Mazda 323F BJ RF '99 2,0 DiTD – granatowe love

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Marceli Szpak » 2 gru 2011, 00:58

Witam wszystkich.

Nie chcąc wyskakiwać jak Filip z konopi jako nowy forumowicz, laik, po niespełna roku użytkowania postanowiłem pochwalić się moim pierwszym autkiem.

Samochód zakupiony w styczniu 2011 r. Sprowadzony do Polski z okolic Wiednia.
Wyprodukowany w 1999 natomiast pierwsza rejestracja w czerwcu 2000. Na całe szczęście, jak do tej pory ruda się nią nie zainteresowała, są pierwsze bąbelki na nadkolach z tyłu.

Kochane autko ma już za sobą dwie podróże do Chorwacji. Jak do tej pory (odpukać) ZERO zastrzeżeń na trasie. W 2013 również zamierzam wykonać 3500km po Hrvatskiej :)

Diesel, ponieważ mój ojciec posiada prawie od nowości Mazdę 626 z 1984 i zna te silniki na wylot tak więc w razie ewentualnych napraw służy pomocą. Właśnie na wiosnę 2012 planujemy generalny remont silnika.

Mazda 323F BJ 2,0 DiTD rocznik '99, 98KM

Wyposażenie (ponieważ jest identyczne, zapożyczam od jednego z forumowiczów):
– elektryczne szyby x4
– podgrzewane, elektryczne lusterka
– poduszki powietrzne x4
– klimatyzacja
– ABS
– centralny zamek
– sterowanie radiem z kierownicy
– głośniki w drzwiach x4
– halogeny
– aluminiowe felgi 15"lato + zimówki
– tylna kanapa dzielona, składana i przesuwana
– składany fotel pasażera w stolik
– skórzana kierownica
– radio Kenwood (stary kaseciak, że hoho) + zmieniarka – odstraszacz złodzieji

Naprawy + działania po zakupie:
– wymiana płynów
– wymiana filtrów
– nowe przednie łączniki stabilizatora
– czyszczenie smoka
– uszczelki pod wtryski
– nowe koło pasowe
– nowy akumulator
– nowe klocki i okładziny w tylnych bębnach
– przetoczone tarcze hamulcowe

Bieżące działania:
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 10w – 40 oraz filtr UFI OP 557) – 07.01.2012r.
– wymiana amortyzatorów x2 KYB excel-G przód – 02.05.2012r.
– wymiana łożyska KOYO lewy przód – 02.05.2012r.
– wymiana łącznika stabilizatora CTR prawy przód – 02.05.2012r.
– wymiana osłon tylnych amortyzatorów KYB – 12.05.2012r.
– wymiana filtra paliwa Knecht- 12.05.2012r.
– wymiana podkładek pod wtryskami Bosch- 12.05.2012r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 10w – 40 oraz filtr UFI OP 557) – 19.05.2012r.
– wymiana szczęk hamulcowych MK Kashiyama – 02.06.2012r.
– wymiana węża przy turbinie Viper – 23.06.2012r.
– wymiana chłodnicy klimatyzacji Nissens – 09.07.2012r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 10w – 40 oraz filtr UFI OP 557) – 27.10.2012r.
– regeneracja turbiny: 26.11.2012r.
– remont kapitalny silnika: 26.11.2012r. więcej info TUTAJ
– wymiana oleju i filtra oleju (Dexelia 5w30) po przejechaniu 500km od remontu silnika – 18.12.2012r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Dexelia 5w30) – 29.08.2013r.
– wymiana filtra powietrza – 29.08.2013r.
– wymiana klocków hamulcowych (ABE) i tylnych szczęk hamulcowych MK Kashiyama – 29.08.2013r.
– wymiana całego rozrządu (ori) – 15.04.2014r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Dexelia 5w30) – 15.04.2014r.
– wymiana poduszki pod silnikiem – 6.05.2014r.
– wymiana łącznika oraz tulei stabilizatora przy przednim, lewym kole – 6.05.2014r.
– wymiana chłodnicy – 20.05.2014r.
– wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 2000 10w40) – 31.01.2015r.

Zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autko posiada rzadko spotykaną tapicerkę. Jeżeli ktoś wie co więcej na jej temat tzn. czy to mogło być na zamówienie itp. proszę o kontakt.
Obrazek
Obrazek

Zdjęcie z innego tematu na forum. Przebieg auta sprowadzanego jak wiadomo często jest inny od tego prezentowanego na zegarach. Mój ojciec we wspomnianej powyżej Madzi z 1984 roku miał licznik starego typu. Kiedyś rozbierając zegary okazało się, że z drugiej strony znajduje się drugi licznik, którego już cofać się nie dało ;) Mimo to poniższy wynik również mnie zadowala :)
Obrazek


