Skoki obrotow w zakresie 2000-3000RPM
Strona 1 z 1
Witam wszystkich posiadaczy Mazd.
Jestem wlascicielem Mazdy 6 z 2008 roku z silnikiem 1.8 w wersji TS.
Od 2 tygodni mam problem z samochodem... a mianowicie, auto zaczelo mi szarpac w zakresie obrotow 2500-3000. Nie zdarza sie to zawsze, ale niestety coraz czesciej. Przy okazji zauwazylem spadek mocy w aucie i zwiekszone spalanie rzeczywiste mimo, ze komputer pokazuje spalanie wciaz na tym samym poziomie. Wyglada to jakby sie cos przytykalo, bo ostatnio jak znow zaczal robic kangura to wcisnalem sprzeglo i zakrecilem go do 4500RPM i jakby problem zniknal na jakis czas.
Blad silnika sie nie zapalil jak dotad ani razu, wiec nie moge sprawdzic co wykazuje.
Czy ktos z was mial podobny problem? I co moze byc jego przyczyna?
Rozwazam pare opcji a mianowicie: swiece (chociaz byly wymieniane na serwisie w pazdzierniku (tak samo jak filter powietrza), przeplywomierz a moze zawor EGR (chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?).
Z gory dzieki za porady.
Jestem wlascicielem Mazdy 6 z 2008 roku z silnikiem 1.8 w wersji TS.
Od 2 tygodni mam problem z samochodem... a mianowicie, auto zaczelo mi szarpac w zakresie obrotow 2500-3000. Nie zdarza sie to zawsze, ale niestety coraz czesciej. Przy okazji zauwazylem spadek mocy w aucie i zwiekszone spalanie rzeczywiste mimo, ze komputer pokazuje spalanie wciaz na tym samym poziomie. Wyglada to jakby sie cos przytykalo, bo ostatnio jak znow zaczal robic kangura to wcisnalem sprzeglo i zakrecilem go do 4500RPM i jakby problem zniknal na jakis czas.
Blad silnika sie nie zapalil jak dotad ani razu, wiec nie moge sprawdzic co wykazuje.
Czy ktos z was mial podobny problem? I co moze byc jego przyczyna?
Rozwazam pare opcji a mianowicie: swiece (chociaz byly wymieniane na serwisie w pazdzierniku (tak samo jak filter powietrza), przeplywomierz a moze zawor EGR (chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?).
Z gory dzieki za porady.
Ostatnio edytowano 22 sty 2012, 19:38 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze uzywac znakow interpunkcyjnych w swojej wypowiedzi... troszke poprawilem
Powód: prosze uzywac znakow interpunkcyjnych w swojej wypowiedzi... troszke poprawilem
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=100790
Poczytaj ten temat i jak stwierdzisz, że takie objawy są i u Ciebie to napisz w tym linkowanym. U mnie po wymianie filtra powietrza (tak mi się wydaje, że od tamtego momentu) sprawa ucichła. Jeżdżę na Knechcie LX 936.
Poczytaj ten temat i jak stwierdzisz, że takie objawy są i u Ciebie to napisz w tym linkowanym. U mnie po wymianie filtra powietrza (tak mi się wydaje, że od tamtego momentu) sprawa ucichła. Jeżdżę na Knechcie LX 936.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Jak to się objawia? Jedziesz sobie np. na pełnym gazie masz 3000rpm, nagle auto się przydławia, ustaje na ułamek przyśpieszenie i w tym momencie skaczą obroty od 3500? Przydławienie ustępuje i auto jedzie dalej do 3500 w górę?
Jeździsz na klimatyzacji? Zauważyłeś zmianę częstotliwości tej przypadłości w związku z pracą lub nie klimy?
Jeździsz na klimatyzacji? Zauważyłeś zmianę częstotliwości tej przypadłości w związku z pracą lub nie klimy?
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Raczej wyglada to tak, ze jade sobie na pelnym gazie, mam 3000RPM i nagle obroty spadaja do 2500 na pol sekundy i spowrotem do 3000 i tak pare razy. Auto traci wtedy moc kompletnie i nie chce przyspieszac tak, jakby sie cos przytykalo 
Co do klimatyzacji to ostatnio jej nie uzywam wogole.
