Mazda 6 GH 2.0 Jaką wersje wybrac
1, 2
Cześć.
Pewnie ten wątek już się na forum pojawił, ale pierwszy raz w nim uczestniczę i go nie znalazłem. Przymierzam się do zakupu Mazdy 6. Jestem raczej zdecydowany na wersję 2.0 B 155 KM (ew. 2.2 D 163, ale mało prawdopodobne ze względu na sporą różnicę w cenie i planowane przebiegi).
Mam w związku z tym pytanie – ile realnie spala ta wersja na 100 km, jeżdżąc głównie w trasie, powiedzmy 3/4 trasa, 1/4 miasto. Nie jest to warunek zakupu, ale ciekawość – słyszałem, że potrzebuje średnio między 8-10 l/100. Jakie są Wasze doświadczenia?
Jak spisuje się ogólnie ten model jeśli chodzi o awaryjność? Na co szczególnie warto zwrócić uwagę przy wyborze takiego auta jako lekko używanego? Pytam, gdyż biorę również pod uwagę opcję kupna rocznego auta z niewielkim przebiegiem.
Z góry Wam dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Pewnie ten wątek już się na forum pojawił, ale pierwszy raz w nim uczestniczę i go nie znalazłem. Przymierzam się do zakupu Mazdy 6. Jestem raczej zdecydowany na wersję 2.0 B 155 KM (ew. 2.2 D 163, ale mało prawdopodobne ze względu na sporą różnicę w cenie i planowane przebiegi).
Mam w związku z tym pytanie – ile realnie spala ta wersja na 100 km, jeżdżąc głównie w trasie, powiedzmy 3/4 trasa, 1/4 miasto. Nie jest to warunek zakupu, ale ciekawość – słyszałem, że potrzebuje średnio między 8-10 l/100. Jakie są Wasze doświadczenia?
Jak spisuje się ogólnie ten model jeśli chodzi o awaryjność? Na co szczególnie warto zwrócić uwagę przy wyborze takiego auta jako lekko używanego? Pytam, gdyż biorę również pod uwagę opcję kupna rocznego auta z niewielkim przebiegiem.
Z góry Wam dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
-
Łukasz82
Hej
Opinie o modelu masz tutaj viewtopic.php?f=124&t=53475&view=unread#unread
I jeszcze zerknij tutaj viewtopic.php?f=124&t=113799&view=unread#unread
Co do sprawdzenia to jako roczny samochód po polecę jakieś ASO albo zaufany warsztat.
Pozdrawiam
Speed
polak900 Oczywiście mój błąd , poprawione.
Opinie o modelu masz tutaj viewtopic.php?f=124&t=53475&view=unread#unread

I jeszcze zerknij tutaj viewtopic.php?f=124&t=113799&view=unread#unread

Co do sprawdzenia to jako roczny samochód po polecę jakieś ASO albo zaufany warsztat.
Pozdrawiam
Speed
polak900 Oczywiście mój błąd , poprawione.
mam taki silnik i prz przebiegu 60% trasa a 40% miasto spala mi obecnie wyliczone 7,2 l komp pokazuje 7,4 l ,prędkości zróżnicowane ale max 150 km/h np przy wyprzedzaniu większej ilości pojazdów
Komputer nigdy nie pokazywał mi więcej niż 9,5 l przy korkach
jak na razie mam zrobione ponad 16k km i nic poważnego się nie działo
jak nie robisz dużych przebiegów to według mnie ten model to rozsądny wybór
ale od razu napiszę Ci, że w porównaniu z D 2,2 jest różnica w dynamice na korzyść diesela
ja wybrałem benzynę i jestem z niej zadowolony
Komputer nigdy nie pokazywał mi więcej niż 9,5 l przy korkach
jak na razie mam zrobione ponad 16k km i nic poważnego się nie działo
jak nie robisz dużych przebiegów to według mnie ten model to rozsądny wybór
ale od razu napiszę Ci, że w porównaniu z D 2,2 jest różnica w dynamice na korzyść diesela
ja wybrałem benzynę i jestem z niej zadowolony

