Strojenie silnika DiTD

Postprzez Neonixos666 » 16 sty 2012, 20:53

Irek.k napisał(a):Trzeba tu zwabić jakiegoś elektronika ze sprzętem i większą wiedzą ;)


No fajnie by było bo ja w te klocki to zielony.
Może kogoś znajdę w innych zakamarkach forum.

Fajnie by było stroić to na hamowni żeby dopasować dawkę odpowiednio, ale niestety trzeba będzie to zrobić starą metodą tuningu diesla, czyli do czarnej zadymy w lusterku <lol> .

Co do TCV czyli przyśpieszenia kąta wtrysku podobny jest sygnał tylko jeszcze muszę popatrzeć jaki ma być czy dłuższy czy krótszy sygnał aby go przyśpieszyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 16 sty 2012, 21:43

Jak już tak się przyglądasz (domyślam się że w jakiejś dokumentacji) ... ;)
Zobacz jakie napięcie jest na czujniku on/off przy pedale gazu i czy w stanie spoczynku pedału jest zwarty czy rozwarty.

Mnie się nie chce iść na parking i tarzać w śniegu żeby to sprawdzić ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 16 sty 2012, 22:14

Irek.k napisał(a):Jak już tak się przyglądasz (domyślam się że w jakiejś dokumentacji) ... ;)
Zobacz jakie napięcie jest na czujniku on/off przy pedale gazu i czy w stanie spoczynku pedału jest zwarty czy rozwarty.

Mnie się nie chce iść na parking i tarzać w śniegu żeby to sprawdzić ;)


Mam rysunki tego ale nic nie mogę wywnioskować i podają wartości od 1.2 do 1.4 V na tym urządzeniu jak chcesz mogę ci przesłać dokumentację i sam zobaczysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilk28 » 16 sty 2012, 22:26

Z tego co kiedyś mi się obiło o uszy to w spoczynku pedał gazu ma 0,4-0,6V przy wciśnięciu będzie miał 4V. A do pomiaru wskazań potrzebny by był chyba oscyloskop z dwoma kanałami ponieważ ma dwa wyjścia sygnałowe ale to tylko takie moje domysły :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez Irek.k » 18 sty 2012, 10:04

Z wykresu http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... anu38.png/ wywnioskowałem, że IDM przekazuje informację o czasie trwania impulsu wtrysku do PCM.
Możliwe, że PCM po wykryciu dłuższego impulsu automatycznie go skróci do wartości jaka powinna według niego być.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 19:40

Irek.k napisał(a):Z wykresu http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... anu38.png/ wywnioskowałem, że IDM przekazuje informację o czasie trwania impulsu wtrysku do PCM.
Możliwe, że PCM po wykryciu dłuższego impulsu automatycznie go skróci do wartości jaka powinna według niego być.


też się zastanawiałem nad tym bo również zauważyłem że PCM widzi jaka jest długość wtrysku, pytanie jest tylko po co mu taka informacja. Czy tylko do diagnozy awarii czy do kontroli tego czasu przez ten sygnał powrotny. Jeśli trzeba by było jeszcze jedno urządzenie do oszukania tego powrotnego sygnału to znacznie skomplikuje całość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 18 sty 2012, 21:42

http://imageshack.us/photo/my-images/706/schemata.png/
2 – wejście sygnału z PCM
3 – wyjście przedłużonego sygnału do IDM
4 – wejście z czujnika pedału gazu
5 – wejście sygnału zwrotnego z IDM
6 – wyjście skróconego sygnału zwrotnego do PCM
1,7 – zasilanie

Sygnał zwrotny jest obcinany równo z końcem trwania impulsu wtrysku z PCM.

Zaznaczam, że cały czas to wszytko tylko teoria ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 21:56

tylko że tan sygnał wyglądaj jakoś tak
sygnał 1.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 18 sty 2012, 22:01

Masz rację, źle spojrzałem na poprzedni wykres, ale chyba da się zrobić.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 22:06

Irek.k napisał(a):Zaznaczam, że cały czas to wszytko tylko teoria


pierwszy samochód też był najpierw w teorii :D jak dopracujemy to wszystko według schematów i nie będzie już więcej zastrzeżeń to wtedy zaczniemy pomiary rzeczywiste i dopasujemy schemat urządzenia, potem trzeba będzie je wykonać i zrobić testy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 18 sty 2012, 22:48

Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 22:55

Irek.k napisał(a):Poprawiony schemat http://img96.imageshack.us/img96/582/schematz.png


te rysunki sygnałów to tylko tak podglądowo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 18 sty 2012, 22:58

Ano poglądowo, nie mam dostępu do sygnałów samochodu ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 23:03

Irek.k napisał(a):Ano poglądowo, nie mam dostępu do sygnałów samochodu ;)


Szkoda że tak zimno jest teraz bo bym kupił ten oscyloskop, może nie zmierzył bym mega dokładnie ale przynajmniej wyjął ecu i pobadał gdzie jest jaki sygnał i mieli byśmy jakiś zarys charakterystyki sygnałów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 20 sty 2012, 15:29

bo bym kupił ten oscyloskop
Tu masz program http://www.sillanumsoft.org/download.htm
Tu układ podłączenia do karty dźwiękowej http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... anu40.png/
Jest tam dzielnik napięcia 1:10, więc do karty będzie docierało 1,2 V zamiast 12 V. Tylko nie podłączaj tego do większych napięć.
Do wejścia mierzony sygnał, wyjście do gniazdka mikrofonu karty dźwiękowej.

Dodane.
Wyczytałem, że przy niektórych kartach dźwiękowych potrzebny jest kondensator na wyjściu "przystawki".
Warto go więc dodać bo nie powinien zaszkodzić przy żadnej karcie.
http://imageshack.us/photo/my-images/20 ... anu41.png/
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2012, 19:34

W tym oscyloskopie z allegro powinno chyba wszystko być co? program i jak to pierzyć tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 20 sty 2012, 20:26

Hmm, nie wiesz jak korzystać z oscyloskopu? Poczekaj do wiosny, ja pomierzę ;)
Nie wiem co zawiera instrukcja, może mogą podesłać samą instrukcję na e-mail.

Dodane.
W zasadzie to by się przydało gniazdo i wtyczka jakie są przy IDM, żeby nie ciąć i kaleczyć kabli przy "testach".
Może jest to gdzieś dostępne?
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2012, 20:49

to ja może wrzucę schematy podłączeń do PCM żebyś było jasne co do czego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 24 sty 2012, 00:20

jak chcecie,to mam zwykły oscylo i mogę zbadać sygnał PCM->IDM.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 24 sty 2012, 00:29

Jak byś mógł to fajnie by było jaki jest tam sygnał.

Tylko kurde źle to zrobiliśmy bo o długości wtrysku czyli wielkość dawki nie decyduje koniec sygnału a początek. On określa kiedy jest koniec wtrysku i należało by go opóźnić aby dawka była większa. Początek sygnału o znak o otwarciu się SPV czyli spadku ciśnienia <glupek2>
to pokazuje wszystko
spv.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje