Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 21:15

tadziol napisał(a):Podejrzewam,że tak,tylko po co ?
pompa zasilająca naprawdę potrzebuje minimalną moc....
więcej pochłania Ci pompa wody,alternator czy wspomaganie kierownicy lub hamulców.


aha czyli wszystko jasne <spoko>

będzie druga sezon? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 18 sty 2012, 21:29

ło jaki avatar, aż myślałem że się ktoś nowy pojawił :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 18 sty 2012, 21:36

kierownik napisał(a):ło jaki avatar, aż myślałem że się ktoś nowy pojawił :D

już jakiś czas temu należało zmienić.....Nissan Patrol poszedł do ludzi,więc jakby foto nieaktualne.... ;)
Neonixos666 napisał(a):będzie druga sezon? <lol>

a na jaki temat chcesz ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 21:43

tadziol napisał(a):a na jaki temat chcesz


caaaałego silnika <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 18 sty 2012, 21:47

Neonixos666 napisał(a):caaaałego silnika <lol>

ales pojechoooooł...... hahaha ,ale powiem tak:
spóźniony pomysł o jakiś miesiąc.... :(
składałem cały RF5C od zera do odpalenia w komorze M6,gdybym wiedział.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 22:00

w sumie RF5C niewiele się różni.

Spokojnie jeszcze komuś strzeli pasek lub zaklei smok <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 18 sty 2012, 22:05

tadziol napisał(a):możesz wykupić nawet abonament wolisz przelew czy SMS

Jak pompa zacznie działać po złożeniu, zrób drugi sezon "Regeneracja pompy wtryskowej Home-Made by Tadziol", piszę się na abonament <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez qlesh » 19 sty 2012, 00:07

Jako samozwańczy rzecznik rzecznika serwisu pragnę donieść, że są plany w wydawnictwie Ochojec Studio Mazda by w podobnej formie przedstawić wszystkie podzespoły występujące w samochodach. Czy to diesel, czy benzyna, bez różnicy.
<glupek2> hahaha
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez tadziol » 19 sty 2012, 21:02

Witam ponownie wszystkich.
Zgodnie z obietnicą emituję dzisiaj ostatni ponadplanowy odcinek mojego serialu.
Spełniając prośby widzów/czytelników zamieszczę zdjęcia podzespołów zrobione tak,aby była jak największa jasność co do ich umiejscowienia i zasady działania.

ODCINEK BONUS
Do Wielkanocy daleko a na Ochojcu już zmartwychwstanie.

W poprzednich odcinkach poświęciłem się całkowicie rozłożeniu pompy na czynniki pierwsze i opisaniu każdego z podzespołów wraz z wyjaśnieniem zasady jego działania.
Nadszedł czas,aby pompę poskładać i sprawdzić czy zadziała,bowiem jak donosiłem na samym początku stan jej określiłem jako agonalny.
Zanim przystąpimy do składania rzut oka na parę podzespołów,które postarałem się ustawić tak jak ma to miejsce w pompie podczas pracy.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Mam nadzieję,że powyższe fotki rzucą nieco większe światło na sposób w jaki poszczególne elementy są połączone i jak współpracują.Jeżeli tak,możemy z czystym sumieniem przystąpić do składania pompy.
Wszystkie elementy umyte i grzecznie czekają.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Narzędzia chirurgiczno-montażowe zaleca się odkazić w oleju napędowym celem utylizacji drobnoustrojów niewiadomego pochodzenia,które mogłyby skazić wnętrze pompy hahaha .

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

W pierwszej kolejności wkładamy do obudowy części pompy zasilającej.
Na zdjęciu od lewej:podkładka z kanałami,bieżnia pompy,rotor z nożami i pokrywa.Całości dopełniają dwie śruby mocujące wszystko w korpusie.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

A oto widok we wnętrzu.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

W następnej kolejności oś główna pompy wraz z klinem przekazującym napęd na rotor pompy zasilającej.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Dalsze elementy to (od lewej):krzyżak łączący oś pompy i "falę",pierścień z rolkami oraz tłok przesuwny dla TCV.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Powyższe montujemy w obudowie,która ma już założoną oś główną.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Po zamontowaniu sprawdzamy poprawność działania tłoka i pierścienia przesuwnego.
Proszę kliknąć na link ;)

http://imageshack.us/clip/my-videos/820/87573563.mp4/

Fajnie? No to śmigajcie po popcorn,colę i chipsy <lol> ...
aaaa....i zgaście papierosy – w kinie się nie pali <faja> <nie> będzie jeszcze projekcja <spoko>
Wiecie już jak działa to ustrojstwo co zmienia kąt wyprzedzenia wtrysku? No,mam nadzieję....
Teraz czas na "falę"....
Spoko! Nie wstajemy i nie siadamy od lewej do prawej...to nie stadion narodowy !
To element,który powoduje ruch posuwisty tłokorozdzielacza.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

No to wstawmy tłokorozdzielacz i popatrzmy jak to działa.
YgooR napisał(a):Tadziol co napędza tłokorozdielacz, skąd bierze się jego ruch posuwisty?

To specjalnie dla Ciebie ;)
http://imageshack.us/clip/my-videos/846/uq8.mp4/

Wiadomo już? Super <spoko> Jedziemy dalej....
Tłokorozdzielacz najlepiej poskładać osobno wraz z głowicą i całość złożyć z obudową pompy.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Możemy nawet pokusić się o sprawdzenie jak to się obraca.....
Zwróćcie uwagę na zębatkę widoczną w miejscu gdzie przyjdzie czujnik,kiedy następuje koniec sprężania paliwa,pojawia się przerwa w zębach.
http://imageshack.us/clip/my-videos/807/yij.mp4/

No cóż,pozostają nam drobne gadżety w postaci sprężyny tłoka TCV,uszczelek i pokryw tegoż tłoka.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Oraz takie paści jak czujnik położenia pierścienia,TCV,zawór FSO i zawory zwrotne w głowiczce.

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Końcowy obraz przedstawia się następująco:

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Obrazek
By tadziolc at 2012-01-19

Pozostało tylko zamknąć pokrywę i wkręcić kroćce paliwowe oraz czujnik temperatury paliwa.
Właściwie,to montaż można by uznać za skończony,gdyby nie pewien szczegół.....
Ciekawe,kto z Was zauważył brak zaworu SPV ??
Zapewne nikt,bo po raz enty z wypiekami oglądacie filmiki <lol>
<nauka> uważnie !!
Zawór SPV został na sam koniec.Dlaczego ? Ponieważ miałem zamiar sprawdzić działanie pompy na stole,a jak nam wiadomo,żeby pompa podała dawkę wtrysku zawór SPV musi być zamknięty.Ja postanowiłem dokonać tego sztucznie.Mianowicie pod uszczelkę zaworu SPV podłożyłem kawałeczek blachy cynowej i dokręciłem go ręką.
Pozostała jeszcze kwestia zaworu regulacji ciśnienia wewnątrz pompy.Ponieważ był on całkowicie niedrożny po oczyszczeniu postanowiłem sprawdzić na jaką wartość ciśnienia jest on wyregulowany.
Pełne zaskoczenie ! Ciśnienie robocze w obudowie pompy wynosi 3,8 – 4,0 bar.
I takie musi być,żeby całość poprawnie działała.
Co więc pozostało ? Próba <jupi>
Co prawda pojawił się mały problem,jak pompę napędzić,potrzeba bowiem obrotów i mocy,ale tu wiertarka BOSCH o dużej mocy i obrotach max ok 800/min okazała się ideałem.Jednak jak przekazać napęd na oś? Najlepiej kluczem nasadowym typu gedor nr 19. Trzeba go jednak złapać jakoś do wrzeciona wiertarki......i z tego miejsca ukłony dla mojej SZEFOWEJ,która dla dobra nauki poświęciła jedną przedłużkę 1/2 cala do gedor-a i pozwoliła wspaniałomyślnie mi ją pociąć,tak,że otrzymałem odpowiedni kawałek. <roza> dla tej Pani.
A teraz najlepsze <wow> pompa RF2A po "regeneracji".W pierwszej odsłonie dawki minimalne,wręcz resztkowe,bo bez zasilonego FSO.
Po włączeniu zasilania FSO......coś dla Ciebie Neonixos666 <spoko> pełna dawka i wydajność pompy ! Nawet mnie to zaskoczyło.
Dzielnie pomógł mi mój syn Grześ jako operator kamery,bo mnie już brakowało rąk.
Proszę ;)
http://imageshack.us/clip/my-videos/844/w61.mp4/
Wytwórnia Filmów Odjechanych Ochajo-City 2012.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez qlesh » 19 sty 2012, 21:15

No to nominację do Oskara masz jak w banku...
:)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez tadziol » 19 sty 2012, 21:16

YgooR napisał(a):Jak pompa zacznie działać po złożeniu, zrób drugi sezon "Regeneracja pompy wtryskowej Home-Made by Tadziol", piszę się na abonament <lol>

no to jak z tym abonamentem ?? hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tadziol » 19 sty 2012, 21:20

qlesh napisał(a):No to nominację do Oskara masz jak w banku...

ale <zygi> zajeb....cie ,nie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez say » 19 sty 2012, 21:35

tadziol <prosze>, naprawdę duży szacunek za chęć zrobienia takiej dokumentacji. Teraz widać, że diabeł nie taki straszny jak go malują.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez tadziol » 19 sty 2012, 21:41

moja satysfakcja będzie pełna,jeżeli po zabudowaniu do silnika tej pompy odpali on na "strzał".
co prawda nie jestem pewny kondycji SPV,ale bądźmy dobrej myśli <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 21:44

Na tym forum obalamy mity i to kolejny raz się stało. Nie ma kosmicznej technologii a wystarczy wiedza i ogarnięcie tematu, fakt że głowicy pompy nie zregenerujemy sami ale już takie czynności jakie przedstawił Tadziol dają efekty.

Tadziol możesz sprawdzić oporność na pinach od SPV i TCV?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 19 sty 2012, 21:53

Neonixos666 napisał(a):Na tym forum obalamy mity i to kolejny raz się stało. Nie ma kosmicznej technologii a wystarczy wiedza i ogarnięcie tematu, fakt że głowicy pompy nie zregenerujemy sami ale już takie czynności jakie przedstawił Tadziol dają efekty.

Tadziol możesz sprawdzić oporność na pinach od SPV i TCV?

sprawdzę i napiszę,ale jutro...
natomiast co głowicy,to mam mieszane uczucia....tłokorozdzielacz i głowiczka są wykonane z utwardzanej powierzchniowo stali.ja tam nie znalazłem śladów zużycia.
Poza tym nurtuje mnie zagadka niepalących rozgrzanych DITD <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 21:57

Fachowcy twierdzą że tłokorozdzielacz i głowiczka muszą być idealnie spasowane... ile w tym prawdy nie wiem... Czy twoja reanimacja pompy polegała na czyszczeniu??? wymieniałeś coś??? czekam na start :D
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez say » 19 sty 2012, 21:58

Taaa, a polanie ciepłej pompy zimną wodą pomaga...czujnik temp. paliwa daje ciała? hmmmm...tylko "głośno" myślę.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 22:03

Arni_Toruń napisał(a):
YgooR napisał(a):A na czym polega regeneracja tłokorozdzielacza?


na ponownym spasowaniu tłokorozdzielacza z głowiczką. Przy wyrobionej głowiczce wyrównuje się otwór i do niego dopasowuje sie nowy nadwymiarowy tłokorozdzielacz. Porównywałem na czucie różnicę miedzy prowadzeniem starego i nowego tłoka. Bardzo trudno coś zauważyć a jednak różnica po naprawie jest znaczna. W innej pompie były widoczne ślady wytarcia tłokorozdzielacza a jednak działała o wiele lepiej, tylko lekko kulał jeden cylinder. Nie wiem czemu denso są takie czułe na zużycie tego podzespołu.


takie coś znalazłem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 19 sty 2012, 22:05

gallu82 napisał(a):Fachowcy twierdzą że tłokorozdzielacz i głowiczka muszą być idealnie spasowane

100 % racji.
say napisał(a):Taaa, a polanie ciepłej pompy zimną wodą pomaga

ale nie wiemy na co pomaga??
trzeba parę testowych aut i dojdę do tego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6