Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)
Witam. Czyli nie trzeba w każdym przypadku po rozebraniu pompy sprawdzić ją na stole przed zamontowaniem? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Ja powiem więcej, przy okazji następnej wymiany oleju (wszak po nic innego do Ciebie nie jeżdżę jak tylko z pierdołami) przed wjazdem na posesję zdejmę buty sobie i GE, co by tej Ziemi Świętej nie bruździć niegodnym obuwiem. Następnie na kolanach idąc przyciągne pod garaż mój również na kolana padający pojazd (już bez ściągania zeń kół jest niski, ale tym tematem zasłużyłeś by padł Ci jeszcze niżej do stóp).


Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

W takim razie przy następnej wizycie wezmę ze sobą półlitrowe kropidło.


Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Biorąc pod uwagę tadziol Twoje wnioski z wiwisekcji pompy wynika, że PCM dokonuje korekty kąta wtrysku wykorzystując starowanie elektryczne zaworem TCV a może ustalać ciśnienie wtrysku korzystając z zaworu SPV.
Jeżeli z powodów MECHANICZNYCH (np. słabego ciśnienia wewnętrznego) następuje nieprawidłowe wyprzedzenie/opóźnienie kąta wtrysku to i ciśnienie na wyjściu pompy nie będzie odpowiadało temu co twierdzi mapa zaszyta w PCM. Bo realnie w innym momencie następuje początek wtrysku i wtedy czas zamknięcia i otwarcia SPV nie daje zamierzonej dawki lub ciśnienia końcowego w cylindrze.
Jeśli się mylę, lub popełniłem jakiś błąd logiczny to proszę prostować...
PCM steruje:
– TCV regulując początek/wyprzedzenie
– SPV regulując ciśnienie i dawkę wtrysku
PCM NIE ma wpływu na mechaniczne "lenistwo" tłoka regulującego obrotem pierścieni i wpływającego na początek wtrysku (i pośrednio ciśnienie i rozmiar dawki owego wtrysku). Więc wtedy – logicznie – dawka paliwa i jej czas jest niezgodna z zamiarem komputera...
Proszę to dokładnie przeczytać, zanalizować
i spróbować rozwinąć, podważyć itp.
Regularne czyszczenie układu paliwowego jakimś np. xeramic'em może powodować oczyszczanie tych miejsc, które odpowiadają za owe "lenistwo" tłoka. Albo i nie...
Jeżeli z powodów MECHANICZNYCH (np. słabego ciśnienia wewnętrznego) następuje nieprawidłowe wyprzedzenie/opóźnienie kąta wtrysku to i ciśnienie na wyjściu pompy nie będzie odpowiadało temu co twierdzi mapa zaszyta w PCM. Bo realnie w innym momencie następuje początek wtrysku i wtedy czas zamknięcia i otwarcia SPV nie daje zamierzonej dawki lub ciśnienia końcowego w cylindrze.
Jeśli się mylę, lub popełniłem jakiś błąd logiczny to proszę prostować...
PCM steruje:
– TCV regulując początek/wyprzedzenie
– SPV regulując ciśnienie i dawkę wtrysku
PCM NIE ma wpływu na mechaniczne "lenistwo" tłoka regulującego obrotem pierścieni i wpływającego na początek wtrysku (i pośrednio ciśnienie i rozmiar dawki owego wtrysku). Więc wtedy – logicznie – dawka paliwa i jej czas jest niezgodna z zamiarem komputera...
Proszę to dokładnie przeczytać, zanalizować

Regularne czyszczenie układu paliwowego jakimś np. xeramic'em może powodować oczyszczanie tych miejsc, które odpowiadają za owe "lenistwo" tłoka. Albo i nie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Moim zdaniem SPV nie reguluje ciśnienia wtrysku a jedynie kiedy nastąpi początek a kiedy koniec wtrysku, a za ciśnienie odpowiada bezpośrednio tłokorozdzielacz a jego spasowanie z głowicą ma wpływ na to ciśnienie.
Moja teoria z nieodpalaniem na ciepło jest taka:
Gdy silnik jest zimny kąt wtrysku jak i jego długość jest odpowiednio dobrane dla ułatwienia rozruchu, nawet luz na głowicy nie przeszkadza by odpalić silnik. Gdy rozgrzany silnik chcemy zapalić kąt i długość dawki jest inny niż na zimnym motorze bo nie jest to potrzebne, niestety ciśnienie które wytwarza tłokorozdzielacz nie jest wystarczające bo ma ,,przedmuchy". Problem rozwiązuje odpięcie czujnika wtedy komputer znów myśli że jest zimno i daje ustawienia tcv i spv takie aby silnik jak najlepiej odpalił. Pytanie jest dlaczego silnik nie gaśnie gdy jest rozgrzany a to dla tego że jest ciśnienie wewnątrz pompy które nie pozwala tak uciekać ciśnieniu jak po zgaszeniu gdy wewnątrz już nie ma takiego ciśnienia.
Moja teoria z nieodpalaniem na ciepło jest taka:
Gdy silnik jest zimny kąt wtrysku jak i jego długość jest odpowiednio dobrane dla ułatwienia rozruchu, nawet luz na głowicy nie przeszkadza by odpalić silnik. Gdy rozgrzany silnik chcemy zapalić kąt i długość dawki jest inny niż na zimnym motorze bo nie jest to potrzebne, niestety ciśnienie które wytwarza tłokorozdzielacz nie jest wystarczające bo ma ,,przedmuchy". Problem rozwiązuje odpięcie czujnika wtedy komputer znów myśli że jest zimno i daje ustawienia tcv i spv takie aby silnik jak najlepiej odpalił. Pytanie jest dlaczego silnik nie gaśnie gdy jest rozgrzany a to dla tego że jest ciśnienie wewnątrz pompy które nie pozwala tak uciekać ciśnieniu jak po zgaszeniu gdy wewnątrz już nie ma takiego ciśnienia.
Neonixos666 napisał(a):Moim zdaniem SPV nie reguluje ciśnienia wtrysku
tu się możesz mylić – zauważ, że im później i zarazem krócej SPV "puści" paliwo, tym większe pompa wytworzy ciśnienie – weź węża ogrodowego, puść wodę i zatykaj i puszczaj koniec, a raz przytrzymaj nieco dłużej – ciśnienie będzie większe – tak na chłopski rozum
xANDy napisał(a):Jeśli się mylę, lub popełniłem jakiś błąd logiczny to proszę prostować...
zgodnie z życzeniem...
xANDy napisał(a): PCM dokonuje korekty kąta wtrysku wykorzystując starowanie elektryczne zaworem TCV
prawda

xANDy napisał(a):PCM NIE ma wpływu na mechaniczne "lenistwo" tłoka regulującego obrotem pierścieni i wpływającego na początek wtrysku (i pośrednio ciśnienie i rozmiar dawki owego wtrysku). Więc wtedy – logicznie – dawka paliwa i jej czas jest niezgodna z zamiarem komputera...
do pewnego momentu ma wpływ.
a mianowicie do momentu kiedy ciśnienie wstępne w pompie ( owe 3,8-4,0 bar ) nie spadnie poniżej wartości krytycznej,tj.kiedy nie jest w stanie poruszyć tłoka.
wiadomo,że ciśnienie to stosunek masy do powierzchni np.4 kg/cm2.
powierzchnia tłoka jest wartością stałą,spadek ciśnienia powoduje spadek siły oddziaływującej na tłok.
ponieważ istnieje czujnik położenia pierścienia PCM ma mozliwość kontroli tego co wyprawia tłok na rozkaz wysłany do TCV.dlatego do pewnego momentu da się "nadrabiać" straty.
ponieważ może to być dość zawiłe,posłużę się prostym przykładem:
układy sterowania EGR-em to dwa elektrozawory podciśnieniowe i czujnik położenia zaworu EGR.
PCM wysyła "rozkazy" do elektrozaworów i jednocześnie "obserwuje" czujnik położenia.jeżeli reakcja zaworu EGR jest prawidłowa na podawanie i odbieranie podciśnienia to wszystko OK.
mniejsza wartość podciśnienia może być skorygowana przez PCM poprzez dłuższy czas wysterowania elektrozaworu.
ale gdy podciśnienie "pada" całkowicie,to PCM staje się już bezradny i woła do nas rozpaczliwie kodem np.16 (dla silników benzynowych starszej gen.)
xANDy napisał(a):może ustalać ciśnienie wtrysku korzystając z zaworu SPV
nie do końca.....
SPV ustala tylko i wyłącznie dawkę paliwa.
nie może ustalać ciśnienia wtrysku,ponieważ jest ono już ustalone.
ciśnienie będzie rosło w pompie do pewnego momentu.....
widzę,że mam do czynienia z poważnymi graczami,dlatego zapraszam do zgadywanki
Kto powie,do jakiej wartości rośnie owe ciśnienie i dlaczego ?
Poprawna odpowiedź będzie nagrodzona.
Ciśnienie rośnie do wartości ustawionej na zaworze bezpieczeństwa, który po przekroczeniu ustalonej wartości otwiera się i puszcza nadmiar. Najczęściej do sprężonego przez tłok powietrzaKto powie,do jakiej wartości rośnie owe ciśnienie i dlaczego ?
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
Irek.k napisał(a):Ciśnienie rośnie do wartości ustawionej na zaworze bezpieczeństwa, który po przekroczeniu ustalonej wartości otwiera się i puszcza nadmiar. Najczęściej do sprężonego przez tłok powietrzaKto powie,do jakiej wartości rośnie owe ciśnienie i dlaczego ?
bardzo proszę o poprawne nazwanie owego zaworu bezpieczeństwa....
JURY ma wątpliwości...

