Problem z odpaleniem. | Rozwiązanie: Przestawiony rozrząd.

Postprzez riddick2006 » 9 sty 2012, 21:49

Witam!!!

Otóż w mojej furce postanowiłem wymienić uszczelniacze zaworowe, pierścienie oraz za jednym zamachem rozrząd bo już się należało.
Problemy zaczęły się po złożeniu silnika kiedy to nie chciał zapalić. myślałem z początku, że to wina akumulatora więc użyłem wspomagania rozruchu i odpalił normalnie. Silnik chodził normalnie i bez zarzutu przez jakieś pół godzinki po czym przejechałem się trochę i zgasiłem próbując odpalić ponownie ale już nie chciał przygasały kontrolki jakby była słaba bateria(aku jest dobry bo sprawdzałem w innym aucie) i tak się dzieje za każdym razem obojętnie ile bym nie jeździł. To jest pierwszy problem a inne objawy to nie działa obrotomierz i nie wiem co to jest ale przy włączaniu zapłonu pamiętam, że słyszałem jak coś zawsze bzyczało ok. 1 sek a teraz już tego nie ma (kiedyś już tak miałem z tym bzyczeniem, ale w ogóle nie chciał mi odpalić okazało się,że miałem spalony bezpiecznik ENGINE pod kokpitem wymieniłem go i wszystko grało). AHA i robiłem test KOEO i nic nie wykazał był tylko 1 długi sygnał na początku i nic więcej a czekałem chyba z 4 min.

Proszę o pomoc już mi siły opadły siedzę przy niej już 3 tydzień czytam cały internet drugi raz i nie mogę dojść o co kaman. HELP!!!
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 10 sty 2012, 09:27

rozrząd napewno dobrze ustawiony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez riddick2006 » 10 sty 2012, 09:51

Tak na pewno ustawiał mi kolega mechanik(dobry), ona zapali jak podłączam starter ale po zgaszeniu nie odpala jakby akumulator był słaby lub nie było masy ale patrzyłem na kabelki po 10 razy i niby wszystko gra
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 10 sty 2012, 09:54

uzupełnij profil

jaki to silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez riddick2006 » 10 sty 2012, 09:59

aha sorki to jest 1.6, 16V, 107KM, rocznik 1996 nr VIN JMZEC13C200213137
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 10 sty 2012, 10:16

teraz ok :)

aku ile ma amperogodzin? alternator sprawny?


edit:
na zegarach świeci ci się akumulator? jezeli nie to aku jet ok i ładowanie(alternator) tak samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez riddick2006 » 10 sty 2012, 10:22

55 AH jak książka pisze a po odpaleniu silnika od razu gaśnie więc jakby było ładowanie ale nie sprawdzałem bo mi się miernik popsuł
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 10 sty 2012, 10:32

posprawdzane świece, przewody i cewka zapłonowa?
czy powietrza lewego nie łapie czasem?

riddick2006 napisał(a):AHA i robiłem test KOEO i nic nie wykazał był tylko 1 długi sygnał na początku


10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego kolego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez riddick2006 » 10 sty 2012, 10:43

ten długi sygnał jest równocześnie z przekręceniem kluczyka na zapłon i zawsze tak jest na początku i na końcu testu bo jak była sprawna to też tak było, że był jeden długi na początku, parę sekund przerwy, podawał kody błędów i jeden długi po przerwie na koniec a może wiesz ile kabli masowych ma być przykręconych do silnika i w jakich miejscach bo wydaje mi się, że wszystkie przykręciłem ale głowy nie dam
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 10 sty 2012, 10:53

riddick2006 napisał(a): równocześnie z przekręceniem kluczyka na zapłon

:(



głupie pytanie – paliwo masz zalane ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez riddick2006 » 10 sty 2012, 11:06

hehe tak jest zalane na 100 procent i wszystko sprawdzone i przeczyszczone



dobra ja idę troszkę pogrzebać póki co. wieczorem zdam relację czy mi się coś udało wymyślić. tym czasem dzięki za dotychczasową pomoc
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 10 sty 2012, 19:14

nie ma iskry


Ja zacząłbym od sprawdzenia świec, kabli WN, aparat zapłonowy kopułka palec w kopułce

a rozrusznik słychać że kręci?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez ambro8888 » 10 sty 2012, 22:27

patrzyłes moze na innym akumulatorze? twój akumulator w innym aucie morze krecic normalnie a w tym byc juz zbyt słaby. Znajomy miał podobnie tez nie mógł odpalic a rozrusznik krecił normalnie mechanik powiedział ze trzeba powymieniac swiece kable itp okazało sie ze po wymianie akumulatora wszystko jest ok, proponuje podjechac do elektryka samochodowego skoro przygasaja kontrolki i podobne rzeczy sie dzieja za sprawdzenie wiele nie zapłacisz :)
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 14:39
Posty: 42
Skąd: mazowieckie
Auto: mazda demio 1.5 pb

Postprzez adis555 » 10 sty 2012, 23:52

Podpinając się do tematu o co chodzi z tym bzyczkiem po zapaleniu kontrolek?? Mi tam nic nie bzyczy a zwłaszcza rano chwilę muszę pokręcić zanim załapie. Co to jest to bzyczenie dokładnie??
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez maris801801 » 11 sty 2012, 09:37

Sprawdzałeś pompę paliwa? Czy zasysa paliwo i czy brzęczy po zmostkowaniu kabli w diagnosticu?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez riddick2006 » 11 sty 2012, 13:56

D4NI3L napisał(a):nie ma iskry


Ja zacząłbym od sprawdzenia świec, kabli WN, aparat zapłonowy kopułka palec w kopułce

a rozrusznik słychać że kręci?


iskra jest, że konia by zabiło hehe kopułka przeczyszczona palec jak nowy i rozrusznik kręci tylko coś mu ciężko jak podłącze 2 aku na kable to odpali ale też nie ma szału przy kręceniu.


adis555 napisał(a):Podpinając się do tematu o co chodzi z tym bzyczkiem po zapaleniu kontrolek?? Mi tam nic nie bzyczy a zwłaszcza rano chwilę muszę pokręcić zanim załapie. Co to jest to bzyczenie dokładnie??

po przekręceniu kluczyka na zapłon uruchamiają się różne rzeczy słychać jak przekaźniki sie załączają i pare innych rzeczy do tego jest też bzyczenie takie ok 1 sekundy, które prawie zagłuszało inne rzeczy. Może to być od instalacji gazowej? bo też mi nie chce sie załączyć i ponadto nie działa mi obrotomierz i przy kręceniu wskazówka od temperatury zaczyna skakać do góry w rytm kręcenia rozrusznikiem jakby przechodził prąd przez czujnik ale silnik jest zmasowany na 100% więc to dziwne troche.


maris801801 napisał(a):Sprawdzałeś pompę paliwa? Czy zasysa paliwo i czy brzęczy po zmostkowaniu kabli w diagnosticu?

a które kable trzeba zmostkować w złączu? schemat mam


Ponadto wczoraj ją odpaliłem chodziła dosyć długo bo jeszcze robiłem jady próbne. Silnik na wolnych obrotach pracował równo nie odczuwałem spadków mocy(chyba,że już zapomniałem jakiego ma kopa bo jeździłem przez ten czas fiatem punto hehe), ale jak włączyłem wszystkie światła, radio,ogrzewanie tylnej szyby i ogrzewanie to silnik z ledwością pracował tak, że prawie zgasł, a z tłumika leciał lekko niebieski dym.


Nie wiem co się stało, ale teraz pali za każdym razem heh. Później zamieniłem kostki zieloną z białą chyba od silniczków krokowych po lewej stronie silnika nad alternatorem i nie puszcza nawet dymka z tłumika na wolnych obrotach, ale jak dodaje gazu to puszcza lekko na niebiesko. Zostaje teraz sprawa nie działającego obrotomierza i instalacji gazowej. Kolega mówi, że obrotomierz czyta dane z alternatora i tak jest ponoć w większości aut więc zabieram się do szukania po kabelkach. Jeśli ktoś ma jakieś przydatne wiadomości na ten temat proszę o kontakt.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 11 sty 2012, 23:26

:)
madzia uczy cierpliwości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez riddick2006 » 12 sty 2012, 15:04

Muszę umieścić sprostowanie

Otóż ten mój kolega mechanik już nie jest moim kolegą hehe

Postanowiłem sprawdzić jeszcze raz rozrząd i okazało się, że był przestawiony o jeden ząbek teraz autko pali za każdym razem bez problemu i to na słabszym akumulatorze (45Ah).

Dziękuję serdecznie za poświęceny czas.
Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 21:25
Posty: 10
Skąd: Trzebnice
Auto: Mazda MX-3
1.6, 16V, 107KM

Postprzez D4NI3L » 12 sty 2012, 15:53

D4NI3L napisał(a):rozrząd napewno dobrze ustawiony?


jednak pierwsza moja sugestja była trafna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez tekkenfan » 13 sty 2012, 02:00

D4NI3L napisał(a):na zegarach świeci ci się akumulator? jezeli nie to aku jet ok i ładowanie(alternator) tak samo

To że nie świeci się kontrolka to znaczy aby tyle że alternator jest napędzany i podaje jakieś tam napięcie (oczywiście mówimy o uruchomionym silniku). Alternator może ładować większym/mniejszym napięciem i kontrolka w tym momencie nie musi się zapalić.
riddick2006 napisał(a):to na słabszym akumulatorze (45Ah).

Liczba amperogodzin nie oznacza, że akumulator jest mocniejszy/słabszy a jedynie jego pojemność (ile rozruchów wytrzyma oraz jak długo możesz używać sprzętu el. przy wyłączonym silniku), a o właściwościach rozruchowych mówi nam prąd rozruchowy.

To tak dla wyjaśnienia ;)

D4NI3L napisał(a):jednak pierwsza moja sugestja była trafna :)

fachura :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323