Silnik przerywa

Postprzez Neonixos666 » 18 lut 2011, 17:29

Może mu przeszło po tych zabiegach. Oby już nie było problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Parys » 15 lis 2011, 00:10

Witam.
Problemy z pompą ciągle doskwierają mojej Mazdzie. Przyszedł czas na kupno nowej.
W moim aucie jest zamontowana RF4, czy mogę kupić RF2 czy tylko ten sam model?

Pozdrowiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2008, 11:02
Posty: 24
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.

Postprzez RogiPierogi » 31 gru 2011, 11:54

Mam taki sam problem. Od kiedy temperatura spadła poniżej 5 stopni, gdy moja mazda jest zimna to bardzo przerywa. Ponad 1,5tyś obrotów silnik tak przerywa, że samochód się nie rozpędza i już przy 60km/h muszę wrzucać 5-ty bieg. Jak przejadę 5-10 km i silnik się rozgrzeje to wszystko jest w porządku.

Wymieniłem filtr paliwa( nie był szczególnie zabrudzony), i mechanik wyczyścił mi jakieś sitko obok pompy wtryskowej. Gdy to nie pomogło stwierdził, że trzeba wymienić pompę wtryskową. Byłem na komputerze ale nie pokazało żadnych błędów, jedyne co stwierdził mechanik to że "czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym" działa tylko w 20% a powinien chociaż w 60%. Tankuje zwykłą ropę na orlenie albo statoilu, ale w tamtą zimę nie było problemu. Nie dymi na czarno, nie świecą się żadne kontrolki, odpala bez problemu nawet na minusowej temperaturze. Mam zamiar wyczyścić egr, kupić preparat do czyszczenia kolektora ssącego, ale nie wiem czy to pomoże.

Nie chcę od razu wydawać tyle pieniędzy na wymianę pompy, dlatego szukam innej przyczyny. Jakieś pomysły ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 16:22
Posty: 5
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2002r.

Postprzez RogiPierogi » 14 sty 2012, 19:19

Problem rozwiązany. Oddałem samochód do serwisu diesla, na ul.bacieczki w Białystoku. Mechanik powiedział że za sprawdzenie pompy 300zł, i że prawie na pewno będzie do wymiany zawór ponieważ ciekło spod pompy(ok 700zł). Następnego dnia odebrałem samochód, okazało się że tylko jakieś uszczelki na zaworze i na pompie i zapłaciłem 150zł a samochód już nie przerywa i bardzo dobrze jeździ :).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 16:22
Posty: 5
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 14 sty 2012, 23:02

RogiPierogi napisał(a): okazało się że tylko jakieś uszczelki na zaworze i na pompie


zapewne uszczelka przy przestawiaczu konta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 16 sty 2012, 09:57

a na TCV nie jest przypadkiem tylko oring?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 16 sty 2012, 18:42

kierownik napisał(a):a na TCV nie jest przypadkiem tylko oring?


nie chodzi mi o TCV tylko o element który opisał w ostatnim odcinku Tadziol jest to tłok zamknięty z obu stron który przestawia roki na pompie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gallu82 » 18 sty 2012, 10:26

hey! wszyscy mówią o czyszczeniu styków przekaznika B5B4 a ja mam obok niego przekaznik w zielonej obudowie opisany jako NF-02 Denso. czy ktoś wie za co on odpowiada??
Mam jeszcze jedno pytanie czy posiada ktoś schemat połączeń elektrycznych?? chciałbym posprawdzać przejścia na kablach i ewentualną rezystancję połączeń... wciąż mi szarpie... już trzecią zimę z kolei tyle że wcześniej szarpało pod koniec zimy a w tym roku już od listopada... mam wewnetrzne przeczucie że to jakaś "pierdoła" tylko jak ją qfa znalezc bez papierów...
I jeszcze jedno mi sie przypomniało... po przejechaniu kilku km. oba te przekazniki nagrzewaja sie do temp ok 50 stopni (na dotyk) czy to normalne?? czy może poczyszczeniu styków papierkiem wodnym poprzez ich nierówności wzrosła rezystancja?? <glupek2>
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2012, 19:31

a filtr paliwa wymieniony :P ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 12:34

Filtr paliwa wymieniam zawsze razem z wymianą oleju, ostatnio 3mies. temu, od tego czasy tylko verva :P
przekaźniki czyste, (chyba wszystkie w sumie wyczyściłem bo całą skrzynkę porozbierałem) zawory na pompie"opukane" młoteczkiem <glupek2> szarpanka od 1500 obr. wiec od rozpoczęcia bujania się turbo. <płacze>
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 18:40

jakieś błędy? jaki dym przy szarpaniu? na postoju też tak szarpie? pompa sucha od spodu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 19:17