Irek.k napisał(a):Najmocniej przepraszam. Pośród "samochodziarzy" potocznie mówi się na niego wtryskiwacz.

Drogi Kolego ogłaszam Cię zwycięzcą mojego konkursu.Ubiegłeś wszystkich i krótkim susem skoczyłeś po palmę pierwszeństwa.

Oto obiecana nagroda:
Tadziol jako proboszcz,Qlesz kościelny i Riki ministrant odwiedzimy Cię z kolędą

Jako datki do koperty preferujemy zawory TCV i SPV (oryginały).
P.S. widać,że wiesz o czym się pisze w tym wątku

czyli SPV reguluje tylko długość dawki głównej na wtryskiwaczu czyli koniec wtrysku a ciśnienie wytwarza się miedzy tłokorozdzielaczem a sprężynami wtrysku.
tadziol napisał(a):do pewnego momentu ma wpływ.
a mianowicie do momentu kiedy ciśnienie wstępne w pompie ( owe 3,8-4,0 bar ) nie spadnie poniżej wartości krytycznej,tj.kiedy nie jest w stanie poruszyć tłoka.
I wydaje mi się, że to jest jedna z odpowiedzi – mi chodzi również o zanieczyszczenia, które powodują duże opory samego tłoka – wtedy kończy się zakres niezbędnej regulacji.
Więc liczyłaby się prócz wartości ciśnienia – także czystość wewnątrz pompy. Więc ponawiam pytanie jak wielkie znaczenie ma czystość wszystkich sitek?
Tadziol – co do analogii do sterowania EGR'em to trochę przesadziłeś – po pierwsze to dotyczy TYLKO modelu RF2 (wyżej nie ma już czujnika położenia...) a po drugie pompa – jak sam stwierdziłeś – nie daje możliwości monitorowania ciśnienia wewnątrz (ani tego pośredniego ani wyjściowego).
Jak dla mnie
I takie wnioski wypływają z tego co sam tadziol napisałeś w tłumaczeniu działania pompy... W tym względzie wg mnie PCM może w jakimś zakresie regulować i ciśnienie (bo przecież jakoś to robi!! w końcu wtryski są dwusprężynowe, prawda??), i czas otwarcia wtrysku.kierownik napisał(a): im później i zarazem krócej SPV "puści" paliwo, tym większe pompa wytworzy ciśnienie – weź węża ogrodowego, puść wodę i zatykaj i puszczaj koniec, a raz przytrzymaj nieco dłużej – ciśnienie będzie większe – tak na chłopski rozum
i myślę, że tutaj jest odpowiedź dotycząca roli ROM'u pompy, gdzie zapewne zapisana jest (i powinna być okresowo uaktualniana) korekcja dawki wynikająca ze zużycia tłokorozdzielacza.Neonixos666 napisał(a):a za ciśnienie odpowiada bezpośrednio tłokorozdzielacz a jego spasowanie z głowicą ma wpływ na to ciśnienie.
Dlaczego więc niemal bliźniacza pompa w silnikach isuzu nie ma takiego drastycznego spadku mocy po czasie?
Idąc dalej w kwestii pytań i logiki
jak dla mnie do momentu otwarcia zaworem SPV – więc im dłużej następuje "sprężanie" tym większe ciśnienie wtrysku – a długość sprężania zależy od... PCM – zgadza się? Z tego co rozumiem budowę zaworu SPV to nie otwiera się on sam z siebie pod wpływem za dużego ciśnienia, bo mogę się mylić...tadziol napisał(a):SPV ustala tylko i wyłącznie dawkę paliwa.
nie może ustalać ciśnienia wtrysku,ponieważ jest ono już ustalone.
ciśnienie będzie rosło w pompie do pewnego momentu.....
Ano rośnie – ale nie zapominajmy, że przy każdym cylindrze mówimy o DWÓCH fazach – przeddawka pilotująca oraz wtrysk głównej dawki paliwa – oddzielonych od siebie określonym czasem...Irek.k napisał(a):Ciśnienie rośnie do wartości ustawionej na zaworze bezpieczeństwa, który po przekroczeniu ustalonej wartości otwiera się i puszcza nadmiar. Najczęściej do sprężonego przez tłok powietrza
