Naprawa rolety bagażnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pinoczet » 1 lip 2011, 14:07

Witam.
Dzieki koledzy za pomocne zdjecia i opis naprawy rolety, udalo sie.
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 18:42
Posty: 13
Skąd: darłowo
Auto: Mazda 6 2.0 143KM kombi.

Postprzez mdalke » 3 sie 2011, 12:03

Opis naprawy dobry, niestety w moim przypadku plastikowa końcówka rolki rozsypała się w drobny mak. Roleta z rolką i mechanizmem sprężyny w ASO prawie 800,00 PLN. Rozbebeszoną ofiarę swoich poczynań wysłałem do kolegi który się ogłaszał rownież w tym wątku. Jestem wiecej niż zadowolony. Polecam!
Początkujący
 
Od: 8 lis 2010, 17:05
Posty: 27
Skąd: POZnan*
Auto: M6 GY 2.0i LF '05

Postprzez wolik » 18 wrz 2011, 20:31

Witam po przeczytaniu forum i waszych porad oraz dorobieniu przez znajomego nowej końcówki przedstawiam na zdjęciach efekt końcowy mojej przygody z naprawą rolety <jupi>
IMG_1.jpg

IMG_2.jpg

IMG_3.jpg

IMG_4.jpg

IMG_5.jpg

IMG_6.jpg


ps. jeżeli interesuje kogoś taka końcówka kontakt na mail
Ostatnio edytowano 12 cze 2012, 17:51 przez wolik, łącznie edytowano 5 razy
Powód: poprawilem zdjecia ;)
wolik
 

Postprzez 64Tomasz » 22 wrz 2011, 21:23

z wypiekami na twrzy prześledziłem sposób naprwy rolety. Mam potrzebne narzędzia lae nie mam czasu. Roletę naprawił mi fachowiec szybko za 120PLN (jest w allegro).
64Tomasz
 

Postprzez daimio75 » 13 sty 2012, 21:32

Roleta działa po naprawie prawie 1,5 roku bez zarzutu. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 15:32
Posty: 4 (0/1)
Skąd: Kłodzko

Postprzez Grzeggorz » 5 lut 2012, 19:49

Cześć,
a i moją roletę szlag trafił tydzień temu i zwijać przestała

Naprawę wykonałem zgodnie z zamieszczonym tu manualem, ale po nakręceniu sprężyny i próbie zamocowania plastikowego ustrojstwa na swoim miejscu rozsypało się to to w moich rękach.

Wgniotek więc nie robiłem, roleta chwilowo nie rabataje więc pytanie.
Czy ktoś z szanownego tu grona korzystał z zestawu naprawczego w podobie do tego z aukcji

http://allegro.pl/roleta-mazda-6-kombi- ... 40788.html

Dzwoniłem do AZ auto, lecz za jedyne 789 PLN byliby w stanie wymienić mi cały mechanizm.
Natomiast Pan z rzeczonego sklepu internetowego (od niezniszczalnej rolety) zarzeka się, że towar jest metalowy.
Jak sądzicie, warto?
A może ktoś zwymiaruje to dziadostwo i coś się wytoczy hurtowo za przysłowiową flaszkę gdzieś na warsztatach w szkole zawodowej

EDIT:

No dobrze Panie Bobrze.
Kupiłem reperaturkę tulei. Piękna, metalowa i błyszcząca.
Wczoraj po obiedzie zabrałem się za naprawę. Szybki demontaż starej tulei, montaż nowej, wgniotki (poszło dość sprawnie), ponowny montaż i tu <dupa> .

Podczas próby nakręcenia coś pękło i cały pręt, na który nawinięta jest sprężyna po prostu w połowie się przełamał. Ja zrobiłem 6,5 obrotu w stronę przeciwną do kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara i zonk.
W piątek, o ile uda mi się wziąć urlop do człowieka, który naprawi, bądź wymieni mi ten element.

Coś mi ostatnimi czasy przy tym aucie nie idzie <diabełek> :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez lukasrap » 5 lut 2012, 19:59

Witam, a ja mam troszke inne pytanie.. Czy ktos z Was wie, dlaczego te rolety sa takie drogie? mam na mysli uzywki na allegro np.
Kiedy podobne rolety do nowszych Mazd 2009-2010 kosztuja po 300-400 zl, do naszych starszych kosztuja 450-600 zl.. no jakas masakra... Ja juz kupilem auto bez rolety, przydalaby sie, ale z taka cena, jakos sie obchodze... jak by ktos mial na sprzedaz za 300 zl, to chetnie sie skusze :)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez guma_76 » 15 maja 2012, 13:46

Witam!
Jestem nowym posiadaczem Mazdy 6 i tez mam problem z roletą bagażnika. Po przeczytaniu Cennych wskazówek zacząłem ją naprawić ale niestety tulejka cała popękała i jest do wyrzucenia.
Jestem na etapie szukanie nowej tulejki. Ogólnie Strona super!!! <spoko>
guma_76
 

Postprzez Marek2000 » 23 maja 2012, 08:28

Witajcie miłośnicy Madzi.
I u mnie wystąpił problem z roletą. Próba naprawienia z wykorzystaniem oryginalnej tulei plastikowej skończyła się ponowną awarią... w momencie montażu.
Poradziłem sobie inaczej, zainspirowany postem kolegi, który przecinał tulejkę. Otóż, zaznaczyłem jak głęboko wchodzi w rurkę tuleja plastikowa i kilka mm od tego miejsca wywierciłem otworek wiertłem 2.5 mm. Otworek ten następnie rozwierciłem wzdłuż rurki, tak aby mógł przejść koniuszek sprężyny fabrycznie na końcu zagięty. Prostą końcówkę sprężyny wygiąłem szczypcami, prawie pod kątem prostym w górę, na zewnątrz sprężyny. Wsunąłęm sprężynę do rurki i popychając małym płaskim wkrętakiem wsuwałem nakierowując ją do wywierconego owalnego otworka.
Obawiając się, aby sprężyna nie wskoczyła do rurki podczas naprężania, w w/w otwór wkręciłem blachowkręt. Skróciłem ten blachowkręt tak, aby był krótszy niż połowa średnicy rurki (tam musi być miejsce na pręt/oś sprężyny).
Tulejki nie trzeba nawet wgniatać, ponieważ pełni teraz tylko funkcję łożyska pręta a nie blokady sprężyny.
Wykonanie trwa krócej niż czytanie tego opisu :) niestety nie zrobiłem zdjęć.
Ostatnio edytowano 23 maja 2012, 08:52 przez Marek2000, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
Marek2000
 

Postprzez Wojtek » 23 maja 2012, 08:44

Marek2000 napisał(a):niestety nie zrobiłem zdjęć.

ech... z Twojego opisu wyglada interesujaco... szkoda, ze zdjec nie ma...
...moze ktos bedzie wykonywac naprawe rolety Twoim sposobem i wtedy zrobi zdjecia... <oczy>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzeggorz » 23 maja 2012, 19:23

Sam tak chciałem zrobic przed kupnem nowej tulejki ale mój mechanizm rozsypal się w drobny mak i dupa.Poza tym-pręt można rozwiercić na wylot, na końcu sprężyny wygiąć oko i przełożyć coś na wylot, ew zanitować. Jednak zdecydowałem się(po konsultacjach z moja połowicą)ze zrobimy to w oryginale:–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez kalatos » 27 maja 2012, 22:23

Panowie i na moją roletę właśnie przyszedł czas. Niestety jak zwykle zabrałem się za naprawę od złej strony, najpierw próbowałem sam a później wszedłem na forum :) Efekt jest taki, że zastała mnie noc a roleta rozwalona jak była tak jest :) Niestety samodzielne próby zakończyły się połamaniem tego plastiku (osłony) na zewnątrz – reszta pozostaje w rurce ponieważ nie udało mi się jeszcze wykonać tych nawierceń, jutro będę kontynuował. Czy ten plastik na zewnątrz jest konieczny, czy jak uda mi się wyciągnąć tą część z rurki to mogę ją później z powrotem wbić? Czy jednak muszę szukać nowej tulejki? Powiedzcie mi jeszcze o tych obrotach na końcu, bo tego nie rozumiem. Najpierw zwijam roletę, później wykonują np kombinerkami 10 obrotów tym prętem i wkładam do plastikowej obudowy, czy jak inaczej? Przecież po wykonaniu tych obrotów i puszczeniu pręta, żeby zamocować go w osłonie wróci do pierwotnej pozycji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez kalatos » 28 maja 2012, 08:57

Zamówiłem u kolegi wolika nową, aluminiową tulejkę. Jak przyjdzie spróbuję zrobić zdjęcia i opisać sposób naprawy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez daimio75 » 28 maja 2012, 11:57

Było to dawno ale coś niecoś pamiętam i postaram się pomóc.
Tulejka jest potrzebna bo trzyma się na niej sprężyna. Kiedy sprężynę zamocujesz już trwale w tulejce i tulejkę wbijesz na koniec metalowej rurki, możesz nawinąć na rurkę materiał rolety. Metalowy pręcik będzie wystawał z rurki na kilkanaście centymetrów i będzie się dawał nakręcić i będzie też sprężynował wzdłuż długiej osi. Teraz trzeba włożyć całość do kasety a na wystający pręt nałożyć plastikową końcówkę kasety i tym plastikiem nakręcasz sprężynę, potem nakładasz plastik na kasetę i dokręcasz śrubeczki. Powodzenia
P.S roleta nadal działa, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 15:32
Posty: 4 (0/1)
Skąd: Kłodzko

Postprzez kalosh » 29 maja 2012, 11:43

Another soul saved :D
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 18:16
Posty: 11 (2/0)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 154KM

Postprzez Wojtek » 29 maja 2012, 11:46

kalosh napisał(a):Another soul saved :D

<spoko>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hoob » 4 cze 2012, 15:38

Dzięki wszystkim którzy wpisali się w temacie i ja naprawiłem swoją roletę. Wykorzystałem sposób zaprezentowany przez Marek2000.
1.Wiertło 3 i najpierw rozwiercenie miejsc blokady końcówki plastikowej.
2. Potem jeszcze jeden otwór w miejscu gdzie wymierzyłem powinien normalnie znajdować się koniec sprężyny w plastikowej końcówce.
3. podgięcie delikatne końcówki sprężyny i zachaczenie jej w trzecim otworze
4. wciśnięcie plastiku na swoje miejsce (wszedł z oporem na swoje miejsce) – ponieważ plastik w tej metodzie nie stanowi już oporu dla sprężyny to darowałem sobie zapunktowanie rurki rolety na plastikowej końcówce
5. zaklejenie materiału rolety z wykorzystaniem oryginalnej taśmy (dzięki temu końcówka sprężyny jest zaklejona materiałem od zewnątrz i dociśnięta plastikiem od wewnątrz, a dodatkowo dość pewnie zaczepiona w trzecim otworze – na oko raczej nie powinno samo się rozłączyć)
6. na koniec nakręcenie sprężyny przeciwnie do ruchu wskazówek zegara – niektórzy podali 10 obr inni 12 więc u mnie 11obr :P
7. na koniec wszystko zmontować do kupy i gotowe

Łącznie gdyby nie czas poświęcony na przyglądanie się jak to wszystko działa zajełoby to pewnie z 15 min.
Jak na razie roleta działa <spoko>
Dzięki
hoob
 

Postprzez kalatos » 8 cze 2012, 09:00

Nie miałem czasu wcześniej napisać. Tulejka od kolegi wolika idealnie pasuje, jest z aluminium także roleta teraz pewno przeżyje samochód :) Działa lepiej niż przed awarią :) Mimo tego, że musiałem obciąć 2 ostatnie cm sprężyny nie ma żadnego problemu z działaniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez mlecok » 12 cze 2012, 08:29

I ja również jestem po akcji "zrób to sam i zaoszczędź 600zł". Naprawa jest na prawdę banalnie prosta i trwa max 30min. Póki co mija tydzień od naprawy i roleta śmiga jak nowa. Dzięki autorom poradnika naprawy :) jesteście Wielcy :) pzodrawiam <rotfl>
Początkujący
 
Od: 17 maja 2012, 09:01
Posty: 27
Auto: M6 2.0 CiTD 136km, 04

Postprzez romeusz » 9 lip 2012, 20:36

witam kolegów,
operacja "roleta-zrób to sam" zakończona z powodzeniem dzięki opisom i zdjęciom zamieszczonym przez kolegów. Pojawił się jednak mały problem z ponownym zakuwaniem rurki i plastiku. Tak jak zazwyczaj szkodzi ostatni kieliszek tak tu zaszkodziło ostatnie uderzenie i plastik pękł tuż za końcówka rurki. Dokleiłem go używając Cyjanopanu, następnie dokleiłem na nim materiał rolety i wszystko trzyma się kupy. :) I działa <spoko>
Pozdrawiam kolegów
romeusz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6