Nie działa regulacja wysokości prawego światła

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez elkanguro » 9 sty 2012, 14:37

Witam serdecznie,
z uwagi na to, że jestem zielony w tematyce, zapytam pierw na forum bo może wcale nie trzeba z tym jechać do mechanika. Otóż nie działa mi elektryczna regulacja prawego światła (lewe jest ok). Co i gdzie mogło się stać i co by należało zrobić/sprawdzić/wymienić? Oczywiście jeśli jest to możliwe we własnym garażu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2012, 22:57
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sty 2012, 15:44

Obejrzyj złącze silniczka czy jest poprawnie spięte.
Jeśli jest OK to ..... mógł po prostu silniczek "wyzionąć ducha" np. z powodu wilgoci.
Możesz się pobawić i przełożyć silniczek ze strony lewej na prawą aby się upewnić ale nie sądzę aby to coś zmieniło.
Jeśli nic nie wynajdziesz to .... szukaj na allegro używanego silniczka :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez emplo » 9 sty 2012, 20:14

Pozwólcie, że się podepnę, żeby nie zakładać nowego wątku.

Czy można w BJ wymienić sam silniczek czy trzeba wymieniać całą lampę?

Inna rzecz, że u mnie już padły trzy silniczki – dwa w oryginalnych lampach i jeden w zamienniku...
Ponoć ten typ tak ma. Prawda to? Jest sens się bawić z tym silniczkiem?
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 14:20
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r

Postprzez Borys » 9 sty 2012, 21:56

elkanguro napisał(a):Otóż nie działa mi elektryczna regulacja prawego światła (lewe jest ok). Co i gdzie mogło się stać i co by należało zrobić/sprawdzić/wymienić?

Sprawdź na początek czy obie lampy są oryginalne, często zamienniki nawet jak mają silniczek wymagają innej wtyczki lub odwrotnego podłączenia (fabryczna instalacja nie pasuje).

Też padł mi jeden silniczek, kiedyś badałem temat i powinno dać się wymienić po rozklejeniu lampy.
Z tym, że sam silniczek ciężko dostać.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2012, 22:00

Borys napisał(a):Też padł mi jeden silniczek, kiedyś badałem temat i powinno dać się wymienić po rozklejeniu lampy.


to w przedliftach trzeba rozklejać lampę? w poliftach jest na wierzchu przy lampię, u mnie z prawej nie działał ale rozłożyłem go na części pierwsze i podwiązałem gumką recepturką w środku i działa jakoś :)

problem jest tego typu że nie wraca taki cydelek w środku bo się zacina a gumka zmusza go i działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez black_pablo » 9 sty 2012, 22:33

co do przedlifta najlepiej zapytać boczka ona miał wszystko na wierzchu i powinien się orientować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Borys » 9 sty 2012, 22:48

Obrazek
Chyba trzeba, do silniczka dochodzi ta mała wtyczka.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez losrekinos » 17 sty 2012, 22:40

Witam,

Podepnę się pod temat. Miałem padnięty jeden silniczek regulacji. Generalnie wewnątrz silniczka było połamane kolo zębate z gwintem. Podejrzewam ze się wkręciło zbyt "głęboko" i gwint oderwał się od koła.
Mniejsza z tym, postanowiłem go wymienić. Niestety jeśli chodzi o Allegro to szału nie ma. Jeśli już się coś pojawi to lekko ponad 70 złotych trzeba przygotować. Postanowiłem pokombinować. Szukałem i zobaczyłem że silniczek od Daewoo Nexia wyglada znajomo. Okazuje się że to bardzo podobna konstrukcja..

To teraz tak krótko i na szybko bo nie mam czasu :)

Obrazek

To tak lecąc od góry:
– 'tylna 'obudowa silniczka jest inna
– 'przednia' obudowa jest identyczna (wlasnie tam mialem połamany element)
– 'bolec' on Nexii jest dłuższy (dostosowany do 'tylnej' obudowy)
– płytka z elektronika też się troche różni więc postanowiłem wsadzić orginalną od Mazdy dla pewności.

Obrazek

Więc w zasadzie podmieniłem 'przednią' obudowę z Nexii. Możliwe że cały silniczek z Nexii pasowałby, ale wolałem złożyć orginał do kupy. Jutro postaram się zamontować silniczek do reflektora i dam znać czy się udało.
Obrazek
Aha silniczek od Nexii można wyhaczyć za 10-20 złotych na allegro (używka)
Cała akcja dotyczy lampy po pierwszym lifcie, w ostatnim lifcie lampy były chyba trochę inne..

Silniczek zamontowany dziś rano przed pracą, śmiga aż miło. Teraz tylko na ustawienie świateł żeby przypadkiem nie świecić ludziom po oczach :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323