Błędów nie ma, dymu nie ma, pompa sucha ( i czysta po remonciku) czy lejący wtrysk może być przyczyną szarpanki??
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 19:34

gallu82 napisał(a): czy lejący wtrysk może być przyczyną szarpanki??


a lałeś coś na wtryski? na postoju też szarpie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 20:51

lałem i xeramica i stp. na postoju też szarpie jak się doda gazu powyżej 1500obr.
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2012, 20:55

gallu82 napisał(a):lałem i xeramica i stp. na postoju też szarpie jak się doda gazu powyżej 1500obr.


dziwne że niema czarnego dymu przy tym bo ON nie spala się całkowicie przy takich wtryskach.

Jeśli środki nie pomagają to znaczy że jest źle... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gallu82 » 19 sty 2012, 21:02

Dziwne ale prawdziwe... Vmax mam 160km/h (z podkładkami na wastegate) i odpala mi z póltora obrotu. dwa lata temy miałem 175km/h bez podkładek i odpalała mi z pół obrotu
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez dawidjakub » 20 sty 2012, 21:50

Witam wszystkich:)
Wiem, że ten temat już i tak za długo jest wałkowany i wszystkim zbrzydł. Ja od paru dni borykam się z tym problemem. Zacząłem oczywiście od filtra, zapowietrzanie odrzucam, ponieważ odpala bardzo dobrze, przerywanie w zakresie 1500 – 2200 obr/min to jedyny objaw. Kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i tak:
jeden, (spec. diesel) chciał pompą kręcić tzn pchnąć ją w stronę silnika. <glupek2>
drugi, (szanowany warsztat z autoryzacją DENSO) sprawiają wrażenie łakomych na kasę i nie bardzo ich obchodzi moje zdanie i objawy, tylko kosztowna diagnostyka, a wolałbym pierw podziałać sam zanim kasę wydam.
trzeci, najbardziej konkretny (pracowal w serwisie mazdy, w czasach gdy nasze 626 były w obiegu) mówi, że diagnostyka w tym samochodzie praktycznie nie istnieje, nie licząc drogich diagnostyk na stole probierczym. Jest on zdania, że to zawory na pompie. Chciałbym sam je zdiagnozować więc stąd moja prośba: czy ktoś mógłby podsumować informacje na temat TCV i SPV:
-od czego są
-jak się do nich dobrać
-jak je zdiagnozować
dużo się o nich wspomina na forum, ale trudno o konkrety
Dziękuje z góry za pomoc. Pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 maja 2011, 22:48
Posty: 9
Skąd: Lisewo Malborskie
Auto: Mazda 626 GW
DiTD RF4F

Postprzez gallu82 » 20 sty 2012, 21:58

Hmm... o tych zaworach chyba jest juz prawie wszystko na tym forum tyle że w róznych wątkach... co już zrobiłeś oprucz wymiany filtra?? lałeś cos na czyszczenie układu paliwowego??? pompa nie cieknie??? czysciłeś przekażniki??? sprawdzałeś przewody, połączenia i wtyki?? zawory jeśli nie są uszkodzone elektrycznie i nie ciekną to raczej ciężko je bedzie zdiagnozować...
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2012, 22:08

dawidjakub napisał(a):informacje na temat TCV i SPV:
-od czego są
-jak się do nich dobrać
-jak je zdiagnozować
dużo się o nich wspomina na forum, ale trudno o konkrety
Dziękuje z góry za pomoc. Pozdrawiam:)


wszystko jest na forum, a najnowsza produkcja Tadziola o pompie wtryskowej wyjaśnia wszystko od A do Z w tej kwestii. Przeczytaj to będziesz wiedział wszystko.

Tylko w tym zakresie dochodzi do przerywania? są jakieś błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dawidjakub » 20 sty 2012, 22:15

gdy dodam gazu bardziej zdecydowanie, mniej przerywa, albo i wcale, nie wkrecam go wyzej, poniewaz jak jest zimny. Najbardziej przerywa 1900 – jechac sie nie da, zaczyna szarpac delikatnie od 1500 a powyzej 2100 jest ok, dzieki za zwrócenie uwagi na produkcje Tadziola

gallu82 – przekazniki sa ok, pompa raczej sucha, ale się jeszcze przyjrzę, a nie lałem nic jeszcze do czyszczenia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 maja 2011, 22:48
Posty: 9
Skąd: Lisewo Malborskie
Auto: Mazda 626 GW
DiTD RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy