W dzisiejszej fotorelacji chciałbym przedstawić jak rozebrać wtryskiwacz w rf5c
(numer wtryskiwacza Denso 5031,a końcówki DLLA152P805 ).
W fotorelacji użytkownika dobrzyn22 jest jak wymontować wtryskiwacz oraz jak wymienić podkładki,co jest konieczne po każdorazowym "ruszeniu" wtrysku.
To co potrzebujemy:
-imadło
-klucz nastawny
-klucz płaski oczkowy 27
-klucz nasadowy długi 14
-szczypce
Jeśli zamierzamy czyścić:
-dużo ręczników papierowych
-myjka ultradźwiękowa (opcjonalnie)
-nafta
-benzyna ekstrakcyjna
-trochę ropy
Gdy już mamy wszystkie potrzebne elementy montujemy klucz nastawny w imadle oraz do klucza wkładamy wtryskiwacz końcówka do góry.

Nakładamy klucz nasadowy i odkręcamy w przeciwną stronę ruchu wskazówek zegara
(mimo przecięć na końcówce co niby oznaczało by "lewy" gwint)Idzie to bardzo ciężko,ja zastosowałem przedłużkę na klucz aby łatwiej się odkręciło.

Kiedy popuścimy nakrętkę obracamy wtryskiwacz i kluczem płaskim odkręcamy normalnie.

Następnie naszym oczom ukazuje się taki widok.Wyciągamy "wiatraczek" ,sprężynka ,metalowa uszczelka.

Niestety tutaj też można odkręcić ale ja nie posiadam takiego klucza
(jakby był ktoś chętny i to rozebrał to proszę o wrzucenie jak tam wygląda)

Tak wyglądają wyjęte części z tej strony wtrysku
(proszę uważać na spłaszczoną z jednej strony kulkę,która znajduje się we "wiatraczku")

Obracamy wtryskiwacz i odkręcamy palcami nasadkę na wtrysku
(taką nasadkę najlepiej lekko wypolerować na papierze ściernym,ze względu gdy puszczała podkładka mogły powstać nierówności)
Gdy już wykonamy tą czynność to ściągamy końcówkę wtryskiwacza.

Tak wygląda ta końcówka z iglicą(symbol końcówki to DLLA152P805

Następnie wyciągamy "bolce" ,tulejkę ,sprężynę ,podkładkę oraz iglicę

Tak powinny wyglądać nasze elementy(w takiej kolejności zostały wyjęte)

Teraz czas na porządne umycie wszystkiego(nie mam zdjęć podczas mycia,ale wyglądał tak)
Przed:

Po:

Jak wszystko ładnie poczyścimy to czas na składanie
(każdy element moczyłem w czystej ropie od razu przed składaniem)
Wkładamy iglicę ,a na nią podkładkę oraz sprężynkę

Wciskamy to w dół i wkładamy bolce oraz tulejkę

Zakładamy końcówkę stosując się to odbitego na niej wzoru.

Nakładamy tulejkę i narzazie lekko skręcamy

Obracamy wtryski i wkładamy "wiatraczek" płaską częścią kulki do dołu oraz aby zakrywał swoimi otworkami miejsca w obudowie wtrysku,sprężynkę wkładamy na wiatraczek,a uszczelkę wkładamy do korpusu i skręcamy ręką.

Wszystko skręcamy mono,ale pamiętajmy aby aby ta cewka była w stronę podłączania paliwowego.
Tutaj filmik jak to zrobić w polifcie w przed jest podobnie
Gdyby ktoś chciał końcówki znalazłem w internecie,a oryginały mają być podobno w tym roku.
http://sklep.gazparts.pl/towar-3838-roz ... 6_2.0.html
http://www.hdmot.pl/index.php?p10768,ko ... 5c-13-h50a
Update.
Wstawiam jeszcze jak wygląda klucz to tych trzech otworków.
Oto tak jak ten klucz wygląda:

Dane klucza:
Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso nr.*s0000268
Firma Tesam
cena- 49,40 zł (brutto)
link do strony. http://www.tesam.pl/s0000268-klucz-do-z ... -5907.html
Nie jestem na 100% pewien, że pasuje ale jest napisane :
s0000268 – Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso
Życzę powodzenia w naprawie,Pozdrawiam