Cześć.
Dzięki za info. W przyszłym tygodniu będę miał okazję sprawdzić jak jeździ to auto (benzyna). Nie potrzebuję szaleć za kierownicą, ale dobra dynamika czasami się przydaję. Jeżdżę podobnym wielkościowo autem ze 160-konnym dieslem i zdaję sobie sprawę że taka benzyna nie będzie porównywalna. Liczę tylko, że przepaści nie będzie.
Pozdrawiam.
Dzięki za info. W przyszłym tygodniu będę miał okazję sprawdzić jak jeździ to auto (benzyna). Nie potrzebuję szaleć za kierownicą, ale dobra dynamika czasami się przydaję. Jeżdżę podobnym wielkościowo autem ze 160-konnym dieslem i zdaję sobie sprawę że taka benzyna nie będzie porównywalna. Liczę tylko, że przepaści nie będzie.
Pozdrawiam.
-
Łukasz82
oczywiście to wszystko zależy od tego jaką masz nogę
pozdro
przepaści nie będzie, ale odczujesz brak dołu w benzynie, moja rada to dłużej na każdym biegu niż zwykle to robiłeś w dieselu i wtedy ok
pozdro
przepaści nie będzie, ale odczujesz brak dołu w benzynie, moja rada to dłużej na każdym biegu niż zwykle to robiłeś w dieselu i wtedy ok

polak900 napisał(a):przepaści nie będzie, ale odczujesz brak dołu w benzynie, moja rada to dłużej na każdym biegu niż zwykle to robiłeś w dieselu i wtedy ok
inaczej mówiąc należy jechać w innym przedziale obrotów
2000-3000 – diesel
3000-4000 – benzyna
i będzie w miarę podobnie
Łukasz82 napisał(a):Jeżdżę podobnym wielkościowo autem ze 160-konnym dieslem i zdaję sobie sprawę że taka benzyna nie będzie porównywalna. Liczę tylko, że przepaści nie będzie.
Dieslem o porównywalnej mocy nie rozpędzisz się od 0 do 120km/h używając tylko i wyłącznie drugiego biegu
Ale miło nieraz zredukować i poczuć te 'benzynowe konie' na wysokich obrotach.... w miejscu gdzie diesel dawno już się zdławił i potrzebował wyższego biegu.
Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony

bartosz51 napisał(a):grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony
Będziesz raczej mocno zawiedziony
dokładnie od tej prędkości nie idzie, nie ma cudów
ale od 80 km/h daję radę już

wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
jeśli chcecie miarodajnych wyników postawcie diesla i benzynę o podobnej mocy na kresce lub rolce – ale z automatami
i wtedy sprawdzajcie który lepiej przyśpiesza
ps
chętnie się ustawie na rolce (na wiosne) z jakimś dieslem do 150KM z manualem co by porównać przyśpieszenia na poszczególnych biegach
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
jeśli chcecie miarodajnych wyników postawcie diesla i benzynę o podobnej mocy na kresce lub rolce – ale z automatami
ps
chętnie się ustawie na rolce (na wiosne) z jakimś dieslem do 150KM z manualem co by porównać przyśpieszenia na poszczególnych biegach
Barthez napisał(a):wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
jeśli chcecie miarodajnych wyników postawcie diesla i benzynę o podobnej mocy na kresce lub rolce – ale z automatamii wtedy sprawdzajcie który lepiej przyśpiesza
![]()
ps
chętnie się ustawie na rolce (na wiosne) z jakimś dieslem do 150KM z manualem co by porównać przyśpieszenia na poszczególnych biegach
przyspieszenie nie jest ważne
najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną

polak900 napisał(a):najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną
ŁOT?
Czym dla Ciebie jest elastyczność?
Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.
to nie pisz nic
Weź dla analizy np. drugi bieg.
polak900 napisał(a):bez komentarza
to nie pisz nic
Grzyby napisał(a):Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.polak900 napisał(a):bez komentarza
to nie pisz nic
np to jest elastyczność: jest okresem czasu, w którym samochód potrafi rozpędzić się na jednym biegu przyśpieszając z zadanej prędkości, do prędkości na przykład o 30 km/h wyższej.

