
Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Jakby kogoś interesowało, to poszły linki w cięgach (?) i będą wymieniane. Mazda stoi w ASO i niby jutro koło południa odbieram. 500zł ;]
- Od: 30 sie 2011, 13:16
- Posty: 50
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.
contactlost napisał(a):Jakby kogoś interesowało, to poszły linki w cięgach (?) i będą wymieniane. Mazda stoi w ASO i niby jutro koło południa odbieram. 500zł ;]
moze dodasz jeszcze przy jakim przebiegu to sie stalo?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):contactlost napisał(a):Jakby kogoś interesowało, to poszły linki w cięgach (?) i będą wymieniane. Mazda stoi w ASO i niby jutro koło południa odbieram. 500zł ;]
moze dodasz jeszcze przy jakim przebiegu to sie stalo?
Przebieg 170 tyś.
Z tego co czytałem jest to raczej odosobniony przypadek. Jutro w ASO podpytam dokładnie co było przyczyną awarii.
-------------------------------
edit
Tak jak pisałem wcześniej, przypadek raczej odosobniony, w ASO stwierdzili, że nie było korozji ani nic szczególnego, po prostu pękło. Mówili też, że rzadko się zdarza, jeden przypadek na 3 – 4 lata. Niefart i tyle
- Od: 30 sie 2011, 13:16
- Posty: 50
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.
Witam wszystkich, co do skrzyni biegów to chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami.
Kupiłem samochód Mazdę 6 2.0 B lift, w którym miałem do naprawienia skrzynie biegów. Jeśli ktoś ma problemy z wrzucaniem z 2 na 3 lub z 4 na 3 ( głośne chrobotanie, bieg wskakuje tylko przy obrotach 1000-1500) to ma do wymiany synchronizator 3 biegu. Sam synchronizator kosztuje o.k 300 zł, ale zazwyczaj dochodzą tez inne części do wymiany, które się niszczę np. przesuwka itp. Osobiście polecam od razu kupić całą używaną skrzynię, fabrycznie zamkniętą i wymienić całość (500 -700 zł). Finansowo też lepiej wygląda wymiana całej skrzyni.
I ja tak zrobiłem, musiałem kupić skrzynie (okazało się, że miałem dużo części do wymiany w mojej starej przekładni i koszt samych części to 4000 zł, nie ma zamienników tylko oryginały). Wszystko zrobione zostało w ASO. Wymieniona skrzynia z anglika z przebiegiem ok 40 000 km (prawie nowa).
Wszystko było idealnie do momentu przymrozków i spadku temperatury, rano mam problemy z wrzucaniem na 2 i 3 bieg. Praktycznie nie wchodzi 2 bieg, 3 z dużymi oporami. Po przejechaniu. ok kilometra skrzynia działa idealnie, biegi wchodzą jak w masło. Jedynie na 3 biegu czuje czasem lekkie "puknięcie" z prawej strony , nie utrudniające zmiany biegu . Olej jaki mam wlany do skrzyni to oryginalny mazdy. Wszystko wskazuje na to, że muszę wlać inny olej może trochę rzadszy.
Moje spostrzeżenia są takie, że skrzynie we wszystkich mazdach są bardzo słabe i opornie pracują (wsteczny to już norma), a podkreślam, że to moja 3 mazda. pozdrawiam
Kupiłem samochód Mazdę 6 2.0 B lift, w którym miałem do naprawienia skrzynie biegów. Jeśli ktoś ma problemy z wrzucaniem z 2 na 3 lub z 4 na 3 ( głośne chrobotanie, bieg wskakuje tylko przy obrotach 1000-1500) to ma do wymiany synchronizator 3 biegu. Sam synchronizator kosztuje o.k 300 zł, ale zazwyczaj dochodzą tez inne części do wymiany, które się niszczę np. przesuwka itp. Osobiście polecam od razu kupić całą używaną skrzynię, fabrycznie zamkniętą i wymienić całość (500 -700 zł). Finansowo też lepiej wygląda wymiana całej skrzyni.
I ja tak zrobiłem, musiałem kupić skrzynie (okazało się, że miałem dużo części do wymiany w mojej starej przekładni i koszt samych części to 4000 zł, nie ma zamienników tylko oryginały). Wszystko zrobione zostało w ASO. Wymieniona skrzynia z anglika z przebiegiem ok 40 000 km (prawie nowa).
Wszystko było idealnie do momentu przymrozków i spadku temperatury, rano mam problemy z wrzucaniem na 2 i 3 bieg. Praktycznie nie wchodzi 2 bieg, 3 z dużymi oporami. Po przejechaniu. ok kilometra skrzynia działa idealnie, biegi wchodzą jak w masło. Jedynie na 3 biegu czuje czasem lekkie "puknięcie" z prawej strony , nie utrudniające zmiany biegu . Olej jaki mam wlany do skrzyni to oryginalny mazdy. Wszystko wskazuje na to, że muszę wlać inny olej może trochę rzadszy.
Moje spostrzeżenia są takie, że skrzynie we wszystkich mazdach są bardzo słabe i opornie pracują (wsteczny to już norma), a podkreślam, że to moja 3 mazda. pozdrawiam
- Od: 19 maja 2011, 00:33
- Posty: 17
- Skąd: EL
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2008
Witam zakupiłem mazdę 6 2oo2r 1.8 benzyna. Po zakupie zauważyłem że ubywa mi olej w skrzyni begów. wymieniłem uszczelniacz półosi , bo tak wyglądało,że to może być przyczyna. Jednak nadal ubywa i jest mokro pod silnikiem. Co może być przecieku ze skrzyni.
- Od: 21 lip 2011, 12:18
- Posty: 46
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz
pawik22 napisał(a):ednak nadal ubywa i jest mokro pod silnikiem. Co może być przecieku ze skrzyni.
proponuje... wyczyscic cala skrzynie i silnik do sucha i obserwuj skad zaczyna ciec...
a wtedy zdjecie i bedzie wiadomo
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
pawik22 napisał(a):.. Co może być przecieku ze skrzyni.
nieszczelnosc simeringu lub uszczelki!
no chyba, ze auto jest po tzw dzwonie i sa jakies rysy,pekniecia itp..
a Wojtek dobrze doradza, jak zlokalizowac miejsce..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj jechałem z córką do centrum, a potem już sam do warsztatu używając biegu 2 i 4
Rano problemu nie było, choć zdarzało się (w zasadzie często-zwłaszcza w okresie chłodniejszym i zimowym), że ciężko wchodził 1 bieg, natomiast 2 w taki sposób, że najpierw spory opór i zaraz "pusty" przelot dźwigni w skrajne położenie. Mechanik powiedział żebym nie panikował, bo coś tam się mogło poluzować, tym bardziej, że w położeniu "tylnym", tzn. bieg 2, 4 i wsteczny działają. Będzie dzwonił jutro z diagnozą. Stwierdzam jednak, że skrzynia biegów w mojej Madzi, to jakieś żałosne urządzenie, które determinuje wraz z kołem dwumasowym i tendencją silnika do zacierania, beznadziejną opinię o tym modelu i generalnie M6. Ma ktoś jeżdżący takim autem (rocznik 2002) jakieś inne odczucia?
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...


- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
Hej miałem w planach wymianę oleju w skrzyni biegów na inny, ale w serwisie powiedziano mi , że oryginalny jaki został wlany do "nowej skrzyni – przerzucona z anglika" jest najlepszy i oni innego nie mają. A ja dalej mam co dziennie rano problem z 2 biegiem, na zimnym oleju nie chce wchodzić, a po przejechaniu kilometra wchodzi idealnie jak w masło. Czy możliwe, że ktoś wlał za mało oleju lub jest inny lepszy olej, ten może jest za gęsty. Bo trochę jestem tą sytuacją zmęczony, a eksperymentować za 300 zł to trochę mi szkoda. Jak zachowują się wasze mazdy i czy ktoś spotkał się z takim problemem. Skrzynia jest dobra z przebiegiem 40 tysięcy.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 19 maja 2011, 00:33
- Posty: 17
- Skąd: EL
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2008
Witam, mam pytanie, mam mazdę 6 2.3 2005 rok polift z manualem 6-cio biegowym, który padł, moje pytanie, czy mogę kupić 6-cio biegową skrzynię z przed lifta ?
Ostatnio edytowano 27 sty 2012, 17:45 przez deejay89, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
nawet w benzynowej 2.3 ?
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Witam kolego deejay89
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Tym razem przeniosłem do odpowiedniego wątku Twoje pytanie.
Proszę również uzupełnić profil(z prawej strony)
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Tym razem przeniosłem do odpowiedniego wątku Twoje pytanie.
Proszę również uzupełnić profil(z prawej strony)
Witam
Wczoraj mialem taki problem ze skrzynią otóż odpalilem M6 i próbowałem dać wsteczny i nic nie dało się Próbowałem dać 1,2,3 i nic normalnie jak by sprzęgło nie wciśniete było a zaznaczam że pedał był wciśnięty. Już chciałem wysiąść i dzwonić do mechanika .
Ale spróbowałem na sucho bez sprzęgla poruszać biegami aż próbował minimalnie ruszyć,wtedy dałem sprzęgło i normalnie bez oporu wbiłem bieg,wchodził każdy.
Pytanie czemu tak się stało?
Jestem świeżo po wymianie kompletu sprzęgła.
POZDRO.
Wczoraj mialem taki problem ze skrzynią otóż odpalilem M6 i próbowałem dać wsteczny i nic nie dało się Próbowałem dać 1,2,3 i nic normalnie jak by sprzęgło nie wciśniete było a zaznaczam że pedał był wciśnięty. Już chciałem wysiąść i dzwonić do mechanika .
Ale spróbowałem na sucho bez sprzęgla poruszać biegami aż próbował minimalnie ruszyć,wtedy dałem sprzęgło i normalnie bez oporu wbiłem bieg,wchodził każdy.

Pytanie czemu tak się stało?
Jestem świeżo po wymianie kompletu sprzęgła.
POZDRO.
- Od: 30 sty 2012, 12:41
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,
U mnie tez ciezko wchodza biegi, tzn haczy 1,2,3 wsteczny.
Slyszalem gdzies kiedys ze mozna podciagnac (regulowac) pedal sprzegla. Czy ktos wie gdzie jest regulacja? Jakas sruba na pedale sprzegla? Mozna by sprobowac i zobaczyc czy jest poprawa. Moze sprzeglo nie jest wciskane do konca i biegi hacza.
Slyszalem gdzies kiedys ze mozna podciagnac (regulowac) pedal sprzegla. Czy ktos wie gdzie jest regulacja? Jakas sruba na pedale sprzegla? Mozna by sprobowac i zobaczyc czy jest poprawa. Moze sprzeglo nie jest wciskane do konca i biegi hacza.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Robiłem wczoraj trasę z Norwegii do Polski i niestety padła mi skrzynia :/ Nagle coś gruchnęło na autostradzie i wyskoczyła 5tka. Jakoś dojechałem do polskiej granicy na czwórce i gdy zatrzymałem się na postój przy A2 zaraz za granicą to zobaczyłem kłeby dymu ze skrzyni i wyciekający olej. Niestety trzeba było wzywać lawetę i holować aż do Kielc.
Teraz pytanie
Znacie jakieś polecane miejsca z których można wziąć taką skrzynię?
Skrzynia z 2.0 będzie pasowała do 1.8?
Teraz pytanie
Skrzynia z 2.0 będzie pasowała do 1.8?
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6