Co do klimatyzacji to ostatnio jej nie uzywam wogole.
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
T-killa napisał(a):chociaz gdy podjechalem do sklepu spytac sie o cene nowego EGR-u, to koles powiedzial ze w moim aucie go nie ma!?
Jak jest w 1.8 nie wiem, ale ja u siebie w 2.0 EGR mam.
O cene nowego sie nie lepiej nie pytac, bo mozna dostac zawalu

EGR wystepuje w 1.8 (czesc 20-300)
T-killa, staraj się edytować posty, żeby nie pisać jednego pod drugim 
Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym
Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):T-killa, staraj się edytować posty, żeby nie pisać jednego pod drugim
to juz poprawilem
Tomek6 napisał(a):Wracając do tematu, 60tys. km to nie jest jakoś dużo, żeby można było spodziewać się jakiejś grubszej usterki, ale różnie to przecież bywa. Być może coś się przytkało w układzie paliwowym.
warto to sprawdzic... mozna tez STP lub Redex czy cos w tym stylu...
albo podjechac na komputer – IDS'a
Tomek6 napisał(a):jeśli mieszkasz w UK...
to sie dziwie, ze jeszcze sie nie spotkalismy...

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
T-killa napisał(a):Raczej wyglada to tak, ze jade sobie na pelnym gazie, mam 3000RPM i nagle obroty spadaja do 2500 na pol sekundy i spowrotem do 3000 i tak pare razy. Auto traci wtedy moc kompletnie i nie chce przyspieszac tak, jakby sie cos przytykalo
Jeżeli mogę coś zasugerować, to wygląda na "wypadanie zapłonu".
Przyczyny możliwe:
-świece o niewłaściwej ciepłocie(sprawdzić czy serwis założył właściwe)
-uszkodzona świeca(np:mikropęknięcie izolatora)
-przebicie w samej cewce
Wszystkie te uszkodzenia powinien pokazać podłączony komputer, przy czym Check nie musi sygnalizować jeżeli "wypadanie" jest sporadyczne.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Wojtek napisał(a):mozna tez STP
Można i STP, ale szczerze to wydaje mi się trochę słabe. Bardziej profilaktycznie
A tak w ogóle to trop Pawka jest również bardzo prawdopodobny, chociaż ja początkowo nawet nie pomyślałem o zapłonie. Objawy faktycznie tak zalatują.
Tak czy inaczej trzeba sprawdzić to auto bliżej.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Pawko_6 napisał(a):Wszystkie te uszkodzenia powinien pokazać podłączony komputer, przy czym Check nie musi sygnalizować jeżeli "wypadanie" jest sporadyczne.
ale komputer je zapamieta
Tomek6 napisał(a):Tak czy inaczej trzeba sprawdzić to auto bliżej
dokladnie i to na IDS'a... no moze nie tylko
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Być może coś się przytkało w układzie paliwowym. Jeśli mieszkasz w UK, nie będziesz miał problemu, żeby kupić dodatek Millersa http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=87&category_id=3. Czyści układ paliwowy, spróbowałbym
[/quote]
Dzieki Tomek. Sprobuje tak zrobic. No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?
Dzieki Tomek. Sprobuje tak zrobic. No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 00:29 przez T-killa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
T-killa napisał(a):No i pomysle o wymianie swiec na jakies lepsze. Masz moze jakies typy?
Zalej tego Millersa, zobaczymy czy ustąpi problem jak trochę przejedziesz na tym baku, bo to niewiele kosztuje a jest taką najprostszą rzeczą. Jeśli nie to trzeba to auto diagnozować. Gdyby padło na świece to tylko takie jakie przewiduje producent
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tomek6 napisał(a):Zalej tego Millersa, zobaczymy czy ustąpi problem jak trochę przejedziesz na tym baku, bo to niewiele kosztuje a jest taką najprostszą rzeczą. Jeśli nie to trzeba to auto diagnozować.
Ok. To zaczne od przeczyszczania ukladu paliwowego. Mam nadzieje ze pomoze a jak nie, to wtedy pomysle o diagnostyce.
- Od: 11 gru 2010, 00:24
- Posty: 13
- Skąd: Kalisz/Worcester
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6