polak900 napisał(a):Grzyby napisał(a):Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.polak900 napisał(a):bez komentarza
to nie pisz nic
np to jest elastyczność: jest okresem czasu, w którym samochód potrafi rozpędzić się na jednym biegu przyśpieszając z zadanej prędkości, do prędkości na przykład o 30 km/h wyższej.
według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna

No nie do końca 
Bo co jeśli prędkością startową będzie 60km/h a docelową 90km/h?
Klekot zrobi to duuużo wolniej (a w zasadzie to nie ma szans na 90km/h na dwójce w szóstce z klekotem)
Elastyczność jest ważna dla osób które nie lubią dużo machać lewarkiem i dzięki niej mogą jechać na czwórce np. 60km/h i sprawnie przyspieszyć.
Ale tylko w przypadku porównywania silników o podobnych mocach.
Inną sprawą jest zakres prędkości na poszczególnych biegach. Benzyniak np. na trójce pojedzie od 40km/h do 130-150km/h, diesel tego nie potrafi.
Bo co jeśli prędkością startową będzie 60km/h a docelową 90km/h?
Klekot zrobi to duuużo wolniej (a w zasadzie to nie ma szans na 90km/h na dwójce w szóstce z klekotem)
Elastyczność jest ważna dla osób które nie lubią dużo machać lewarkiem i dzięki niej mogą jechać na czwórce np. 60km/h i sprawnie przyspieszyć.
polak900 napisał(a):według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna
Ale tylko w przypadku porównywania silników o podobnych mocach.
Inną sprawą jest zakres prędkości na poszczególnych biegach. Benzyniak np. na trójce pojedzie od 40km/h do 130-150km/h, diesel tego nie potrafi.
Grzyby napisał(a):No nie do końca
Bo co jeśli prędkością startową będzie 60km/h a docelową 90km/h?
Klekot zrobi to duuużo wolniej (a w zasadzie to nie ma szans na 90km/h na dwójce w szóstce z klekotem)
Elastyczność jest ważna dla osób które nie lubią dużo machać lewarkiem i dzięki niej mogą jechać na czwórce np. 60km/h i sprawnie przyspieszyć.
polak900 napisał(a):według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna
Ale tylko w przypadku porównywania silników o podobnych mocach.
Inną sprawą jest zakres prędkości na poszczególnych biegach. Benzyniak np. na trójce pojedzie od 40km/h do 130-150km/h, diesel tego nie potrafi.
pewnie że tak bo możesz go wprowadzić na wyższe obroty niż D
ale przy wyprzedzaniu np klekot zbiera się szybciej bo ma turbinę, która swoje robi
co innego jak benzyna ma turbo

Ja napisałem tak:
Ty napisałeś tak:
I teraz ja: być może, nie znam się na tym. Takie były po prostu moje wrażenia, kiedy sprzedałem szóstkę GG z silnikiem diesla i kupiłem szóstkę z silnikiem benzynowym. Wyjechałem nią z salonu i właśnie (z dotychczasowego przyzwyczajenia) zacząłem przyśpieszać z 60 km/h na "czwórce". I jak już gdzieś wspominałem myślałem, że się poryczę
.
Ot i tyle. Stąd moje słowa o mocnym zawodzie. Skądinąd z "oczkiem" były. Trzeba zmienić przyzwyczajenia. Prawdopodobnie.
bartosz51 napisał(a):grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony
Będziesz raczej mocno zawiedziony
Ty napisałeś tak:
Barthez napisał(a):wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
I teraz ja: być może, nie znam się na tym. Takie były po prostu moje wrażenia, kiedy sprzedałem szóstkę GG z silnikiem diesla i kupiłem szóstkę z silnikiem benzynowym. Wyjechałem nią z salonu i właśnie (z dotychczasowego przyzwyczajenia) zacząłem przyśpieszać z 60 km/h na "czwórce". I jak już gdzieś wspominałem myślałem, że się poryczę
Ot i tyle. Stąd moje słowa o mocnym zawodzie. Skądinąd z "oczkiem" były. Trzeba zmienić przyzwyczajenia. Prawdopodobnie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości