Stukanie z okolicy obudowy rozrządu...

Postprzez hezes » 29 gru 2011, 20:40

Witam wszystkich !,w dalszym ciągu udoskonalam swoją 323 F 2.0 V6 i usuwam niedociągnięcia. Mam kolejne pytanie odnośnie dziwnych stuków dobiegających z okolic obudowy tylnej osłony rozrządu poniżej wałka rozrządu,tak mi się przynajmniej wydaje, ów postukiwanie zaczyna się przy obrotach około 2000 tys/min przy mniejszych i większych obrotach stuków nie ma. Sam stuk można by było porównać jakby ktoś delikatnie w tą metalową obudowę od strony silnika stukał jakimś metalowym przedmiotem,stukanie jest sekwencyjne nie przyspiesza ani nie zwalnia pojawia się ze stałą częstotliwością i zanika. Cóż to może być ? hydrauliczny napinacz ? rozrząd wymieniłem 9 m-cy temu komplet prócz napinacza ale po wymianie nic się nie działo. A może coś innego no nie wiem nie wiem ?.?.? może ktoś wie co to by mogło być. Proszę o jakieś nakierowanie w tej usterce... z góry dzięki ! Przy okazji wszystkiego najlepszego w roku 2012 !!! wszystkim FORUMOWICZOM.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 22:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez marshal_sila » 29 gru 2011, 20:56

witaj.oby to nie panewka:( metaliczny stuk nie wróży nic dobrego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez hezes » 30 gru 2011, 11:53

Nie raczej nie,jak stuka panewka to już też doświadczyłem kiedyś w innym aucie. Ten stukot dochodzi ewidentnie zza obudowy i to raczej z górnej części obudowy. Panewka by cały czas stukała a to moje stukanie nie zawsze jest i to jest najgorsze.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 22:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez ralfi2000 » 30 gru 2011, 12:12

Napinacz jest hydrauliczny? A jakiej firmy zakladales ten napinacz? Stukot moze byc tez zalezny od temperatury, pewnie jak jest nagrzany silnik to jest czesciej?
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2011, 23:35
Posty: 40
Auto: 323F BA 1.8 BP

Postprzez ucze1102 » 30 gru 2011, 14:21

miałem to samo, u mnie jak zaczynało stukać to jak zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem to przestawało, no ale to nie jest metoda, wiec pojechałem do mechanika co mi rozrząd wymieniał i on cały czas obstawiał że to obudowa ocira i przy niej kombinował kilka razy ale ogólnie nic nie pomagało przynajmniej na dłuższą metę. Docelowo skończyło się na zdjęciu obudowy rozrządu która jest w kilku miejscach wzmocniona blaszkami, podobno ta blaszka koło hydronapinacza się podgieła i tak waliło. Ale w tym samym czasie miałem problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia więc to też mogło sie do tego przyczynic. W każdym razie po zrobieniu układu i tej obudowy stuki znikły całkowicie , wiec jeśli miałeś robiony rozrząd to jedź do tego mechanika co ci robił i reklamuj robote bo przy zakładaniu obudowy może się tak samo podgieła jak u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez hezes » 30 gru 2011, 19:21

Dzięki tak zrobię...
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 22:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323