Nie chcąc wyskakiwać jak Filip z konopi jako nowy forumowicz, laik, po niespełna roku użytkowania postanowiłem pochwalić się moim pierwszym autkiem.
Samochód zakupiony w styczniu 2011 r. Sprowadzony do Polski z okolic Wiednia.
Wyprodukowany w 1999 natomiast pierwsza rejestracja w czerwcu 2000. Na całe szczęście, jak do tej pory ruda się nią nie zainteresowała, są pierwsze bąbelki na nadkolach z tyłu.
Kochane autko ma już za sobą dwie podróże do Chorwacji. Jak do tej pory (odpukać) ZERO zastrzeżeń na trasie. W 2013 również zamierzam wykonać 3500km po Hrvatskiej
Diesel, ponieważ mój ojciec posiada prawie od nowości Mazdę 626 z 1984 i zna te silniki na wylot tak więc w razie ewentualnych napraw służy pomocą. Właśnie na wiosnę 2012 planujemy generalny remont silnika.
Mazda 323F BJ 2,0 DiTD rocznik '99, 98KM
Wyposażenie (ponieważ jest identyczne, zapożyczam od jednego z forumowiczów):
– elektryczne szyby x4
– podgrzewane, elektryczne lusterka
– poduszki powietrzne x4
– klimatyzacja
– ABS
– centralny zamek
– sterowanie radiem z kierownicy
– głośniki w drzwiach x4
– halogeny
– aluminiowe felgi 15"lato + zimówki
– tylna kanapa dzielona, składana i przesuwana
– składany fotel pasażera w stolik
– skórzana kierownica
– radio Kenwood (stary kaseciak, że hoho) + zmieniarka – odstraszacz złodzieji
Naprawy + działania po zakupie:
– wymiana płynów
– wymiana filtrów
– nowe przednie łączniki stabilizatora
– czyszczenie smoka
– uszczelki pod wtryski
– nowe koło pasowe
– nowy akumulator
– nowe klocki i okładziny w tylnych bębnach
– przetoczone tarcze hamulcowe
Bieżące działania:
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 10w – 40 oraz filtr UFI OP 557) – 07.01.2012r.
– wymiana amortyzatorów x2 KYB excel-G przód – 02.05.2012r.
– wymiana łożyska KOYO lewy przód – 02.05.2012r.
– wymiana łącznika stabilizatora CTR prawy przód – 02.05.2012r.
– wymiana osłon tylnych amortyzatorów KYB – 12.05.2012r.
– wymiana filtra paliwa Knecht- 12.05.2012r.
– wymiana podkładek pod wtryskami Bosch- 12.05.2012r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 10w – 40 oraz filtr UFI OP 557) – 19.05.2012r.
– wymiana szczęk hamulcowych MK Kashiyama – 02.06.2012r.
– wymiana węża przy turbinie Viper – 23.06.2012r.
– wymiana chłodnicy klimatyzacji Nissens – 09.07.2012r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 10w – 40 oraz filtr UFI OP 557) – 27.10.2012r.
– regeneracja turbiny: 26.11.2012r.
– remont kapitalny silnika: 26.11.2012r. więcej info TUTAJ
– wymiana oleju i filtra oleju (Dexelia 5w30) po przejechaniu 500km od remontu silnika – 18.12.2012r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Dexelia 5w30) – 29.08.2013r.
– wymiana filtra powietrza – 29.08.2013r.
– wymiana klocków hamulcowych (ABE) i tylnych szczęk hamulcowych MK Kashiyama – 29.08.2013r.
– wymiana całego rozrządu (ori) – 15.04.2014r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Dexelia 5w30) – 15.04.2014r.
– wymiana poduszki pod silnikiem – 6.05.2014r.
– wymiana łącznika oraz tulei stabilizatora przy przednim, lewym kole – 6.05.2014r.
– wymiana chłodnicy – 20.05.2014r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 2000 10w40) – 31.01.2015r.
Zdjęcia:

Autko posiada rzadko spotykaną tapicerkę. Jeżeli ktoś wie co więcej na jej temat tzn. czy to mogło być na zamówienie itp. proszę o kontakt.
Zdjęcie z innego tematu na forum. Przebieg auta sprowadzanego jak wiadomo często jest inny od tego prezentowanego na zegarach. Mój ojciec we wspomnianej powyżej Madzi z 1984 roku miał licznik starego typu. Kiedyś rozbierając zegary okazało się, że z drugiej strony znajduje się drugi licznik, którego już cofać się nie dało

Pozdrawiam
Wojtek