Dziwne odgłosy silnika i okolic (syczenie, klepanie,brzęczenie, stukanie itp.)
martinez302 napisał(a):Panowie sprawę załatwi wymina filtra paliwa.
Wiem na sto procent bo u mnie też tak było i z czasem się to zjawisko nasilało.
Po wymianie jest ok. Ten odgłos to z pompy paliwa która nie może zassać paliwa przez
brudny filtr.
Śmiem podważyć tą tezę, bo 1-1,5 miesiąca temu wymieniałem filtr (Knecht) i owe dźwięki dalej są słyszalne.
martinez302 napisał(a):Ten odgłos to z pompy paliwa
A gdzie ona jest?
kubsztyk napisał(a):Śmiem podważyć tą tezę
Oczywiście. Teza karkołomna i nieprawdziwa
Dzwięk się bardzo mocno nasilił, dzisiaj zrobilem 700km, na dodatek nie mogłem się rozpędzić powyżej 120kmh. Jak chwilkę go potrzymałem przy ok 120, dalej moglem sie rozpedzic do 140 i zdychal.... chwilke potrzymalem na 140 i po chwili o kilka km/h znowu moglem przyspieszyc... Kurde co jest grane?
- Od: 18 maja 2011, 17:21
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 GY Exclusive Kombi 2.0 CiTD 121Km '03
Grzyby napisał(a):martinez302 napisał(a):Ten odgłos to z pompy paliwa
A gdzie ona jest?
Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa paliwa w tym silniku to lepiej już nic nie mów...kubsztyk napisał(a):Śmiem podważyć tą tezę
Oczywiście. Teza karkołomna i nieprawdziwa
Twoja pewność Siebie mnie poraża.
Jeśli ktoś po miesiącu lub dwóch słyszy ten odgłos to znaczy że filtr znów się zabrudził lub pompa uległa uszkodzeniu.
Pozdrawiam
- Od: 1 gru 2010, 22:30
- Posty: 8
No to gdzie jest pompa paliwa w tym silniku?
Piszesz tak często o pompie paliwa że nie mam pewności czy Ty aby wiesz na pewno gdzie ona jest
Jakie są objawy? Śmiało, odpowiedz.
Piszesz tak często o pompie paliwa że nie mam pewności czy Ty aby wiesz na pewno gdzie ona jest
martinez302 napisał(a):lub pompa uległa uszkodzeniu.
Jakie są objawy? Śmiało, odpowiedz.
Podłączę się pod wątek dziwnych dźwięków. Zapraszam do obejrzenia filmiku, gdzie słychać dziwny "klekot" w przedziale obrotów 1100-2200, wrażenie jakby auto pracowało na trzech cylindrach.
http://www.youtube.com/watch?v=AeXfYSHTxEo
http://www.youtube.com/watch?v=AeXfYSHTxEo
Podłączam się pod ten temat :–) Proszę o wskazówki co może powodować taki dźwięk jak na filmie pomiędzy 1000-1500 obrotów. Irytujący dźwięk, który czasami się pojawia... Zazwyczaj na ciepłym silniku to dziwne "klekotanie" nie występuje... Proszę o pomoc. Dodam, że ostatnio byłem na kalibracji wtrysków, za pierwszym skalibrowane. Zaworów jeszcze nie regulowałem, ale wnioskuje, że takiego dźwięku nie wydają
Ten dźwięk jest tylko słyszalny wewnątrz auta. Czy tak dzwonić może pompa vacuum?
Przebieg 113tys.
http://www.youtube.com/watch?v=KICnuA9LrOo
Przebieg 113tys.
http://www.youtube.com/watch?v=KICnuA9LrOo
- Od: 22 kwi 2011, 21:06
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław/Olsztyn
- Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)
Wybaczcie, że sztucznie podbijam temat, ale nikt z Was nie wie co może wydawać taki dźwięk jak na filmiku? Martwi mnie to i nie wiem czy to jest po prostu dźwięk pompy vacuum, który można jak to ludzie na forum piszą zignorować czy powinienem coś więcej w tym temacie robić 
- Od: 22 kwi 2011, 21:06
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław/Olsztyn
- Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)
Witam
Podłączę sie pod temat, od pewnego czasu słychać świst wydobywający się z silnika, coś jak dźwięk szybko obracającej się części, taki jakby gwizd. Dźwięk jest słyszalny w zakresie niskich obrotów do 2000 rpm, czy to może byc turbina? Nie zauważyłem żadnego spadku mocy bądź kopcenia silnika ale ten dźwięk jest coraz bardziej słyszalny i mnie trochę martwi.
Pozdrawiam
Sławek
Podłączę sie pod temat, od pewnego czasu słychać świst wydobywający się z silnika, coś jak dźwięk szybko obracającej się części, taki jakby gwizd. Dźwięk jest słyszalny w zakresie niskich obrotów do 2000 rpm, czy to może byc turbina? Nie zauważyłem żadnego spadku mocy bądź kopcenia silnika ale ten dźwięk jest coraz bardziej słyszalny i mnie trochę martwi.
Pozdrawiam
Sławek
- Od: 3 mar 2009, 20:49
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 TS 136 2005 RHD
epik napisał(a):Witam
Dzisiaj po pracy gdy uruchomiłem silnik usłyszałem dziwny dżwięk. Link: http://www.youtube.com/watch?v=3bJ50Imrlrs
Rano gdy jechałem do pracy wszystko było ok. W pewnym przedziale obrotów jest to jak by lekki pisk (słyszalny na video) a poza tym taki jak by szum. Dochodzi on z okolic alternatora, rolki napinającej pasek. Czy rolka mogła by wydawać taki dźwięk. Silnik nie stracił mocy, nie wyświetla żadnego błędu.
Z góry dzięki za pomoc.
Kolego, mam podobny problem jak Twój ("dziwny" dźwięk przy dodawaniu gazu ten sam, dodatkowo auto straciło moc) – napisz proszę, w czym leżał problem.
Dzięki!
EDIT: no i sprawa jasna. Łopatki w turbinie się połamały
- Od: 22 paź 2010, 22:09
- Posty: 6
- Auto: M6 GY 2.0CiTD 136KM 03r.
Witam wszystkich,
czy ktoś z Was może powiedzieć co może być powodem takiego cichego wycia? Łożysko alternatora? lub coś w tych okolicach? Ostatnio zmieniany był rozrząd i pasek wielorowkowy również został zmieniony na nowy. Mam nadzieję, że dobrze słychać :–)
http://w157.wrzuta.pl/audio/8Qyr9Cf3jZz ... a_6_diesel
czy ktoś z Was może powiedzieć co może być powodem takiego cichego wycia? Łożysko alternatora? lub coś w tych okolicach? Ostatnio zmieniany był rozrząd i pasek wielorowkowy również został zmieniony na nowy. Mam nadzieję, że dobrze słychać :–)
http://w157.wrzuta.pl/audio/8Qyr9Cf3jZz ... a_6_diesel
- Od: 22 kwi 2011, 21:06
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław/Olsztyn
- Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)
Witam
Wczoraj zauważyłem że mój silnik pracuje troszkę głośniej niż zwykle – ale po otwarciu maski, oprócz samej pracy silnika słychać taki terkoczący dzwięk:
njalepiej słychać od 0:08 (podczas nagrywania jeżdżę komórką wokoło całego silnika)
http://www.youtube.com/watch?v=mHpbI6vC2pw&feature=plcp
dźwięk dochodzi z lewej strony silnika, jakieś pomysły?
Wczoraj zauważyłem że mój silnik pracuje troszkę głośniej niż zwykle – ale po otwarciu maski, oprócz samej pracy silnika słychać taki terkoczący dzwięk:
njalepiej słychać od 0:08 (podczas nagrywania jeżdżę komórką wokoło całego silnika)
http://www.youtube.com/watch?v=mHpbI6vC2pw&feature=plcp
dźwięk dochodzi z lewej strony silnika, jakieś pomysły?
- Od: 30 maja 2012, 15:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6, 2005, 136bhp, diesel
kamien23 napisał(a):powiedział że na 99% coś w pompie wtryskowej się dzieje.
Ciekawe... Nie słyszałem o uszkodzeniach pompy w CiTD
P.S.
kamien23 napisał(a):136bhp
Chodzi Ci o Bezpieczeństwo i Higienę Pracy?
Bo jeśli o moc, to powinno być bph
Witam
No raczej bhp
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Brake_horsepower#Brake_horsepower
Co do tematu. Jak silnik równo pracuje to raczej nic złego z pompą
Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk
No raczej bhp
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Brake_horsepower#Brake_horsepower
Co do tematu. Jak silnik równo pracuje to raczej nic złego z pompą
Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6