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W pierwszej fazie wtryskiwacz przepuszcza ustalony strumień paliwa przy ustalonym ciśnieniu, ale ...Ano rośnie – ale nie zapominajmy, że przy każdym cylindrze mówimy o DWÓCH fazach – przeddawka pilotująca oraz wtrysk głównej dawki paliwa – oddzielonych od siebie określonym czasem...
Przepustowość pierwszej fazy jest zbyt mała i ciśnienie nadal rośnie aż do uzyskanie ciśnienia drugiego stopnia.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
xANDy napisał(a):Tadziol – co do analogii do sterowania EGR'em to trochę przesadziłeś – po pierwsze to dotyczy TYLKO modelu RF2 (wyżej nie ma już czujnika położenia...) a po drugie pompa – jak sam stwierdziłeś – nie daje możliwości monitorowania ciśnienia wewnątrz (ani tego pośredniego ani wyjściowego).
chciałem podać w miarę prosty przykład.....i nie chodzi mi tu o EGR z RF-a....
niech będzie EGR z GE/KL,chodzi o zasadę monitorowania pracy elementów wykonawczych.
EGR – pierścień obrotowy
CZUJNIK POŁOŻENIA EGR – czujnik położenia pierścienia
ELEKTROZAWORY EGR – TCV
czy teraz już jasno?
xANDy napisał(a):Dlaczego więc niemal bliźniacza pompa w silnikach isuzu nie ma takiego drastycznego spadku mocy po czasie?
dobre pytanie...miałem Nissana z taką samą konstrukcją głowiczki i tłokorozdzielacza....276000 km i zero problemu.
xANDy napisał(a):jak dla mnie do momentu otwarcia zaworem SPV – więc im dłużej następuje "sprężanie" tym większe ciśnienie wtrysku
widzę,że nadal nie rozumiecie,a ja nie potrafię tego wam wyjaśnić.....
No widzicie – człowiek się uczy całe życie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Rozumiem, że wtryskiwacz "puszcza" pierwszą dawkę i jej ilość wynika z konstrukcji wtryskiwacza, zgadza się?
PS. szkoda, że w Zaniemyślu nie rozkręcałem sam pompy – miałbym tę wiedzę już wcześniej, a tak dopiero się uczę
Aha – i jeszcze jedno dopowiedzenie
Zawór TCV ustala (korzystając z owych 3,8-4bar) "punkt" wyprzedzenia zapłonu, jeśli ciśnienie się zmieni – następuje niedokładność; jeśli tłok stawia opór – również następuje niedokładność.
PCM nie posiada potwierdzenia ani kontroli ile tak naprawdę tłok się przesunął...
Pośrednio może troszkę oszacować mając kontrolny sygnał z czujnika położenia wału...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Rozumiem, że wtryskiwacz "puszcza" pierwszą dawkę i jej ilość wynika z konstrukcji wtryskiwacza, zgadza się?
PS. szkoda, że w Zaniemyślu nie rozkręcałem sam pompy – miałbym tę wiedzę już wcześniej, a tak dopiero się uczę
Aha – i jeszcze jedno dopowiedzenie
Zawór TCV ustala (korzystając z owych 3,8-4bar) "punkt" wyprzedzenia zapłonu, jeśli ciśnienie się zmieni – następuje niedokładność; jeśli tłok stawia opór – również następuje niedokładność.
PCM nie posiada potwierdzenia ani kontroli ile tak naprawdę tłok się przesunął...
Pośrednio może troszkę oszacować mając kontrolny sygnał z czujnika położenia wału...
Ostatnio edytowano 23 sty 2012, 22:58 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Irek.k napisał(a):W pierwszej fazie wtryskiwacz przepuszcza ustalony strumień paliwa przy ustalonym ciśnieniu, ale ...Ano rośnie – ale nie zapominajmy, że przy każdym cylindrze mówimy o DWÓCH fazach – przeddawka pilotująca oraz wtrysk głównej dawki paliwa – oddzielonych od siebie określonym czasem...
Przepustowość pierwszej fazy jest zbyt mała i ciśnienie nadal rośnie aż do uzyskanie ciśnienia drugiego stopnia.
słusznie

http://www.wtryskiwacze.rzeszow.pl/rodz ... waczy.html
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6