W tym wątku opisana jest naprawa bolączki Mazdy 3 BK wyposażonej w LEDowe lampy tylne.
Skutkiem takiej awarii jest gaśnięcie tylnych świateł mijania, po wciśnięciu pedału hamulca i zapalaniu świateł stopu.
Fotorelacja udostępniona została dzięki koledze bouoz i jest jego autorstwa.
Witam,
jakiś czas temu napisałem, że jestem na dobrej drodze do rozwiązania problemu ledów i udało się, obecnie jeżdżę już któryś miesiąc i testuje lampę, jak na razie działa poprawnie.
Lampę trzeba wymontować i rozciąć czarny plastik tak, aby można było wyciągnąć układ zasilający diody. Następnie układ zasilający należy wylutować i zastępując go dwoma układami oraz trzema opornikami. Komplet zasilaczy i oporników na jedną lampę to koszt ok. 50 zł + przesyłka – cena do uzgodnienia z elektronikiem. Układy mają regulację natężenia światła. Lampę po zmontowaniu należy skleić klejem na gorąco, można dodatkowo wywiercić dwa otworki do do regulacji natężenia, które należy również zakleić. Ja to robiłem u Pana Zbigniewa Dobosza z Rzeszowa, firma AZEL PHU tel. 508 091 277 (dane zamieszczam za zgodą Pana Dobosza), gościu wie co i jak i wystarczy zamówić u niego komplet zasilaczy. Problemem jest ciężki kontakt – często wyjeżdża za granicę realizować różne projekty. Lampę rozcinał i układu montował mi inny gościu, dlatego nie mam zdjęć z tej operacji, ale wiem że ktoś na forum to robił osobiście, więc może ma zdjęcia. Wiem tyle, że po rozcięciu lampy należało uciąć kawałek płytki układu zasilającego bo nie inaczej ciężko go wyjąć (ucięta krawędź, to dolna krawędź na pierwszym zdjęciu).
Układ wymontowany z lampy – widok od strony diód:

Układ wymontowany z lampy – widok od strony układu:

Widok dwóch zasilaczy i trzech oporników:

Widok lampy z wlutowanymi zasilaczami i opornikami:

Widok lampy z wlutowanymi zasilaczami i opornikami:
