Mazda 6 – GH – Roznice w silnikach 2.0 i 2.5 Pb

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez bartosz51 » 4 lip 2011, 08:55

armandoo napisał(a):Wszyscy piszecie , że macie 2.0 b a nikt nie pisze , że ma 2.5 b w związku z czym silnik jest mało popularny.


Problem w tym, że to jest trochę zamknięte koło. Tzn. Mazda zrobiła niewiele, żeby było inaczej. Na ten przykład ja dość poważnie rozważałem zakup tej wersji. Jednak zobaczyć ją było można (stan na kwiecień 2010) ewentualnie na zdjęciach w katalogu, NIGDZIE nie można było się nią przejechać i ogólnie wielka tajemnica. Odpuściłem sobie.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Tomek6 » 4 lip 2011, 13:18

armandoo napisał(a):Obawiam się dostępności części do niego skoro jest tak mało spotykany.


Wątpię żeby był jakikolwiek problem z częściami. To nie wersja US, żeby się martwić co pasuje a co nie, także tym kryterium szczerze bym się nie przejmował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Wojtek » 5 lip 2011, 11:49

przenosze do Moto...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzyby » 5 lip 2011, 23:02

michal6272 napisał(a):Jak ktoś nie jeździ dużo po autostradach to tylko benzyna.

Boże ... jakie złote myśli ...
A jak ktoś jeździ dużo po mieście to tylko diesel? <lol> <lol> <lol> <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Arton » 12 sty 2012, 23:26

2 L disi ma bezposredni wtrysk benzyny, gdybys kiedys chcial przerobic na lpg moze byc problem. do zalet niskie spalanie i opcja z automatem.
2.5 L wielopunktowy wtrysk PB nie ma tego co wyżej :)
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez Grzyby » 13 sty 2012, 02:08

Arton napisał(a):bezposredni wtrysk benzyny, gdybys kiedys chcial przerobic na lpg moze byc problem

Kiedyś to mógł być problem. Teraz to już nic strasznego.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nynuch76 » 13 sty 2012, 03:01

Arton napisał(a):2 L disi ma bezposredni wtrysk benzyny
To prawda ale dopiero po liftingu a pytanie było o auta z rocznika 2008. <czytaj>
Co do sedna tzn. różnicy pomiędzy silnikami 2,0 a 2,5 litra to konstrukcja jest podobna żeby nie powiedzieć identyczna silnika zamontowanego pod maską nie jesteś w stanie odróżnić ;) Obie jednostki mają zmienne fazy rozrządu napęd realizowany jest za pomocą łańcucha .Zasadnicza różnica ukryta jest w misce olejowej to tam właśnie znajduje się mechanizm wałków wyrównoważających który występuje tylko w silniku 2,5 . <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez grabu122 » 13 sty 2012, 22:17

Grzyby napisał(a):
Arton napisał(a):bezposredni wtrysk benzyny, gdybys kiedys chcial przerobic na lpg moze byc problem

Kiedyś to mógł być problem. Teraz to już nic strasznego.

Tylko, czy to ma w ogóle ekonomiczny sens?
Optymistycznie benzyny spali powiedzmy 9l/100km
Na gazie spali też ok. 9l taniego LPG, ale do tego 4 litry benzyny :P
Doliczając koszt instalacji i dodatkowego serwisu jazda na gazie jest zupełnie nieopłacalna, albo nawet droższa <czarodziej>
\
Swoje "złote myśli" opieram na teście dziennikarzy "Auto-Śwat", którzy na dystansie 800km w różnych warunkach liczyli spalanie Seata Altea TSI z LPG.
Konkluzja jest taka: silnik z bezpośrednim wtryskiem i instalacją gazową, który jednocześnie spala gaz i benzynę= ekonomiczna POMYŁKA!!!
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez amig1980 » 13 sty 2012, 22:31

Witam, posiadam mazdę z tym silnikiem. Co do różnic silnikach między 2.0 a 2.5 nie mam pojęcia jakie są. Jeżeli chodzi o spalanie to w mieście na krótkich dystansach wynosi ok 12,3-12,8L/100km przy raczej dynamicznej jeździe co przy silniku 2.5L nie jest tragedią. Samo przyśpieszenie nie jest może powalające jak na silnik 2.5L ale silnik nie jest wyżyłowany bo w dzisiejszych czasach 170KM z 2.5L do najlepszych nie należy. Ogólnie silnik jest dynamiczny i wyprzedzanie nie sprawia większych problemów. Na trasie spalanie spada dużo jeżeli nie przekracza się 130km/h powyżej 160km/h potrafi już swoje spalić ;) . Aktualnie planuję przerobić mazdę na LPG. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 22:33
Posty: 39 (0/1)
Skąd: Lancashire - UK
Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
VSI Prins

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto