Problem z ogrzewaniem tylnej szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez klubowicz » 11 sty 2012, 00:06

Witam
Jeśli zacząłem nowy wątek, który już buł to sory ale szukałem takiego tematu na forum i nic nie znalazłem, a mianowicie chodzi o to, że ogrzewanie mojej szyby tylnej działa cały czas mimo iż jest wyłączone. Włącznik na konsoli środkowej jak go włącze to podświetlenie jego się włączy, a jak go wyłącze to się wyłączy, ale ogrzewanie nie reaguje na niego wcale. Po włączeniu zapłonu ogrzewanie od razu działa. Zlokalizowałem przekaźnik i rzeczywiście zaraz po włączeniu zapłonu załącza się takim słyszalnym " puknięciem " więc pewnie jest OK, ale pojechałem i kupiłem nowy, no i nic dalej to samo.
Czy to może jakieś zwarcie gdzieś w instalacji, czy może jest jeszcze jakiś sterownik przed przekaźnikiem i to w nim może tkwić problem. A może w zlokalizowaniu usterki pomogło by podpięcie do komputera. Sam już nie wiem co to może być i spędza mi to sen z powiek. Jeśli ktoś mógłby pomóc to bardzo proszę o podpowiedź.
Moja madzia to 626 gf 2,0 116 km.
klubowicz
 

Postprzez VeryCoolMan » 11 sty 2012, 00:21

Na Twoim miejscu spróbował bym odłączyć całkowicie włącznik na konsoli po prostu odpiąć mu kostkę i zobaczyć wtedy czy ogrzewanie szyby dalej działa jeśli nie, zakupił bym używany włącznik i spróbował go podmienić myślę że koszty nie powinny być duże, lub ewentualnie rozebrać stary i zobaczyć co mu dolega.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez klubowicz » 11 sty 2012, 21:10

Dzięki za podpowiedź. A jak się do tego zabrać, od czego zacząć. Trzeba chyba wypiąć cały ten panel z klimatyzacją?
klubowicz
 

Postprzez VeryCoolMan » 11 sty 2012, 23:36

Jaki masz panel analogowy z pokrętłami czy cyfrowy z wyświetlaczem?
A dostęp masz gdy zdemontujesz ramkę plastikową konsoli środkowej jest na zatrzaskach i jedna śrubka pod popielniczka dla ułatwienia wyciągasz schowek po stronie pasażera ściskając go na dole po stronie "zawias" i możesz od środka "namacać" zatrzaski i delikatnie naciskać i wypychać ramkę 'nic na siłę i bez pośpiechu" :) odpinasz też kostkę z kablami od zapalniczki. I teraz zależnie od tego jak to wygląda u Ciebie robisz tak aby mieć miejsce od góry panelu czyli nad panelem np. masz przykręcony zegarek demontujesz "dotyczy panelu analogowego" i masz już dostęp do włącznika ogrzewania odpinasz kostkę i wypychasz go z panelu do przodu delikatnie podważając zatrzaski po bokach spróbujesz to będziesz wiedział o co chodzi :)
Jeśli masz panel cyfrowy to prawdopodobnie odkręcasz i wyciągasz go w całości i praca o wiele milsza bo nie blokują go żadne linki od pokręteł i możesz zabrać do domu i spokojnie w cieple wybadać sprawę :)
Ostatnio edytowano 12 sty 2012, 02:39 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Mako » 12 sty 2012, 00:46

Very Cool Man, kombinujesz jak kon pod gore, zadnej ramki nie trzeba sciagac niezaleznie czy klima jest manualna czy automatyczna na bokach paneli masz zaslepki, waskim srubokretem podwazasz je. Pod nimi znajduja sie otwory w ktore wprowadzasz sztywne druciki. Jezeli masz klime automatyczna to mozna powoli wyciagac i odlaczasz z tylu wtyki. Jezeli jednak manualna to niestety ale trzeba odlaczyc wszystkie linki wyprowadzone od pokretel (od temperatury, nawiewow oraz obiegu). Linki odlaczasz poprzez wyciagniecie schowka jak napisal kolego powyzej i znalezieniu odpowiednich polaczen. Panel wyciagasz i odlaczasz wszystkie polaczenia elektryczne.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez VeryCoolMan » 12 sty 2012, 01:54

Szanowny Mako być może jest tak jak piszesz z tymi zaślepkami w panelu, ja go w ogóle nie wyciągałem.
Dobierałem się do jego podświetlenia gdyż miałem spalone lecz było to kawał czasu temu :) co do reszty to powiem tak, jeśli się da wyciągnąć to "Twoim sposobem" to super ale w przypadku panelu cyfrowego ponieważ robota pójdzie raz dwa ale, jeśli to analog na linki i trzeba by je odpinać itd myślę że lepiej zrobić tak jak napisałem i mamy dostęp od góry do włącznika i przy okazji można żarówki wymienić :) są pod włącznikami no chyba że panel da się na tyle wysunąć "bez ściągania ramki itd" aby był dostęp do owego włącznika o który tu się rozchodzi "w co wątpię przez trzymające go linki" :)

PS. Co do mojego sposobu jeśli nad panelem"analogowym" mamy radio to ramki nie demontujemy wyciągamy radio z koszykiem i dostęp już mamy zostaje jeszcze sprawa czy aby tyle miejsca nam wystarczy do manewrowania jeśli nie to zostaje jeszcze zegarek do zdemontowania a z tego co pamiętam po ściągnięciu ramki konsoli był przykręcony na 4 śruby na pewno coś odkręcałem chyba że zegarek też wyjdzie sposobem opisanym przez Mako wtedy to już w ogóle miód <lol>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Mako » 12 sty 2012, 02:52

Dzieki temu ze sie odepnie linki nie trzeba demolowac calej konsoli srodkowej. Wiadomo ze tak jest lepszy dostep ale wiadomo tez ze nasze auta nie sa juz takie nowe a konsekwencja kiepskiego zlozenia moze byc tylko nie potrzebne skrzypienie i inne denerwujace pozniej dzwieki podczas jazdy wiec wole troche pokombinowac niz miec grzechotke z samochodu, ale co kto lubi ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez klubowicz » 13 sty 2012, 23:26

Podpowiedź VeryCoolMana wydaje się bardziej sensowna gdyż ten włącznik znajduje się zaraz pod radiem ( mam wersję manualną ). Przez tych kilka dni trochę pojeździłem i popytałem aż trafiłem na jednego gościa który powiedział, że ( tylko nie pamięta w którym modelu ) jest sterownik ogrzewania tylnej szyby albo przy włączniku albo co gorsza jest jeszcze w desce rozdzielczej, gdzieś między zegarami. A w instrukcji obsługi pojazdu wyczytałem, że ogrzewanie tylnej szyby jak się go włącza to działa przez 15 min. A potem przechodzi na pracę cykliczną – Włącza się na 2 min. i 3 min. wyłączone. Ale kicha z tym ogrzewaniem zawsze jakieś problemy wtedy kiedy jest najbardziej potrzebne.
A tak po za tym to mam jeszcze jedną zagadkę do rozwiązania nie wiem dlaczego ale odkąd zrobiło się zimno to rano po odpaleniu, ale to dopiero po kilku sekundach puszcza sobie niebieską chmurkę – zaznaczę jeszcze, że nie zawsze a zależy to od temperatury. Nie wiem czy to może mieć znaczenie ale na Jesień zmieniałem olej ( trochę poczytałem na forum o tych olejach ). Padło na VALVOLINE MAXLIFE 10W40.
Wcześniej zalałem ją MOBILEM 10W40 i nie było tak źle, a na maxie to i nawet więcej go pije, a na mobilu było OK. Podobno takie dymienie to może być od katalizatora jak się podgrzeje. To jaki ten olej było by najlepiej lać ? A co sądzicie o tym płukaniu silnika bo opinie są podzielone. Ale wracając do tematu ogrzewania tylnej szyby to bardzo wszystkim dziękuje za podpowiedzi. Na pewno się przydadzą.
klubowicz
 

Postprzez Mako » 14 sty 2012, 00:44

klubowicz napisał(a):Podpowiedź VeryCoolMana wydaje się bardziej sensowna gdyż ten włącznik znajduje się zaraz pod radiem ( mam wersję manualną )

Nie mowilem nigdzie ze sposob VCM jest pozbawiona sensu tylko z wlasnego doswiadczenia wiem ze w ten sposob jest ciezej wyjac ten przelacznik gdyz trzeba wsadzic praktycznie dwie dlonie w ten maly otwor (rozlaczenie elektryki-zatrzask, wyjecie przycisku- dwa zatrzaski), nie wiem moze ja mam za duze dlonie do tej pracy dlatego wole wyciagnac calosc, latwy dostep i mozna od razu zmienic podswietlenie bo lubi sie przepalic ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez maxim_wawa » 19 sty 2012, 22:14

no łapki trzeba miec długie i chude zeby bez wycioagania wyciagnac i przyciski i podswietlenie wymienic


.. mi sie udało :) ale co sie nakląłem na te zaróweczki to moje

poradziłeś sobie ??
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6