Pozdrawiam
Wojtek
Ostatnio edytowano 31 sty 2015, 19:15 przez Marceli Szpak, łącznie edytowano 18 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez boczek86 » 2 gru 2011, 10:43

witam :) milo widziec na formu kolejna BJ :) kolor ladny ale pare zmian mozna zrobic :) migacze a'la RADEX :) do tego mysle ze lepiej by bylo jakbys ta srebrna listwe na grilu pomalowal w kolor nadwozia lub ewentualnie jak ja mam dal w folie carbon :) a reszta git :) i jakis masz dziwny licznik :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Marceli Szpak » 2 gru 2011, 12:34

boczek86 napisał(a):pare zmian mozna zrobic :) migacze a'la RADEX :) do tego mysle ze lepiej by bylo jakbys ta srebrna listwe na grilu pomalowal w kolor nadwozia lub ewentualnie jak ja mam dal w folie carbon


Dzięki :)
Odnośnie zmian, faktycznie zapomniałem wymienić w planach zmianę kierunków bocznych na jasne. Co do przedniej listy to tak pozostanie. Jeśli chodzi o wizualne zmiany to chcę pójść raczej w kierunku "eleganckiego autka z nieprzesadzoną ilością chromu" – oczywiście bez przesadyzmu, jakieś drobne elementy :)


boczek86 napisał(a):i jakis masz dziwny licznik :P

Co masz na myśli? Inny powinien być? Nie orientuje się dokładnie co do wyglądu zegarów tego rocznika :)

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez boczek86 » 2 gru 2011, 16:26

poogladaj inne BJ na forum to zobaczysz :P chyba ty jedyny masz takie zegary :P a liswe tez wez jakos pomaluj :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez luki_92_92 » 2 gru 2011, 16:32

W maździe 626 roocznik ~2000 takie zegary były jak kolega tutaj ma, oglądałem dzisiaj na tvnie turbo zakup kontrolowany i właśnie była 626 2000 rocznik i takie zegary miała dziwne :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Magician » 2 gru 2011, 19:56

Zegary są poliftowe. Tylko u mnie są wyskalowane do 230.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez Marceli Szpak » 2 gru 2011, 22:33

O której listwie piszesz?

Co do zegarów to faktycznie inne niż te znajdujące się na forum.
Inna tapicerka, inne zegary, o czym to może świadczyć? Tak jak pisałem auto jest z "końcówki" przedliftowych :) może to dlatego? ;)

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez mateusz26 » 4 gru 2011, 15:29

ja też mam takie zegary w bjtce. Rok 2000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez rafal700 » 4 gru 2011, 18:11

ja też mam takie zegary w mojej BJ rocznik 2000/2001 :)

teraz już wiem dlaczego aluramki które miały idealnie pasować nie pasowały i musiałem je kleić ;p
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Marceli Szpak » 4 gru 2011, 20:39

rafal700 napisał(a):teraz już wiem dlaczego aluramki które miały idealnie pasować nie pasowały i musiałem je kleić ;p

Właśnie kilka godzin temu dziewczyna spytała mnie czy skoro mam inne zegary to czy aluramki będą pasować :) W takim razie co zalecacie? Od 626 ?

Wczoraj nawoskowałem autko i umówiłem się na zabezpieczenie podwozia środkiem Extra Body, słyszał ktoś z Was o nim? Polecilibyście go?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez black_pablo » 4 gru 2011, 20:56

witamy kolejnego bjotkowicza zadbany egzemplarz :) oby służył jak najdłużej, fakt tapicerki takiej jeszcze nie widziałem ale pasuje do tego koloru nadwozia <spoko>

co do zabezpieczenia podwozia tez się będę za to zbierał o extra body nie wiem nic ale możesz przybliżyć koszt takiego zabezpieczenia tak z ciekawości bo ja będę u siebie sam z tym walczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Marceli Szpak » 4 gru 2011, 21:32

black_pablo napisał(a):co do zabezpieczenia podwozia tez się będę za to zbierał o extra body nie wiem nic ale możesz przybliżyć koszt takiego zabezpieczenia tak z ciekawości bo ja będę u siebie sam z tym walczyć

Z tego co na szybko zdołałem zauważyć na opakowaniu 2kg tego specyfiku kosztowało 25zł. Mechanik powiedział, że potrzebne będą dwa takie opakowania.

Przy okazji spytam, czy ktoś z Lublina lub okolic orientuje się jaki jest koszt takiej usługi? Mój mechanik wycenił to na ok 250zł + 50zł ten specyfik :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez black_pablo » 4 gru 2011, 21:38

o patrz nie zobaczyłem, że jesteś z okolic Lbn zaglądaj do wątku spotkania regionalne dziś był zlot grupy lubelskiej :) zapraszamy na następny:)

co do ceny 250 to za taka kasę sam sobie bym próbował robić trzeba mieć aby kompresor i jakiś garage z kanałem, można się obyć bez kompresora i kupić zabezpieczenie i zlodowacenie ręcznie i tez ponoć daje radę, słyszałem ze też niektórzy robią izolacją do murów i sobie to chwalą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Marceli Szpak » 4 gru 2011, 22:35

black_pablo napisał(a):o patrz nie zobaczyłem, że jesteś z okolic Lbn zaglądaj do wątku spotkania regionalne dziś był zlot grupy lubelskiej :) zapraszamy na następny:)

Dzięki. Być może kiedyś się wybiorę ;) a wątek śledzę, śledzę ;)

black_pablo napisał(a):co do ceny 250 to za taka kasę sam sobie bym próbował robić trzeba mieć aby kompresor i jakiś garage z kanałem, można się obyć bez kompresora i kupić zabezpieczenie i zlodowacenie ręcznie i tez ponoć daje radę, słyszałem ze też niektórzy robią izolacją do murów i sobie to chwalą

Niestety mało jeszcze we mnie samochodowej złotej rączki. Wolę oddać w ręce ludzi, którzy mają z tym na co dzień do czynienia. Jeszcze zacznie odpadać i będę sobie wypominał, że przyoszczędziłem trochę kasy :)

Wracając do tapicerki. Zdarza mi się czasem przeglądać oferty, jednak trudno jest znaleźć takie wykończenie. Dziś odnalazłem auto z Łukowa z takim samym środkiem z tym, że jest to wersja sportive [chyba?] i co charakterystyczne, również mam pierwszą rejestrację czerwiec 2000 :)
Obrazek


Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez rafal700 » 4 gru 2011, 22:56

Marceli Szpak napisał(a):
rafal700 napisał(a):teraz już wiem dlaczego aluramki które miały idealnie pasować nie pasowały i musiałem je kleić ;p

Właśnie kilka godzin temu dziewczyna spytała mnie czy skoro mam inne zegary to czy aluramki będą pasować :) W takim razie co zalecacie? Od 626 ?

Wczoraj nawoskowałem autko i umówiłem się na zabezpieczenie podwozia środkiem Extra Body, słyszał ktoś z Was o nim? Polecilibyście go?


te powinny pasować : http://www.didotuning.pl/9803-premacy-9 ... 32_139_137
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Marceli Szpak » 8 sty 2012, 22:17

Witam
W weekend wymieniłem olej, zakupiłem Mobil 10w-40 oraz filtr oleju UFI OP 557
Mówcie co chcecie ja bardzo odczuwam różnicę :) Jest zdecydowanie ciszej :)
Niestety zapomniałem o płukaniu, zrobię następnym razem :)

Zaktualizowałem pierwszy post dla potomnych ;)
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 20 sty 2012, 03:08

Jeśli chodzi o tapicerkę to myślę, że to jest wersja sport limited lub była dostępna w najbogatszym wyposażeniu. Trzeba będzie się kiedyś ugadać na spot w LBN.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez pawlo1990 » 9 lut 2012, 16:08

ja mam takie same siedzenie w mojej madzi mam 1 rejestracja 03.03 2000 rok i jest w ful opcji oprócz komputera pokładowego na dodatek mam białe liczniki i delikatnie zmieniony środek kierownica elementy malowane na srebrno oryginalnie wiec raczej to był w w wersji limitowanej a tak ogólnie fajna mazda sam bym przyjął bym z takim silnikiem tylko nie diesla wole benzynę z gazem jak moja ale ogólnie spoko pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 21:57
Posty: 53
Skąd: Września
Auto: Honda Civic 1.6 2005 sport

Postprzez Marceli Szpak » 6 mar 2012, 23:21

pawlo1990 napisał(a):ja mam takie same siedzenie w mojej madzi mam 1 rejestracja 03.03 2000 rok i jest w ful opcji oprócz komputera pokładowego na dodatek mam białe liczniki i delikatnie zmieniony środek kierownica elementy malowane na srebrno oryginalnie wiec raczej to był w w wersji limitowanej a tak ogólnie fajna mazda sam bym przyjął bym z takim silnikiem tylko nie diesla wole benzynę z gazem jak moja ale ogólnie spoko pozdrawiam

Dzięki, faktycznie to już chyba była końcówka z tym przodem, moja miała pierwszą rejestrację w czerwcu :)

BTW.
Zapomniałem zawitać w styczniu i pochwalić się, że Magdalena jest już rok u mnie :) Jestem z niej bardzo zadowolony, nie zawiodła mnie ani razu (odpukać w niemalowane) – w tym roku szykuje się kilka "dłubanek" typu rozrząd czy czyszczenie silnika no a w Lipcu znów do Chorwacji :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 11 mar 2012, 23:40

Magdalena otrzymała wczesnowiosenną warstwę wosku SONAX Xtreme Polishing&Wax 2 NanoPro

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy