jest, ale stawiam że listwy wtryskowe kwalifikują się do wymiany.
Jak to możliwe...samochody tak mają, nie ma samochodu który się nie psuje, jak by tak było to by mechanicy nie zarabiali.
Listwa – mogła się zapchać, mogła po prostu paść to jest rzecz,działa a za moment nie...jak byś mógł podmienić listwy to by może się coś więcej wyjaśniło...możesz też sprawdzić jedną rzecz – odepnij przewód paliwowy od listwy,druga osoba niech zakręci silnikiem i zobacz czy paliwo w ogóle jest pompowane.
Może się mylę bo człowiek mylny jest, ale stawiam że listwy wtryskowe kwalifikują się do wymiany.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6