
Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady
Akumulator już jest, kupiłam za 290 zł
Faktycznie pasuje idealnie, bez żadnego dopychania czy przyginania przewodów
a zmieniając temat jakiej marki świece kupiłeś 

- Od: 10 sie 2011, 20:07
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 04', Y6 1,6 109kM
Witam !
Przeszukałem trochę Internet w poszukiwaniu odpowiednich świec żarowych do mojego modelu Mazdy. W konsekwencji wybór padł na oryginalne świece fordowskie po 45 zł za sztukę oferowane na stronie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-z ... -FORD/2226

Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że w oryginalnych opakowaniach znajdują się świece żarowe dobrej niemieckiej firmy BERU typ 0100276004. Jestem z nich bardzo zadowolony, a zwłaszcza z ceny bo w innych sklepach internetowych te świece kosztują około 70 zł za sztukę. Podczas wymiany okazało się, że wykręcone, stare świece to także BERU typ 0100276004.
Trzeba też poszukać dobrego mechanika, który fachowo wymieni świece, a nie paprocha który je pourywa i narobi problemów (wykręcenie takiej urwanej świecy to koszt około 250 zł za sztukę). Sam dostęp do świec nie jest najlepszy, ale możliwy bez demontażu połowy silnika. Przed wkręceniem nowych świec, każdą z nich (tak zrobił mój mechanik) trzeba nasmarować na gwincie i trochę poniżej (ale nie żarniki) sporą ilością smaru miedzianego. Zapobiega to zapiekaniu się świec i tworzeniu nagaru oraz ułatwia ich ponowne wykręcenie.
Gdybyś jednak chciała coś innego, to poniżej zamieszczam małe zestawienie świec żarowych pasujących do M3 1.6 Diesiel (109 KM):
MAZDA – Y401 18 601 – w rzeczywistości są to świece firmy NGK typ YE04 1101
FORD – 1525910 – w rzeczywistości są to świece firmy BERU typ 0100276004
BOSCH – 0250204001
FEBI BILSTEIN – F26221
VALEO – 345013
BLUE PRINT – ADM51810
JAPANPARTS – CE303
HERTH+BUSS JAKOPARTS – J5713010
BREMI – 26045
DENSO – DG113
CHAMPION – CH 200/002
LUCAS – LP080
Poza tym w necie jest jeszcze cała masa innych firm, ale wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam !
Przeszukałem trochę Internet w poszukiwaniu odpowiednich świec żarowych do mojego modelu Mazdy. W konsekwencji wybór padł na oryginalne świece fordowskie po 45 zł za sztukę oferowane na stronie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-z ... -FORD/2226

Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że w oryginalnych opakowaniach znajdują się świece żarowe dobrej niemieckiej firmy BERU typ 0100276004. Jestem z nich bardzo zadowolony, a zwłaszcza z ceny bo w innych sklepach internetowych te świece kosztują około 70 zł za sztukę. Podczas wymiany okazało się, że wykręcone, stare świece to także BERU typ 0100276004.
Trzeba też poszukać dobrego mechanika, który fachowo wymieni świece, a nie paprocha który je pourywa i narobi problemów (wykręcenie takiej urwanej świecy to koszt około 250 zł za sztukę). Sam dostęp do świec nie jest najlepszy, ale możliwy bez demontażu połowy silnika. Przed wkręceniem nowych świec, każdą z nich (tak zrobił mój mechanik) trzeba nasmarować na gwincie i trochę poniżej (ale nie żarniki) sporą ilością smaru miedzianego. Zapobiega to zapiekaniu się świec i tworzeniu nagaru oraz ułatwia ich ponowne wykręcenie.
Gdybyś jednak chciała coś innego, to poniżej zamieszczam małe zestawienie świec żarowych pasujących do M3 1.6 Diesiel (109 KM):
MAZDA – Y401 18 601 – w rzeczywistości są to świece firmy NGK typ YE04 1101
FORD – 1525910 – w rzeczywistości są to świece firmy BERU typ 0100276004
BOSCH – 0250204001
FEBI BILSTEIN – F26221
VALEO – 345013
BLUE PRINT – ADM51810
JAPANPARTS – CE303
HERTH+BUSS JAKOPARTS – J5713010
BREMI – 26045
DENSO – DG113
CHAMPION – CH 200/002
LUCAS – LP080
Poza tym w necie jest jeszcze cała masa innych firm, ale wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam !
Ostatnio edytowano 29 gru 2011, 17:05 przez POLI-FB, łącznie edytowano 2 razy
Byłem już zmuszony też wymienić akumulator, przy zapalaniu dyskoteka kontrolek plus mrugnięcie świateł. Niby pod koniec poprzedniej zimy się zaczęły objawy ale zrobiło się ciepło i problemu nie było aż do obecnego ochłodzenia. Zaproponowano mi EXIDE EB604 60Ah 390A(EN) 12V. Działa wyśmienicie i pasuje gabarytowo, od razu lepiej pali autko.
Kto ma japońca ten jeździ do końca :–)
Chcesz być gwiazdą jeździj mazdą :-D ;–)
Chcesz być gwiazdą jeździj mazdą :-D ;–)
- Od: 2 mar 2010, 01:34
- Posty: 17
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 2.0L 6MT MZR TOP Black
Witam.Zamirzam zmienić moją bj-kę na 3-kę i wszedłem poczytać co mnie czeka w przyszlości :–). natknąlem się na ten temat więc spróbuję się troszkę udzielić.Nikt nie zastanawia się dlaczego w mazdach oryginalne akumulatory mają 20 cm wysokości?Myślicie że to takie widzimisię japońskich konstruktorów?Oni są za bardzo oszczędni żeby marnować tyle materiału.Otóż proszę sobie wyobrazić ,że to jest skutek wieloletnich badań nad akumulatorami.Akumulatory te mają specjalnie opracowaną konstrukcję która pozwala powiększyć komorę sedymentacyjną(opadową) aby masa czynna spływająca w czasie eksploatacji z plyt akumulatora miała więcej miejsca zanim zacznie robić wewnętrzne zwarcie które przyspiesza samorozładowywanie się akumulatora(normalny proces zużywania się akumulatora).Japończycy obliczyli że podnosząc wysokość tej komory o 2.5cm przedłużą żywot akumulatora średnio o 3 lata.Przy ladowaniu na jakie ustawione są japońskie regulatory napięcia(14.3 do 14.6 volta) akumulator "europejski" tzn.taki o wysokości 17.5 cm wytrzymują max4-5 lat gdzie oryginalny "japończyk" wytrzyma 7-8 lat(często 10-11).Więc nie mówcie że nie ma znaczenia jaki akumulator włożymy do naszego autka.Pozdrawiam 
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Art310 napisał(a):.Japończycy obliczyli że podnosząc wysokość tej komory o 2.5cm przedłużą żywot akumulatora średnio o 3 lata.P
Cholera Bosch , Warta , Centra i inni na to nie wpadli –?
Mój Japoński wytrzymał 6 teraz mam Centra Futura -ten za niski ale daje radę

Moj fabryczny Panasonic padl rok temu, teraz mam akumulator firmy Topla i jestem jak narazie bardzo zadowolny 
Art310 napisał(a):Przy ladowaniu na jakie ustawione są japońskie regulatory napięcia(14.3 do 14.6 volta)
Założyłem sobie miernik napięcia w samochodzie, maksymalne napięcie jakie mi wyświetla to jest 13,8V. Miernik jest dobry – był sprawdzany. Elektryk twierdzi, że wszystko jest ok i faktycznie wszystko chodzi jak trzeba.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Maxymalne naladowanie aku,ulatora nie moze przekroc 13 wiec powinno byc ok 
Ja mam nadal oryginalny akumulator, też 7 lat minęło we wrześniu. Jakiś czas temu sprawdzałem jego stan, w spoczynku ~12,2V, na zapłonie ~11,3V, na ładowaniu ~14,3V
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Posiadam MAzdę 3 2.0 benzynka, pada akku,rocznik 2003, Panasonic. Jego Wymiary to dł.200, szer 170, wys 190. Z tego co doczytałem ma 50Ah. Jaki akku włozyc na zamiane, nadmieniam iż max 200-2100mm długości. Z tego co sie zorientowałem wejdzie akku max 54Ah, pozdro
przez Art310 » wczoraj, 19:58
Wejdzie tam oryginalna "japońska" 60 ah.Firma do wyboru w zależności od sily Twojego portfela .Pozdrawiam
Art310
Posty: 33
Od: 23 maja 2009, 13:40
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Panasonic ma 227 mm wysokości, o jakiej oryginalnej japonce poszesz?
Wejdzie tam oryginalna "japońska" 60 ah.Firma do wyboru w zależności od sily Twojego portfela .Pozdrawiam
Art310
Posty: 33
Od: 23 maja 2009, 13:40
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Panasonic ma 227 mm wysokości, o jakiej oryginalnej japonce poszesz?

Nie należy kupować akumulatora o większej pojemności niż fabryczny bo będzie wiecznie niedoładowany co zakończy się jego szybką śmiercią....
Od kilku lat bardzo popularne zrobiły się akumulatory firmy Topla – podobne lepsze niż Bosh i zdecydowanie lepsze niż Centra. Ja skusiłem się na Tople jakoś ponad rok temu , jestem bardzo zadowolony moje auto dużo czasu stoi w garażu i często jeździ na krótkich dystansach, a z aku nie ma problemów
Od kilku lat bardzo popularne zrobiły się akumulatory firmy Topla – podobne lepsze niż Bosh i zdecydowanie lepsze niż Centra. Ja skusiłem się na Tople jakoś ponad rok temu , jestem bardzo zadowolony moje auto dużo czasu stoi w garażu i często jeździ na krótkich dystansach, a z aku nie ma problemów
Dzwoniłem do serwisu, u mnie po nr. nadwozia oryginalny Panasonic ma 50Ah i taki proponują za 432 zeta. Gość mówił aby nie pakować do niego wiecej niż 54 Ah, on ma w swojej 3- ce Sznajder 55Ah,pozdrawiam
zor-ro1970 napisał(a):Dzwoniłem do serwisu, u mnie po nr. nadwozia oryginalny Panasonic ma 50Ah
czytałeś poprzednią stronę ? Mazda podaje pojemność akumulatora w "normie" 5 godzinnej, w EU wszystkie mają oznaczenia w normie 20HR
Dla silnika Z6 i LF wg instrukcji powinien być 12V-52AH/5HR, co daje jakieś 65AH/20HR
Czytałem ale 60Ah ma ok 240mm długości i nie wejdzie mi w obudowę!!!! miejsca mam 210mm max 220
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości